Moro!
Olisin hankkimassa uutta Suzuki Altoa.
Kysyisin kommentteja kyseisestä mallista.
Uusi Alto
70
3572
Vastaukset
- Mutikainen vua
Itse varmaan ostaisin kyseisen mallin,jos olisi varaa ja uutta autoa etsisin.Pieni kulutus ja ilmastointi vakiona ja alhainen hinta.Toyota Aygo on ehkä vähän parempi ajaa.Ainakin auto lehtien mukaan ilmeisesti..Mutta kalliimpi.Kaippa tuo Alto on ihan luotettava peli.Täytyy varmaan mennä autokauppaan ihan mielenkiinnosta katsomaan.Muutaman kerran olen vilauksen nähnyt uudesta Altosta liikenteessä.
- Ladamiäs
Kävin kattomassa, mut ei kovin hyvä. Ahdas etupenki, takapenkistä nyt puhumattakaan. Ei saa automaattivaihteistoa. Ei jaksa vetää peräkärryä. Harkitseppa Toyota Yarista.
- totuus itse
Hetkinen!!! VALHETTA!! etupenkile mahtuu isokin mies !! OLET SAASTAINEN VALEHTELIJA VAIN!!!!! Automaatin saa eli taas valehtelit!!! Vetokoukku jasuntovaunuko haaveessa ? hei lopeta nyt jo mulkku!!!!
- Ladamiäs
totuus itse kirjoitti:
Hetkinen!!! VALHETTA!! etupenkile mahtuu isokin mies !! OLET SAASTAINEN VALEHTELIJA VAIN!!!!! Automaatin saa eli taas valehtelit!!! Vetokoukku jasuntovaunuko haaveessa ? hei lopeta nyt jo mulkku!!!!
Paraskin mulkun heiluttelija siinä!
- wertsecq
Pieni ja halvalla tehty intian ihmeeksi
- Ladamiäs
Osta Toyota Yaris. Siinä on oikein hyvä pikkukottero kakkos-vara-kauppakassiksi, tai persoonallisille vanhoille piijoille.
- GLX
Alto pelaa kuin enkeli vailla ongelmia niinkuin Suzukilla ajavat ovat tottuneet, suosittelen!!
- Suzalla mennään
Mulla oli aiemmin Citroen C1 (joka on siis sama kuin Peugeot 107 ja Toyota Aygo), Suzukin on paljon parempi ajettava. 15000 olen ajellut ja joku jarru vähän jumitti, mutta korjattiin tietenkin takuuseen. Pitkäkin ukko mahtuu hyvin, tosin taakse ei kyllä mahdu sitten juuri kukaan. Kahden hengen auto se on, vain silloi tällöin viitsii ottaa taakse jonkun. Neljä ovea ovat kyllä hyvät, takapenkille on kätevä heitellä tavaraa. Hintaansa nähden loistava ja kulutus on todella vähäinen.
- GA
Alto on kaksinkertainen pikkuauto testivoittaja, käy ajamassa niin huomaat eron muihin merkkeihin
- kokemuksia!
Ostin tytölle käytettynä GL-mallin.
Ajettu alle 10 tkm, hinta alle 8 t€.
Koeajossa vaikutti näppärältä ja pirteältä. - Alto-Malto
kokemuksia! kirjoitti:
Ostin tytölle käytettynä GL-mallin.
Ajettu alle 10 tkm, hinta alle 8 t€.
Koeajossa vaikutti näppärältä ja pirteältä.Aikas halvalla sait GL.n jos alle 8 tonnilla löyty noin vähän ajettu uuskoppanen?? Ruukkaavat 2010 malleista tuon verran ajettuna pyytää liikkeissä vielä 10 000 - 11 000. Yksityisillä ei noita vielä ole ollut juurikaan myynnissä.
- SuzukiAlto
Kunnon auto jos sellaista haet eikä tarvitse korjaamoilla vikojen takia juosta;)
- Altolla komiasti
Tuli hankittua kakkospeliksi tuommonen uusi Alto GL. Merkki oli itselle ihan vieras. Olen lukenut paljon hyvää Suzukista ja sen luotettavuudesta sekä niitten tyytyväisistä omistajista. Ja vaikka kyseessä on ollut pieniä ja enimmäkseen kauppakassiluokan autoja, joissa pikkuriikkiset myllyt, on niillä ajettu hurjia kilometrilukemia melko pienin korjauksin. Tää uushan on tehty Intiassa ja erittäin halvalla halvaksi, mutta istuminen ensikertaa uuteen Altoon yllätti minut. Tässähän on sisävaloviiveet, keskuslukon uudelleenlukitustoiminto, säädettävä ratti, tuplatrippi, kunnon soitin ja paljon muuta mitä ei edes ole missään esitteissä sen kummemmin mainittu.. Laatuvaikutelmakin on yllättävän hyvä. Lisäksi ainakaan näin uutena auto ei edes kitise röykkysellä talvitiellä, mitä ruukkaa pakkasilla meidän uutena yli 2x kalliimpi ykkösauto tehdä... Ja on ihan kiva ajaa, ohjaus on jätetty selvästi vähän raskaammaksi kuin monissa muissa city-autoissa, jotta tahattomia suunnanmuutoksia ei tulisi lyhyessä autossa helposti. Myös tuo Suzukin uusi 12 valve kolmipyttynen kone on uskomattoman terhakka kokoisekseen. Ja murisee kivasti. Ainoo mikä arveluttaa, on tuo korin kestävyys. Saa nähdä alkaako kukkimaan jossain vaiheessa. Kuraläpät täytyy varmaan vielä ottaa.
- Mus tikka
Altolla komiasti kirjoitti:
Tuli hankittua kakkospeliksi tuommonen uusi Alto GL. Merkki oli itselle ihan vieras. Olen lukenut paljon hyvää Suzukista ja sen luotettavuudesta sekä niitten tyytyväisistä omistajista. Ja vaikka kyseessä on ollut pieniä ja enimmäkseen kauppakassiluokan autoja, joissa pikkuriikkiset myllyt, on niillä ajettu hurjia kilometrilukemia melko pienin korjauksin. Tää uushan on tehty Intiassa ja erittäin halvalla halvaksi, mutta istuminen ensikertaa uuteen Altoon yllätti minut. Tässähän on sisävaloviiveet, keskuslukon uudelleenlukitustoiminto, säädettävä ratti, tuplatrippi, kunnon soitin ja paljon muuta mitä ei edes ole missään esitteissä sen kummemmin mainittu.. Laatuvaikutelmakin on yllättävän hyvä. Lisäksi ainakaan näin uutena auto ei edes kitise röykkysellä talvitiellä, mitä ruukkaa pakkasilla meidän uutena yli 2x kalliimpi ykkösauto tehdä... Ja on ihan kiva ajaa, ohjaus on jätetty selvästi vähän raskaammaksi kuin monissa muissa city-autoissa, jotta tahattomia suunnanmuutoksia ei tulisi lyhyessä autossa helposti. Myös tuo Suzukin uusi 12 valve kolmipyttynen kone on uskomattoman terhakka kokoisekseen. Ja murisee kivasti. Ainoo mikä arveluttaa, on tuo korin kestävyys. Saa nähdä alkaako kukkimaan jossain vaiheessa. Kuraläpät täytyy varmaan vielä ottaa.
Mistä nappulasta smokoman saa ostoskoriin.Kuva kyllä on muttei saa tilattua.
- Ei vielä Biltemasta
Mus tikka kirjoitti:
Mistä nappulasta smokoman saa ostoskoriin.Kuva kyllä on muttei saa tilattua.
Heh, käy ihan testaamassa jos tarviit hyvää pikkuautoa. Suzuki-edustajia on melkein joka kulmilla. Ei hinta uutenakaan päätä pakota, kolmen vuoden japsitakuu ja hintaansa nähden ällistyttävän hyvin tehty auto. Jossain ulkolaisissa autojulkaisuissa oli tuosta, että Alton Japanilais-Intialainen valmistuspaikka ei ole negatiivinen asia vaan päinvastoin: auton suunnittelu on lähtenyt siitä, että se kestää Intian todella huonon tiestön kuopat ja röykyt hajoamatta, joten se rullaa todennäköisesti luotettavasti täälläkin. Ei toki perheellisen ykköskaara, eikä pitkille lapinreissuille mutta lyhyttä työmatkaa ja sen semmoista tolla ajaa täyttä häkää;) Ja on ihan kohtuu turvallinen...uskaltaa antaa vaimolle tai ajokortti-ikäiselle jälkikasvulle.
- alto a/t
Automaattina tämä toimii hienosti, ehdottoman hyvä pikkuauto
- testaus
Missähän autoliikkeessä sitä automaatti altoa vois testata ? Ainakaan Lahden liikkeessä sellaista ei ole...
- Altoisti
Vaihdettiin muutama viikko sitten vanha kauppakassi uuteen Altoon. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen. Niin älyttömän kiva ajaa kaupunkiliikenteessä, mahtuu joka paikkaan ja kääntyy melkein paikallaan, menee pienellä kulutuksella ja varusteissa löytyy.
Kitkarenkailla ällistyttävän hiljainen jopa maantienopeuksissa. Kolmipyttyinen pikkumoottori on yllättävän terhakka ja murisee kivasti. Oikeastaan pitää ihmetellä miten laadukkaan tuntuinen peli se on niin pienellä rahalla! Noh, voihan se olla, että murheita alkaa tulemaan myöhemmin mutta ensimmäiset pari tuhatta on mennyt moitteetta. Jos ei halua monia kymppitonneja pikkuautoon sijoittaa niin Alto on ihan hyvä vaihtoehto. Suosittelen.- jep jep
Alto GL on nyt ollut käytössä kuukauden.
Ostettu käytettynä ja vähän ajettuna.
Ainoa "vika" on jarrun lievä vinkuminen, auttaisiko voimakas jarruttelu? - Altolla komiasti
jep jep kirjoitti:
Alto GL on nyt ollut käytössä kuukauden.
Ostettu käytettynä ja vähän ajettuna.
Ainoa "vika" on jarrun lievä vinkuminen, auttaisiko voimakas jarruttelu?Täällä myös uuden karhea Alto GL (2 thkm) ja jarrut kiljuu ärsyttävästi. Meneeköhän ohi itsestään uusien jarrujen hieman kuluessa tai pakkasten lauhtuessa vai pitäiskö härnätä takuuta? Olen muutaman kunnon jarrutuksen tehnyt, mutta ei näytä auttavan ja säälittää uudet nastarenkaat, joten ei oikein kovin paljon sitäkään viitsi tehdä.
Myös ovien lukitus on vähän temppuillut kovilla pakkasilla, ovet menee kyllä kiinni, mutta vaatii toisinaan vähän paiskimista. Ja ei kahta ilman kolmatta, ohjaustehostimen valo on syttynyt parissa pakkas-startissa, on kyllä sammunut itsestään hetken päästä tai käynnistämällä uudelleen. Sekin varmaan liittyy koviin pakkasiin ja startissa alhaalla käyvään jännitetasoon eikä vaadi sen kummempia toimia koska kaikki toimii nyt ihan normaalisti.
Muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, lähtee käyntiin hyvin, on hämmästyttävän hyvä ajaa ja yllättävän pirteä, kuten aikaisemmin kirjoitin. Pitkä vitonen myös miellyttää tien päällä. Kulutuksesta ei oikein voi sanoa vielä mitään, kun täälläpäin pakkaset olleet viikkotolkulla, koko Alton omistusajan todella kovia ja ajo sekaluonteista. Veiskö nyt jotain vajaata 6 litraa sataselle. Lämmitinkin on Defan tehoton säteilylämmitin. Pienet puutteet hyväksyy noin halvassa kakkosautossa. Aika näyttää miten toimii, ruostesuojaus näyttäs olevan pikavilkaisulla ala-arvoinen, vaikka kovat kori-takuut tolle luvataankin.
Heittäkää kommentteja, Suzukeja on niin vähän että, hiljaista meinaa olla ja kokemuksia on kiva vaihtaa. - Altolla komiasti
Altolla komiasti kirjoitti:
Täällä myös uuden karhea Alto GL (2 thkm) ja jarrut kiljuu ärsyttävästi. Meneeköhän ohi itsestään uusien jarrujen hieman kuluessa tai pakkasten lauhtuessa vai pitäiskö härnätä takuuta? Olen muutaman kunnon jarrutuksen tehnyt, mutta ei näytä auttavan ja säälittää uudet nastarenkaat, joten ei oikein kovin paljon sitäkään viitsi tehdä.
Myös ovien lukitus on vähän temppuillut kovilla pakkasilla, ovet menee kyllä kiinni, mutta vaatii toisinaan vähän paiskimista. Ja ei kahta ilman kolmatta, ohjaustehostimen valo on syttynyt parissa pakkas-startissa, on kyllä sammunut itsestään hetken päästä tai käynnistämällä uudelleen. Sekin varmaan liittyy koviin pakkasiin ja startissa alhaalla käyvään jännitetasoon eikä vaadi sen kummempia toimia koska kaikki toimii nyt ihan normaalisti.
Muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, lähtee käyntiin hyvin, on hämmästyttävän hyvä ajaa ja yllättävän pirteä, kuten aikaisemmin kirjoitin. Pitkä vitonen myös miellyttää tien päällä. Kulutuksesta ei oikein voi sanoa vielä mitään, kun täälläpäin pakkaset olleet viikkotolkulla, koko Alton omistusajan todella kovia ja ajo sekaluonteista. Veiskö nyt jotain vajaata 6 litraa sataselle. Lämmitinkin on Defan tehoton säteilylämmitin. Pienet puutteet hyväksyy noin halvassa kakkosautossa. Aika näyttää miten toimii, ruostesuojaus näyttäs olevan pikavilkaisulla ala-arvoinen, vaikka kovat kori-takuut tolle luvataankin.
Heittäkää kommentteja, Suzukeja on niin vähän että, hiljaista meinaa olla ja kokemuksia on kiva vaihtaa.Vastaampa itselleni, pakkaset lauhtui ja jarrujen vinkuminen näköjään häipyi sen myötä täysin.
- suizailija
Nyt on Alto ollut reilun vuoden. Jarruja piti vähän herkistellä, vinkuivat ja moottorin joku kumi meni, kolahti välillä vaihtaessa. Muuten tyytyväinen, pitkiäkin matkoja tullut ajeltua ja ihan hyvältä tuntuu. Kahden hengen ja kahden kissan perheelle riittävä auto. Jostain syystä meillä päin autojen pitää olla niin pirun isoja. Intiassa näin samanlaisia ja ekan kun näin niin en meinannut uskoa samaksi autoksi, koska se näytti niin isolta.
- Nivaman
Osta pois. Ja ota paras varustelutaso.
- Suzu
Hyvä auto hintaisekseen.
Jarrut vinkuvat lievästi pakkasilla, mutta nyt sekin on hävinnyt.
- A/T Alto
Huippu hyvä osta ihmeessä! Ja mikä parasta Suzukin kanssa ei tarvitse korjaamolla juosta ongelmien takia:)
- tuleva altoilija
Alto on nyt ollut jo jonkin aikaa markkinoilla ja ensimmäisillä autoilla varmaan ajettu jo niin että käyttökokemuksia kertynyt, saisi kertoilla tänne jos on jotain kerrottavaa.
Alto 1,0 Fun taitaa olla seuraava autoni, aika hyvä vaikutelma on muodostunut eri lähteistä lueskelemalla. Nyt elokuun aikana Suzukiin saa ilmeisesti vielä tonnilla lisävarusteita kaupan päälle, sillähän melkein saa jo talvirenkaat ja moottorinlämmittimen sisähaaroituksen. Eturoiskeläpät olisi kyllä hyvä ottaa myös kynnyskoteloiden säästämiseksi kiveniskuilta.
Altoonko ei saa muuta kuin säteilylämmittimen moottoriin? Harmi kun sähkötolpissa on lämmitysaika rajattu max 2 tuntiin ja säteilylämmitin vaatisi oikeastaan ainakin tunnin lisää kovimmilla pakkasilla. - suitsa N
itselläni on alkuvuodesta ostettu uusi suzuki alto.ja kun 15000km tuli täyteen niin ongelmat alkoivat.ensin valtatie nopeutta ajaessa alkoi järjetön nykiminen, sen jälkeen ei mennyt kauaa kun jarru ei tahtonut toimia.(monta kylmän hikistä pisaraa sai tämä omistajassa aikaan).no auto oli aikansa takuuseen korjauksessa.ja vihdosta viimein vika löytyi.pakokaasu tiiviste oli karstottunut ja jumittunut väärään kohtaan kiinni.E10 tankkaamisella tähän ei kuulemma ole vaikutusta.no sain auton korjattuna takaisin ja jatkoin ajelemista.en ajanut edes 500km korjauksen jälkeen ja taas sama ongelma.nyt auto menee uudestaan korjaukseen.saa nähdä onko diagnoosi sama kun edellisellä kerralla.kyllä alkaa pikku hiljaa luotto tähän autoon mennä, koska ilman pitkää turvaväliä ja se että jos olisin joutunut tekemään äkkijarrutuksen olisi saattanut koitua kohtalokkaaksi tämän auton kanssa.
Selitätkö tarkemmin miten pakokaasu tiiviste vaikuttaa jarruihin?Mitä yhteistä on pakokaasuilla ja jarruilla?
- 89ewfgierjhgoireiohg
sus500 kirjoitti:
Selitätkö tarkemmin miten pakokaasu tiiviste vaikuttaa jarruihin?Mitä yhteistä on pakokaasuilla ja jarruilla?
se on suiza N, eli nainen, ei ne ymmärrä autoista hevon ***kaan. Itse varmaan ajanut auton paskaksi mutta helppo syytellä autoa tai myyjää kun naiset ei voi koskaan myöntää olevansa itse väärässä.
- Tyytyväinen Altoisti
Ostin kuukausi sitten Automaasta omani. 1500 kilsaa menty. Olen 190 pitkä ja tiloiltaan kuljettajalle ihan loistava.
Kävin ajamassa myös Toyota Aygon ja VW Polon. Aygo häviää Altolle kaikilla osa-alueilla ja Pololle olisi tullut hintaa 5000€, eikä loppupeleissä ole Altoa kummempi. Bensa-asemalla oli hunajainen olo, kun kilometrejä melkein 600 ja 27 litraa meni pönttöön ainetta. Kaupunkipörräilyä oli myös mukana. - hyvä alto
Alto on loistava auto mikäli haluaa ajaa autolla joissa ei murheita ilmene..
- Zusuki
Tälläkin palstalla on mainittu Alton kaipaavan joskus pitkähkön käynnistyksen, liekö kyse kaasuläpän / joutokäynnin säätömoottorin kalibroinnista kuten tässä juttuketjussa:
http://suzuki4u.co.uk/forum/viewtopic.php?t=8436
Mikä moottorintuki on ollut ongelmana tässä autossa, joku tietty paikka esim. alin moottorintuki tai oikean pään tms.? Miten se ilmenee?
Onko ollut mitään muita ongelmia Altoissa? Nythän malli on jo 5v vanha ja vanhimmilla alkaa olla varmaan ikää ja kilometrejä että kokemuksia pitäisi alkaa olla.- hintaisekseen hyvä.
Vaimolla on alkuvuodesta 2011 käyttöönotettu ja kohta 60 thkm rullattu GL. Hyvin on pelaillut ja takuukin ehti jo loppumaan. Ei pienintäkään ylimääräistä korjausta ole vielä normaalien huoltojen lisäksi tarvinnut tehdä!! Jopa ajovalopolttimot ja se piskuinen melkeimpä moottoripyöräkokoa oleva akkukin ovat tehtaan jäljiltä. Viimekesänä huollettiin huoltotarjouskampanjassa ilmastointi, joskin tehoa aparaatissa olisi vielä ollut. Alusta ei vieläkään kolise, eikä korissa ruostetta näy vaikkei ole jälkisuojattu. Ohuentuntuisessa maalipinnassa sinäänsä on jo aika paljon nasta/kiven-iskemiä.
Nyt kylmäkäynnistyksissä on alkanut joku venttiilinnostajista hieman naputtamaan hetken aikaa startista, joten seuraavassa huollossa asiasta voisi mainita. Liekkö aika säätää mekaaniset välykset tai tehdä joku puhdistuskäsittely, mikäli autossa on hydrauliset nostimet? Huonosti löytyy tietoa K10B koneesta.
- Suzukisti
Mulla on nyt viis vuotta vanha ja 70000 ajettu. Jarruja vähän herkisteltiin tai jotain ekan vuoden aikana, sen jälkeen ei ole ollut mitään vikaa. Tosin keskuslukon kaukosäädin ei kestä konepesua, se ei toimi enää. Välillä todellakin pitää odottaa hetki ennen käynnistymistä, ei sinänsä ongelma. Pakki menee huonosti päälle, se on ollut sama koko ajan. Ykkösen jos laittaa päälle ja vähän kytkintä nostaa, niin sit menee pakkikin hyvin päälle.
Mullakin oli Citroen C1 ennen Suizaa. Suiza on selkeästi parempi, on ylittänyt kaikki odotukset. Hintaansa nähden todella hyvä. Hyvä ajaa, mahtuu pidempikin ukko ja neljä ovea on kätevä.
Jos ei ole potenssin kanssa ongelmia eli ei tarvitse korvata heikkoa erektiota autolla, niin Suzuki on loistava valinta. - pappatunturi.
Onhan se mopoautoon verrattuna ihan kohtalainen.
- harhakuvitelmaa..
Vaikka Alto kuuluu automaailman pienimpään autoluokkaan, oheinen video havainnollistaa hyvin, mitä eroa on ihan oikealla tonnin painoisella pikkuautolla ja putkirungon päälle kasatulla muovikoppaisella muutama sata kiloa painavalla mopoautolla. Videossa pikkuautoa edustaa vanhakorinen Renault Twingo, joka on Altoa jopa hieman pienempi auto ja edustaa yli. 10 vuotta vanhempaa korisuunnittelua kokoonpainumisvyöhykkeiltään. Altossa on myös käytetty suurlujuusteräksiä korissa.
Mopoauto mankeloituu kuin pullataikina oikean kauppakassin kanssa törmätessä. jopa lattia kurtistuu kuin haitari. Twingossa nokka hieman painuu kasaan. Aika turha verrata kovat tyyppihyväksyntä ja vaativat kolaritestit vaatimukset täyttävää nykyaikaista oikeaa henkilöautoa muovista tehtyihin lasten leluihin.
http://www.youtube.com/watch?v=-vWTNselXRM - lkfgjergjeio
harhakuvitelmaa.. kirjoitti:
Vaikka Alto kuuluu automaailman pienimpään autoluokkaan, oheinen video havainnollistaa hyvin, mitä eroa on ihan oikealla tonnin painoisella pikkuautolla ja putkirungon päälle kasatulla muovikoppaisella muutama sata kiloa painavalla mopoautolla. Videossa pikkuautoa edustaa vanhakorinen Renault Twingo, joka on Altoa jopa hieman pienempi auto ja edustaa yli. 10 vuotta vanhempaa korisuunnittelua kokoonpainumisvyöhykkeiltään. Altossa on myös käytetty suurlujuusteräksiä korissa.
Mopoauto mankeloituu kuin pullataikina oikean kauppakassin kanssa törmätessä. jopa lattia kurtistuu kuin haitari. Twingossa nokka hieman painuu kasaan. Aika turha verrata kovat tyyppihyväksyntä ja vaativat kolaritestit vaatimukset täyttävää nykyaikaista oikeaa henkilöautoa muovista tehtyihin lasten leluihin.
http://www.youtube.com/watch?v=-vWTNselXRMTotta ja sitäpaitsi tuo Twingon korimalli taisi tulla jo 90-luvun alkupuolella myyntiin joten koritekniikka on jo suunnilleen 20 vuotta vanhaa, ehkä jo 80-luvun lopulla alettu suunnittelemaan ensimmäistä Twingoa, varsinkin kun euromerkeillä taitaa kestää se auton suunnittelu pidempään kuin tehokkailla Japanilaisilla. En nyt jaksa rueta enempää jauhamaan että mitenkä hyvin se suunnittelu vielä onnistuu verrattuna Japanilaisiin joissa ei paljon lastentauteja ole nopeasta suunnitteluvaiheesta huolimatta...
Alto lienee kehitetty 2000-luvun puolivälin jälkeen kun tuli vuonna 2009 myyntiin joten tilanne on vieläkin rajumpi tänä päivänä. Mopoautoissa on runko jotain heppoista huonekaluputkea mitä taivuttelee paljain käsinkin ja kuoret jotain ohutta muovia mikä menee säpäleiksi jo melkein hipaistaessa. Eipä mopon moottori paljon raskaampia rakenteita jaksa edes kuljettaakaan joten nimittäisin mopoautot vuosisadan turhakkeiksi.
- stunt car racer
Vauhdikas mainosvideo :D
http://www.youtube.com/watch?v=mriM_XJcRuA - sjfiogreioe
Alto on näköjään jo hävinnyt mallistosta Suomessa. Hieman ennenaikaista kun Celerio tai mikä sen nimeksi tuleekaan ei ole vielä myynnissä varmaan ihan lähiaikoinakaan.
- hanskis ois kätevä
Miten noissa Suzuki Alto S-editioneissa näyttää olevan uudemman mallin hansikaslokero tavallisen avonaisen poteron sijasta?
Esim. linkin auto on vm. 2011 S-edition jossa on hanskalokero, itsellä on 2011 Alto Fun (vastaa GL:ää) ja siinä on vaan se tavallinen potero eikä kunnon hanskalokeroa?
http://www.nettiauto.com/suzuki/alto/6613868 - niksipirkka
Kiinnitä siihen poteron yläreunaan jesarilla joku pressunpala kanneksi.
- eenokin veli
nii-i, samaa pressua, mitä äirees käyttää lakanana. Mulla trasselilla täytety tyyny
- kelpaako tämä?
eenokin veli kirjoitti:
nii-i, samaa pressua, mitä äirees käyttää lakanana. Mulla trasselilla täytety tyyny
Ei nyt sattunut olemaan mitään noista niin keksi vetää vessapaperia muutaman ruudullisen verran siihen peitteeksi ja purkalla kiinni.
- hanskis ois kätevä
Tuo on hieno idea ,laitoin kuvallista Lambia tuli todella hieno. Kiitoksia vinkistä.
- miksi voi miksi
Intialaisessa versiossa (Maruti A-star) takaovissa on normaalit alaslaskettavat lasit. Ihmettelen että tänne piti tuoda nuo halvanoloiset versiot joissa takalasi raottuu vain takareunastaan kun kerran on jo olemassa normaalikin versio takaovista:
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/long-term-ownership-reviews/435205d1286376694-maruti-star-zxi-2-years-ownership-report-now-sold-14.jpg
Intialaisilla takasivulaseilla varustettuna myös B-pilarin kohta takaovessa on paljon asiallisemman näköinen kun takasivuikkunan pystyreuna on samanlainen kuin etuovenkin lasinreuna.
Siksikö kun kilpailijatkin ovat tyytyneet raotettavaan takasivulasiin? Suzuki Alto olisi voinut saada normaaleista takasivulaseista kilpailuvaltin koska varmasti jokainen mieluummin haluaa autoonsa normaalit alaslaskettavat takasivulasit kuin nuo monesti moititut raotettavat lasit.- Pikku juttu.
Tuon luokan autoilla ei varmaan yleisestiottaen länsimaissa matkusteta kovin paljoa takapenkillä, joten on aika yhdentekevää aukeaako takalasit kokonaan vai ei.
Ja jos totta puhutaan, raotettava lasi toimii vauhdissa paremmin, ei vedä ei humise. Ikkunoita voi pitää auki vaikka satasen vauhdissa, mikä on mahdotonta kokonaan avattavilla laseilla (ainakin jos haluaa säilyttää kuulonsa ja niskasäryt poissa).
Mutta Altohan on ilmastoitu, joten laseja ei periaatteessa tarvitse muutenkaan pitää ajossa auki.
Kustannusjuttuhan tuo varmaan loppupeleissä on. - niin niin
Pikku juttu. kirjoitti:
Tuon luokan autoilla ei varmaan yleisestiottaen länsimaissa matkusteta kovin paljoa takapenkillä, joten on aika yhdentekevää aukeaako takalasit kokonaan vai ei.
Ja jos totta puhutaan, raotettava lasi toimii vauhdissa paremmin, ei vedä ei humise. Ikkunoita voi pitää auki vaikka satasen vauhdissa, mikä on mahdotonta kokonaan avattavilla laseilla (ainakin jos haluaa säilyttää kuulonsa ja niskasäryt poissa).
Mutta Altohan on ilmastoitu, joten laseja ei periaatteessa tarvitse muutenkaan pitää ajossa auki.
Kustannusjuttuhan tuo varmaan loppupeleissä on.seli seli
- nurinaa Altosta
niin niin kirjoitti:
seli seli
Toinen asia on Alton hansikaslokero. Olen nähnyt nettiautossa joitain Alto S-Edition malleja käytettynä joissa on oikea hanskalokero joka tuli kaikkiin malleihin vasta VVT muutoksen yhteydessä 2012.
Missä noita S-Edition versioita myytiin? Kun olin omaa Altoa ostamassa 2011 niin en ollut kuullutkaan mistään S-Editioneista vaikka samoja vuosimalleja näkyy olevan nettiautossa myynnissä sellaisina.
Normi hanskalokero olisi ilmanmuuta ollut parempi vaihtoehto kuin tuo avolokero. S-Editioneissa näyttää olevan myös kaksiosainen takaselkänoja, jälleen varuste josta olisi ollut hyötyä. Kumpaakaan näistä ei ole tässä Fun mallissa.
Yöasennon puuttuminen sisätaustapeilistä harmittaa myös pimeällä ajaessa, olisi luullut tällaisen varusteen olevan vakiona kaikissa autoissa jo 80-luvulta lähtien.
- Altoisti
Altolla ikää nyt ikää jo yli 5 vuotta ja kilsoja 78000. Korjauskulut 5€, toinen rekisterikilven valo oli palanut. Säästöä olisi voinut tulla, jos olisin itse vaihtanut. Yritinkin itse vaihtaa, mutta ei lähtenyt helpolla irti ja korjaamossa piti käyttää.
Samat viat tai ominaisuudet miten sen nyt sitten ottaa on ollut koko ajan: Ei käynnisty aivan heti avaimesta kääntäessä, käsittääkseni ajonesto ei lähde heti pois päältä (pakkasellakin lähtee käymään hyvin) ja pakki menee välillä huonosti päälle.
Mites muiden Altot ovat toimineet?- Alto 2011
Tekeekö sulla jatkuvasti joka kerran että ei käynnisty ihan heti? Itsellä -11 Alto, ajettu reilut 34.000km ja vain satunnaisesti on pitkä startti. Olen pitänyt hetken sytytysvirtaa päällä ennenkuin käynnistän, ainakin sen verran että osa merkkivaloista kerkeää sammua.
Mulla on satunnaisesti tuntunut mielestäni ylimääräiseltä tuntuvaa pompotusta mutta huollossa ei ole löytynyt mitään vikaa, pyörien tasapainotus tarkastettu, ohjauskulmat tarkastettu, auto meni katsastuksestakin läpi heittämällä, mukaanlukien iskaritesti joten saattaa olla vain kovahkosta jousituksesta johtuva ominaisuus tai tuntuma näillä kuoppaisilla teillä.
Korjauskuluja on tullut ainoastaan vuotaneen talvirenkaan takia, kaksi rengasta piti uusia mutta se ei tietysti johdu autosta. Pyyhkijänsulan olen kerran vaihtanut mutta se on tietysti luonnollisesti kuluva osa. Laitoin tavallisen Boschin sulan Motonetistä, alkuperäisessähän on ilmanohjain mutta tässä ei sitä ollut mutta ihan hyvin on pyyhkinyt ilmankin.
Tästä ei ole palanut vielä yhtään poltintakaan, mitään öljyjä tai nesteitä ei ole tarvinnut lisätä milloinkaan... paitsi tietysti lasinpesunestettä ja bensiiniä :P - Altolla vuodesta 11
Alto 2011 kirjoitti:
Tekeekö sulla jatkuvasti joka kerran että ei käynnisty ihan heti? Itsellä -11 Alto, ajettu reilut 34.000km ja vain satunnaisesti on pitkä startti. Olen pitänyt hetken sytytysvirtaa päällä ennenkuin käynnistän, ainakin sen verran että osa merkkivaloista kerkeää sammua.
Mulla on satunnaisesti tuntunut mielestäni ylimääräiseltä tuntuvaa pompotusta mutta huollossa ei ole löytynyt mitään vikaa, pyörien tasapainotus tarkastettu, ohjauskulmat tarkastettu, auto meni katsastuksestakin läpi heittämällä, mukaanlukien iskaritesti joten saattaa olla vain kovahkosta jousituksesta johtuva ominaisuus tai tuntuma näillä kuoppaisilla teillä.
Korjauskuluja on tullut ainoastaan vuotaneen talvirenkaan takia, kaksi rengasta piti uusia mutta se ei tietysti johdu autosta. Pyyhkijänsulan olen kerran vaihtanut mutta se on tietysti luonnollisesti kuluva osa. Laitoin tavallisen Boschin sulan Motonetistä, alkuperäisessähän on ilmanohjain mutta tässä ei sitä ollut mutta ihan hyvin on pyyhkinyt ilmankin.
Tästä ei ole palanut vielä yhtään poltintakaan, mitään öljyjä tai nesteitä ei ole tarvinnut lisätä milloinkaan... paitsi tietysti lasinpesunestettä ja bensiiniä :PLiitytään Alto-kommentoijien joukkoon. Perheessämme kakkosautona vuoden vaihteessa 2010-2011 käyttöönotettu Alto ja kohta 4 vuotta on mennyt uskomattoman pienin murhein. Vaimo höylää tolla joka päivä töihin ja mittarissa on jo noin 75 thkm. Korjauskulut koko ajalta n. 145 euroa koostuen oikean puolen etupyörän laakerin vaihdosta. Laakerissa oli ilmeisesti joku valmistusvirhe. Laakerissa oli pienen pieni pala oli irronnut ulkokehästä ja aiheutti kaartaessa jurisevaa ääntä. Alkuperäinen laakeri maksoi huimat 69 euroa, loput summasta työtä. Yksi ainoa rekisterivalon poltin on palanut. jopa alkuperäinen pikkuriikkinen akku on vielä paikoillaan ja akkutestin mukaan hyvässä kunnossa!!
Muuta ylimääräistä laakerinvaihdon lisäksi autoon ei ole tarvinnut tehdä. Normaalihuollot luokkaa 150-200 euroa per huolto.
Samoja muiden havaitsemia ominaisuuksia on tässäkin: hätäinen avaimen kääntö aiheuttaa todella pitkän sahauksen startissa. Pakki on myös nihkeä kytkeytymään. Mainittakoon että vaihteistoöljyt vaihdettiin 45 thkm:n huollossa.
Alkuperäiset kesärenkaat on jo kerran vaihdettu uusiin. Niisä tehdas-Falkeneissa yhdessä oli oudosti kulunut kohta ja se tuntui pienenä jumputuksena käännettäessä. Renkaiden uusimisen jälkeen kaikki on ollut ok!
Alusta ei vieläkään kolise, kitinöitä ei kuulu, eikä väljää ole missään.
Hintaansa nähden erinomainen todella luotettava pikkuauto. Osaavat näköjään siellä Intiassakin tehdä Pohjolaan sopivia menopelejä. - tööööt!!
Altolla vuodesta 11 kirjoitti:
Liitytään Alto-kommentoijien joukkoon. Perheessämme kakkosautona vuoden vaihteessa 2010-2011 käyttöönotettu Alto ja kohta 4 vuotta on mennyt uskomattoman pienin murhein. Vaimo höylää tolla joka päivä töihin ja mittarissa on jo noin 75 thkm. Korjauskulut koko ajalta n. 145 euroa koostuen oikean puolen etupyörän laakerin vaihdosta. Laakerissa oli ilmeisesti joku valmistusvirhe. Laakerissa oli pienen pieni pala oli irronnut ulkokehästä ja aiheutti kaartaessa jurisevaa ääntä. Alkuperäinen laakeri maksoi huimat 69 euroa, loput summasta työtä. Yksi ainoa rekisterivalon poltin on palanut. jopa alkuperäinen pikkuriikkinen akku on vielä paikoillaan ja akkutestin mukaan hyvässä kunnossa!!
Muuta ylimääräistä laakerinvaihdon lisäksi autoon ei ole tarvinnut tehdä. Normaalihuollot luokkaa 150-200 euroa per huolto.
Samoja muiden havaitsemia ominaisuuksia on tässäkin: hätäinen avaimen kääntö aiheuttaa todella pitkän sahauksen startissa. Pakki on myös nihkeä kytkeytymään. Mainittakoon että vaihteistoöljyt vaihdettiin 45 thkm:n huollossa.
Alkuperäiset kesärenkaat on jo kerran vaihdettu uusiin. Niisä tehdas-Falkeneissa yhdessä oli oudosti kulunut kohta ja se tuntui pienenä jumputuksena käännettäessä. Renkaiden uusimisen jälkeen kaikki on ollut ok!
Alusta ei vieläkään kolise, kitinöitä ei kuulu, eikä väljää ole missään.
Hintaansa nähden erinomainen todella luotettava pikkuauto. Osaavat näköjään siellä Intiassakin tehdä Pohjolaan sopivia menopelejä.Älä viitsi puhua täyttä puppua, sinä höyläät vaan vaimoa.
- tööööt!!
tööööt!! kirjoitti:
Älä viitsi puhua täyttä puppua, sinä höyläät vaan vaimoa.
Toisaalta olet onnenpekka, kun sulla on vaimo, jonka looraa höylää. Mulla on vain kaksi kättä.
- tööööt!!
tööööt!! kirjoitti:
Toisaalta olet onnenpekka, kun sulla on vaimo, jonka looraa höylää. Mulla on vain kaksi kättä.
No käytä niitä käsiä sitten
- altoisti2
Huonosti on toimineet , todella huonosti. Kannattaa kääntää jakoavaimesta käynnistyy nopeammin.
- altoisti2
Minulla 13 vuotias nissani käynnistyy hyvin, jos vain olisi varaa ajella. 18 kuukautta on vielä osamaksuja jäljellä, sitten auto on ikioma:=)
- altoisti2
Piti sanoa että olen 13 vuotias sukututsan seurauksena syntynyt vahinko ja kirjoittelen tänne kopioimalla toisten nimimerkkejä.
- Crossia.
Kerrankin osamaksuissaan rypevä kahden alkoholistin EI TOIVOTTU jälkeläinen kirjoittaa asiaa, täyttä asiaa. Nyt ymmärrän myös, miksi sulla on autossasi muovipohja. Kerro juopoille spurgu-vanhemmillesi terveisiä.
- altoisti2
Crossia. kirjoitti:
Kerrankin osamaksuissaan rypevä kahden alkoholistin EI TOIVOTTU jälkeläinen kirjoittaa asiaa, täyttä asiaa. Nyt ymmärrän myös, miksi sulla on autossasi muovipohja. Kerro juopoille spurgu-vanhemmillesi terveisiä.
Nyt tulee lyöntiä vyönalle, kun avauduin, mutta sou vot. Unohdin mainita myöskin minulle rakkaimman harrastuksen, eli vemputus, juuri oikein, vemputan kikuliani sangen monta kertaa päivin ja varsinkin yön hiljaisina ja synkkinä tunteina. Muutama muovipohjainen lahjaksi saatu auto on vielä tallella piironkini laatikossa. Vessaa ei meillä ole, mutta muovinen ämpäri ajaa asian ja se tyhjennetään pihamaalle iloisesti laulellen.
- Altoisti
Välillä lähtee heti tulille. Vaihteet toimivat kuulemma vaijereilla ja korjaamolla eivät osanneet huollon yhteydessä tehdä niille mitään. Eipä tuo pakin huonosti päälle saaminen niin mahdoton ongelma ole, aina se on päälle mennyt.
- takaluukun tekstit
Mulla uutena vaihteensiirto tuntui edellisiin autoihini verrattuna lievästi "kulmikkaalta" ja ehkä hivenen takertavalta mutta kilometrien myötä vaihteensiirto on norjistunut niin että keppi liikkuu ihan sujuvasti nyt, no kakkonen tuntuu kylminä aamuina ehkä hivenen jäykemmältä kytkeä päälle kuin muut pykälät mutta lämmettyään sekin solahtaa kevyesti päälle. En ole kuitenkaan sanonut mitään huolloissa kun mielestäni vaihteiston toiminta on kuitenkin ihan normaalia.
Pakki on mulla mennyt ihan normaalisti päälle koko ajan, ehkä jopa paremmin kuin joissain edellisissä autoissa joissa saattoi joutua käyttämään ensin jonkun muun pykälän laatikossa tai hiukan liikauttamaan autoa ennenkuin pakki meni päälle.
Onkos muut huomanneet takaluukun Suzuki Alto -teksteissä korkeusvaihteluja eri yksilöiden tai vuosimallien välillä? Itsellä -11 Alto ja jos korkeutta verrataan lukkosylinterin korkeuteen niin mulla tekstit ovat sen yläpuolisella linjalla, joissain olen nähnyt tekstien olevan alempana kuin lukkosylinteri. Liekö tämä ihan tarkoituksella tehty "vuosimallimuutos" vai liekö riippunut työntekijästä mille korkeudella tekstit sattuvat menemään... - Kakkos Mies
takaluukun tekstit kirjoitti:
Mulla uutena vaihteensiirto tuntui edellisiin autoihini verrattuna lievästi "kulmikkaalta" ja ehkä hivenen takertavalta mutta kilometrien myötä vaihteensiirto on norjistunut niin että keppi liikkuu ihan sujuvasti nyt, no kakkonen tuntuu kylminä aamuina ehkä hivenen jäykemmältä kytkeä päälle kuin muut pykälät mutta lämmettyään sekin solahtaa kevyesti päälle. En ole kuitenkaan sanonut mitään huolloissa kun mielestäni vaihteiston toiminta on kuitenkin ihan normaalia.
Pakki on mulla mennyt ihan normaalisti päälle koko ajan, ehkä jopa paremmin kuin joissain edellisissä autoissa joissa saattoi joutua käyttämään ensin jonkun muun pykälän laatikossa tai hiukan liikauttamaan autoa ennenkuin pakki meni päälle.
Onkos muut huomanneet takaluukun Suzuki Alto -teksteissä korkeusvaihteluja eri yksilöiden tai vuosimallien välillä? Itsellä -11 Alto ja jos korkeutta verrataan lukkosylinterin korkeuteen niin mulla tekstit ovat sen yläpuolisella linjalla, joissain olen nähnyt tekstien olevan alempana kuin lukkosylinteri. Liekö tämä ihan tarkoituksella tehty "vuosimallimuutos" vai liekö riippunut työntekijästä mille korkeudella tekstit sattuvat menemään...Juurikin noin on tekstien asennus, eli lyhyt asentaja Intian tehtaalla laittaa tekstit alemmalle, kuin pidempi. Työergonomia kun on Intiassa aivan eri luokkaa, kuin suomessa.
Toasta vaihdejutusta vielä, eli aina, kun laitetaan kakkoseen, niin keppi on normaalia jäykempi. Tietysti kannattaa kokeilla toista pykälää ensin, jolloin keppi jäykkenee jo valmiiksi.
- kakkonen.
Suzukimiehet taitaa olla kovia panemaan kakkoseen...
- Crossia.
Kyllä ollaan, sinunkin vaimosi oikein kerjää temmiä kakkoseen käydessään mun luona ja minä poikahan annan ja kunnolla.
- exit only?
mitäs sinun takaluukussa lukee...
- Audi A6
exit only? kirjoitti:
mitäs sinun takaluukussa lukee...
Audi A6
- tip worth money
Olen katsellut huvikseni nettiautosta Altoja niin joitain mainostetaan vähän ajettuna ja sitten kuvassa onkin vain trippimittarin lukema mikä ilmoitetaan siis auton ajokilometrimääränä ja se ei pidä paikkaansa ainakaan välttämättä.
Käytetyn Alton ostajalle rahanarvoinen vinkki:
Selatkaa auton mittaristosta oikea kilometrilukema esiin jos näytössä on vain A- tai B-trippimittarin lukema. Näytössä on A tai B -kirjain näkyvissä kun jompikumpi trippimittari on valittuna näytölle.
MODE -näppäintä painelemalla pääsee vaihtamaan näytölle kilometrit, A ja B -trippimittarit sekä mittarivalaistuksen säätö jossa on yhdestä kolmeen "neliötä" ilmaisemassa mittarivalaistuksen voimakkuuden. En tosin ole varma onko mittarivalaistuksen säätöä halvimmassa GA-mallissa.- Some buyers
No voi hyvää päivää... Samahan koskee vaikka kuinka montaa autoa ja kuka nyt tuommoista ei älyäisi... Ja huoltokirjastahan ne todelliset ajokilometrit varmistetaan, korjaamoleimojen ym. tietojen avulla ja tarvittaessa A-katsastukselta, joka tallentaa km-määrän vuosikatsastusten yhteydessä.
- tip worth money
Some buyers kirjoitti:
No voi hyvää päivää... Samahan koskee vaikka kuinka montaa autoa ja kuka nyt tuommoista ei älyäisi... Ja huoltokirjastahan ne todelliset ajokilometrit varmistetaan, korjaamoleimojen ym. tietojen avulla ja tarvittaessa A-katsastukselta, joka tallentaa km-määrän vuosikatsastusten yhteydessä.
kyllä se on lähes petokseen syyllistymistä jos auton ajomääräksi yritetään väittää trippimittarin lukemaa. Ostajalle auto voi olla vieras eikä välttämättä heti tajua että näytössä onkin vain trippimittari.
Mikä sinua noin harmittaa jutussani, meinasitko itse huijata ostajia kertomalla ajomääräksi trippimittarin lukeman ja nyt ostaja osaakin katsoa mittaristosta miten romusi onkin jo aivan loppuun poljettu eikä huijauksesi menekään läpi?
- trippiä.
Vain Suzukia havitteleva on niin tyhmä että tuohon lankeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053