Moi!
Autoni on vuotanut vähän öljyä jonkun aikaa ja välillä olen laittanut lisää. Tänään huomasin kun tarkistin öljyt niin huomasin öljyn väheneen alle minimi-merkin. Lisäsin öljyä ja pyyhin vähän konetta jotta näkisin vuotokohdan. Käynnistin koneen ja huomasin että öljyä tuli reilusti sen metallisen kannen alta yhdestä kulmasta. Eli se kansi siinä moottorin päällä. Kannessa on neljä pultteja jotka oli melko löysänä ja kiristiin niitä käsin. Kokeilin taas käynnistää jonka jälkeen en enää huomannut ainakaan samasta paikasta mitään vuotoa. Teinkö jotain väärin kun niitä kiristin? Uskaltaako sillä ajaa nyt normaalisti, tietenkin välillä tarkistaen öljyt?
Nyt olen huolissani että kone leikkaisi yllättäen kiinni. Jos ajan motarilla ja kone leikkaa, mitä silloin tapahtuu?
Auto on -95 Suzuki Swift.
Pahempi öljyvuoto
12
10354
Vastaukset
- frangröbbä
onkohan sulla nyt kaikki palikat kohdillaan siellä korvien välissä.
kokeilin käynnistää,eli et sitten käynnistänyt mutta vuoto loppui,onko hyvä vai paha juttu mitä mieltä olet itse,teinkö väärin no mietippä sitä.
Uskaltaako ajaa normaalisti no mietippä sitäkin hetki.
Minkä ihmeen takia se kone leikkaisi kiinni jos kerran öljytkin pysyvät sisällä
Voi jummi teitä uusavuttomia- suzuuki
taas kerran tulee joku idiootti valittamaan. onko pakko vastata ollenkaan jos ei ole mitään järkevää sanomista.
Kysyinpä nyt varmuuden vuoksi vain jos joku osaisi sanoa varmuudella, toiminko oikein. Sinäkään et osannut vastata kysymyksiin joten et näköjään itsekkään tiedä. tai sitten olet vain ylimielinen paska jonka mielestä kaikkien pitäisi tietää kaiken moottoreista... Tietenkin on hyvä että vuoto loppui, en sitä kysynyt.
Ajattelin enemmän sitä että onko väliä missä järjestyksessä niitä pultteja kiristetään ja miten paljon?
En tiedä onko sillä turvallista ajaa koska en tiedä olenka toiminut oikein kun kiristin vain niitä pultteja...
Voi jummi teitä idiootteja. - vain ja ainoastaan
suzuuki kirjoitti:
taas kerran tulee joku idiootti valittamaan. onko pakko vastata ollenkaan jos ei ole mitään järkevää sanomista.
Kysyinpä nyt varmuuden vuoksi vain jos joku osaisi sanoa varmuudella, toiminko oikein. Sinäkään et osannut vastata kysymyksiin joten et näköjään itsekkään tiedä. tai sitten olet vain ylimielinen paska jonka mielestä kaikkien pitäisi tietää kaiken moottoreista... Tietenkin on hyvä että vuoto loppui, en sitä kysynyt.
Ajattelin enemmän sitä että onko väliä missä järjestyksessä niitä pultteja kiristetään ja miten paljon?
En tiedä onko sillä turvallista ajaa koska en tiedä olenka toiminut oikein kun kiristin vain niitä pultteja...
Voi jummi teitä idiootteja.sormitiukkuus ei riitä pudemmänpäälle.
Käytä autosi lähimmällä korjaamolla.
jos motarilla kone leikkaa, se sammuu! - suzuuki
vain ja ainoastaan kirjoitti:
sormitiukkuus ei riitä pudemmänpäälle.
Käytä autosi lähimmällä korjaamolla.
jos motarilla kone leikkaa, se sammuu!kiristin kyllä pienellä räikällä "sopivaan" kireyteen.
Veisinkin auton korjaamoon mutta hirveästi ei haluaisi tuollaiseen vanhaan ja halpaan käyttöautoon laittaa rahaa... mutta ehkä se vaan on pakko... Kiitos asiallisesta vastauksesta! - Porattu kone
suzuuki kirjoitti:
kiristin kyllä pienellä räikällä "sopivaan" kireyteen.
Veisinkin auton korjaamoon mutta hirveästi ei haluaisi tuollaiseen vanhaan ja halpaan käyttöautoon laittaa rahaa... mutta ehkä se vaan on pakko... Kiitos asiallisesta vastauksesta!Vuoto venttiilikopan tiivisteestä ei ole mikään paha juttu. Jos vuoto näyttää nyt loppuneen, ei ole edes tarvetta korjaamokäyntiin.
Totta on, että luultavasti pultit eivät ole nyt aivan oikeassa kireydessä. Lisäksi tiiviste on saattanut vaurioitua ja se voi ruveta vuotamaan uudelleen. Mutta se on sen ajan murhe. Tiivisteen vaihto töineen maksaa sitä paitsi tuskin muutamaa kymppiä enempää.
P.S. Vanhan halvan käyttöauton korjaaminen on uuden ostamiseen verrattuna edullista. Yhden osamaksuerän rahoilla tekee jo aika paljon remonttia. - suzuuki
Porattu kone kirjoitti:
Vuoto venttiilikopan tiivisteestä ei ole mikään paha juttu. Jos vuoto näyttää nyt loppuneen, ei ole edes tarvetta korjaamokäyntiin.
Totta on, että luultavasti pultit eivät ole nyt aivan oikeassa kireydessä. Lisäksi tiiviste on saattanut vaurioitua ja se voi ruveta vuotamaan uudelleen. Mutta se on sen ajan murhe. Tiivisteen vaihto töineen maksaa sitä paitsi tuskin muutamaa kymppiä enempää.
P.S. Vanhan halvan käyttöauton korjaaminen on uuden ostamiseen verrattuna edullista. Yhden osamaksuerän rahoilla tekee jo aika paljon remonttia.Isot kiitokset!
Pitää vähän seurata nyt lähiaikoina. Tottahan se on että korjaaminen on edullista, jos se nyt taas alkaa vuotamaan niin pakkohan se on viedä korjaamolle. - lukiluki
ei se kone leikannut kiinni, lue edes joskus niin tiedät missä mennään äläkä sekoile täällä niinkuin joku persiille ammuttu karhu.
- Draivari
suzuuki kirjoitti:
Isot kiitokset!
Pitää vähän seurata nyt lähiaikoina. Tottahan se on että korjaaminen on edullista, jos se nyt taas alkaa vuotamaan niin pakkohan se on viedä korjaamolle.kirjoitat "jos alkaa vuotamaan". Korjauksesi oli takuutyö sormilla, eli taatusti alkaa vuotamaan.
Älä nyt ala paljoa seuraamaan sitä, on tosiaan korjaamon paikka ennen pitkää.
Sinunlaiset ovat korjaamoille parhaita asiakkaita. Tarkoitan, "tee se itse ja tuo sitten kunnon remonttiin korjaamolle". Muuta turha vetää vastauksista herneitä nenään. Elämä on tällaista. - sitroen.
suzuuki kirjoitti:
kiristin kyllä pienellä räikällä "sopivaan" kireyteen.
Veisinkin auton korjaamoon mutta hirveästi ei haluaisi tuollaiseen vanhaan ja halpaan käyttöautoon laittaa rahaa... mutta ehkä se vaan on pakko... Kiitos asiallisesta vastauksesta!Kuulostaa venttiilikopan ruuveilta. Ei kannata kovin lujaan kiristää, vaan sillä lailla kohtuullisesti, ettei pelti paljoa taivu. Jos vuoto loppui, asia on OK. Jos vuotaa yhä, saattaa tarvita uuden tiivisteen. Ei tosiaan maksa monta kymppiä korjaamollakaan vaihdettuna.
Seuraa moottorin öljymäärää. Ei sen pidä olla aina "tapissa" vaan minimi- ja maksimimerkkien välissä.
Moottorin kiinnileikkaaminen tarkoittaa, että moottori menee jumiin. Silloin HETI kytkin pohjaan ja auto tien reunaan seis. Öljyä ei saa päästää loppumaan kokonaan!
Ajossa syttyvä öljynpaineen merkkivalo ilmoittaa, että nyt on syytä sammuttaa moottori HETI ja tarkastaa öljymäärä. Jos öljyä ei ole, lisää sitä ja kokeile vieläkö moottori toimii. Jos öljyä on, niin jotain vikaa on moottorissa tai öljynpaineen merkkivalon kytkimessä eli öljykellossa. Silloin ei saa ajaa ollenkaan lisävahinkojen välttämiseksi paitsi jos on varma, että vika on öljykellossa. Uusi öljykello ei paljoa maksa ja vaihdossa menee varmaan 5 minuuttia.
Vanhaa autoa kannattaa korjata niin kauan, että ruoste tuhoaa korin. Mekaaniset osat eivät yleensä mahdottomia maksa, korin hitsaus on melko toivotonta hommaa. Vuoden päästä pelti on puhki hitsauksen vierestä ja vielä laajemmalta alueelta... Kunnolla hitsaus ja maalaus ei ole taloudellisesti kannattavaa. - waler
lukiluki kirjoitti:
ei se kone leikannut kiinni, lue edes joskus niin tiedät missä mennään äläkä sekoile täällä niinkuin joku persiille ammuttu karhu.
Ennemmin kätees ,kun trollaisit täällä
- muitakin konsteja
waler kirjoitti:
Ennemmin kätees ,kun trollaisit täällä
tapojasi näin ihan yleisesti.
- WoopeR
sitroen. kirjoitti:
Kuulostaa venttiilikopan ruuveilta. Ei kannata kovin lujaan kiristää, vaan sillä lailla kohtuullisesti, ettei pelti paljoa taivu. Jos vuoto loppui, asia on OK. Jos vuotaa yhä, saattaa tarvita uuden tiivisteen. Ei tosiaan maksa monta kymppiä korjaamollakaan vaihdettuna.
Seuraa moottorin öljymäärää. Ei sen pidä olla aina "tapissa" vaan minimi- ja maksimimerkkien välissä.
Moottorin kiinnileikkaaminen tarkoittaa, että moottori menee jumiin. Silloin HETI kytkin pohjaan ja auto tien reunaan seis. Öljyä ei saa päästää loppumaan kokonaan!
Ajossa syttyvä öljynpaineen merkkivalo ilmoittaa, että nyt on syytä sammuttaa moottori HETI ja tarkastaa öljymäärä. Jos öljyä ei ole, lisää sitä ja kokeile vieläkö moottori toimii. Jos öljyä on, niin jotain vikaa on moottorissa tai öljynpaineen merkkivalon kytkimessä eli öljykellossa. Silloin ei saa ajaa ollenkaan lisävahinkojen välttämiseksi paitsi jos on varma, että vika on öljykellossa. Uusi öljykello ei paljoa maksa ja vaihdossa menee varmaan 5 minuuttia.
Vanhaa autoa kannattaa korjata niin kauan, että ruoste tuhoaa korin. Mekaaniset osat eivät yleensä mahdottomia maksa, korin hitsaus on melko toivotonta hommaa. Vuoden päästä pelti on puhki hitsauksen vierestä ja vielä laajemmalta alueelta... Kunnolla hitsaus ja maalaus ei ole taloudellisesti kannattavaa.Ei ole jos hitsaa ja suojaa kunnolla paikkakohdan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699