Miksi kotimainen Valmet ei kalpaa kaikille suomalaisille?
Kyllä minä sen toisaalta ymmärrän että tämä ihmisten evoluutio perustuu keskiarvoihin yms. Toinen tykkää silikonista ja toinen luomusta mutta kuitenkin...
Täällä kysellään David Brouneista, Internationaaleista yms. Miksi joku haluaa tehdä jotakin niin epäkäytännöllisillä koneilla? Nostolaitteet, vetokoukut, hytit jne. ovat ihan perseestä.
Miksi kotimainen ei kelpaa? Ovat ergonometrisesti hyviä, koneet mukaanlukien nivelakselit yms. sopivat hienosti kiinni. Tällä tarkoitan sitä, että ei tarvita mitään juuri tälle koneelle spesiaaleja millimetrisäätöjä nivelakseleihin, nostovarsiin yms.
Esim. vanha 502 vastaa samanikäisten autojen hyttiominaisuuksi. Ei siinä istuta kuten venäläisessä panssarivunussa.
Miksi ei Valmet kelpaa
52
5644
Vastaukset
- ardelo
Ei se varmaan siitä ole kiinni, ettei kelpaisi, mutta voin kyllä rehellisesti sanoa, että allekirjoittaneen jontikassa on miljoona kertaa parempi ergonomia, kuin esim. 502 vallussa,
- 502 -72
Siinäpä sinulle saman ikäisen jontikan ergonomiaa:
http://www.konedata.net/Traktorit/jd820.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/jd2020.htm
Ja muistin virkistämiseksi vielä Valmetin ohjaamokin:
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet502.htm - Ei valumöttiä
502 -72 kirjoitti:
Siinäpä sinulle saman ikäisen jontikan ergonomiaa:
http://www.konedata.net/Traktorit/jd820.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/jd2020.htm
Ja muistin virkistämiseksi vielä Valmetin ohjaamokin:
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet502.htmJos haluaa katsoa V502:n aikalaismallia JD:n puolelta, niin se on tässä: http://www.konedata.net/Traktorit/jd1630.htm Kyllä se 502:n valmistus oli siellä 70-luvun puolella eikä 60-luvun, niinkuin JD:n 20-sarjan. Vaikka haluaisi jonkin linkin avulla näyttää Valmetin olematonta ylivertaisuutta, niin laittaa sitten oikean linkin. Tottahan on, että Valmet oli 70-luvulla ohjaamoasioissa edelläkävijä koko maailmassa. Mutta siitä se alamäki sitten alkoikin; esim. vaihteistopuolella...
- arska pa.
kelpaa ainoastaan maajusseille osalle. toisaalta he itse suhtautuvat kielteisesti tuontielintarvikkeihin.
- mieti sitä
eihän kaikki kuluttajatkaan osta kotimaisia elintarvikkeita,eli on aivan luonnollista että kaikki maajussitkaan ei osta valtraa
- lankomiehen veli
etullinen- Kaveri osti sellaisen neliveron, onkohan mallia 824, paalikärrinvetäjäksi. Se on jostain 70-luvulta. SILLÄ oli ajettu alle 3000 tuntia. Joutu maksaan siitä reilut 2000 euroa. Siisti ja hyvä peli tuntuu olevan
- AGM-cdi
Löysitkötämän.
- tuuloo
valkoinen hävittäjä jopa kuninkaaliset ajavat sillä mistäköhän sais uuden taavetin
- c52007
valmetteja saa? Osa valmeteista kootaankin ulkomailla ja kotimaassa kootut ovat suurelta osin ulkolaisista osista kokoonkyhättyjä.
- valmetit
c52007 kirjoitti:
valmetteja saa? Osa valmeteista kootaankin ulkomailla ja kotimaassa kootut ovat suurelta osin ulkolaisista osista kokoonkyhättyjä.
Kotimaisuusaste n.70% ja muualla kootut menee myös sinne brasiliaan vain isoin valtra tehty ranskassa (m-f). Myös m-f 4400-sarja tehdään suolahdessa sama kuin A-sarjan valtra. Jo 70-luvulla 02- sarjan valmetti oli maailman hiljaisin traktori ja ergonomia huippua mm. tasainen lattia, vaihdekeppi oikealla ja lämmin kabiini.
- seimaam
valmetit kirjoitti:
Kotimaisuusaste n.70% ja muualla kootut menee myös sinne brasiliaan vain isoin valtra tehty ranskassa (m-f). Myös m-f 4400-sarja tehdään suolahdessa sama kuin A-sarjan valtra. Jo 70-luvulla 02- sarjan valmetti oli maailman hiljaisin traktori ja ergonomia huippua mm. tasainen lattia, vaihdekeppi oikealla ja lämmin kabiini.
Eikös ne sitä A-sarjaa Turkissa ala tekemään? Vai tekevätkö jo? Mulla on vielä osittain kotimainen, vaan aika paljon siinäkin niitä muunmaalaisia osia on. Moottori ja koppi vissiin ainoat kotimaiset.
Tuotekehitys on muuten ripeätä. 04 mallista meni kytkin elottomaksi pari vuotta taapäin. Enää ei sellaiseen saanut osia vaan oli koko asetelma levyineen kaikkineen vaihdettava. Että siinä on jontikkamiehille vähä esimerkkiä miten rakkorin kehitystyö menee vauhdikkaasti eteenpäin. Sama suuntaus on muidenkin osien kanssa. - Entinen valmetisti
valmetit kirjoitti:
Kotimaisuusaste n.70% ja muualla kootut menee myös sinne brasiliaan vain isoin valtra tehty ranskassa (m-f). Myös m-f 4400-sarja tehdään suolahdessa sama kuin A-sarjan valtra. Jo 70-luvulla 02- sarjan valmetti oli maailman hiljaisin traktori ja ergonomia huippua mm. tasainen lattia, vaihdekeppi oikealla ja lämmin kabiini.
Se nyt ihan nuinkaan ole. Kaikki valuosat tulee muualta. Kopit taitaa olla suomessa tehtyjä. Siihen se kotimaisuus taitaakin jäädä. Toki ne täällä kasataan.
- suokuski
suolla työskennellessä valtran hinta/laatu suhde on riittämätön. Esim. New holland on parempi kone edullisempaan hintaan.
- ratkaisee
Puutarhaviljelyyn Valtra on vain liian painava. Sitten kun aletaan taas valmistamaan hytillisiä nelivetovalmetteja alle 2000 kiloisina voisin kiinnostua.
- Tunkki...
ratkaisee kirjoitti:
Puutarhaviljelyyn Valtra on vain liian painava. Sitten kun aletaan taas valmistamaan hytillisiä nelivetovalmetteja alle 2000 kiloisina voisin kiinnostua.
Olla hyvä puutarhaviljelyyn se piikkilangankiristäjä.
- Niin no..
kai se on sama asia traktoreissakin kuten kuluttajilla elintarvikkeissa,eli hinta ratkaisee ja ei ole valtrakaan enää täysin kotimainen kun omistajana monikansallinen AGCO
- hohhoijakkaa
...koska se EI ole kotimainen.
- Kolome vallua
Mikäs sitten on kotimainen ellei Suolahdessa suunniteltu ja tehty.
Eihän täällä poronhoitoalueella ole kaikkien osien valmistajia, joten rekkaralli pyörii Keski-Eurooppaan päin.
Ja yli 80% niistä tehdyistä traktoreista sitten lähtee samoja jälkiä maailman markkinoille. Traktorituotanto on toiminut nyt vuodesta 1951 eli 60 vuotta, on se merkittävä pala meikäläistä taloushistoriaa.On tehty muutakin kuin poltettu tervaa, sahattu lankkuja ja hitsattu jäänmurtajia ja tehty lumikelkkoja ja paperikoneita. Ja paimennettu turistitokkia tunturissa.
Ilahduttavaa, että joka toinen traktorin ostaja ostaa Valtran, ei tarvitse kaikkia viedä ulkomaille. Tietenkin on myös niitä, joilla on jokin erityinen syy ostaa tuontikamaa, sukulainen myymässä tai huoltajana, edullista rahaa tiedossa, velkasuhde jonnekin jo ennestään tms. - Arvo Napanderi
Se on traktoreista niin kotimaisin kuin olemassa on.
Että alapa suosia kotimaista työllisyyttä. - ex-valtra
Arvo Napanderi kirjoitti:
Se on traktoreista niin kotimaisin kuin olemassa on.
Että alapa suosia kotimaista työllisyyttä.ne kasaavat venäjällä kaikki valtrat kun saavat tehtaan valmiiksi että sitten on venäläisiä valtroja . mitäs tähän tuumaatte?
- CNHGlobal
Jos kaikki ostaisivat vain Valtroja, Suomessa joutuisi runsaasti väkeä kilometritehtaalle ja Valtran hinta nousisi pilviin. Siksikään kaikille ei kelpaa Valtra. Jotain vastuuta sentään pitää kuluttajallakin olla!
- Muistele lisää
Mitä enemmän Valtroja tehdään sitä enemmän tehtaalla ja osatoimittajilla on työntekijöitä.
Valtra on kai maailman viidenneksi suurin isompien (yli 45 kW) traktoreiden valmistaja. Lukumääräisesti isompia on mm. Intiassa.
Eli kyllä siinä Valtrassa (ja meissä suomalaisissa) on vahvaa elinvoimaa.
Helppo on listata pois näivettyneitä, vaikkapa: Bolinder, Munktells, Volvo BM, Bukh, Hanomag, Normag, Ferguosn, Ford, Fiat, Renault, Massey Harris, Allis Chalmers, Nuffield, Leyland, Marshall, BMC, International Harvester, Chamberlain, Caterpillar, David Brown, ja ties mitä kymmeniä ellei satoja. Hyvä toisaalta niin, sillä jäljelle jääneille on syntynyt lisää elintilaa. - Tarkastajaxx
Muistele lisää kirjoitti:
Mitä enemmän Valtroja tehdään sitä enemmän tehtaalla ja osatoimittajilla on työntekijöitä.
Valtra on kai maailman viidenneksi suurin isompien (yli 45 kW) traktoreiden valmistaja. Lukumääräisesti isompia on mm. Intiassa.
Eli kyllä siinä Valtrassa (ja meissä suomalaisissa) on vahvaa elinvoimaa.
Helppo on listata pois näivettyneitä, vaikkapa: Bolinder, Munktells, Volvo BM, Bukh, Hanomag, Normag, Ferguosn, Ford, Fiat, Renault, Massey Harris, Allis Chalmers, Nuffield, Leyland, Marshall, BMC, International Harvester, Chamberlain, Caterpillar, David Brown, ja ties mitä kymmeniä ellei satoja. Hyvä toisaalta niin, sillä jäljelle jääneille on syntynyt lisää elintilaa.Kannattaa lukea Kauppalehti 22.9.keskiviikko, siinä etusivulla kerrotaan, että AGCOn pääjohtaja on New Yorkin tiedoitustilaisuudessa sanonut, että Valtra on AGCOn keihäänkärki ja hyvä esikuva muille tehtaille.
Hienoa, että me suomalaiset olemme tässäkin kohden onnistuneet ylläpitämään ja kehittämään menestyvää teollisuutta, vientiinhän menee yli 80%, ja tulevaisuudessa siihen päälle ne Venäjälle menevät komponentit. Ei ole ainakaan traktorimiesten syytä jos rahat eivät riitä turhan krääsän tuontiin ja lomamatkailuun. - Fordson farming
Muistele lisää kirjoitti:
Mitä enemmän Valtroja tehdään sitä enemmän tehtaalla ja osatoimittajilla on työntekijöitä.
Valtra on kai maailman viidenneksi suurin isompien (yli 45 kW) traktoreiden valmistaja. Lukumääräisesti isompia on mm. Intiassa.
Eli kyllä siinä Valtrassa (ja meissä suomalaisissa) on vahvaa elinvoimaa.
Helppo on listata pois näivettyneitä, vaikkapa: Bolinder, Munktells, Volvo BM, Bukh, Hanomag, Normag, Ferguosn, Ford, Fiat, Renault, Massey Harris, Allis Chalmers, Nuffield, Leyland, Marshall, BMC, International Harvester, Chamberlain, Caterpillar, David Brown, ja ties mitä kymmeniä ellei satoja. Hyvä toisaalta niin, sillä jäljelle jääneille on syntynyt lisää elintilaa.Ensin kannattaisi vähän tutkia asioita ja sitten vasta olla tietävänä. Lähes kaikki, mitä tuohon olet noita merkkejä listannut, ovat elossa toisten merkkien sisällä. Bolinder, Munktells ja Volvo BM siellä Valmetin historiassa.
Minua ihmetyttää paljon enemmän, miksi Valmetista/Valtrasta puhutaan täällä? Tämähän pitäisi olla TRAKTORIpalsta... - dfgdgdf
Muistele lisää kirjoitti:
Mitä enemmän Valtroja tehdään sitä enemmän tehtaalla ja osatoimittajilla on työntekijöitä.
Valtra on kai maailman viidenneksi suurin isompien (yli 45 kW) traktoreiden valmistaja. Lukumääräisesti isompia on mm. Intiassa.
Eli kyllä siinä Valtrassa (ja meissä suomalaisissa) on vahvaa elinvoimaa.
Helppo on listata pois näivettyneitä, vaikkapa: Bolinder, Munktells, Volvo BM, Bukh, Hanomag, Normag, Ferguosn, Ford, Fiat, Renault, Massey Harris, Allis Chalmers, Nuffield, Leyland, Marshall, BMC, International Harvester, Chamberlain, Caterpillar, David Brown, ja ties mitä kymmeniä ellei satoja. Hyvä toisaalta niin, sillä jäljelle jääneille on syntynyt lisää elintilaa.Harvester? Kyseinen merkki on vielä tänäkin päivänä Case Ih(international harvester) -nimessä
- maajuha
suosin laatumerkkejä
- valmetit
Onneksi monelle kelpaa! Markkinaosuus ollu Suomessa jo pidemmän aikaa yli 50%! Mitäs sanot, jos ei kuluttajille kelpaisi enää suomalainen ruoka? Ostaisivat vaan LAADUKKAAMPAA ulkomaista. Tuskin ne ryssätkään kaikkia suomen tuottamia ruokia ostaisi, edes pilkkahintaan.
- GutBrod ukko
valmetit kirjoitti:
Onneksi monelle kelpaa! Markkinaosuus ollu Suomessa jo pidemmän aikaa yli 50%! Mitäs sanot, jos ei kuluttajille kelpaisi enää suomalainen ruoka? Ostaisivat vaan LAADUKKAAMPAA ulkomaista. Tuskin ne ryssätkään kaikkia suomen tuottamia ruokia ostaisi, edes pilkkahintaan.
Minulla on piikkilangan kiristäjä eli 15 kyl on hyvä peli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AGM-cdi
GutBrod ukko kirjoitti:
Minulla on piikkilangan kiristäjä eli 15 kyl on hyvä peli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JUMANKAUTA!valehteleteisullamitäänvalamettia oo
Mitä Matlockkin sanoisi -> "Häpee"
Hirvenmetsästys kausi alkoi lauantaina - siitä tarinaa.
Kaverukset olivat hirvimetsällä, kun toinen heistä kaatui maahan. Hän ei näyttänyt hengittävän ja hänen silmänsä olivat kääntyneet ympäri.
Toinen kaveri otti kännykkänsä ja soitti hätänumeroon. Hän sanoi: "Kaverini on kuollut! Mitä minä teen?"
Hätäkeskus sanoi rauhoittavalla äänellä: "Älä hermoile. Minä opastan sinua. Varmistetaan ensin, että hän todella on kuollut."
Tuli hetken hiljaisuus, sitten kuului laukaus.
Metsästäjä tuli puhelimeen ja sanoi: "No niin, entä sitten?" - puumanainen ...
AGM-cdi kirjoitti:
JUMANKAUTA!valehteleteisullamitäänvalamettia oo
Mitä Matlockkin sanoisi -> "Häpee"
Hirvenmetsästys kausi alkoi lauantaina - siitä tarinaa.
Kaverukset olivat hirvimetsällä, kun toinen heistä kaatui maahan. Hän ei näyttänyt hengittävän ja hänen silmänsä olivat kääntyneet ympäri.
Toinen kaveri otti kännykkänsä ja soitti hätänumeroon. Hän sanoi: "Kaverini on kuollut! Mitä minä teen?"
Hätäkeskus sanoi rauhoittavalla äänellä: "Älä hermoile. Minä opastan sinua. Varmistetaan ensin, että hän todella on kuollut."
Tuli hetken hiljaisuus, sitten kuului laukaus.
Metsästäjä tuli puhelimeen ja sanoi: "No niin, entä sitten?""Miksi kotimainen ei kelpaa? "
Kyse on yksinkertaisesti valinnan vapaudesta , tämä on vapaa maa .
Isännät ovat vaihtelun halusia : omaa kehutaan ja vierasta halutaan "koittaa" , oli se auto , traktori tai em.....ä !
- fm
Esimerkikisi kun katsoo Valmetin muotoilua, niin vaatekaappikin on nätimpi:
John Deere 4020-5020:
http://www.konedata.net/Traktorit/jd4020.htm
Massey Ferguson 130-148
http://www.konedata.net/Traktorit/MF135.htm
Ford 2000-7000
http://www.konedata.net/Traktorit/ford2000.htm
David Brown 775-996
http://www.konedata.net/Traktorit/db885_71.htm
Ja Lopuksi valmet 502
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet502.htm
Valmetin vanha keltainen väri on myös hrvinaisen ruma.
Valmet on myös verraten nuori merkki. Meilläkin oli jo toinen Fordson Major käytössä kun ensimmäinen valmet tuli. Lisäksi se oli perin pienitehoinen.
Melutaso Valmeteissa on ollut myös korkea Esim Ford 5610 Mark 3: 77 db. Samanikäinen ja tehoinen Valmet 605: 85 db.
Vielä yksi, ehkä kaikkein tärkein, huomio. Kuinka monta kertaa Valtra on ollut vuoden traktori? Ettei vaan olisi pyöreät nolla!- VALTRA 4 EVER
Katteellisten mänettelyä tuo on että sannoo muita merkkejä paremmaks.kerran oon ajanu new hollandilla ja viimeseks kerraks jäi.jonthka on ihan perseestä,nostovarsien rajottimet on hammastikkuakiin ohuemmat rimpulat ja hydrauliikan ulostuloja ei oo riittävästi.Valtrassa paras koppi ja hallintalaitteet ja muutenkin paras merkki!
- Kaikillajottaitehny
VALTRA 4 EVER kirjoitti:
Katteellisten mänettelyä tuo on että sannoo muita merkkejä paremmaks.kerran oon ajanu new hollandilla ja viimeseks kerraks jäi.jonthka on ihan perseestä,nostovarsien rajottimet on hammastikkuakiin ohuemmat rimpulat ja hydrauliikan ulostuloja ei oo riittävästi.Valtrassa paras koppi ja hallintalaitteet ja muutenkin paras merkki!
Taidat ite olla kade ku muita merkkiä haukut vai etkö osaa töitä tehä muulla ku kuusakoskelaisella?
- mf165
ei valmetilla voi miesten töihin lähtiä!
- ei pidä aina uskoa
pitää uskoa kun isä sanoo että herkusooni ainut oikea taktori, on niinku risteys ajo isä kysyy aikamiespojaltaan, tuleeko autoa, tämä vastaa ei tule isä autoa, ja niin mentiin risteykseen, aika tomaus tomun hälvettyä isä vihaisena tokasee tulipa sieltä auto perkele, ei tullu inttää aikamiespoika, isä tuhisee että kattony vähäjärkine ei tullu vai, ei, olet isä sanonu ettei lada ol auto.
- VALTRA 4 EVER
sinnäe taejat olla joku 5v pikkupentu,joillai lelurattoreilla vuan ajelet kun tuommosia kommentteja heittelet.esimerkkiä pittää varmaan laittoo tähän väliin että tutulla on ollu 7530 jonthka eikä laatikko kestä yhtään...meillä on valtra c150 jolla on ajettu 9800h eikä oo ollu mittään remonttia,että taitaa se valtra vaan voiton viiä...
- Sininen Traktori
VALTRA 4 EVER kirjoitti:
sinnäe taejat olla joku 5v pikkupentu,joillai lelurattoreilla vuan ajelet kun tuommosia kommentteja heittelet.esimerkkiä pittää varmaan laittoo tähän väliin että tutulla on ollu 7530 jonthka eikä laatikko kestä yhtään...meillä on valtra c150 jolla on ajettu 9800h eikä oo ollu mittään remonttia,että taitaa se valtra vaan voiton viiä...
On tehnyt nuo 10 000 tuntia tehtävänsä... Ihan pehmosia juttelet. "Ei oo ollu mitään remonttia" :-D Opettelisit ensin kirjoittamaan, sitten tietokoneen ääreen.
- fm
Ihminen tuppaa olemaan semmoinen, että se haluaa hyvää. Siksi ei Valmet kelpaa.
- nähty
että isäntien traktorin tuntemus menee keskusliikkeen mukaan hyvin pitkälti, hankkijan edustama merkki vaihtui ja niin vaihtui isännän tratorimerkki, moni vaan karvaasti pettyi merkkiä vaihtaessaan, kyllä pitäis ymmärtää mitä ostaa, no oppia ikä kaikki.
- tottuus
nähty kirjoitti:
että isäntien traktorin tuntemus menee keskusliikkeen mukaan hyvin pitkälti, hankkijan edustama merkki vaihtui ja niin vaihtui isännän tratorimerkki, moni vaan karvaasti pettyi merkkiä vaihtaessaan, kyllä pitäis ymmärtää mitä ostaa, no oppia ikä kaikki.
on että agrimarket "hankkija" pelas korttinsa väärin.
- Raktorimies vm95
...kun valmet on aivan paska. John Deere vetää paljon paremmin ja jos laittaa kunnon poppivehkeet niin raktorissa voi istuskella ihan huvikseen. John Deer on maaiman paras! Valmet ei kestä edes pellolla pinnalla, niin surkea se on! http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=36604
- maksettumuttaromu
Kyllä se on niin jotta Valmetilla/Valtralla ne työt tehhään. Tosin näistä nyky härpäkkeistä taittaa lapsen-tautien karsiminen olla kesken,liian paljon sähkövempeleitä... Markinnatilastoja kun katsoo ni mikä se on eniten myyty kautta aikojen.
- voiman väri =sininen
maksettumuttaromu kirjoitti:
Kyllä se on niin jotta Valmetilla/Valtralla ne työt tehhään. Tosin näistä nyky härpäkkeistä taittaa lapsen-tautien karsiminen olla kesken,liian paljon sähkövempeleitä... Markinnatilastoja kun katsoo ni mikä se on eniten myyty kautta aikojen.
Mitä se kertoo, että jokin merkki on eniten myyty? Ei mitään. Se kertoo korkeintaan siitä, että suuri osa suomalaisista talonpojista ei älyä koneiden päälle mitään. Kannattaisi käydä joskus kokeilemassa TRAKTORIA, niin saattaisi semmoinen tulla omaankin pihaan... Suomalaiset traktorit ovat aivan yhtä säälittäviä kuin suomalaiset maatalouskoneetkin, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Esim. Multivalla osataan tehdä koneita raudasta.
- Ajattele tarkemmin
voiman väri =sininen kirjoitti:
Mitä se kertoo, että jokin merkki on eniten myyty? Ei mitään. Se kertoo korkeintaan siitä, että suuri osa suomalaisista talonpojista ei älyä koneiden päälle mitään. Kannattaisi käydä joskus kokeilemassa TRAKTORIA, niin saattaisi semmoinen tulla omaankin pihaan... Suomalaiset traktorit ovat aivan yhtä säälittäviä kuin suomalaiset maatalouskoneetkin, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Esim. Multivalla osataan tehdä koneita raudasta.
Valtralta saa komioita SINISIÄ, jos se nyt on väristä kiinni. Tuli eilen oltua ryhmämatkalla Suolahdessa, edellisestä käynnistä on 5 vuotta. Kyllä kelpaa olla suomalainen. 60-vuoden perinteillä tehdään just sellaisia kun asiakkaat haluavat ja ne saa uutena haltuunsa. Ei tarvitse ostaa jotain vuosia sateissa seisonutta, jonka elektroniikkaa sitten yritetään herkistellä käyntiin.
- Tuoreustakuu
Ajattele tarkemmin kirjoitti:
Valtralta saa komioita SINISIÄ, jos se nyt on väristä kiinni. Tuli eilen oltua ryhmämatkalla Suolahdessa, edellisestä käynnistä on 5 vuotta. Kyllä kelpaa olla suomalainen. 60-vuoden perinteillä tehdään just sellaisia kun asiakkaat haluavat ja ne saa uutena haltuunsa. Ei tarvitse ostaa jotain vuosia sateissa seisonutta, jonka elektroniikkaa sitten yritetään herkistellä käyntiin.
Joo, traktoreissakin voisi olla selkeästi merkitty valmistuspäivä ja "parasta ennen päivä", niin ostajakin näkisi kuinka vanhaa on saamassa ja voisi ymmärtää kuinka paljon sadetta ja hapettumisia on jo ehtinyt olla ja onkohan kaikkia päivityksiäkään tehty ja onkohan takuuaikakin jo loppunut.
Suolahdessa merkitään valmistusaika alustanumeroon päivän tarkkuudella ja vielä se onko tehty aamu- vai iltavuorossa. - Tzoff
Ajattele tarkemmin kirjoitti:
Valtralta saa komioita SINISIÄ, jos se nyt on väristä kiinni. Tuli eilen oltua ryhmämatkalla Suolahdessa, edellisestä käynnistä on 5 vuotta. Kyllä kelpaa olla suomalainen. 60-vuoden perinteillä tehdään just sellaisia kun asiakkaat haluavat ja ne saa uutena haltuunsa. Ei tarvitse ostaa jotain vuosia sateissa seisonutta, jonka elektroniikkaa sitten yritetään herkistellä käyntiin.
No ei se Valtran sininen ole oikea sininen, luulisin. Nykyään kaikki merkittävät valmistajat tekevät koneensa asiakastilausten mukaan, ei kenelläkään ole varaa tehdä niitä varastoon mahdollisille asiakkaille. Valtra on tässä ollut edelläkävijä ja heidän tehdastilausjärjestelmänsä on todella pitkälle viety ja hiottu järjestelmä. Valtran koneissa on tosiaan numero, joka kertoo vieläpä sen, monesko kone se on ollut linjalla ko. päivänä.
Valtra sopii jollekin ja on ihan ok joissakin töissä. Esim. tiellä on kiva ajaa Valtralla; siinä on sopivan epäherkkä orbitrol, se ei seilaa helposti. Siellä ei myöskään haittaa suuri kääntösäde ja ankea vaihteisto. Näissäkin ominaisuuksissa kotimainen amerikkalainen on päässyt eteenpäin - toisaalta niin ovat menneet kilpailijatkin. Valtra on ikävä kyllä monessa asiassa perässähiihtäjä. Siksi en itse ostaisi Valtraa, jos nyt olisin ostamassa konetta.
- Anonyymi
Jaa meillä kun on ajettu vm91 05srj vallulla 15tuhatta tuntia ja nyt vaihettiin ensimmäinen kytkinlevy ja pari 02 sarjan vallua toinen on turbo neloskoneella ja ajettu 30 tuhatta tuntia revitetty ihan hirveesti sitä ja ei oo vaihelaatikossa ollu ikinä vikaa ja vaihteet pelaa paremmin kun esim 6000 srj tai n srj tms... toinen on 502 ja sekkii on kestäny jo yli 10 000h ilman kytkin ja laatikkoremontia että silleen jontikkapojille jotka puhuu laatikoiden hajoamisesta. Kaverin uus jontikka on taas koko ajan palasina.............
- Anonyymi
vai olisko ollut joku kaverin kaverin tutun tuttu?
- Anonyymi
Eipä ole enää legendaarista Valmettia.
Se on nyt sitten Valtra. - Anonyymi
Mf JA VALTRA on yllättävän paljon samanlainen traktori ja mallistot lähentyvät koko ajan. Erot sitten tulevat tunteen ja hienosäätöjen mukaan. Sama omistaja samat moottorit ja elektroniikka. Etuakselit sun muut tilataan valmiina sopimusvalmistajilta. Traktorit tehdään tilausten mukaan, joitain malleja on aina saatavissa nopeasti ajoon ja ne on sitten varastokoneita. Se on vaan millä on koko suku tottunut aikaisemmin ajamaan, merkkiä' ei hevillä vaihdeta. Ennenvanhaan traktorimerkit meni kylittäin, paitsi joku kommunisti saattoi ajaa Belaruksella tai Zetorilla.
- Anonyymi
Valmet 20 legendaarinen piikkilangan kiristäjä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2022135Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681722Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821538En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471427- 481394
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1251121- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke216991Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja46814Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784