Minulla oli kaksi mustaherukkapensasta, jotka puput kävivät jyrsimässä kuoliaaksi viime talvena.
Nyt ostin uuden viherherukkapensaan, joka on vielä aika pieni. Miten se tulisi suojata talveksi, ettei mene parempiin suihin?
Miten suojata
6
1173
Vastaukset
- et sillee
Jos sinulla on tuomi lähellä, taita siitä oksia ja pistä pystyyn pensaan ympärille, ei kelpaa rusakoille.
- tuomea
Oisko muuta keinoa?
- .....
tuomea kirjoitti:
Oisko muuta keinoa?
Että ei ne ole rusakoita, vaan taitaa olla city-kaneja.
- ltvn
Uskomatonta että jänis taikka rusakko olisi kajonnut mustaherukkaan, ja vielä juuria myöten. Niinkuin alla epäiltiin on varmaan kani. Luja, metrin korkea verkko ympäri ja tiukasti maahan kiinni
- ei jänikset syö
Meillä ei koskaan jänikset ole koskeneet viinimarjapensaisiin, ei kotona eikä mökillä. Vadelmille heitän muutaman kerran vuodessa kahviin poroja ja omenapuut täytyy suojata verkoilla.
- annelileinonen
Näin viikonloppuna Hesassa Puutarhamessuilla sellaisen GreenOn kasviuojan, jossa oli lisäksi vielä sellainen korkea pupujussiverkko. Näytti tosi näppärältä. Muistaakseni se on vielä ihan suomalainen tuote, sain siitä esitteenkin. Aion laittaa niitä marjapuskieni juureen, koska meillä on niin paljon nokkosia enkä halua niitten tunkevan oksien sekaan ja sitten sen verkon vielä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2154178Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692685Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932401- 472333
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321561Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5321350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951316- 571300
- 751273
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251176