Mikä sieni kyseessä? Kasvaa tukussa kannossa (kenties koivun kanto) Helsingissä nurmikolla ja jalassa tummahko vyö?
Mikä sieni
6
1036
Vastaukset
Melkoisen varmasti koivunkantosieni, herkullinen ruokasieni. Pienet voi ottaa kaikkineen, isojen jalka on sitkeä. Satokausi elo-syyskuu
- kimppuina lahopuulla, kosteusmuuntuva lakki on useimmiten keskeltä vaalean hunajankeltainen, reunoilta kuultavan kanelinruskea, jalka on ohut, sitkeä, renkaallinen. Jalan pinta renkaasta alaspäin on pienten tummien suomujen kirjavoima. Itiöpöly on ruskeaa.- sienestäjätär
se on kantoheppi ,myrkyllinen älä vain kerää.
Näin alkukesästä se on 90% varmasti koivunkantosieni. Olen siitä jo tehnyt kesän eka kastikkeen.
Vanhana sienestäjänä velvollisuuteni on kyllä varoittaa, että pienissä kantosienissä on sekä syötäviä että myrkyllisiä lajeja, joiden erottamisessa saan itsekin olla tarkkana.Ai niin... tuo aloitus oli jo viime syyskuulta. Lajiehdokkaita on silloin useampia, mutta kyllä koivunkantosieni voi hyvänä kesänä tehdä 2 tai 3 satoa samasta kannosta.
Voisi olla myös kuusilahokka.Koivunkantosienen rengas on vaalea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23343Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001288
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 35742