Mistä olet toisille kateellinen?

fasdfdf

Mistä olet toisille tällä hetkellä kateellinen ja mikä on yleisin aihe, joka aiheuttaa kateuden tunteen sinussa?

132

10397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiuskateellinen

      pakko se on myöntää, vaikka se hävettää; kauneus. Eräs tuttuni on todella kaunis, viisas ja vielä huumorintajuinenkin. Kaiken lisäksi vielä mukava minulle, ymmärtäväinen, mutta en voi tuntemalleni vihalle mitään. Niin valitettavaa kuin se onkin. Varsinkin huonoina päivinä lähes tulkoon vihaan kyseistä ihmistä ja sitten taas häpeän omaa tunnettani. NORMAALIAKO?

      • ^^^^^

        on kun on kaunainen ja kateellinen se on normaalia.

        Tosin jos olisit rehellinen, vaikka saisit sen toisen kaiken mitä häneltä kadehdit, et olisi onnellinen, koska olisit kuitenkin SINÄ.


      • Rahamies
        ^^^^^ kirjoitti:

        on kun on kaunainen ja kateellinen se on normaalia.

        Tosin jos olisit rehellinen, vaikka saisit sen toisen kaiken mitä häneltä kadehdit, et olisi onnellinen, koska olisit kuitenkin SINÄ.

        Näköjään pers"aukiset kadehtii toisia perseaukisia.Kateus on köyhien tauti niinkuin krapulakin ja minulla ei ole kumpaakaan.


      • eikade
        Rahamies kirjoitti:

        Näköjään pers"aukiset kadehtii toisia perseaukisia.Kateus on köyhien tauti niinkuin krapulakin ja minulla ei ole kumpaakaan.

        Olet siis työtön alkoholisti?


      • djshladföjksljae

        Muut saa parempaa expaa kuin mää vaikka expaan 24/7 kyllä syö..::":":"::":":#:"#/&


      • Tyhmää kadehtia
        Rahamies kirjoitti:

        Näköjään pers"aukiset kadehtii toisia perseaukisia.Kateus on köyhien tauti niinkuin krapulakin ja minulla ei ole kumpaakaan.

        enemmän kateellinen, sitä enemmän olet köyhä. Näinhän se menee!

        Älä ajattele olevasi kateellinen, sillä toisella voi olla sydämessä suuri suru, jota sinulla ei välttämättä ole. Toisella voi olla niin raskas työ tehtävänä, jatkuvasti, ettet voi ymmärtää. Tai kotiolot niin surkeat, että et taatusti kadehtisit, jos tietäisit tosiasiat.

        Toisella voi olla niin ahdistava elämä, ettet voi käsittää ollenkaan. Sitä ei koskaan näe päältä kaikkea, mikä särkee toisella sydämen.


      • A22

        Minä en ole kenellekkään kateellinen. Olen tyytyväinen omaan elämääni juuri sellaisena kun se on! :)
        Miksi tuhlata omaa energiaa toisten kadehtimiseen. Ihan älytöntä, mutta tyhmiä ihmisiä riittää. ;)


      • heimo m
        A22 kirjoitti:

        Minä en ole kenellekkään kateellinen. Olen tyytyväinen omaan elämääni juuri sellaisena kun se on! :)
        Miksi tuhlata omaa energiaa toisten kadehtimiseen. Ihan älytöntä, mutta tyhmiä ihmisiä riittää. ;)

        Joskus kadehdin hyväuskoisia ihmisiä, jotka uskovat kaiken mitä kuulevat tvstä tai lukevat lehdistä, ajattelematta mitä salataan taikka muutetaan. En kadehti kuitenkaan kauan, myöskin viha ja katkeruus, kuten kateuskin aiheuttaa itselle eniten vahinkoa.


      • HelLeee

        Viha rumentaa sinua. Jos olisit samanlainen kuin ystäväsi (miinus ulkonäkö), olisit kaunis itsekin. Kauneutta on se, että muut ihmiset haluavat olla lähelläsi. Mitä ajattellisit tästä kauniista tutustasi, jos häne ei olisi mukava. Etpä antaisi hänen kauneudelleenkaan mitään arvoa, vai mitä?!


      • fgsdsa
        A22 kirjoitti:

        Minä en ole kenellekkään kateellinen. Olen tyytyväinen omaan elämääni juuri sellaisena kun se on! :)
        Miksi tuhlata omaa energiaa toisten kadehtimiseen. Ihan älytöntä, mutta tyhmiä ihmisiä riittää. ;)

        Et ole kateellinen, mutta näköjään ymmärtämätön. Ei kannata jäädä tyytyväisyyteen makaamaan.


      • Maailma ei ole oikeudenmukainen paikka, eikä se toimi meidän henkilökohtaisilla arvoilla eikä asetuksilla.

        jokaisella on tunteet ja tarpeet mutta aina ei saa kaikkea.Ongelma alkaa siitä kun ei saa mitä haluaa.

        Sosiaalinen maailma on väritetty haluilla ja tarpeilla joista noukimme itseämme kiinnostavat.Viha ja kateus tulee siitä kun emme itse muka kykene tai saa sitä mitä haluamme.

        Mikäs siihen taas auttaa viha ja kateus vaiko pyrkiminen itse sitä kohti mitä haluamme.

        Huonommuuden tunne tulee siitä kun vertaa itseään toiseen jolla on jotain sitä mitä itsellä ei ole.Unohtuu mitä voi itse asialle tehdä ja haluaako tehdä ja hyväksyy osansa vaiko... pyrkiikö tyydyttämään parhaansa mukaan halunsa tekemällä sen eteen töitä.Takuuvarmaa on että kussakin tapauksessa on valittamisen aihetta.


      • fwedvj
        Rahamies kirjoitti:

        Näköjään pers"aukiset kadehtii toisia perseaukisia.Kateus on köyhien tauti niinkuin krapulakin ja minulla ei ole kumpaakaan.

        Olen kateellinen monelle niitten hitonmoisesta rahanmäärästä jota ne saa mutsiltaan kerran päivässä! Itse en daa mitään


      • Mennyttä

        Yhestä vanhasta filmitähdestä sanottiin että hän oli viehättävä olematta kaunis. Nyt sanottaisi kauniiksi. Katsopa nykyajan malleja. Toiset on ihan rumia, mutta meikeissä ja upeissa vaatteissa kauniita. Ne on tietysti laihojakin, mutta mun mielestä viehättävä voi olla vaikka on pyöreä. Kateus on normaalia. Ja kyllä tuollaiset täydelliset ihmiset ärsyttää meitä taviksia. Täydelliset on toisaalta tylsiä.


    • Voin sanoa tuntevani kateutta, jopa pientä katkeruutta ihmisiä kohtaan joilla on huolehtiva ja rakastava äiti. Omani ei ollut kumpaakaan ja sitä virkaa jo pentuna piti ite hoitaa ku äiti saattoi viikoksi kadota teille tietämättömille ja jättää minulle pienemmät sisaret hoidettavaksi. Itellä ikää ruhtinaalliset 13v sillon. Ja tuossakaa ollu ku jäävuoren huippu.

      ei oo narsistisen alkoholistin lapsena helppo olla.

      • carmen**

        Sinua kyllä hyvin ymmärrän ja sen että kadehdit niitä joilla on huolehtiva ja rakastava äiti. Itselläni on ollut onni ja siunaus kasvaa hyvien ja rakastavien vanhempien lapsena joten en voi sanoa että tiedän miltä sinusta tuntuu, kun en ole ite kokenut moista...mutta ymmärrän sua. Toivoisin kaikilla lapsilla olevan hyvän kodin, mutta yhä useammat lapset joutuvat elämään samoin kuin sinä.
        Voimia elämääsi jatkossa


      • carmen** kirjoitti:

        Sinua kyllä hyvin ymmärrän ja sen että kadehdit niitä joilla on huolehtiva ja rakastava äiti. Itselläni on ollut onni ja siunaus kasvaa hyvien ja rakastavien vanhempien lapsena joten en voi sanoa että tiedän miltä sinusta tuntuu, kun en ole ite kokenut moista...mutta ymmärrän sua. Toivoisin kaikilla lapsilla olevan hyvän kodin, mutta yhä useammat lapset joutuvat elämään samoin kuin sinä.
        Voimia elämääsi jatkossa

        Harmittavan moni pittää sitä itsestäänselvänä asiana. Vaikka mahtaa se olla elämän kannattavia voimavaroja jos semmonen on :)


      • Kisu57
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        Harmittavan moni pittää sitä itsestäänselvänä asiana. Vaikka mahtaa se olla elämän kannattavia voimavaroja jos semmonen on :)

        Surullisesta lapsuudesta olet kuitenkin selvinnyt ja löytänyt omat vahvuutesi. Onnitteluni:)
        Tuohon ei moni pysty.
        Sinä tulet aina pärjäämään, Onnea matkaan:)


      • SalaMaa

        Mä kadehdin ihmisiä, joiden äiti ei kuollut nuorena.


      • h

        Otan osaa vaikka ei sitä vaikeutta voi ymmärtä kaikki
        hyvä kun olet kuitenkin päässyt eteenpäin ja jaksat
        mennä eteenpäin


      • Myös täällä

        Paitsi, että äitini hoiti asiansa kyllä kelvollisesti. Isäni hoiti tuon egoistisen alkoholistin roolin sitten sitäkin mallikkaammin. En oikeastaan koskaan ole tuntenut, että minulla edes olisi isää. Tämä oli paljon poissa, ja se oli hyvä niin. Olisi vain saanut pysyäkin siellä, koska ei osannut kotona olla ihmisiksi.
        Joten täytyy myöntää, että olen myös itse hivenen kateellinen niille joilla on hyvä isäsuhde ja terveet roolimallit yleensäkin. Se on suuri askel eteenpäin elämässä, jos kotona ei ole ketään potkimassa henkisesti päähän jatkuvasti.

        Mutta yleisesti en juuri kadehdi. Joskus tietysti vaikkapa hienon auton tms. kadulla nähdessään tulee miettineeksi, että kumpa itselläkin olisi varaa tuommoiseen ylellisyyteen, mutta ihan turha sitä on jäädä sen enempää vatvomaan. Olen kuitenkin loppujenlopuksi itsekin saavuttanut paljon sellaista mitä olen vain halunnut saavuttaa, ja taloudellinen puolikin on ihan kohtuullisen hyvin mennyt. Ja näillä näkymin se on vahvasti paranemaan päin kokoajan. Hyvä puoliso, hyvät ystävät ja sekalainen kasa lahjakkuutta muutamiin asioihin. Siinä mielessä olen kohtuullisen tyytyväinen elämääni. Mutta silti on tuntunut huvittavalta, kun joku tuttu on avoimesti itselleni kertonut olevansa minulle kateellinen joistakin "saavutuksistani".

        Olen kuitenkin kokonaisuutena melko rikkinäinen mies. Kateus on turhaa.


      • Kisu57 kirjoitti:

        Surullisesta lapsuudesta olet kuitenkin selvinnyt ja löytänyt omat vahvuutesi. Onnitteluni:)
        Tuohon ei moni pysty.
        Sinä tulet aina pärjäämään, Onnea matkaan:)

        tuleen makaamaan.. Jokkaisella meistä on omat ristimme kannettavana joten ei se oikee auta ku selevitä :)


      • h kirjoitti:

        Otan osaa vaikka ei sitä vaikeutta voi ymmärtä kaikki
        hyvä kun olet kuitenkin päässyt eteenpäin ja jaksat
        mennä eteenpäin

        välillä aika kortilla, mutta ku taaksepäin ei onnistu menemään ja paikallaankaa ei voi pysyä nii hittaasti mutta varmasti etteenpäin :) Välillä ilosesti kirmaten välillä paskassa kontaten :)


      • swavp

        Onnenkäpälä, minä olen kateellinen miehellesi...

        Että voit olla kaunis nainen ja sydäntäkin sinulla taitaa olla!


      • swavp kirjoitti:

        Onnenkäpälä, minä olen kateellinen miehellesi...

        Että voit olla kaunis nainen ja sydäntäkin sinulla taitaa olla!

        Ei se kannata katteellinen olla siitä :)
        Ulkonäkö tuli synnynlahjana mutta on suhteellisen ailahteleva, vaikka hyvvää ylleesä tarkotanki :D


      • Mitä odota muilta ihmisiltä?

        saako tehtyä tekemättömäksi? Ei saa.

        Haluatko jäädä siihen rypemään ja odottamaan myötätuntoa muilta?

        Etsi elämäsi ja elä sitä niin että tulet onnelliseksi.Menneisyytesi ja kokemasi ei helpota tulevaasi.hanki ammattiapua jos et pääse irti siitä tai se aiheuttaa vääristymiä toimintaasi, asenteisiisi tai ajatteluusi saati tunteisiisi.

        Helpolla elämästä ei pääse kukaan eikä koskaan.Et ole ainoa on monta miljoonaa jotka tuntevat samoin.


    • unikerhu

      aika..sen puute saa minut kateelliiseksi. n ehkä osaa organisoisda omaa ajankäyttöäni, aina tuntuu olevam kiire!
      lisäksi kadehdin ihmiaiä, jotka pärjäävät muutaman tunnin yöunilla ja heräävät virkeinä ja hyväntuulisina!

      • Puffff

        saisit olla kateellinen niille jotka osaavat kirjoittaa oikein suomea!


      • eikade

        Aha...ollaakko suna jokutassa lukinamahairö?? TÄ?


      • 9Mestari
        Puffff kirjoitti:

        saisit olla kateellinen niille jotka osaavat kirjoittaa oikein suomea!

        Unohdit ison alkukirjaimen. LOL.


    • hyvällä tavalla

      "kateellinen" niille, jotka ovat löytäneet aidon rakkauden ja ystävyyden elämänkumppanista. Toivoisin itsekin löytäväni mutta haaveksi taitaa jäädä. Kaikki aniharvat fiksut ovat varattuja ja varattuina pysyvät juuri siitä syystä, että tietävät miten homma toimii. Tyhmiä on vapaalla jalalla tai salarakkaina mutta ei heistä saa kunnon elämänkumppania, joka ymmärtää. En ikinä edes yrittäisi iskeä ketään varattua, koska se on yksinkertaisesti tyhmää.
      Yksin taidan jäädä mutta sekin on parempi vaihtoehto kuin huono parisuhde.

      • kyllä löytyy

        Tämä on hyvä teksti. Ei tosin pidä ihan paikkansa, mutta silti. Niitä "hyviä vapaita" on tosi vaikea löytää koska tulevat itsekseenkin toimeen eivätkä ole tyrkyllä :)


      • Kotilaa
        kyllä löytyy kirjoitti:

        Tämä on hyvä teksti. Ei tosin pidä ihan paikkansa, mutta silti. Niitä "hyviä vapaita" on tosi vaikea löytää koska tulevat itsekseenkin toimeen eivätkä ole tyrkyllä :)

        Ei sellainen ole "hyvä vapaa", joka haluaa tulla yksin toimeen. Parisuhteeseen luodut ihmiset eivät ole sellaisia.


      • Kotilaa kirjoitti:

        Ei sellainen ole "hyvä vapaa", joka haluaa tulla yksin toimeen. Parisuhteeseen luodut ihmiset eivät ole sellaisia.

        Ei onnistu sellainenkaan parisuhde jossamolemmat olettavat toisen palvelevan heidän tarpeitaan.


    • ottaa pattiin

      koska ovat ammattitaitoisempia kuin minä ja kaiken lisäksi nuorempia!!!

      • Uuraansaari

        KaTeellinen,serkkupojille,saivat melkoisesti maukkaita voissapaistetuja muikkuja.Niin ja (melkein suoraan verkosta).minä vain kerran.
        JK.Niin met vain olen?...jatkuu...


      • Vanhapiika1

        Olen kaunis, älykäskin, työssäni olin pätevä. Se kateellinen akkalauma sai minut mustamaalattua ja savustettua ulos työpaikaltani. Pääsin kuitenkin nopeasti opiskelemaan uuteen mielekkääseen ammattin.

        Itse en kadehdi ketään mistään, jokaisella on onnea ja ongelmia.

        Se, että olen kaunis, vedän puoleeni täysin pöpejä miehiä ja suhteeni eivät vain onnistu. Te "rumat" naiset...miehillänne on elämän arvot kohdallaan...minäkin tästä vanhenen ja rupsahdan...ehkä silloin sitten sillä saralla minullakin onnellisuutta. Nyt en viitsi edes enää alkaa suhteeseen...kiva yksinkin:-)


      • Kivusta kilpailu?

        on kateellinen toisille jopa kivusta, särystä ja kuolemasta!
        Jos jollain on esim. selkä kipeä, hänellä on vielä enemmän.
        Tai jos joku on joutunut aloittamaan verenpainelääkityksen taikka minkä tahansa, hän on käyttänyt sitä jo pitkän aikaa.
        Huippu oli se kun joku puhui jo kahden lähisukulaisensa kuolleen sydäninfarktiin.
        Niin tämä kateellinen sielu pisti paremmaksi ja sanoi närkästyneenä, että häneltäpä on kuollut kolme!


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Vanhapiika1 kirjoitti:

        Olen kaunis, älykäskin, työssäni olin pätevä. Se kateellinen akkalauma sai minut mustamaalattua ja savustettua ulos työpaikaltani. Pääsin kuitenkin nopeasti opiskelemaan uuteen mielekkääseen ammattin.

        Itse en kadehdi ketään mistään, jokaisella on onnea ja ongelmia.

        Se, että olen kaunis, vedän puoleeni täysin pöpejä miehiä ja suhteeni eivät vain onnistu. Te "rumat" naiset...miehillänne on elämän arvot kohdallaan...minäkin tästä vanhenen ja rupsahdan...ehkä silloin sitten sillä saralla minullakin onnellisuutta. Nyt en viitsi edes enää alkaa suhteeseen...kiva yksinkin:-)

        ihan kuin minun kirjoittamani! Minutkin kateellinen akkalauma mustamaalasi ja savusti ilos työpaikalta, vaikka olin ehkä jopa ylipätevä työhöni, ja nyt opiskelen uutta ammattia. Minäkin pysyttelen sinkkuna, vaikka miehet laumana juoksee perässä. Luottamus ihmisiin kuollut... Kaikki ihmiset tuntuvat olevan niin pinnallisia. Naiset kateudesta, miehet ulkonäkökeskeisyydestä... Joskus se sattuu niin paljon. Itsemurha-ajatukset käyvät välillä mielessä.

        Olen kateellinen vähemmän kauniille naisille, joiden ei tarvitse olla toisten naisten julmuuden ja kateuden kohteena, jotka löytävät tosirakkauden, eikä pinnalisia ääliöitä...


    • kateelline

      Olen kateellinen kun kaverit puhelee miten heidän vanhempansa / ystävät ottavat lapsia joskus hoitoon.itestä tuntuu että ainut oma aika on hammaslääkärissä käynti missä ei tarvitse pitää lapsia mukana. puhumattakaan ajasta kahdestaan mieheni kanssa. tulis joskus joku ja sanos että oma-aikas ja tee mitä haluat minä olen muksujen kans...siittä olen toisille kateellinen......

      • carmen**

        Kyllä se aika koittaa vielä sullekin....lapsilla kun on taipumus kasvaa ;)
        Itse aikoinaan nuorena 4-lapsen äitinä monesti ajattelin aikaa jolloin lapset olisi isoja ja alkaisi se oma elämä. Sitten kun lapset kasvoi niin toivoi että ne olisivat vielä pieniä ja tuossa jaloissa pyörimässä, tietäisi ainakin missä ne milloinkin ovat :) No, nyt on lapset omassa lämässään ja on lastenlapsiakin, itsekin vielä suht nuorekas ja työelämässä. JOten, kyllähän se omakin aika sieltä tulee aikanaan :)
        Odottavan aika on aina pitkä :)


      • 4:n äiti

        Joo, minä olen joutunut viemään ne sinne hammaslääkäriinkin, mutta ei tuo vaivannut kuin nuorena, nyt vanhempana on ollut ihan sama, vaikka ei olis saanut vapaata nuorimmaisen (yli 4-kymppisenä saatu) hoidosta ollenkaan. Miehenkään kanssa ei enää mitenkään kummemmin kaipaa sitä kahdenkeskistä aikaa. Nyt kun nuorimmainen on alkanut olla enemmän kavereiden kanssa, niin sitä omaa aikaa on alkanut tulla pakostikin.
        Että niin se vaan voi muuttua.


      • iloinen mummo

        miksi sinulla ei ole lapsille katsojaa, että voisit joskus olla itseksein miehesi kanssa?
        nuorilla perheillä täytys olla sellainen mahdollisuus, sitten jaksaisivat taas paineisessa maailmassa.
        Oletko todella tiedustellut asiaa lähisuvulta? Teeppä se, niin voit yllättyä.


    • EI katea millekään12

      Enpä ole kateellinen ja miksi kannattais olla kun ei siitä ole mitään hyötyä.
      Olen ihan tavallinen sälli, en komea en ruma ja vaimo sekä lapset kuuluu perheeseeni.

      Yritän elää onnellisena sillä mitä mulla on ja rakastaa perhettä ja lähimmäisiäni, rahaa on sen verran, että tulen ihan OK toimeen, en ole rikas enkä köydä, on sopivasti elämässä harrastuksia ja haasteita.

      Miksi hemmetissä pilaisin omaa ja läheisteni elämää olemalla kateellinen tai muutoin ajatella katkerasti ja vihaten ympäristössäni olevia epäkohtia. Kateus on pahasta ja enkä ole koskaan ainakaan tietoisesti ollut katea kenellekään enkä jatkossakaan ryhdy kateaksi.

      En kait vaan osaa olla katea, missään nimessä en edes halua olla katea, näin on paljon kivempaa elää.

      • sad but true

        ei se tarkoita välttämättä että tarvitsisi olla katkera tai vihainen asioista joista on kateellinen. niinkuin tuolla aiemmin kirjoitinkin, itse olen vilpittömästi iloinen ja onnellinen läheisteni ja ystävieni asioista joista saatan olla heille kateellinen. katkeruus ei ikinä kannatakkaan, ei silloin pysty nauttimaan enää mistään. sinulla tuntuu olevan asiat aika hyvin mallillaan kun ei tarvitse olla kenellekkään mistään kateellinen:) kyllähän sitä asiat voisivat miljoona kertaa huonomminkin aina olla, mutta pystyn kyllä ihan avoimesti myöntämään muillekin asiat joista olen kateellinen, ei se minusta tämän heikompaa tee, saattaapa tehdä vähän vahvemmaksikin, mene ja tiedä:)

        onko tuo katea-sana joku murreilmaisu? en ole aiemmmin törmännyt


    • carmen**

      Olen tässä yrittänyt miettiä mistä olisin kateellinen jollekin??? En mistään.

      • Mäkin haluaisin

        olla sellainen, joka viittii siivota edes puolella teholla silloin tällöin. Mutta ei kun ei.


      • Terveys..
        Mäkin haluaisin kirjoitti:

        olla sellainen, joka viittii siivota edes puolella teholla silloin tällöin. Mutta ei kun ei.

        Olen kateellinen terveydestä.

        Terveys on kaikkein tärkein asia koko maailmassa. Terveet harvoin sitä ymmärtävät. Kaikki muut ongelmat on aina mahdollista ratkaista. Aina ei niin käy, mutta mahdollisuus on olemassa.

        Joskus olen katellinen siitä, että jos olisi terve niin voisi saada jopa niitä "tavallisia" ongelmia. Kokea sen millaista se on.


      • alajäätikönjärvi
        Terveys.. kirjoitti:

        Olen kateellinen terveydestä.

        Terveys on kaikkein tärkein asia koko maailmassa. Terveet harvoin sitä ymmärtävät. Kaikki muut ongelmat on aina mahdollista ratkaista. Aina ei niin käy, mutta mahdollisuus on olemassa.

        Joskus olen katellinen siitä, että jos olisi terve niin voisi saada jopa niitä "tavallisia" ongelmia. Kokea sen millaista se on.

        En koe olevani kellekkään kateellinen, toisaalta päälleni on joka asiassa helppo astua, ehkä siis tässäkin olen antanut asioiden vaan mennä, tekemättä mitään.
        Ihminen voi niin paljon itse muuttaa asioita mielestäni, jos olet lihava niin laihduta, jos ruma niin ota niskasta kiinni ja rakastu itseesi, jos huono fyysinen kunto ni lenkille... noita asioita ainakin voi muuttaa, miksi olla kateellinen...
        Olen itse lihava.
        Tuolla tuli kirjoitus jossa kerrottiin että tahtois muuttaa lapsuuttaan, mullakin nousi siitä pieni kateellisuus, tahtoisin itsekkin rakastavat vanhemmat jotka tahtoisi tietää miten voin ja miten on mennyt, en olisi tahtonut pienenä joutua hakatuksi ja isän huolehtiaksi joka päivä 6 vuotiaana, mutta ehkä olisi mahdollista lähteä vaikka vaihto-oppilaaksi ja saada rakastava perhe sieltä, olen niin nuori vielä


      • harmittavaatotta
        alajäätikönjärvi kirjoitti:

        En koe olevani kellekkään kateellinen, toisaalta päälleni on joka asiassa helppo astua, ehkä siis tässäkin olen antanut asioiden vaan mennä, tekemättä mitään.
        Ihminen voi niin paljon itse muuttaa asioita mielestäni, jos olet lihava niin laihduta, jos ruma niin ota niskasta kiinni ja rakastu itseesi, jos huono fyysinen kunto ni lenkille... noita asioita ainakin voi muuttaa, miksi olla kateellinen...
        Olen itse lihava.
        Tuolla tuli kirjoitus jossa kerrottiin että tahtois muuttaa lapsuuttaan, mullakin nousi siitä pieni kateellisuus, tahtoisin itsekkin rakastavat vanhemmat jotka tahtoisi tietää miten voin ja miten on mennyt, en olisi tahtonut pienenä joutua hakatuksi ja isän huolehtiaksi joka päivä 6 vuotiaana, mutta ehkä olisi mahdollista lähteä vaikka vaihto-oppilaaksi ja saada rakastava perhe sieltä, olen niin nuori vielä

        hyvin usein liittyy hyvin vahvasti poliittiseen aatteeseen.
        Mm. vasemmistolaiset, kommunistit ja sosialistit ovat perin kateelliseksi kasvatettuja ihmisiä lisänä tähän tulee myös yleinen katkeruus.


      • Kokemusta on.
        harmittavaatotta kirjoitti:

        hyvin usein liittyy hyvin vahvasti poliittiseen aatteeseen.
        Mm. vasemmistolaiset, kommunistit ja sosialistit ovat perin kateelliseksi kasvatettuja ihmisiä lisänä tähän tulee myös yleinen katkeruus.

        Porvareita äänestävät ovat myös usein kateellisia ihmisille joilla on paljon vapaa-aikaa ja joita ei raha kiinnosta.


    • minähän vaan tässä

      Olen kateellinen..vai onko se kateutta, ehkä pikemminkin harmitusta omalta osaltani, toisinaan kun luen lehdistä ym. minua nuoremmat ovat matkustaneet paljon, opiskelleet pari ammattia ja olleet töissä monta vuotta ja heillä on harrastukset ja kaikki.
      Itse en ole saavuttanut enkä tehnyt mitään, VIELÄ.

    • pilkku82

      Olen kateellinen jotka ovat löytäneet sen "oikean" Itellä vain huonoja suhteita tai hyviäkin löytyy mitkä ajan myötä muuttuneet huonoiksi. Sen jälkeen olen päättänyt et parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

    • Köyhimys_.,

      Mä olen kateellinen niille joiden taloudellinen tilanne sallii jouten olon siinä kun itse joudun käymään töissä. Mä olen myös kateellinen niinlle, jotka saavat rahaa "ilmaiseksi". Olis kiva jos olis niin paljon fyrkkaa, että vois lähteä ja muutta minne vaan. Itse lähtisin talven tieltä todennäköisesti floridaan tai vaihtoehtoisesti meksikoon. Tai jos kyllästyisin niin ihan sama vaikka lähtisin pikaisesti japniin - ihan sama, kunhan jonekin.

      • matti kukkarossa

        En ole koskaan voittanut lotossa enempää 50 e , mk.. vaikka olen lotonnut jo yli 30 vuotta. Tänään taas yritän vaikka ei sieltä mitään tule.


      • PAM PAM PAM
        matti kukkarossa kirjoitti:

        En ole koskaan voittanut lotossa enempää 50 e , mk.. vaikka olen lotonnut jo yli 30 vuotta. Tänään taas yritän vaikka ei sieltä mitään tule.

        NILLE HYVÄKÄYTÖKSISILLE NUORILLE MIEHILLE JOTKA ON OIKEEN PÄIVÄNVALOSSA


    • äänihuulet

      Ainoa mistä olen kade on kiinteä vatsa (itsellä melkein kiinteä mutta haluaisin täydellisen vatsan:)

      Tämä ei mene kateellisuuden piikkiin vaan ihailun: ihailen ihmisiä, niin miehiä ja naisia, joilla on sitä jotakin kaunista sointua puheessaan tai he ovat erittäin vakuuttavia puhuessaan ja heiltä sujuu töissäkin asiakastilanteet koska sana luistaa.. itse en aina tiedä mitä sanoa vieraalle ihmiselle, kun "sosiaaliset kemiat" eivät törmää yhtään.

      On tutkittukin juttu että ihmiset, jotka puhuvat matalalla äänensävyllä, vakuuttavat puheillaan enemmän kuin kimakasti puhuvat...

      Muuten en ymmärrä ihmisiä jotka ovat kateellisia toisilleen, ihailkaa mieluummin toisianne! Näin voitte saada jotain hyvää myös itsellenne!

    • w.c.fields

      Minun kateuttani on kait aika vaikea ruokkia. Täytyisi olla jokin mitä himoita että olisi jollekkin kateellinen.
      Määrittele mitä on kateus, sillä muuten on vaikea sanoa olevansa kateellinen.

      • DuunariKari

        Kaikki ovat jollekin kateellisia, mutta kaikki ei sitä myönnä koska niillä on se "suojamuuri". Minä itse miehenä olen kateellinen kaikille komeille ja menstykkäille miehille. Vaikka itsellä on kaikki hyvin pohjimassa mielessä eli ulkonäkö kunnossa ym. Esim kun palkka tulee niin 70% menee laskuihin. Kyllä semmonen panee joka miehen kadehtimaan myönsi tai ei. En pysty elämään luxus elämää ajella jollain isolla jahdilla jossain karibian merillä päivät pitkät, mutta se on normaalia. Ymmärrän jos ei porukka halua ajatella tommosia :)


      • w.c.fields
        DuunariKari kirjoitti:

        Kaikki ovat jollekin kateellisia, mutta kaikki ei sitä myönnä koska niillä on se "suojamuuri". Minä itse miehenä olen kateellinen kaikille komeille ja menstykkäille miehille. Vaikka itsellä on kaikki hyvin pohjimassa mielessä eli ulkonäkö kunnossa ym. Esim kun palkka tulee niin 70% menee laskuihin. Kyllä semmonen panee joka miehen kadehtimaan myönsi tai ei. En pysty elämään luxus elämää ajella jollain isolla jahdilla jossain karibian merillä päivät pitkät, mutta se on normaalia. Ymmärrän jos ei porukka halua ajatella tommosia :)

        Kenelläkään ei ole mitään mitä himoitsisin, niin ei voi olla kateellinen. Oikeastaan en edes tunne ketään kenelle voisin olla kateellinen.


    • kjhgfd

      Olen kateellinen hoikille ihmisille. Olin joskus itsekin hoikka mutta nyt en tahdo päästä niihihm ittoihin millään. Lisäksi olen kateellinen niille joilla on läheiset välit vanhempiinsa, omat välit kun ovat lähinnä sellaiset virallisen oloiset. Muuta en nyt keksi, aika hyvin taitaa siis mennä. Ja onhan mulla paljon mistä muut ovat kateellisia. Varsinkin yksi kaveri tuntuu olevan todella kateellinen ja siksi haukkuu ja vähättelee mua aina kun tilaisuus tarjoutuu, kännissä oikein kunnolla ja peittelemättä. Mutta ymmärrän mistä se johtuu, hänen tarvitsee saada tuntea itsensä paremmaksi ja siksi nostaa itseään mua ylemmäs. Lisäksi takana on vaikea lapsuus ja nuoruus, eikä vielä aikuisenakaan kovin hyvin mene. Yritän siinä tukea ja ajatella ettei hän varsinaisesti halua loukata minua.

    • mm

      Elämä on kuraa ,rahaa ei koskaan ,muut tuntus näyttävän kauniimmalta kun minä,kavereilla menee töissä paremmin kun mulla . Mut ei: On helppoo olla onnellinen ,kun tyytyy siihen mitä on.. Jätetään siis tyhmät kateellisuudet sikseen,eiks jea?! :) Kun
      joillakin köyhissä maissa oikeesti menee niin paljon huonommin:/

    • rumilus19

      Olen kateellinen muiden ulkonäöstä. Minusta tuntuu että kaikki ystävättäreni ovat kauniimpia, hauskempia ja mukavampia, kuin minä. Tunnen kateutta myös tuntemattomia ihmisiä kohtaan: varsinkin kauniit vaatteet, kengät ja huoliteltu olemus saavat minut tuntemaan itseni rähjäiseksi rumilukseksi. Minusta tuntuu myös, että kaikki miehet pitävät enemmän ystävistäni, kuin minusta.

    • ppsycho-therapy

      Kauneus taitaapi olla minullakin. Itseni saan siedettävän näköiseksi kasalla pakkelia naamassa, mieluummin olisin luonnon kaunis. Olen kateellinen oikeastaan kaikesta, nenänmuodosta, silmienkoosta ja silmäpussittomuudesta, kapeista kasvoista, isommasta välistä ylähuulen ja nenän välillä, isommista rinnoista, timmimmästä vatsasta, pituudesta, kulmakarvoista.. Oikeastaan ihan kaikesta. Monesti tulee kamala epätoivo ja alkaa itkeä vollottamaan peilin edessä. Myös tietyille materiaalisille jutuille olen usein kateellinen.

      Kateellisuuskin pitää mielestäni osoittaa kohteliaisuutena toiselle, ei matkimisella tai haukkumisella. Itse en koskaan hauku mielestäni kauniita ihmisiä, kehun tai mietin vain mielessäni. Matkimiseenkaan en mene mukaan, ärsyttää, jos minuakin matkitaan.

      Mutta kerranki hyvä aihe! :>

    • sad but true

      läheisten onnellisista parisuhteista, joidenkin ihmisten loppumattomasta energiasta, lapsista. mielenterveydestä->mielekkäästä työstä. itsellä ollut kovaa koulua lapsuudessa, mistä seurannut masennus loi aukon cv:en, eikä ammattiakaan ole vielä saanut luettua itselle. pää on kyllä hyvässä kunnossa nykyään, vaikka toimintakyky onkin alhainen. rahastakin välillä, vaikka tähän köyhyyteen on jo aika tottunut;)

      iloinen ja onnellinen pystyn kyllä olemaan toisten kohtaamasta onnesta. se tuo toisaalta lohtua, että ehkä mullakin sitten joskus on ihana mies, ihania lapsia ja jos ei nyt ihan mielekäs, mutta jopa ehkä siedettävä työ:)

    • mk

      hyvä toimeentulo ja on itselleen saanut hankkia kaiken tarpeellisen niin en ole kateellinen kenellekkään janiin edelleen. Itse ajelen kohtuuhintaisella käytetyllä autolla na naapurit pistävät viimeiset roponsa uuteen autoon mutta solloin jää etelän matkat tekemättä kun kaikki rahat ovat autossa ja niin edelleen.
      Kateus on kommnistien uskonto ja kapitalisllä ei ole kaettua ollenkaan.

    • Perkule sentään

      on hyvä nainen tai perheonnesta.

    • nallepuhin hunajapur

      ... olla kateellinen???????????
      MInulla on kaikki mitä katson tarvitsevani. Elän ja annan muiden elää!!!!!

      • Kiukku__

        ihmisille,jotka pysyvät rauhallisina tilanteessa kuin tilanteessa.En muusta.


    • NäinpäMulla

      Kadehdin sitä, että joku nainen on hoikka sekä kaunis. En ole itse lihava, vaan semmonen niin sanotusti normaali. Tiedättehän, juuri tätä kokoa 38/40. Aaaaargh. Kauniiksi kehuttu, mutta mitä v*tun merkitystä.
      Tämä on idioottia, tiedän sen itsekkin. Mutta en voi mitään. Tai voisinhan mä kuntoilla enemmän, mutta millä helvetin itsekurilla. Lässynlässyn, itse olen soppani keittänyt.

      • Selina4

        Ala joogata, se rauhoittaa mielen tuollaisilta höpinöiltä.


    • palikkakalikka

      en mistään.

      • 09785goi8798ykjjoi g

        Kadehdin terveitä ihmisiä. He eivät tiedä, mitä elämä jatkuvan ankaran kivun kanssa on.


    • rehellisesti

      etten mistään. Syynä ei suinkaan ole se, että elämäni olisi täydellistä, kenenpä olisi. Tiedän vain, että useimmat, joilla jotakin kadehdittavan upeaa elämässään on, ovat sen ansainneet tavalla tai toisella. Jokainen saavutus elämässä vaatii myös tietyn määrän uhrauksia toisista asioista.

      • A

        En tunne lainkaan kateutta. Suosittelen muillekin samaa.


    • 20

      Olen kateellinen kaikille, joilla on mielekäs tai edes sellainen työ, ettei se syö elämäniloa ja terveyttä pois.

      Olen yli 40v ja muuten tyytyväinen elämääni, mutta vihaan jokaista työvuoroa, koska työpaikka on niin perin juurin ongelmainen. Välillä syyttelen itseäni ankarasti, kun en nuorena opiskellut kunnon ammattia tai etsinyt kohtuullista työpaikkaa. Välillä koetan ajatella järkevästi, että kuukausipalkka on sentään parempi juttu kuin työttömyys, mutta .. Olkaa onnellisia kaikki te, joilla on mukavat työtoverit, eikä töihin meno stressaa!

    • onnellinen kateellin

      Vaikka elämäni onkin ihan onnellista kaikesta huolimatta,olen toisinaan kateellinen lapsista joita en ole saanut ja aviomiehestä joka on terve koska omalla miehelläni on paljon sairauksia.

    • välimatkaaja

      Siitä, että ihmisillä on rakastamansa ihmiset niin lähellä.

    • MasterOfAllMetal

      Ei tyhjätaskuorjille voi olla kateellinen mistään.

      Olen kateellinen itselleni, sille, jollainen olin vielä 10 vuotta sitten. Enään ei kaikki asiat puhuttele samoin kuin ennen.

      • Sairas akka

        Terveydestä.


    • _Lilith_

      Huolettomuus ja hyvä omanarvontunto. Itsellä on ollut jo jonkin aikaa ahdistusta ja huolehdin tietysti kaiken mahdollisen pieleenmenemisestä. Olisi ihanaa kyetä olemaan yhtä positiivinen kuin jotkut ystäväni, omata sitä uskoa itseen, ja ettei jäisi asioita tekemättä taas kerran sen perhanan ahdistuksen takia.

    • henkhbki

      Oon tosi kade niille, joilla on kunnolliset hyvät vanhemmat. Oon jo 33v nainen, jolla on 2 lasta ja mies sekä ihan "normi" elämä muuten. Omat vanhemmat vaan ei ole yhtään sitä, mitä vanhemmilta yleensa odottaisi (äiti juoppo, isä narkkari). Se harmittaa toisinaan ja lujaa! Olkaa ihmiset onnellisia, jos olette saaneet kunnon vanhemmat!

    • gfhfgytree

      Kadehdin ystäviäni kahdesta syystä.

      Ensinnäkin heillä on rohkeutta.

      Tuon rohkeuden avulla he ovat saaneet itselleen uudet talot, autot, loistavan uran, hyvät harrastukset, paljon ystäviä, hyvän ulkonäön, ovat ajaneet rumimmat naiset pois ja ottaneet tilalle kunnon edustusvaimot jotka eivät ole ainoastaan kauniita, vaan sen lisäksi älykkäitä ja hyvin koulutettuja.

      Minua ei maallinen omaisuus kiinnosta, sitä on tarpeeksi itsellänikin, mutta sen sjiaan haluaisin olla yhtä rohkea ja ulospäinsuuntautunut kuin he ovat koska he uskaltavat tehdä päätöksiä ja päätöksen jälkeen viedä asiat loppuun asti, oli lopputulos sitten mikä tahansa. He eivät murehdi menneitä vaan jatkuvasti käyvät loputonta taistelua sopeutuakseen rohkeasti vaihtuviin tilanteisiin.

      Toiseksi kadehdin kahden ystäväni lahjakkuutta sekä sinnikästä työtä sen eteen että he saivat uskomattoman onnenpotkun ja saivat tehtyä harrastuksestaan itselleen ammatin ja sen loistavan uran. Kovinkaan moni lahjakas ihminen ei saa koskaan tehtyä harrastuksestaan itselleen tuottavaa ammattia, joten siinä mielessä kyse on onnenpotkusta. Tuurista ei ole kyse, koska he ovat tehneet valtavasti töitä oman harrastuksensa ja itsensä kehittämisen eteen.

      • MolliDuuri

        Olen hirveän kateellinen ihmisille jotka osaavat laulaa ja soittaa.Itse en kehtaa laulaa edes yksinäni.


      • oipoiuyt
        MolliDuuri kirjoitti:

        Olen hirveän kateellinen ihmisille jotka osaavat laulaa ja soittaa.Itse en kehtaa laulaa edes yksinäni.

        ihmisille jotka osaa soittaa jotain soitinta oikein hyvin ja kateellinen semmosille jotka ajaa autoa ja joilla on vakituinen työ josta ne tykkää tosi paljon.


    • täysillä eteen päin

      mulle on sanottu että "pitää tyytyä siihen mitä on." Mutta mun mielestä pitää aina olla tavoitteita. Pieni kateus on tervettä ja siitä saa puhtia omiin tavoitteisiin. :)

    • "ystavilleni"

      joilla on ystäviä.
      Olen pitkäaikaisesti sairas ihminen,jonka "ystävät" ovat tyystin unohtaneet.
      Koskaan en ole mitään pahaa kenellekään tehnyt enkä pahoja toisista puhunut.Vuosien mittaan puhelin on lakannut soimasta ja postilaatikko ammottaa tyhjyyttään(mainoksia lukuunottamatta).En edes koskaan ole valittanut omasta tilastani joten sekään ei voi olla syy miksi "ystävät"ovat kaikonneet.Olen pyrkinyt sen sijaan olemaan positiivinen.Voiko tämä johtua sitten siitä että kenties "ystäväni" ovat kateellisia minulle,kun "saan"olla nuorehkona ihmisenä eläkkeellä,ja siitä että muuten elämässä asiani ovat hyvin:on hyvä mies,lapset jo maailmalla ja mukava talo maaseudulla.
      Olen tässä yksinäisyydessäni jopa katkeroitunutkin.Enkö minä kelpaa enää ystäväksi kenellekään?

      • On muuten..

        ..aika kummallista, että jotkut terveet ovat kateellisia sairaille siitä, että he saavat olla eläkkeellä. On tullut kohdattua samaa myös.

        Onhan se tietysti aina kivempaa olla sairas, olla kotona, elää muutaman sadan euron eläkkeellä, kuin käydä töissä ja tehdä kaikkea muutakin kivaa. Joo ei ole! Ei taida kateelliset terveet tajuta sitä mitä se sairaana oleminen on. Ei se ole vain lomaa.


    • Toppari<tu

      Nyt vituttaa ja täynnä kateutta kun naapuri kehui voittavansa illalla Suomen suurimman jättipotin lotosta. Saasta miten hyvä tuuri sillä pellellä on. Ja kehuu perkele etukäteen voittoaan. Meinasin leipasta turpaan mutta akka esti vetämällä kädestä pois. Onneksi oli äidin diapamit kotona niin sai sen ja kaljan avulla olon balansiin. Illalla käyn lottoarvonnan jälkeeen paskantamassa sen ovimatolle.

    • poikiiii

      Kadehdin miehiä, ainakin joitakin. Heillä kun ei tunnu olevan semmoista fyysistä eikä psyykkistä läheisyyden kaipuuta kuin minulla tai naisilla yleensä. Heistä joillekin riittää nettiporno.

      • hultti

        mistään mua ei kiinnosta naapureiden asiat eikä sukulaisten.Elän omaa elämääni.Työpaikalla en kadehdi ketään koska ei aihetta..yleensä naiset kadeja toisilleen mutta pitää suunsa kiinni sillä pärjää...kita kii ja tee työtäs...


    • safasdfasdf

      Musikaalisuudesta ja älykkyydestä kaikista eniten.
      joskus kauneudesta

    • Azurro models

      Muistatteko Valion maitotytön, kuulemma, Pilvi Hanhikorpi;"Isot hinkit"...

    • hrtf

      Paino,muut ovat kevyit ja hoikkia minä olen läski

    • huokaus!!!

      Onnellisesta avioliitosta, huoh!

    • ei rouva

      Kadehdin rouvia, kaksi lompakkoa ja ei tarvitse ajatella omilla aivoillaan ( tämä ei koske kaikkia rouvia).

    • syrtssi

      Vaimoille joiden mies käy töissä.
      Ja kateellinen sellaisille jotka ei mieti turhia ja mieti pikkuasioita. Ja jotka eivät ole turhan tarkkoja ja syyllisyydentuntoisia mitäätömistä asioista vaan osaavat käyttää järkeään oikealla tavalla.

    • 7 väärin

      mutta v...tt..aa ihan sairaasti ku on joku s..nan iso loton jättiarvonta ja haaveilet voitosta niinku suurin
      osa suomalaisista vaikka mahdollisuus voiton kohdalleosumiseen on hiukan parempi kuin huuhkajilla päästä
      MM-kisoihin.Ja kun joku sitte sen p....le yksin vielä voittaa ja lottotyttö suu korvissa hehkuttaa onnea sekä
      tämän jälkeen iltapäivälehdet arvuuttelee montako mersua tahi kossupulloa sillä summalla saisi.Olisin kyllä
      mieluummin hyvä voittaja kuin huono häviäjä.

      • Kateuden olevan turhaa jo aikapäiviä sitten... Laajentakaa tajuntaanne, niin huomaatte...

        Tokikaan ajoittain purkautuville "kateuspiikeille" ei liiemmin voi tehdä mitään muuta, kuin hokea itselleen, että toinen on nyt onnellinen :)

        Tiedostakaa, ettette olisi yhtään onnellisempia saadessanne sen, mitä toisella on.

        Elämä on opettelua


      • wprmptp
        leimun kirjoitti:

        Kateuden olevan turhaa jo aikapäiviä sitten... Laajentakaa tajuntaanne, niin huomaatte...

        Tokikaan ajoittain purkautuville "kateuspiikeille" ei liiemmin voi tehdä mitään muuta, kuin hokea itselleen, että toinen on nyt onnellinen :)

        Tiedostakaa, ettette olisi yhtään onnellisempia saadessanne sen, mitä toisella on.

        Elämä on opettelua

        kadehdin suuripovisia naisia, itselläni on onnettomat c 75 koon lattanat tissit. myös sosiaaliset ja paljon kavereita omaavat saavat minut kateelliseksi.


      • ndgnd
        wprmptp kirjoitti:

        kadehdin suuripovisia naisia, itselläni on onnettomat c 75 koon lattanat tissit. myös sosiaaliset ja paljon kavereita omaavat saavat minut kateelliseksi.

        Älä turhaan heitä kadehdi. Minun unelmani on juuri tuollainen c75 lattanatissinen nainen. En osaa selittää mikä sellaisissa rinnoissa viehättää, mutta mielestäni ne ovat paljon kauniimmat ja puhuttelevammat rinnat kuin normaalit tissit joita naisilla on ja joita mahtuu kolmetoista tusinaan.


      • hevonen9
        ndgnd kirjoitti:

        Älä turhaan heitä kadehdi. Minun unelmani on juuri tuollainen c75 lattanatissinen nainen. En osaa selittää mikä sellaisissa rinnoissa viehättää, mutta mielestäni ne ovat paljon kauniimmat ja puhuttelevammat rinnat kuin normaalit tissit joita naisilla on ja joita mahtuu kolmetoista tusinaan.

        Itse asiassa C75 on ihan normaali koko, jopa suuri. Nykyajan silikonihuuma vain ravistelee tottumuksia siitä, mikä on normaalia. Nykyään normaalina tissikokona pidetään sitä, mikä suurimmalla osalla nk. b-luokan leikellyillä julkkiksilla on, ja LUONNOLLISET suuret/normaalit rinnat eli vaikka c-kuppi on nykyään "pienipovinen". :) Miten "normina" voidaan pitää jotain, joka on leikkelyllä saatu? :)


    • Jo lapsesta asti huomasin kadehtivani toisten lasten vanhempia...joilla oli iloiset, huolehtivat hellät vanhemmat. Kaikkien heidän lapsista on tullut tasapainoisia aikuisia.

      Itse olin 6-vuotiaana huostaanotettu ja lastenkodissakin kasvanut. Uudessa kodissa oli vanha kasvatusäiti, jota tavallaan opin rakastamaan, mutta minulla oli aina tunne, että en saanut vastarakkautta.
      Teini-ikäisenä olin todella vaikea tapaus hänelle ja riitelimme ja huusimme toisillemme päivittäin.

      Tilanne helpottui kun muutin pois kotoa, menin naimisiin ja sain lapsia. Tosin lapsuuden kokemukset, varmasti myös geenitkin, ovat vaikuttaneet siihen, että en koe olevani täysin tasapainossa nykyäänkään. Olen hyvin ujo, arka ehkä jopa ihmiskammoinen välillä. Joskus tuntuu siltä, etten enää haluaisi puhua ollenkaan.

    • Fariseal. pettäminen

      Olin aikoinani kateellinen upseeri hääpäistä, mutta en enää, kun avioeroja juuri tulee näille "upeille" pareille ja ovat Hurstin jonossa leipää pyytämässä. Naurettavaa on tää suui teatteri. Tää pari omisti aina kalleimmat vaatteet mitä löysivät kaupoista, hienoin auto, ameijan ylennykset juhlittiin komeasti samoin muut herrain juhlat, valokuvat näyteltiiin tutuille "joka on eräänlaista huijausta", että näin meillä pelataan. Tavalliset ihmiset pidettiin idiootteina ja kumipäinä. Hienoja ammattinimiä viljeltiin esittelemällä. Olihan ne ammatit kyllä hyvät, mutta en moista meuhaamista ole ennen nähnyt ja kaikkiin herrakerhoihin tää pari osalllistu. (kok). Viimein satu päättyi siihen, että joivat ja mässäsivät omaisuutensa, että omaisuus meni alta. Vuokralla ja kummatkin erossa. Nyt kyysytään kaikki sos.huollon edut tarkkaan. Mitäs Sanotte. !!!!

      • hih hah h

        No oli varmaan heillä elämänmakuista elämää - parempi elääkin välillä kuin kadehtia.


    • kjhkjhk

      Olen kateellinen vaimolleni, kun hän saa kulkea hameessa ilman, että herättää huomiota.

    • toofraidtosay

      Olen kateelinen hyväihoisille ihmisille.
      Itse kärsinyt huonosta ihosta yli 5vuotta.
      Ja myös heille joilla ei ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

    • työkaverisi

      Olen kateellinen työkaverini miehelle, kuinka älykäs ja huomioonottava vaimo hänellä onkaan. Onneksi saan edes hieman nauttia näistä asioista edes töissä. En ajattele häntä seksuaalisesti, vaan ainoastaan hyväntahtoisena ihmisenä. En tiedä enempää heidän perhe-elämästään, mutta työmaailmassa kaikki asiat sujuvat.

      Kiitos kaunis

    • kateutta riittää

      Olen kateellinen ihmisille joilla on paljon ystäviä. Olen kateellinen niille naisille jotka ovat saaneet rakkautta osakseen, heillä on mies ja lapsia, oma koti. Olen kateellinen niille, jotka ovat saaneet töitä ja olleet samassa paikassa kymmeniä vuosia töissä. Olen kateellinen niille, jotka pystyvät tekemään ihan mitä työtä tahansa, itsellä terveys ei enää kestä tiettyjen alojen töitä. Olen kateellinen joillekin naisille heidän kauneudestaan, itse olen rumaksi syntynyt ja haukuttu. Ehkä maailma olis ollut mullekin vähän parempi, jos ulkonäkö olis ollut edes hiukan ihmismäisempi.

    • 16

      1. Itsevarmuus oman kauneuden suhteen

      En varmaan koskaan pysty kokemaan itseäni kauniiksi. Liittynee koulu- ja kotikiusaamiseenkin, kun lapsena minulle erittäin monet miespuoliset, oma isä ja veli lukaanmukien, tekivät selväksi, että olen erittäin ruma, enkä tule koskaan löytämään rakastavaa miestä. Saan nykyään paljon positiivista huomiota miehiltä, jopa isä ja velikin ovat kehuneet kohentunutta ulkonäköäni. Koen itseni kuitenkin aina rumaksi, ja se ahdistaa minua.

      Joskus olen kateellinen naisille, joista näkyy, että he ovat itsevarmoja ja tyytyväisiä omaan ulkonäköönsä. Kauneuskin joskus aiheuttaa kateutta, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin itsevarmuus. Toisaalta itsevarmuuskin voi olla pelkkä opittu rooli, eikä se välttämättä pohjaa sisäisiin tunteisiin. Minuakin aina välillä kiitellään siitä, kuinka itsevarmas ja reipas muka olen, koska käytyökseni kuulemma antaa minusta sellaisen kuvan.

      2. Kyky elää kurinalaista elämää

      Joskus tunnen kateutta esim. kehonrakentajia kohtaan, koska he pystyvät pitämään itsensä niin hyvin kurissa. En siis itse tahtoisi olla kehonrakentaja, mutta se itsekuri minua kiehtoo. Vastaavia ovat esimerkiksi aatteelleen tai uskonnolleen omistautuneet ihmiset, jotka pystyvät elämään säädöksien mukaan.

      3. Määrätietoisuus ja kyky elää sen mukaan

      Liittyy tuohon omistautumiseen ja kurinalaisuuteen, mutta eri tavalla. Minä alan aina hirveästi epäröidä, mitä minun pitäisi tehdä elämässäni. Jotkut ihmiset vain ihastuvat johonkin asiaan ja alkavat toteuttaa sitä saman tien suurella innolla. Oma epävarmuuteni estää minua tekemästä samoin.

    • aina kade..

      Mä olen kateellinen mun ystävälle..
      Se saa miehen ku miehen huomion..
      mut sit jos joku mies antaa mulle huomioo ni ystävä tulee siihe et se mies ei enää nää mua..
      Oon tällä hetkellä äärettömän ihastunu yhteen mieheen, mut pelkään vaan et jos tän miehen kans alkaisin seurustelee ni et tuleeko ystävä siihe iskemään sen ja vie sen multa..

    • 11+1

      Niinkuin aiemminkin tuolla jo kirjoitettiin, terveydestä kateellinen minäkin. Tosin itsellä ei kyse vakavasta sairaudesta todellakaan, vaan kaikinpuolin elämää rajoittavista vatsavaivoista, joihin ei helpotusta tunnu löytyvän. Haaveilen että jonakin päivänä voisin elää ihan tavallista elämää, ilman huolta siitä että saisi taas hävetä mahan toimintaa ihmisten ilmoilla, voisi kyläillä ystävien luona ramppaamatta jatkuvasti vessassa, käydä töissä tai opiskella, syödä normaalia ruokaa, seurustella, mennä yökylään tuttavien luokse..
      Niiden, jotka eivät ole näistä ongelmista kärsineet on vaikeaa edes kuvitella miten invalidisoiva vaiva näin mitättömältäkin kuulostava asia voi olla.
      Ja se häpeän määrä, minkä nämä vaivat saa aikaan on jotain aivan kamalaa..

    • että tälleen

      Mä olen kateellinen mun iso veljelle. mun veli on saamaton, laiska, huomattavan ylipainoinen joka juo alkoholia joka viikko, eikä tee muuta kuin istuu tietokoneen ääressä 12 tuntia päivässä. ei ole tehnyt töitä moneen vuoteen, ei ole urheillut 20 vuoteen mut siltin sillä on ollut monta tyttöystävää ja pitkiä suhteita. nyttenkin on seurustellut 5 vuotta nätin naisen kanssa Sitä ennen oli 7 vuoden suhden todella nätin naisen kanssa. en ymmärrä miten mun veli saa naisia ja minä en. olen vastakohta. En juo alkoholia kovin usein, urheilen säännöllisesti, no en ole kovin komea ,mut olen ystävällinen, mukava,osaan siivota ja mulla on hyvät käytöstavat. Veljen muija tekee töitä, ei tienaa paljoo mut veli pyytää siltä rahaa juopotteluun.

      olen siis kateellinen jkun juoppo veljeni seurustelee ja minusta naiset ei tykkää. ei mulla ole edes yhtään nais ystävää.

    • on tai ei ole

      Raha :)

    • katikatkera

      sosiaalisia ihmisiä, jotka päivittävät facebookiinsa milloin mistäkin pippailoista ja ovat niiiin onnellisia ja suosittuja. Aina on paras seura ja parhaat bileet.

      Ja niitä menestyviä, jotka pääsevät ensi yrittämällä kouluun ja matkustelevat ympäri ämpäri reppureissaamassa ja tutustumassa kulttuureihin.

      Hyväkroppaisia ja kauniita. Miksi jotkut ovat saaneet kauniit piirteet ja läskit persukseen?

      henkisiin ihmisiin, jotka eivät välitä muista ihmisistä ja ovat ymmärtäneet elämän tarkoituksen. Eivät kirjoita katkerina suomi24 kuinka kateellisia ovat ihmisille, joiden elämän haluaisivat vaan elävät elämäänsä ja tekevät siitä millaisen haluavat,

    • Pikku-K

      Tällä hetkellä olen kateellinen siskolleni: hän löysin täydellisen miehen.

      Mies, joka osaa ja tietää kaikesta kaiken. Hän on älykäs ( välillä ärsyttävänkin älykäs, etenkin kun kyse on Trivial Pursuitista) ja kohtelias. Hän yllättää siskoani lähes viikottain (kalliita lahjoja, luksus-ristilyjä, aamiaisia sänkyyn jne.). Kotonakin hän tekee remontit ITSE ja jos siskoni tarvitsee apua, hän ei edes epäröi vaan on jo auttamassa. Todella herkullisen näköinen ja ei ole etumuskaan mitään keskiluokkaa (huomaa, vaikka olisi mitkä housut jalassa).

    • kadejoskus

      Olen kateellinen:
      henkisesti tasapainoisille ihmisille.
      Sosiaalisille ihmisille,
      itsevarmoille..
      kestäville, rohkeille.
      määrätietoisille..

      • vauvanjossaisin

        Olen kateellinen ihmisille, ketkä eivät ole tahtomattaan lapsettomia.
        Kuitenkin onnellinen heidän puolesta, mutta kateus nousee tahtomatta välillä pintaan..
        haluaisin minäkin vielä vauvan, mutta on jo yritetty vuosikaudet ja ikää kertynyt 38v..


    • Kourasmeni

      Ainoastaan yksi asia aiheuttaa minussa kateutta: suomalaiset, jotka ovat muuttaneet lämpimiin maihin. :D

    • jonne213
    • Nniiiii

      Työkavereille, heillä on puheidensa mukaan ollut miehiä joka sormelle ja heihin on ihastunut tälläkin hetkellä yksi jos toinenkin mukaanlukien työpaikan miehet.

    • ng

      Olen kateellinen kaikille kärsivällisille, hyvällä itsetunnolla oleville sosiaalisille ihmisille. Jotka tulevat toimeen monien eri ihmisten kanssa ja ovat sinut itsensä kanssa.

      Eli juuri vastakohta omalle itselleni. Olen kyllä välillä ollut juuri tuollainen itsekin, mutta vedin roolia muutamien eri projektien vuoksi, jotta selvisin niistä. No nyt sitten kun eräästä vastoinkäymisestä masennuin, minun on vaikea nähdä enää ketään tuttaviani, koska en oikein tunne kuka olen tai mitkä ovat minun arvojani. Miellytän vain muita että selviän tilanteista. On pelottavaa, kun on sinänsä satoja tuttuja (esim. fb:ssä 1000 frendiä) ja jännittää jos ne tulevat vastaan kadulla.

    • löl

      olen kaunein ja parhain ja kaikki ovat tietenkin minulle kateellisia! no ei.. olen petolinnun perse :D

    • jealous

      Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin, olen kateellinen heille kenellä on elämänkumppani. Joku jonka kanssa jakaa arjen ilot ja surut..

      • sama homma

        Lisäksi vielä enemmän muiden hedelmällisyydestä ja raskaana olemisesta. Ite kun on tällänen surkee katkeroitunu turhake mahopaska jonka kaikki miehet jättää, ennemmin tai myöhemmin. Kaikki on menny vaan vituiks viime vuosina. Oon ihan sairaan kateellinen niille jotka on saaneet oikeen perheen ihan "tosta vaan"!!


    • minä olen

      kadehdin heidän yhteydenpitoa itseeni, en missään tapauksessa haluaisi sallia moista.

    • kateellinen.

      Kadehdin yhtä tyttöä joka on todella kaunis ja hän omistaa vaikka mitä ja on suosittu :

    • adapter

      Ei kun se menee niin, että ole iloinen siitä mitä sinulla on, mutta pyri parempaan. En ole muusta kateellinen, kun siitä, että jotkut saavat paikassa kuin paikassa perusteetonta etua. Joillakin on vain taito/röyhkeys käyttää hyödyksi toisten kiltteyttä tai avuliaisuutta, puhumattakaan anteliaisuudesta. Tiedättehän nämä työpaikan/yhteisöjen peen nuolijat ja sukulaisten linssiinviilaajat. Surullista ahneutta, mutta sitä on paljon.

    • GladWithEmphatie

      Kateus on turha tunne. Mutta kyllä se vaan kömpii tuolta syövereistyä esiin kun tapaa ystävykset jotka puhuvat toisilleen kunnioittaen ,aidosti kannustaen ja toisiaan maalaisjärkisesti ihailevat.Tukevat &kuuntelevat surussa ja iloitsevat aidosti kun elämässä suurta iloa osuu tielle. Ja sen näkee että heidän välillään ei kateutta ole. Minun kavereikseni osuu aina oikein suulaita ,mukavia ihmisiä,mutta kun aikaa menee eteenpäin,he paljastuvatkin kerta toisensa jälkeen itsekeskeisiksi narsisteiksi,jotka eivät ole empatiasta ikinä kuulleetkaan.Käyttävät vaan hyväkseen, ja kun eivät keksi enää hyötyä minusta,heittävät nurkaan kuin tiskirätin.

    • Fantastic beat

      http://growingmushrooms.org/ Hello.This article was extremely motivating, especially since I was looking for thoughts on this issue http://howtopleaseaman.org/ last http://boatbuildingplans.org/ http://fantasticdecks.com/ http://growingmushrooms.org/ Friday.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe