Pari kysymystä:tatit & herkkusieni

Pitää sienistä

1).Sain eräältä ystävältä eilen puolikassillista tatteja. Tosi hienoja ja puhtaita. Miteten tatin laittaa ruuaksi parhaiten? (ei ole omaa kokemusta)

2).Liikuntarajoitteisena en pääse metsään, joten ajattelin kysyä parasta menetlmää tehdä suolasientä herkkusienistä. Olisiko pikku vinkkiä jollain. Olen kyllä tehnyt tureista herkkusienistä kastikkeita ja muhennoksia, mutta kaipaisin suolasinetäkin välillä. Tavallinen suolassa pitämin yön yli ei tunnu antavan oikeaa makua.

2

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      Kysymys oli osittain outo, herkkusieni on se pieni pyöreä jota ei kasva Suomessa.

      Herkkutatti on ihan eri. Suolasieniä en edes yrittäisi, helpointa mennä kauppaan joka myy virolaisia etikkasieniä. Olen Puolasta ostanut erittäin hyviä tateista tehtyjä etikkasieniä, mutta ne ovatkin korkeintaan kahden sentin läpimittaisista sienistä.

      Tatin paras käyttötapa on italialainen tattirisotto, toiseksi paras tattipasta.
      Löytyy kun googlaa sanoilla risotto ai funghi porcini.

    • sienien ystävä

      Olen tatit laittannu ihan siivuttannu ja pannulla paistannu aromisuolaa vähän ja voita ihan semmosenaan hyviä , mutta jos haluaa tehdä kastikkeen niin ensin paistat tatit ja lisäät ruoka kermaa vähän aromi tai ruokasuolaa pieni ripaus valkopippuria ja sipuli silppua mausteeksi on hyvää. Tattia olen esim: jalkaosa siivuttannu ja pyörittänny munassa ja sitten jauhoissa jossa on suolaa ja pannulla paistannu molemmin puolin ruskeaksi. On parempaa kuin liha. Ja kun paistaa voissa .Voi on aina voita. Hyviä herkutteluja!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe