"Thaimaassa on liian kuuma" - Onko siellä?

Moni sanoo...

Usein kuulee suomalaisten suusta, että he eivät mene Thaimaahan, koska "siellä on liian kuuma." Reilu 30 asteen lämpö on kuulemma liian kova.

Lähes poikkeuksetta tällaisen mielipiteen esittäjä
a) ei ole koskaan käynyt Thaimaassa
b) on ylipainoinen

Näiltä "tietäjiltä" jostain syystä unohtuu se, että Thaimaa ei ole mikään kuuma maa, vaan lämpötila pysyttelee alle 35 asteen lähes jokainen päivä. Thaimaassa on siis lämmin - ei kuuma. Ehkäpä näiden tietäjien olisi syytä karistaa eristävä rasvakerros ympäriltään.

Mun mielestä 35 astetta ei ole mitään, varsinkin kun itse harrastan lomallakin juoksulenkkejä. :)

9

1749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä tapauksessa

Varmaan se lentokonekin tipahtaa moisista läskiukoista, mutta kun ne hinkuu pillun perään. Vaikka eivät ole juosseet kun mökillä ulkohuussiin ripulissa. Niin tarpeethan ne on niilläkin.

• Ja ylipainoinen

Lisäksi 30 astetta on liikaa minulle. Oli normaalipainoisena ja etenkin nyt. Mutta jokainenhan voi matkustaa minne haluaa ja tehdä siellä, lain puitteissa, mitä haluaa? Ja minulle sopiva lenkkeily keli on nyt parhaimmillaan kotona öpaut 10!
        Ja se pillu on nuorilla enemmän mielessä kuin aikuisilla. Saamme sitä kotonakin tarpeeksi, muistaakseni...

• ihan liian kuumaa
        Ja ylipainoinen kirjoitti:

Lisäksi 30 astetta on liikaa minulle. Oli normaalipainoisena ja etenkin nyt. Mutta jokainenhan voi matkustaa minne haluaa ja tehdä siellä, lain puitteissa, mitä haluaa? Ja minulle sopiva lenkkeily keli on nyt parhaimmillaan kotona öpaut 10!
        Ja se pillu on nuorilla enemmän mielessä kuin aikuisilla. Saamme sitä kotonakin tarpeeksi, muistaakseni...

Eikä meille pohjoisen asukkaille tollainen 30 ole enää terveellistä.

• puiklgjkglkjg

Me käymme ukkoni kanssa Thaimaassa kerran tai kaksi kertaa vuodessa. Yleensä olleen kerrallaan 3-4 viikkoa.

Thaimaassa ei todellakaan ole liian kuuma vaan sopivan lämmin. Sopivan lämmin on 32-35 astetta.

Suomessa kun on 25 astetta kesällä. Ihmiset puhuvat helteestä Minä palelen siinä lämpötilassa. Sen takia käydään Thaikuissa, että edes muutaman kerran vuodessa tuntee olevansa lämpimässä.

Muutaman kerran on ollut useamman päivän yli 40 astetta. Silloin alkaa tuntua kuumalta ja pitää hakea varjoa, mutta ei vähän yli 30 astetta vielä kuuma ole.

• yksi sanoo...

Tää on jo toinen? provosi. Kirjoittelusi mukaan siis kaikki jotka eivät käy thaimaassa ovat köyhiä tai läskejä?

Kerropa miksi kaikkien pitäisi käydä thaimaassa? Olen itse muutaman kerran käynyt thaimaassa ja naapurimaissa ja olen sitä mieltä että siellä on liian kuuma (ei tosin niin kuuma kuin välimerellä kesällä) ja se on liian kaukana siinä mielessä ettei se ole 10 tunnin lennon arvoinen, mieluummin istun vaikka 14 h että pääsen parempaan paikkaan.

• budhill ei helvettiä

mene vaan anaalinyaas tammikuussa. Siellä on silloin yöt pakkasen puolella, mutta lammas kyllä pyllistää sulle. Kesällä siellä on lämpöö ku helevissäs.

Talvella matkustetaan sinne, missä on lämpöä.

• thaikuissa

liian kuuma.

• käynyt monesti

Jonkun mielestä Thaimaassa on liian kuuma, toisen ei. Miksi ihmeessä näin yksinkeraisesta asiasta pitää lapsenomaisesti vängätä. Meitä on moneksi, esim. joku on kesä- toinen talvi-ihminen ja siinä välissä vielä syksy ja kevät.
        Mikä toiselle on kuuma, toiselle se on vasta lämmin. Samoin väreissä, joku tykkää esim. punaisesta ja toinen sinisestä. Joku tykkää saunoa, toinen ei. So what?

• ViisaambiGun
        käynyt monesti kirjoitti:

Jonkun mielestä Thaimaassa on liian kuuma, toisen ei. Miksi ihmeessä näin yksinkeraisesta asiasta pitää lapsenomaisesti vängätä. Meitä on moneksi, esim. joku on kesä- toinen talvi-ihminen ja siinä välissä vielä syksy ja kevät.
        Mikä toiselle on kuuma, toiselle se on vasta lämmin. Samoin väreissä, joku tykkää esim. punaisesta ja toinen sinisestä. Joku tykkää saunoa, toinen ei. So what?

Hyvä ja oikea kommentti 'käynyt monesti'. Makuasioita nuo lämpötilamieltymykset. Onneksi olen aina itse osannut valita matkakohteen ja vuodenajan milloin sinne menen. Siis ihan ITSE päättänyt millaiseen lämpöön menen. Ei nykyisessä tietoyhteiskunnassa kellekään voi tulla yllätyksenä matkakohteensa lämpötila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe