Mitä voi tehdä, vai voiko mitään tehdä, jos joku puolituttu ihminen alkaa ns. vainoamaan ja ahdistelemaan tekstiviesteillä ja soittelemalla puheluita? Viesteissä ja puheluissa tämä tyyppi selittää aivan ihme asioita, ja kuulostaa hyvin vainoharhaiselta. On käynyt hyvin selväksi, että tällä ihmisellä on jonkinlainen pakkomielle ja vääristynyt todellisuus. Tämä ihminen myös levittelee jatkuvasti perättömiä juttuja ympäriinsä, jonka takia olen ihan oikeasti alkanut pelkäämään maineeni puolesta, kun en voi tietää mitä tämä tyyppi satuilee, ja ketkä häntä uskovat. Olen pyytänyt häntä monesti jättämään rauhaan, mutta hän vain jatkaa. Ja kaikki tämä siis vain siksi, etten vastannut hänen tunteisiinsa toivotulla (hänen toivomallaan) tavalla.
Tämä tilanne aiheuttaa paljon ahdistusta ja hankaloittaa elämääni, ja en keksi enää yhtään mitä asialle voi tehdä, joten voiko mikään laki puuttua tähän mitenkään?
Ahdistelua, vainoamista, perättömien juttujen levittelyä...
15
934
Vastaukset
- Piste Veikkonen
Tällaiset tapaukset kuuluvat mielenterveyslain piiriin.
Erittäin kiireellisessä tapauksessa poliisi saa toimittaa ´epäillyn´ terveyskeskukseen tutkittavaksi. Muutoin asiasta pitää neuvotella kunnan terveyskeskuslääkärin kanssa.
Eli, terveyskeskukseen vaan neuvottelemaan.- ap
No ei se nyt niiiiin HULLU ole, että noin voisi tehdä... Enkä edes haluaisi hankkia tälle kusipäälle mitään apua, siis ihan pelkkää vittumaisuuttaan se tätä tekee. Haluan tyypin vain pois elämästäni, ja että hän lopettaisi perättömien asioiden selittelyn. En todellakaan menisi mihinkään terveyskeskukseen neuvottelemaan hahaa. Parempia ideoita kiitos.
- 22
ap kirjoitti:
No ei se nyt niiiiin HULLU ole, että noin voisi tehdä... Enkä edes haluaisi hankkia tälle kusipäälle mitään apua, siis ihan pelkkää vittumaisuuttaan se tätä tekee. Haluan tyypin vain pois elämästäni, ja että hän lopettaisi perättömien asioiden selittelyn. En todellakaan menisi mihinkään terveyskeskukseen neuvottelemaan hahaa. Parempia ideoita kiitos.
ei toivotut tekstarit ole lähestymiskiellon peruste. Tämä on ilmeisesti käräjäasia, koska vissiin vain hätätilanteessa voi poliisi antaa väliaikaisen lähestymiskiellon. Ellei teksti ole jo sinänsä riittävän herjaavaa, niin käsittääkseni lähettäjälle pitää todistettavasti toimittaa lähettelystä kielto.
Kysy neuvoa poliisilta ja taltioi tekstarit myöhempää todistelua varten. Älä kuitenkaan itse epäilyissäsi sorru puhumaan pelkästään luulemistasi levitellelyistä, koska niihin pitäisi olla myös todistajat. - 12
22 kirjoitti:
ei toivotut tekstarit ole lähestymiskiellon peruste. Tämä on ilmeisesti käräjäasia, koska vissiin vain hätätilanteessa voi poliisi antaa väliaikaisen lähestymiskiellon. Ellei teksti ole jo sinänsä riittävän herjaavaa, niin käsittääkseni lähettäjälle pitää todistettavasti toimittaa lähettelystä kielto.
Kysy neuvoa poliisilta ja taltioi tekstarit myöhempää todistelua varten. Älä kuitenkaan itse epäilyissäsi sorru puhumaan pelkästään luulemistasi levitellelyistä, koska niihin pitäisi olla myös todistajat.Jos aloittaja tekee sen virheen, että ryhtyy ratkomaan ihmissuhdeongelmiaan käräjäsalissa, niin se on sitten se viimeinen niitti. Sen jälkeen häirintä ja perättömien puhuminen vastaa alkaakin.
Sinun pitää sopia hänen kanssaan. Pyydät anteeksi ja sillä lailla! Perättömien huhujen levittäminen ei sinällään ole väärin. Minullekin on moni tehnyt niin. Samoiten teet sinä!
- ap
Hyvä vitsi! Viitsiikö tällaiseen edes vastata. Minkä helvetin takia pyytelisin siltä sekopäältä anteeksi HÄNEN ahdisteluaan. Pyysin jo sillon anteeksi, kun jouduin torjumaan hänet, vaikkei siinäkään mitään anteeksi pyydeltävää ole. Ja mistä olet saanut päähäsi että minä levittelisin jotain juttuja?? WAU miten hyvin tunnetaan! Tekstissäsi onkin jotain tuttua hmm.... vinkvink
ap kirjoitti:
Hyvä vitsi! Viitsiikö tällaiseen edes vastata. Minkä helvetin takia pyytelisin siltä sekopäältä anteeksi HÄNEN ahdisteluaan. Pyysin jo sillon anteeksi, kun jouduin torjumaan hänet, vaikkei siinäkään mitään anteeksi pyydeltävää ole. Ja mistä olet saanut päähäsi että minä levittelisin jotain juttuja?? WAU miten hyvin tunnetaan! Tekstissäsi onkin jotain tuttua hmm.... vinkvink
Onko nimesi Veera? Sillä se sopisi tohon viestiin. Hän on vähän ihmeellinen, mutta luulen että hän tykkää minusta! Minä tykkäsin hänestä joskus mutta nyt tahdon vain kostaa, sen että hän savusti minut ulos seurakunnasta!
- ap
UnOpened82 kirjoitti:
Onko nimesi Veera? Sillä se sopisi tohon viestiin. Hän on vähän ihmeellinen, mutta luulen että hän tykkää minusta! Minä tykkäsin hänestä joskus mutta nyt tahdon vain kostaa, sen että hän savusti minut ulos seurakunnasta!
Tota.. Oletko ihan kunnossa kaveri? Vastaus kysymykseesi on, että en ole. Ja edelleen, onko tämä jokin vitsi?? :D
Odotin edelleen jotain asiallisia vastauksia ja odotan edelleen... Ja joo, tiedän, kyseessä s24, mut silti... ap kirjoitti:
Tota.. Oletko ihan kunnossa kaveri? Vastaus kysymykseesi on, että en ole. Ja edelleen, onko tämä jokin vitsi?? :D
Odotin edelleen jotain asiallisia vastauksia ja odotan edelleen... Ja joo, tiedän, kyseessä s24, mut silti...Olen sitä mieltä, että sinussa on vikaa. Kukaan järkevä tyttö/nainen ei joudu tollaiseen juttuun mukaan. Sinänsä hyvä, että naisia on olemassa, kun on kiva katsella niitä alasti, mutta he saisivat vähän paremmin valita sanansa ja liikkeensä. Nainen kun on miestä alempiarvoisempi. Niin lukee Raamatussa!
- ap
hanki elämä, järki ja paremmat jutut tai jotain...
edelleen asiallisia vastauksia odottelen
- voiettäsuakylläniint
kuulostaa hieman oudolta. Olet ilmeisesti nainen? Uskon että sinulla on ollut tämän "puolitutun" kanssa suhde, ehkä olet pitänyt hauskaa sillätavalla hänen kanssaan, sinä et ole halunnut mitään enempää kuin sitä mutta vastapuoli on tulisesti rakastunut ja ehkä kuvitelmissaan jo lapsiesi isä. Jos olet häntä naisellisella viekkaudellasi loukannut ns. vetänyt linssiin, niin älä ihmettele tätä reaktiota sinua kohtaan, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Koita kestää, voihan olla että hän työn perässä muuttaa toiselle paikkakunnalle, älä sinä sitten taas muuta hänen perässään sinne, se voi sitten taas jatkua. Tai toinen pyydä poliisia ottamaan häneltä puhelin pois, näin yksinkertaista se on.
- ap
Tottakai se kuulostaa oudolta, eikä edes hieman. Ollaan asiasta TÄYSIN samaa mieltä. Tyypin käytös on hyvin, hyvin outoa.
"pyydä poliisia ottamaan puhelin pois" hahaa. JUST. Ja miksi tämä tyyppi muuttaisi työn perässä muualle, ja mitä väliä sillä olisi? Kyse on periaatteesta. Sitä paitsi luulisi pk-seudulta löytyvän töitä... Tämän lisäksi opiskelijoita ollaan, joten ei vielä kovin ajankohtaista.
Ja mitään suhdetta ei tosiaankaan ole ole ollut muualla kuin korkeintaan tämän tyypin päässä. Jos olen tehnyt selväksi, että kavereita ollaan, niin se on sitten voivoi, jos ei toinen suomenkieltä ymmärrä.
Mutta sun mielestä ilmeisesti ihan normaalia, että jos ei muija kiinnostu, niin kannattaa flipata ja alkaa ahdistelemaan :D Joillain kyllä heittää päässä ja pahasti... Hankkikaa jotain apua ongelmiinne muulla tavoin, kuin ahditselemalla muita. ap kirjoitti:
Tottakai se kuulostaa oudolta, eikä edes hieman. Ollaan asiasta TÄYSIN samaa mieltä. Tyypin käytös on hyvin, hyvin outoa.
"pyydä poliisia ottamaan puhelin pois" hahaa. JUST. Ja miksi tämä tyyppi muuttaisi työn perässä muualle, ja mitä väliä sillä olisi? Kyse on periaatteesta. Sitä paitsi luulisi pk-seudulta löytyvän töitä... Tämän lisäksi opiskelijoita ollaan, joten ei vielä kovin ajankohtaista.
Ja mitään suhdetta ei tosiaankaan ole ole ollut muualla kuin korkeintaan tämän tyypin päässä. Jos olen tehnyt selväksi, että kavereita ollaan, niin se on sitten voivoi, jos ei toinen suomenkieltä ymmärrä.
Mutta sun mielestä ilmeisesti ihan normaalia, että jos ei muija kiinnostu, niin kannattaa flipata ja alkaa ahdistelemaan :D Joillain kyllä heittää päässä ja pahasti... Hankkikaa jotain apua ongelmiinne muulla tavoin, kuin ahditselemalla muita.Pikkutyttö tulee tänne haukkumaan miehiä! Ilmiselvä feministi! Onneksi tollaisia muijia ei ole joka kadunkulmassa. Hanki sinäkin apua joltain terveydenhoitajalta! Vihaan sinua jo nyt!
Totta kai toi provoilija on nainen! Tai oikeastaan pikkutyttö! Ei kukaan mies laittaisi tollaista viestiä! Naiset jaksaa valittaa jokaisesta asiasta! Ensin he kiusaavat miehiä, ja sitten he valittavat, että mies lähettää hänelle pari viestiä. Toivoo asiallisia kommentteja. Höh! Miten epäasialliseen viestiin voisi vastata asiallisesti?
- ap
UnOpened82 kirjoitti:
Totta kai toi provoilija on nainen! Tai oikeastaan pikkutyttö! Ei kukaan mies laittaisi tollaista viestiä! Naiset jaksaa valittaa jokaisesta asiasta! Ensin he kiusaavat miehiä, ja sitten he valittavat, että mies lähettää hänelle pari viestiä. Toivoo asiallisia kommentteja. Höh! Miten epäasialliseen viestiin voisi vastata asiallisesti?
Arvaa mitä? Kuvasi perusteella oot ainaki TOSI komee mies :P
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294