Kahvi-Galluppi

eli siis miten keitätte kahvinne ?
minä keitän vettä vedenkeittimellä ja sit pikakahvia sekaan. tosi hyvää ja nopeata.
on meillä kahvinkeitinkin mutta se otetaan vaan esille jos tulee enempi vieraita. muuten vieraillekkin kelpaa aina tuo pikakahvi. sitten on vielä sellainen puteli mihin laitetaan kahvi pohjalle (oikeat purut) ja
kaadetaan kiehuva vesi päälle. sitten siinä on sellanen puristaja jolla painetaan ne purut sinne pohjaan.
sit vaan kaadetaan kuppiin. kätevä sekin.

39

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä taas en sitä pikakahvia juo muuten kuin sillon jos ei muuta ole saatavilla, esimerkiksi matkoilla...
      Muuten keitetään kahvinkeittimellä...ja kodassa on sitte ihan oma nokikahvipannu, jossa keitetään sitä oikeata pannukahvia joka on myös parasta kahvia...meistä...

• pidän tuosta pikakahvista. mutta kyllä kunnon pannukahvit on toooosi hyvät. ja varmaan siellä kodassa ne nokikahvit on ihan lyxiä. muistan itsekkin kun nuotiolla juotiin kaffeet niin niissä on eri aromit.

• majorica kirjoitti:

pidän tuosta pikakahvista. mutta kyllä kunnon pannukahvit on toooosi hyvät. ja varmaan siellä kodassa ne nokikahvit on ihan lyxiä. muistan itsekkin kun nuotiolla juotiin kaffeet niin niissä on eri aromit.

Juu eikä se nuotiokahvi vaadi edes mitään kahvileipää lisukkeeksi, se on hyvää ihan pelkästäänkin...

• Sikra kirjoitti:

Juu eikä se nuotiokahvi vaadi edes mitään kahvileipää lisukkeeksi, se on hyvää ihan pelkästäänkin...

se on nautittava sellaisenaan. ja nauttien. lisäksi riittää seura, ulkoilma ja luonto;-)))))

• majorica kirjoitti:

se on nautittava sellaisenaan. ja nauttien. lisäksi riittää seura, ulkoilma ja luonto;-)))))

Niin ja jos hämärissä istutaan nuotiokahvilla, on se niin rauhoittava nautinto vaikka katsella vaan sitä tulta tai hiillosta nautiskellen sitä kahvia, vaikka ihan hiljaa...

• Kahvinkeittimellä. Pikakahvia en juo. Kun tulee vieraita syömään meille keitän vanhanaikuisesti jälkkärikahvit pannulla. Pannuja on vielä kaksi ja pannumyssytkin löytyvät:))

• olenko koskaan omistanut kahvipannua. mutta olen niitä keitellyt ja hyvää se pannukahvi on. en kyllä
        voisi kuvitella itseäni aamulla herättyäni keittelemään pannukahveja ;-)))))))))))))))

• Mä en oo koskaan oppinut juomaan pikakahvia. Karmein kokemus moisesta oli Kreikassa, paikallisten suosima jääkahvi. Ei iskenyt mun makuhermoon! :) Termoskeittimellä keittelen kotona. Siitä hyvä, että pysyy kuumana pitempaan eikä kitkeröidy niinku tavallisessa keittimessä jos on pitempään päällä. Asuntoautossa meillä on tuo pressokeitin. Aina kun ei sitä sähköä oo saatavilla. Tosi hyvää kahvia sillä saa, mutta en tykkää niistä muhjuista jotka kupin pohjalta tulee suuhun jos juo kupin tyhjäksi asti. Yäks! En ottais jokapäiväseen käyttöön sellasta.

• Mä taas tykkäsin siitä kreikkalaisesta kylmästä kahvijuomasta, vaikka en muuten murukahvista tykkää...Termoskannuun mäkin aina kaadan aamulla kahvin, niin voi juoda pitempään...

• Sikra kirjoitti:

Mä taas tykkäsin siitä kreikkalaisesta kylmästä kahvijuomasta, vaikka en muuten murukahvista tykkää...Termoskannuun mäkin aina kaadan aamulla kahvin, niin voi juoda pitempään...

Voipi olla, että mun makunautintoon Kreikassa vaikutti muutkin asiat kun pelkkä kahvi! Huuli pyöreenä kattelin kun sitä kahvia tehtiin... Aina pyydän myös lasin vettä kahvin kaveriksi. Tällä kertaa jäi se vesikin koskematta! En halua ees kertoa mitä kaikkea siinä lasissa lillui veden seassa. :( No, ehkä mä olin puoleen vuoteen ainoa kun halus lasin vettä. Ja justhan se lasi oli tiskattu viimesen käyttäjän jäljiltä. :)))

• Puskalissu kirjoitti:

Voipi olla, että mun makunautintoon Kreikassa vaikutti muutkin asiat kun pelkkä kahvi! Huuli pyöreenä kattelin kun sitä kahvia tehtiin... Aina pyydän myös lasin vettä kahvin kaveriksi. Tällä kertaa jäi se vesikin koskematta! En halua ees kertoa mitä kaikkea siinä lasissa lillui veden seassa. :( No, ehkä mä olin puoleen vuoteen ainoa kun halus lasin vettä. Ja justhan se lasi oli tiskattu viimesen käyttäjän jäljiltä. :)))

Minkähänlaisessa paikassa olet tuota ihanaa frappea juonut, kun on noin karmeat kokemukset siitä...?
        Mä taas ihastuin tuohon frappe-juomaan niin että olen sitä kotonakin tehnyt kesällä useinkin ;)))

http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/juomat/frappe.php

• Sikra kirjoitti:

Minkähänlaisessa paikassa olet tuota ihanaa frappea juonut, kun on noin karmeat kokemukset siitä...?
        Mä taas ihastuin tuohon frappe-juomaan niin että olen sitä kotonakin tehnyt kesällä useinkin ;)))

http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/juomat/frappe.php

Ei sitten tainnu se kahvikaan olla just samaa mihin sä oot ihastunut. :) Ei ollut mun kahvissa maitoa, jädestä puhumattakaan. Jääpaloja sentään oli! :)

Pireuksessa jossain pikkukuppilassa pysähdyttiin kahville kun kierreltiin museoita ja kirkkoja. Ei tullut mieleen toista kertaa kokeilla jääkahvia, ois varmaan kannattanut. Jossain isommassa ja "fiinimmässä" paikassa kenties ois saanu sitä oikeenlaista kahvia. :)

• Puskalissu kirjoitti:

Ei sitten tainnu se kahvikaan olla just samaa mihin sä oot ihastunut. :) Ei ollut mun kahvissa maitoa, jädestä puhumattakaan. Jääpaloja sentään oli! :)

Pireuksessa jossain pikkukuppilassa pysähdyttiin kahville kun kierreltiin museoita ja kirkkoja. Ei tullut mieleen toista kertaa kokeilla jääkahvia, ois varmaan kannattanut. Jossain isommassa ja "fiinimmässä" paikassa kenties ois saanu sitä oikeenlaista kahvia. :)

Juu olisi kannattanut kokeilla jossain muuallakin...

Toinen mihin olen kreikassa ihastunut on se korkessa lasissa tarjoiltu ihana paksu maustamaton jogurtti hunajan kera....lusikalla nautittava...

• sakuli-ex

Kahvinkeittimellä kotona ja nuotiokahvit kun ollaan vesillä. Vesillä ollessa on mahtavaa pysähtyä johonkin saareen ja laittaa nuotio keittää kahvia ja syödä eväitä, maistuu paremmalle kun kotona ikinä :-))
      Pikakahvi on sori aika kauheeta , ulkomailla saa aina sitä ja siksi on pakko viedä omat Presidenttikahvit mukana :-))

• 20+11

Meidän palatsissamme on upea käsin tehty Mocca master joka on maksanut enemmän kuin yhdenkään palstalaisen vuosi ansiot ovat.sillä palvelus väki keittää miehelleni ja minulle erikoisen hyvää kahvia joka tarjoillaan platina kupeista joihin on upotettu timantteja. meille kelpaa vain kallein. tavalliset ihmiset voivat vain haaveilla aidosta käsin tehdystä Mocca masterista. olen stockalla nähnyt köyhien ihailevan sellaisia ja uneksivan lotto voitosta.

• sakuli-ex

Kun sinua niin vaivaa tässä sulle kuva;
        http://www.moccamaster.com/fi/
        Ja kahvina VAIN Presidentti kaikki muut maistuu pahalle. Ja kun oikein tahdotaan hemmotella itseämme jauhetaan pavut ( http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&products_id=136) , kokeile sinäkin. http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=product_info&products_id=111

Kuppeina on Arabiaa Runo, muumit yms. ;
        http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/fi/astiasarjat_runo

Palvelusväkeä meillä ei ole.

Mitä vielä haluat tietää?

• sakuli-ex
        sakuli-ex kirjoitti:

Ja kahvina VAIN Presidentti kaikki muut maistuu pahalle. Ja kun oikein tahdotaan hemmotella itseämme jauhetaan pavut ( http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&products_id=136) , kokeile sinäkin. http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=product_info&products_id=111

Keitin on siis mallia KBG741 AO,ANTRA STONE GREY .... ettei vaan nyt mikään jää kaivelemaan uteliaisuuttasi.

• 17+15
        sakuli-ex kirjoitti:

Rahvaan kateus ilmiintyi viestissäsi.ei ole minun syytäni että teillä ei ole palvelusväkeä.meidän palvelus kuntamme herätti sinussa katkeran purkauksen.ymmärräthän että jos et ole osannut hoitaa asioita kunnolla et voi saada kaikkea mitä meillä paremmin toimeen tulevilla Ihmisillä on.
        rahvas käyttää arabiaa ja muun laisia arkisia astioita joita on myynnissä kaikissa Tavarataloissa.te juotte arkista presidentti kahvia.me parempi väki nautimme laadukkaampia tuotteita.kukin varojensa mukaan.

• sakuli-ex
        17+15 kirjoitti:

Rahvaan kateus ilmiintyi viestissäsi.ei ole minun syytäni että teillä ei ole palvelusväkeä.meidän palvelus kuntamme herätti sinussa katkeran purkauksen.ymmärräthän että jos et ole osannut hoitaa asioita kunnolla et voi saada kaikkea mitä meillä paremmin toimeen tulevilla Ihmisillä on.
        rahvas käyttää arabiaa ja muun laisia arkisia astioita joita on myynnissä kaikissa Tavarataloissa.te juotte arkista presidentti kahvia.me parempi väki nautimme laadukkaampia tuotteita.kukin varojensa mukaan.

olen ihan tajuttoman kateellinen sinun mielikuvitus palvelusväellesi ja mielikuvitus rikkauksillesi jos se nyt sitten tekee sinun ..hymmm.. hiukan omituisesta mielikuvitusmaailmastasi sinulle tänään paremman paikan elää.

Hei dream on, dream on.. Dream until the dream come true ....

• 19+14
        sakuli-ex kirjoitti:

olen ihan tajuttoman kateellinen sinun mielikuvitus palvelusväellesi ja mielikuvitus rikkauksillesi jos se nyt sitten tekee sinun ..hymmm.. hiukan omituisesta mielikuvitusmaailmastasi sinulle tänään paremman paikan elää.

Voi rakas ystäväni, Sinullakin olisi ollut mahdollisuus samaan elin tasoon mitä meidän perheellämme on.kaikkihan on vain omista valinnoista kiinni.jos sinä olet tehnyt vääriä valintoja yritä uudelleen.

• 14+15+2
        sakuli-ex kirjoitti:

Se temppu tuokin, omata tuollainen mielikuvitus, kuin hänellä on. Häntä pitänee ihan onnitella moisesta.

• 14+15+2
        19+14 kirjoitti:

Voi rakas ystäväni, Sinullakin olisi ollut mahdollisuus samaan elin tasoon mitä meidän perheellämme on.kaikkihan on vain omista valinnoista kiinni.jos sinä olet tehnyt vääriä valintoja yritä uudelleen.

Onnea ja menestystä jatkossakin. Eipä taida kukaan sinua kadehtia, jotta silleen.

• 17+15 kirjoitti:

Jotkut elävät tomerasti jalat maassa, ei pilvilinnoissa!
        Ja tiedän paljon ihmisiä jotka keräävät Arabiaa itsellen ja jälkipolville koska ne arvostettua tavaraa, tämä on vain minun mielipide.

• arkkimedes

niin paljoa että teille kylään tulisin kahvittelemaan.
      Jotain pikakahvia en joisi ja sen sun porokahvitekeleesi kaataisin oitis vessanpyttyyn.

• ja Juhla-Mokkaa aamulla ja joskus cappucino-jauheesta teen mukillisen, avokki ei enää edes kahvia juo, teetä vaan sitä kun vaivaa sappikivet. Tuo "puteli" vaikuttaa ihan samanlaiselta kun millä emmerdalesta kahvit painelevat, itselläni ei ole siintä kokemusta, toimiskohan teelehdien kanssa hyvin? :)

• neljän suora

Ihan normikeittimellä.Kahvimerkeistä en oo turhantarkka,ostan yleensä tarjouksista mitä sattuu kulloinkin olemaan.En muista mitä pöntössä nyt on mut veti vatsan ihanasti kuralle!Liittyykö sit tähän antibioottikuuriin mitä vetelen,who knows..

PRKL piti lähtee sienimetsään,mut en viitti näillä sateilla,taitaa tulla leffojenkatselupäivä.

Itsekin juon paljon teetä lähinnä iltaisin.En tiennytkään et sappikivet ja kahvi liittyy toisiinsa?

• neljän suora kirjoitti:

Ihan normikeittimellä.Kahvimerkeistä en oo turhantarkka,ostan yleensä tarjouksista mitä sattuu kulloinkin olemaan.En muista mitä pöntössä nyt on mut veti vatsan ihanasti kuralle!Liittyykö sit tähän antibioottikuuriin mitä vetelen,who knows..

PRKL piti lähtee sienimetsään,mut en viitti näillä sateilla,taitaa tulla leffojenkatselupäivä.

Itsekin juon paljon teetä lähinnä iltaisin.En tiennytkään et sappikivet ja kahvi liittyy toisiinsa?

ne ostan nuo paremmat kahvit ja mulla ainakin heittää kuralle litkun kahvista:(

Mene vaan ilman sadetta mettää, me mennää vielä ensi-viikolla ja sitten otan kyllä isomman kassin mukaa.

Liittyy ne ja myös, kaal ja omenat, onneksi ensi-kuussa saa sen asian korjattua,,aah,ihanaa saan tehdä kaaliruokia:)

Taidan jättää tuon omenasössäykset huomiselle, nyt ei huvita pätkääkää:(

• aika jännä että moni ei tykkää pikakahvista. kokeilkaas joskus nescafe lyx. olen minäkin ällöttäviä pikakahveja saanut. mulla kävi kerran yks tuttu kylässä ja sanoi ettei hän kyllä juo pikakahvia. suostui sitten kuitenkin ja totesi että tämähän on tosi hyvää. ja yllätys kun menin vierailulle hänen luokse niin hän on siirtynyt pikakahviin ;-))))))))))

• se varmaan riippuu laadusta, mulla vain tulee se "nes cafe" mieleen.
        (laitoin sulle kaveripyynnön mut ei näytä tulevan vastausta, miksi?)

• hauvanmamma kirjoitti:

se varmaan riippuu laadusta, mulla vain tulee se "nes cafe" mieleen.
        (laitoin sulle kaveripyynnön mut ei näytä tulevan vastausta, miksi?)

kun en ole käynyt siellä muuta kun katsomassa onko tullut viestejä. ja en ihan tosissaan ymmärrä koko uutta systeemiä :-(((((
        mutta tottakai laitan sut kaverikseni mielelläni, jos vaan osaan ;-)))))))))))

• majorica kirjoitti:

kun en ole käynyt siellä muuta kun katsomassa onko tullut viestejä. ja en ihan tosissaan ymmärrä koko uutta systeemiä :-(((((

minä jo luulin vaikka mitä:(

• majorica kirjoitti:

hankala tuo uusi kaltsu on kyllä.

• hauvanmamma kirjoitti:

hankala tuo uusi kaltsu on kyllä.

jotenkin. miks nuita pitää jatkuvasti vaihdella, en ymmärrä. minunlaisella vanhalla akalla kestää kauan opetella kaikki uusi ja just kun on oppinut niin pannankin uusiks :-((((((((( FY !!!!

• majorica kirjoitti:

jotenkin. miks nuita pitää jatkuvasti vaihdella, en ymmärrä. minunlaisella vanhalla akalla kestää kauan opetella kaikki uusi ja just kun on oppinut niin pannankin uusiks :-((((((((( FY !!!!

minä en saa tuota ikää sieltä pois ja saatikka sinne koiran kuvan,prkl:(

• 14+15+2

ihan tavallisella kahvinkeittimellä. Jos oikein haluan nautiskella kahvista, niin keitän porokahvit, oikein hauduttamalla, tosin harvointulee tehtyä. Pikakahvia en juo, en vain tykkää siitä.

• Ihan tavallisella kahvinkeittimellä keitetään kotona. :) Ja meillä on kanssa sellainen "presskanne" mikä oli tuossa linkissäsi, mutta se on jostain syystä jäänyt tosi vähälle käytölle vaikka ihan hyvää kahvia sillä onkin tullut. Pikakahvia juodaan kotona silloin kun muu kahvi on loppunut eikä ole muistanut ostaa, lomamatkoilla sitä on aina autossa purkki mukana.

Tietenkään nuotiolla keitettyjä kahveja ei voita mikään, ja pannukahvit mökillä on toiseksi parasta. Mutta kotona en ole keittänyt pannukahvia moneen vuoteen.

• Itse en pahemmin juo kahvia.Minusta se ei ole mitenkään erityisen hyvää.Joskus aamuisin teen kyllä pullamössöä laihasta kahvista :D ja mökillä,jossa aina kaffit keitetään oikein pannulla,niin tulee välillä juotua.Tosin aina syötävän kanssa,ja kun on syöty,niin jos jotain jäljellä,niin pois.En siis sitä pelkästään juo vahingossakaan.
      Mies juo sitäkin enemmän o_O.Se on addikti.Kahvinkeittimellä kahvit keitellään,ja merkillä sille ei ole väliä.
      Hyvä onkin,että halvat käy,kun sitä siihen malliin kittaa.Moccamasterikin löytyy,tosin vintissä.En tykkää ulkonäöstä,ja miehellä sama,millä sumppinsa keittää.
      Äidillä on hauska tapa kotona kahvit keittää keskenään.Kiehuttaa veden kattilassa,ja sitten sihdillä purut kuppiin.Tulee kuulemma enemmän pannun makuista.
      Ja heille merkki on tärkeetä.Ei kelpaa kuin juhlis tai pressa.On vissiin sitä sukupolvea :D

Purukaffee en ole koskaan juonut.Enkä taida erityisemmin haluta kokeillakkaan :D

• moccamasterilla ihan suodatinjauhatusta. Tosin hiukka katson, mitä minkä merkkistä kahvia ostan, koska kaikki kahvi ei tosiaan maistu yhtä hyvältä. Ja olen kahvinarkki, päivä ei lähde käyntiin ilman pannullista :) Yhtään hyvän makuista pikakahvia en muista maistaneeni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe