Miten suojata

viherherukka?

Minulla oli kaksi mustaherukkapensasta, jotka puput kävivät jyrsimässä kuoliaaksi viime talvena.

Nyt ostin uuden viherherukkapensaan, joka on vielä aika pieni. Miten se tulisi suojata talveksi, ettei mene parempiin suihin?

6

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et sillee

Jos sinulla on tuomi lähellä, taita siitä oksia ja pistä pystyyn pensaan ympärille, ei kelpaa rusakoille.

• tuomea

Oisko muuta keinoa?

• .....
        tuomea kirjoitti:

Oisko muuta keinoa?

Että ei ne ole rusakoita, vaan taitaa olla city-kaneja.

• ltvn

Uskomatonta että jänis taikka rusakko olisi kajonnut mustaherukkaan, ja vielä juuria myöten. Niinkuin alla epäiltiin on varmaan kani. Luja, metrin korkea verkko ympäri ja tiukasti maahan kiinni

• ei jänikset syö

Meillä ei koskaan jänikset ole koskeneet viinimarjapensaisiin, ei kotona eikä mökillä. Vadelmille heitän muutaman kerran vuodessa kahviin poroja ja omenapuut täytyy suojata verkoilla.

• annelileinonen

Näin viikonloppuna Hesassa Puutarhamessuilla sellaisen GreenOn kasviuojan, jossa oli lisäksi vielä sellainen korkea pupujussiverkko. Näytti tosi näppärältä. Muistaakseni se on vielä ihan suomalainen tuote, sain siitä esitteenkin. Aion laittaa niitä marjapuskieni juureen, koska meillä on niin paljon nokkosia enkä halua niitten tunkevan oksien sekaan ja sitten sen verkon vielä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      165
      8410
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      447
      7543
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      156
      3619
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      114
      3033
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2735
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      42
      2046
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1621
    Aihe