Työn sankarien ja opiskelijoiden ilojuhla!

Mikko

Vappu on iloisen ihmisen juhla.

Jokin aika sitten suomalaisilta tiedusteltiin elämän laadusta.
Eräs kysymys kuului: ”Mistä iloitset tänään?” Ja vastauksia tuli.


-   Ihanaa, uusi työpaikka, Marja ,34.

-   Tsuida duida Alli ,kohta tyhjenee paisunut palli. Säpinää Tallinnassa, Seppo 22.

-   Vielä kaksi kuukautta töissä, sitten oloneuvos kalastaa järvellä, Raimo , 61

-   Kiitos Herra Jeesuksen rauhasta ja että pääsen kuoltuani taivaaseen , Paula 17


Erilaisia ovat siis pienen ihmisen riemun aiheet. Paula iloitsi Jumalan lahjoittamasta iankaikkisesta elämästä. Varmaan hän oli kuullut Jeesuksen sanat:” Iloitkaa siitä että teidän nimenne ovat kirjoitettuna taivaissa” Luuk.10:20.


Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila

3

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jacko

      Mahtava kommentti. Näin sitä ihmiset pitää.

    • Vappuhassu

      minne päädyn!
      Mua on aina ihmetyttänyt, minne päätyvät ihmiset,
      jotka tekevät elämässään oikein.... tekevät hyvää...ja jotka kuitenkin on sen hyvän puolella.... ja jotka eivät usko Herraan tai Jeesukseen..? Kertokaa!

      • Mikko

        Minne vappuhassu päätyy kuolemansa jälkeen? Kas siinäpä mietittävää arjen iloksi.


        ”Missä vietät iäisyytesi”, kysyy matkalaiselta puoliksi revitty pylväsjuliste. Siksi kertaus ihmisen kuoleman jälkeisestä asuinpaikasta.

        Raamatun mukaan Pyhä Henki ilmoittaa ihmiselle kuoleman jälkeiseksi asuinpaikaksi taivaan kodin tai tuonelan vaivan, ks. Joh. 16:8-11.


        Ristille tapettu Jeesus, joka otti pois sinun ja minun ja koko maailman synnin, sanoi syntejään katuvalle ryövärille: ”Tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.” Parannuksen tehneelle ryövärille siis ilmoitettiin tuleva asuinpaikka.

        Monet vanhat Jeesukseen uskovat ihmiset sanovat kuten tätini: ”Mitä minä enää täällä teen, olen rukoillut Jumalaa, että pääsisin jo lähtemään.” Hän siis tietää tulevan asuinpaikkansa ja uskoo Herran sanoihin: ”Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa.” Joh. 14:2

        Koska Jumala on rakkaus, niin Hän antaa jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden pelastua tuonelasta ja tulikivijärvestä,ks. Joh.Ilm.20:11-15. Kaikki eivät vain ota Jeesusta vastaan pelastajanaan, vaan ylpeiden fariseusten tavoin torjuvat kutsun Jumalan valtakuntaan. Heille elävä Jeesus sanoo: ”Te ette tahdo tulla minun tyköni että saisitte elämän.”

        Kuoleman läheisyydessä eläminen on hyvin opettavaista. Vain silmänräpäys ja Herran käsivarsi avaa tai sulkee tuonelan portit. Herra varjelee syntisen pahalta äkilliseltä kuolemalta.Kuten sen amerikkalaisen rakennustyömiehen joka sai tikkailta kaatuessaan poran pään läpi,eikä tullut edes aivovammaa. Näin Jumala antaa hänelle kuten muillekin syntisille jatkoaikaa parannuksen tekemiseen. Siitä voimme iloita.


        Kuolinvuoteellahan usein myös Saatanan syvyydet avautuvat ja ihmisen hengellinen tila tulee esiin. Iankaikkisuuteen astuvan viimeisiä sanoja kuunnellaan tarkasti.

        Esim. David Hume, ateisti huusi: ”Olen liekeissä!” Ja Goethe pyysi: ”Enemmän valoa!”


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe