Kajakin hankinta

Uusi laji miehelle

Olen hankkimassa kajakkia. Tarkoitus on ostaa mahdollisimman nopea kuntokajakki joelle ja järvelle. En ole ennen melonut, mutta olen lasketellut, joten tasapainoaisti on kunnossa enkä pelkää pientä kiikkeryyttä. Lisäksi olen surffanut paljon.
Onko k1-kajakkki, esim Nelo Vanquish, sopiva vasta-alkajalle? Korostan että olen kovakuntoinen laskettelija, ja en halua aloittaa mistään koskarista maratonmelontakunnon rakentamista.

1

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melonutttttttt

Ei ole muuta tekemistä melonnan kanssa kuin että tasapainoa molemmissa tarvitaan.

Harvoin kukaan ennen melomaton pystyy suoraan hyppäämään vaikkapa mainitsemiisi Nelon kajakkeihin.
      Olen itse melonut yli 10 vuotta merikajakeilla ja luultavasti kävisi huonosti jos suoraan hyppäisi kilpakajakkityyppiseen alukseen.
      Aloittelija ei onnistu siinä millään.

Vedä henkeä ja rauhoitu, Ala sitten katsella tietoja paikallisista melontaseuroista (Melontaliiton sivut) ja paikallisista retkeilyseuroista joilla voisi melonta olla ohjelmassa (suomen latu).Asuminen pk-seudulla auttaa,mutta autolla pääsee kauemmaksikin jos homma todella kiinostaa.
      Voit sitten ajoissa talven aikana hakea melontakursseille joita ed mainitut tahot järjestävät.
      Toki voit kysellä melontaseuroilta myös heidän mahdollisisa talviharjoituksiaan ja mahdollisuutta osallistua niihin.

En todellakaan suosittele laittamaan rahojasi 1000-2000 euron edestä kalustoon jos taitosi ovat tuota luokkaa.
      Itse en varmaan pysyisi viitt... eh 30 sekuntia surfilaudan päällä harjoittelematta,enkä vielä tällä istumalla
      usko että selviäisit edes puolen kilometrin pyrähdyksestä kunnollisella kuntokajakilla kaatumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe