1).Sain eräältä ystävältä eilen puolikassillista tatteja. Tosi hienoja ja puhtaita. Miteten tatin laittaa ruuaksi parhaiten? (ei ole omaa kokemusta)
2).Liikuntarajoitteisena en pääse metsään, joten ajattelin kysyä parasta menetlmää tehdä suolasientä herkkusienistä. Olisiko pikku vinkkiä jollain. Olen kyllä tehnyt tureista herkkusienistä kastikkeita ja muhennoksia, mutta kaipaisin suolasinetäkin välillä. Tavallinen suolassa pitämin yön yli ei tunnu antavan oikeaa makua.
Pari kysymystä:tatit & herkkusieni
2
582
Vastaukset
- joku vaan
Kysymys oli osittain outo, herkkusieni on se pieni pyöreä jota ei kasva Suomessa.
Herkkutatti on ihan eri. Suolasieniä en edes yrittäisi, helpointa mennä kauppaan joka myy virolaisia etikkasieniä. Olen Puolasta ostanut erittäin hyviä tateista tehtyjä etikkasieniä, mutta ne ovatkin korkeintaan kahden sentin läpimittaisista sienistä.
Tatin paras käyttötapa on italialainen tattirisotto, toiseksi paras tattipasta.
Löytyy kun googlaa sanoilla risotto ai funghi porcini. - sienien ystävä
Olen tatit laittannu ihan siivuttannu ja pannulla paistannu aromisuolaa vähän ja voita ihan semmosenaan hyviä , mutta jos haluaa tehdä kastikkeen niin ensin paistat tatit ja lisäät ruoka kermaa vähän aromi tai ruokasuolaa pieni ripaus valkopippuria ja sipuli silppua mausteeksi on hyvää. Tattia olen esim: jalkaosa siivuttannu ja pyörittänny munassa ja sitten jauhoissa jossa on suolaa ja pannulla paistannu molemmin puolin ruskeaksi. On parempaa kuin liha. Ja kun paistaa voissa .Voi on aina voita. Hyviä herkutteluja!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995