MB:n farkut paketti autoksi

Rami

Menkää katsastamaan paketti autoksi ne,ei tartte tehdä mitään muutoksia jos ei oo takan sitä"pikku penkkiä"(lisä penkkiä),jos on niin ottakaa pois ja eikun muutos katsastamaan vaan(27e)minä jo kävin!!!!!!mun auto.250d farmari vm-94,ennen vero 500e nyt 80e!!!zibba dabba duu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

28

8187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rami

      mulla on E-mallin mese,jos ei oo e-malli vaan esim.vanha 124 korinen ja farkku,niin joutuu keventää hiukan,muuten ei kantavuus riitä(esim.lainaa kevytmetallivanteet ja vararengas pois,ja tankki tyhjänä ja mittari näyttämään täyttä,silloin jo riittää,mutta niinkuin sanottu e-malleissa ei siis tartte mitään muutoksia jos ei oo sitä"lisä penkkiä".Katsastin 30.5-04

      • penkkiurheilija

        Siis onko sulla nyt pelkät etupenkit vai mitkä? Monenko hengen auto sulla nyt on?


      • Rami
        penkkiurheilija kirjoitti:

        Siis onko sulla nyt pelkät etupenkit vai mitkä? Monenko hengen auto sulla nyt on?

        paikkaluku ei vaikuta,mulla oli takana se pikkupenkki joka piti ottaa pois,mulla oli siis 7:lle rekisteröity ja nyt on 1 4,eli paikat väheni 2kpl vaan hyvin riittää vielä,jos myy auton ja joku joskus haluaa saada 2 lisä paikkaa niin laittaa sen"pikkupenkin"takaisin ja muutos katsastaa takaisin h-autoksi!!!(27e)


      • ecu

        30.5.04.....


      • Rami
        ecu kirjoitti:

        30.5.04.....

        eli katsastin tietysti perjantaina 30.4-04.Olipa tuo paha virhe voi,voi,anteeksi kauhiasti....


      • Anonyymi
        Rami kirjoitti:

        paikkaluku ei vaikuta,mulla oli takana se pikkupenkki joka piti ottaa pois,mulla oli siis 7:lle rekisteröity ja nyt on 1 4,eli paikat väheni 2kpl vaan hyvin riittää vielä,jos myy auton ja joku joskus haluaa saada 2 lisä paikkaa niin laittaa sen"pikkupenkin"takaisin ja muutos katsastaa takaisin h-autoksi!!!(27e)

        Voisin ostaa lisäpenkin


    • onnistua

      Missäs toi on hyväksytty? Kysyn vaan, kun tuota autoa ei ole koskaan tyypitetty suomessa pakettiautoksi, eli ei pitäis onnistua ollenkaan!

      • Rami

        soita katsastus asemalle maanantaina niin kuulet omin korvin,en viitsi kinata selvästä asiasta,tai älä soita sama mulle,maksa 500e/v d-veroa kun pääsis 80e:llakin.Farmari Ford mondeossa myös riittää kantavuus.MB:n E malleihin ei siis tartte muuttaa takapenkkiä,mutta jos ei ole E-malli niin silloin joutuu keventää autoa että saa 1 4!!!!!KEHOITTAISIN NIITÄ KUKA OMISTAA KYSEISIÄ AUTOJA TOIMIMAAN ÄKKIÄ,ENNEN KUIN TUKKIIVAT TUON"PORSAANREIÄIN"asetukset tuntuvat muuttuvan melkein viikottain


      • .,.
        Rami kirjoitti:

        soita katsastus asemalle maanantaina niin kuulet omin korvin,en viitsi kinata selvästä asiasta,tai älä soita sama mulle,maksa 500e/v d-veroa kun pääsis 80e:llakin.Farmari Ford mondeossa myös riittää kantavuus.MB:n E malleihin ei siis tartte muuttaa takapenkkiä,mutta jos ei ole E-malli niin silloin joutuu keventää autoa että saa 1 4!!!!!KEHOITTAISIN NIITÄ KUKA OMISTAA KYSEISIÄ AUTOJA TOIMIMAAN ÄKKIÄ,ENNEN KUIN TUKKIIVAT TUON"PORSAANREIÄIN"asetukset tuntuvat muuttuvan melkein viikottain

        Sulla oo nyt 80 km/h nopeusrajoitus koko ajan päällä?


      • Rami
        .,. kirjoitti:

        Sulla oo nyt 80 km/h nopeusrajoitus koko ajan päällä?

        Ei tietenkään oo!,miten niin???????miksi oisi?????80kmh tulee sellaisiin paketti autoihin joiden omapaino on YLI 1800kg!!!!!eihän pick up autoissakaan oo 80kmh!!!(ne painaa 1790kg,esim.Hilux,Kincap,ym...ym...ainoastaan maastureista tehdyt pakettiautot on yli 1800kg ja silloin 80kmh


      • .,.
        Rami kirjoitti:

        Ei tietenkään oo!,miten niin???????miksi oisi?????80kmh tulee sellaisiin paketti autoihin joiden omapaino on YLI 1800kg!!!!!eihän pick up autoissakaan oo 80kmh!!!(ne painaa 1790kg,esim.Hilux,Kincap,ym...ym...ainoastaan maastureista tehdyt pakettiautot on yli 1800kg ja silloin 80kmh

        Joo tohon mä sekoitin ton homman.

        Aika hyvin oot saanu autokulujasi hieman karsittua, onnea siitä.


      • Peltsi
        Rami kirjoitti:

        soita katsastus asemalle maanantaina niin kuulet omin korvin,en viitsi kinata selvästä asiasta,tai älä soita sama mulle,maksa 500e/v d-veroa kun pääsis 80e:llakin.Farmari Ford mondeossa myös riittää kantavuus.MB:n E malleihin ei siis tartte muuttaa takapenkkiä,mutta jos ei ole E-malli niin silloin joutuu keventää autoa että saa 1 4!!!!!KEHOITTAISIN NIITÄ KUKA OMISTAA KYSEISIÄ AUTOJA TOIMIMAAN ÄKKIÄ,ENNEN KUIN TUKKIIVAT TUON"PORSAANREIÄIN"asetukset tuntuvat muuttuvan melkein viikottain

        Mitä se keventäminen hyödyttää? Nehän katsoo konttorilla rekisteriotteesta omapainon ja kokonaispainon ja laskee siitä kantavuuden.
        Vai alkaako ne punnitsemaan siellä?
        Mulla ei riitä kantavuus kuin 1 3 paikkaan. Pitääkö poistaa pala takapenkistä, että saa katsastettua. Eikö nopeusrajoitus ole 100km/h vaikka ei lätkää takana?


      • ei ole
        Rami kirjoitti:

        soita katsastus asemalle maanantaina niin kuulet omin korvin,en viitsi kinata selvästä asiasta,tai älä soita sama mulle,maksa 500e/v d-veroa kun pääsis 80e:llakin.Farmari Ford mondeossa myös riittää kantavuus.MB:n E malleihin ei siis tartte muuttaa takapenkkiä,mutta jos ei ole E-malli niin silloin joutuu keventää autoa että saa 1 4!!!!!KEHOITTAISIN NIITÄ KUKA OMISTAA KYSEISIÄ AUTOJA TOIMIMAAN ÄKKIÄ,ENNEN KUIN TUKKIIVAT TUON"PORSAANREIÄIN"asetukset tuntuvat muuttuvan melkein viikottain

        Asia on kuten Rami kertoo. Itse katsastin bmw 525td touringin pakuksi neljälle hengelle, muutostyöt takapenkin kanssa veivät tunnin.

        Mutta muutoksia tähän lakiin tuskin nyt tulee, sillä kyse on euro-direktiivistä.
        Mutta huomatkaa, että katsastusmiesten tulkinnat vaihtelevat melkoisesti.
        Puhumalla läpi.


      • arska

        Nykysin ei tarvi ollakaan :-). Kun auton kantavuus on 545 kg niin sen pystyy rekisteröimään 1 4 jolloin takapenkille ei tule mitään eikä autoon muutakaan muutoksia, muutoskatsastus 68 e ja homma on sillä selvä !


      • Rami
        Peltsi kirjoitti:

        Mitä se keventäminen hyödyttää? Nehän katsoo konttorilla rekisteriotteesta omapainon ja kokonaispainon ja laskee siitä kantavuuden.
        Vai alkaako ne punnitsemaan siellä?
        Mulla ei riitä kantavuus kuin 1 3 paikkaan. Pitääkö poistaa pala takapenkistä, että saa katsastettua. Eikö nopeusrajoitus ole 100km/h vaikka ei lätkää takana?

        Kyllä se punnittava on ja saatava kokonaan uudet painot,monesti se on vain"muutamasta" kymmenestä kilosta kiinni,keventää voi aluvanteilla,(lainaa joltain renkaineen ne),vararengas,kaikki työkalut ym..pois,pissapoika tyhjäksi,polttoaineen määrällä,>(se kait pitäs olla täynnä muuten eivät hyväksy,vaan laittaa mittarin kohon tankista langalla kiinni yläasentoon jolloin mittari näyttää täyttä).kantavuus :2 :68 = sallittu henkilöluku

        544kg:2=272:68=4 = 1 4 henkilöä

        408kg:2=204:68=3 = 1 3 henkilöä.Eli kantavuus oltava 545kg vähintään jos meinaa saada 5:lle hengelle!!!!!Katsastus asemissa on on varmaan eroja,eivät varmaan jokapaikassa ala punnita vaan sanovat että:mene asentaan takapenkin paikalle 2 erillistä takapenkkiä!!(kauhee homma).Nopeus on tietysti aina 100kmh,ei se siihen vaikuta!!!jos oma paino yli 1800kg niin sitten 80kmh(esim.toyota hiace 4x4)ja maastureista tehdyt pakut


      • katsastit
        ei ole kirjoitti:

        Asia on kuten Rami kertoo. Itse katsastin bmw 525td touringin pakuksi neljälle hengelle, muutostyöt takapenkin kanssa veivät tunnin.

        Mutta muutoksia tähän lakiin tuskin nyt tulee, sillä kyse on euro-direktiivistä.
        Mutta huomatkaa, että katsastusmiesten tulkinnat vaihtelevat melkoisesti.
        Puhumalla läpi.

        Missä katsastit? Saitko paikkoja 1 4?

        Mitkä on painot sun autossas?


      • ihmettelijä
        katsastit kirjoitti:

        Missä katsastit? Saitko paikkoja 1 4?

        Mitkä on painot sun autossas?

        Ainakaa-99 c-farkusta ei saa muuten ku ottamalla penkkiä pois. Tarkistettu 3.4.04.


      • mika
        arska kirjoitti:

        Nykysin ei tarvi ollakaan :-). Kun auton kantavuus on 545 kg niin sen pystyy rekisteröimään 1 4 jolloin takapenkille ei tule mitään eikä autoon muutakaan muutoksia, muutoskatsastus 68 e ja homma on sillä selvä !

        Muutoksista puheen ollen, eikö tarvii edes sitä kiinteästi asennettavaa verkkoa lisätä takapenkkien eteen?


      • Rami
        mika kirjoitti:

        Muutoksista puheen ollen, eikö tarvii edes sitä kiinteästi asennettavaa verkkoa lisätä takapenkkien eteen?

        Vetehen ne verkot,ei etu ja takapenkin väliin enää,se jäi pois huhtikuussa,olikohan n.huhtikuun puolenvälin tienoilla,joka tapauksessa ei enää nyt tarvitse


      • Laskija
        Rami kirjoitti:

        Kyllä se punnittava on ja saatava kokonaan uudet painot,monesti se on vain"muutamasta" kymmenestä kilosta kiinni,keventää voi aluvanteilla,(lainaa joltain renkaineen ne),vararengas,kaikki työkalut ym..pois,pissapoika tyhjäksi,polttoaineen määrällä,>(se kait pitäs olla täynnä muuten eivät hyväksy,vaan laittaa mittarin kohon tankista langalla kiinni yläasentoon jolloin mittari näyttää täyttä).kantavuus :2 :68 = sallittu henkilöluku

        544kg:2=272:68=4 = 1 4 henkilöä

        408kg:2=204:68=3 = 1 3 henkilöä.Eli kantavuus oltava 545kg vähintään jos meinaa saada 5:lle hengelle!!!!!Katsastus asemissa on on varmaan eroja,eivät varmaan jokapaikassa ala punnita vaan sanovat että:mene asentaan takapenkin paikalle 2 erillistä takapenkkiä!!(kauhee homma).Nopeus on tietysti aina 100kmh,ei se siihen vaikuta!!!jos oma paino yli 1800kg niin sitten 80kmh(esim.toyota hiace 4x4)ja maastureista tehdyt pakut

        Tuossa kaavassa ei varmaan pyöristellä puolikkaita ylös eikä alaspäin?

        Eli jos laskun tulos on vaikka 3,53 niin se ei tarkoita 4?


      • Rami
        Laskija kirjoitti:

        Tuossa kaavassa ei varmaan pyöristellä puolikkaita ylös eikä alaspäin?

        Eli jos laskun tulos on vaikka 3,53 niin se ei tarkoita 4?

        Elikkä jos on esim 3,53 niin se on sitten 3!!käsittääkseni ei edes 4,0 riitä,pitää olla 4,1 tai suurempi,mutta kannattaa ehkä kysyä varmuuden vuoksi katsastus asemalta...noin luulen sen menevän..


    • make

      95 vanhemmissa ei kuulemma kuljettaja kuulu omapainoon eli kuski lasketaan kuormaksi. 250:nen 87 1 3

    • Yritin

      ei onnistu c-farkkuun!!!!

      • onnistui

        E-farmari,takakopasta penkit ja turvavyöt pois,kilot muistaakseni 2270kg ja 1715kg.Kantavuus 555kg,jaetaan kahdella.Ihmiset lasketaan 68kg mukaan,272kg eli tavarakantavuus suurempi kuin henkilökuorma.Eli normaali farmari jolla ei saa ajaa yli 100km/h,ja vero "pikkasen pienempi".(1 4paikkaa)


      • Arska

        Ei onnistukaan kun sen kantavuus ei riitä muutoksiin ilman takapenkin muutosta, mut jos auton kantavuus on 545 kg niin autolle ei tarvi tehdä mitään muutoksia !


      • Peltsi
        Arska kirjoitti:

        Ei onnistukaan kun sen kantavuus ei riitä muutoksiin ilman takapenkin muutosta, mut jos auton kantavuus on 545 kg niin autolle ei tarvi tehdä mitään muutoksia !

        Eikö se kuljettajan paino sisälly omapainoon kun vuosimalli on -95 tai uudempi eli 545 riittää. Vanhemmissa täytyy kuskin paino ottaa mukaan kantavuuteen eli tarvitaan 680kg kantavuutta.
        Näin minä olen sen käsittänyt


      • E 290 V98
        onnistui kirjoitti:

        E-farmari,takakopasta penkit ja turvavyöt pois,kilot muistaakseni 2270kg ja 1715kg.Kantavuus 555kg,jaetaan kahdella.Ihmiset lasketaan 68kg mukaan,272kg eli tavarakantavuus suurempi kuin henkilökuorma.Eli normaali farmari jolla ei saa ajaa yli 100km/h,ja vero "pikkasen pienempi".(1 4paikkaa)

        olisin kiinnostunut ostamaan lisäpenkit väyrys farkkuu W210 E290 v.98


    • Anonyymi

      Takapenkit pois ja sillä siisti! Meillä kaksi mb w211 farkkua ja näin toimi. Ei mee muuten verotukseen,siis henkilöautona,eikä myöskään kaks käyttö pakuna takapenkkien kanssa. Siis takapenkit pois ja lukkopultit !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe