Auttakaa tietämätönta valitsemaan kivi-ikin ja original kivi plussan välillä! Lukisin mielelläni kokemuksia / havaintoja kivi-ikistä. Oroginaalistahan tällä palstalla on keslusteltu puolesta ja vastaan kunnes puolueeton testi lopetti höpötykset!! Saunan tilavuus on 17 m3. Asiallisia vastauksia kiitos !!!
Kivi-Iki vs Original kivi plus
25
4321
Vastaukset
- mulle toinen !
Mikä ihmeen original kivi plussa?
Mä ottasin noiden kahden välimuodon. Org.iki kahdella "kierukalla", kivi-ikin lasiluukulla ja arinalla yms. pieniä virityksiä.
Mun mielestä kivi-iki on hieno kun mikä mutta omasta mielestä liian korkea. Mutua mutta löylyt menee korkeuden takia pääasiassa "kyljille" kun mageimmat löylyt sais päältä. En siis ole kivi-ikistä löylyjä ottanut eli voin olla väärässäkin.
Löylyt tuskin eroaa toisistaan eli parasta mitä rahalla tänä päivänä. Valinta mun mielestä pääasiassa makuasia kumpaan päätyy.
Arinallinen versio on helpompi sytyttää ja lasiluukku on huomattavasti stylempi kuin org.ikin viritykset. Niin ja kivi-ikin hooooooooooormilämpötila on matalempi kuin orggis-ikissä. Hyötysuhdekkin näin ollen korkeampi mutta kummallakaan ei ole löylyjen kanssa mitään tekemistä.
Tulipintojen hyötykäytön(kin) vois isot kopsata ikiltä lookin lisäksi. Simppeli juttu mutta eipä kukaan tajunnut aikaisemmin? Ehdottomasti korkein hyötysuhde siis jatkuvalämmitteisistä kiukaista lämmönsiirtoteknisesti 100-0. Muut harrastaa edelleen kaminateknologiaa lämmönsiirtopuolella.- större smak
org-IIK är mycke bätre vet du? Et tiiä, no vod evör.
- Sydänkiuas-sauna
Maailman hienoinkin kello tarvitsee toimivan koneiston!
- kokenut kokenut
ORIGINAL ON PARAS.. siis vain 1 on alkuperäinenkin ja löylyt aivan sen mukaiset siis kanssa
tajutonta tajutonta tajutonta... mitä tuota nyt arpomaan - parasta peliiin
- semmosta siis
kivi-ikistä ei ole tarkempaa tietoa, muuta kuin että varmasti ovat hyötysuhteet kohdallaan ja upean näköinen on tuote ainakin kuvissa.
Original kiukaalla olen saunonut kaverin kotona ja AIVAN mahtava peli.
Tulee olemaan seuraava kiuashankinta mökille.
En edes kehtaisi halvalla kopiolla enää saunoa. - Orginaali
Se on oikeesti hieno kiuas.
- vikitiki
iki porukka, te täälä taas teette markkinointia.
Ikillä repee kädet, jätemateriaalista tehty verkko, hanskat käteen ku laittaa kiviä muute on verta joka paikas.
Lisäksi puu ikin tulipesä ei kestä puulämmittyksestä aiheutuvaa kuumuutta, väärin tehty, suunniteltu ja toteutettu. Sekunda oikeastaan. - huuliakokaan
vikitiki kirjoitti:
Ikillä repee kädet, jätemateriaalista tehty verkko, hanskat käteen ku laittaa kiviä muute on verta joka paikas.
Lisäksi puu ikin tulipesä ei kestä puulämmittyksestä aiheutuvaa kuumuutta, väärin tehty, suunniteltu ja toteutettu. Sekunda oikeastaan.mukaan laatu on huonontunut roimasti, lopetti myynnin kun alko tulla asiakkailta reklamaatioita, materiaalit senku halpenee ja hinta vaan nousee. Se tuotekehityksestä ja strategiasta.
- VIKVIKVIK
huuliakokaan kirjoitti:
mukaan laatu on huonontunut roimasti, lopetti myynnin kun alko tulla asiakkailta reklamaatioita, materiaalit senku halpenee ja hinta vaan nousee. Se tuotekehityksestä ja strategiasta.
ompas ihanaa kun kateellisten JÄLLEEN KERRAN KOKOONTUU
T- VIKISTI - elämä on
VIKVIKVIK kirjoitti:
ompas ihanaa kun kateellisten JÄLLEEN KERRAN KOKOONTUU
T- VIKISTIVoin vain kuvitella kuinka verisuonia katkeaa näiden onnettomien päässä joka kerta kun näkevät sanan IKI.
Häviäjän osa ei ole helppo. Muiden onnistuminen elämässä lisää tuskaa. - Markkinointia.?
vikitiki kirjoitti:
Lisäksi puu ikin tulipesä ei kestä puulämmittyksestä aiheutuvaa kuumuutta, väärin tehty, suunniteltu ja toteutettu. Sekunda oikeastaan.Henkilö vain kysyi käyttäjien mielipidettä IKI kiukaan valintaan,Jos minä vastaan siihen oman kokemukseni perusteella että ota Orginaali,Niin mitä se sinua liikuttaa vikisemään,kautta v**tuilemaan.?
Jos siihen parin vuoden välein vaihdan kivet,niin onkos se paha juttu,jos sen joutuu tehdä hanskat kädessä.? Onko sulla IKI.? Jos on,niin miten sinä sitä lämmität.? Koska omassani,joka on täysin normaalissa koti käytössä,ei ole ilmennyt mitään ongelmia.
Niin,ja IKIhän on ruostumatonta,, Ei ehkä niinkään jätemateriaalia,toisin kuin nuo postilaatikon näköset tusina kiukaat,jotka sorvataan kasaan miten sattuu,ja mistä materiaalista sattuu,,,,
Ps. Pers-aukisena sitä on kyllä hyvä ollakkin vähän kateellinen. Ja sehän kyllä oikeuttaa v**tuilemaan. - Sydänkiuas-sauna
Markkinointia.? kirjoitti:
Henkilö vain kysyi käyttäjien mielipidettä IKI kiukaan valintaan,Jos minä vastaan siihen oman kokemukseni perusteella että ota Orginaali,Niin mitä se sinua liikuttaa vikisemään,kautta v**tuilemaan.?
Jos siihen parin vuoden välein vaihdan kivet,niin onkos se paha juttu,jos sen joutuu tehdä hanskat kädessä.? Onko sulla IKI.? Jos on,niin miten sinä sitä lämmität.? Koska omassani,joka on täysin normaalissa koti käytössä,ei ole ilmennyt mitään ongelmia.
Niin,ja IKIhän on ruostumatonta,, Ei ehkä niinkään jätemateriaalia,toisin kuin nuo postilaatikon näköset tusina kiukaat,jotka sorvataan kasaan miten sattuu,ja mistä materiaalista sattuu,,,,
Ps. Pers-aukisena sitä on kyllä hyvä ollakkin vähän kateellinen. Ja sehän kyllä oikeuttaa v**tuilemaan.Maailman hienoinkin kello tarvitsee toimivan koneiston!
- 50/50
Sydänkiuas-sauna kirjoitti:
Maailman hienoinkin kello tarvitsee toimivan koneiston!
Toimiva kiuas myy itse itsensä, ei tyhjänjauhaminen.
Komppaan viestiketjun toista kirjoittajaa, org-ikin ja kivi-ikin välimuoto olisi hieno. - laatutakuu.
50/50 kirjoitti:
Toimiva kiuas myy itse itsensä, ei tyhjänjauhaminen.
Komppaan viestiketjun toista kirjoittajaa, org-ikin ja kivi-ikin välimuoto olisi hieno.Komppaisit sinäkin laatakuuta, se voidaan myöntää vain maailman parhaille tuotteille.
- alennusviikot
laatutakuu. kirjoitti:
Komppaisit sinäkin laatakuuta, se voidaan myöntää vain maailman parhaille tuotteille.
Parhaat tuotteet myy itsensä, ei siinä mitään kerjäämistä tarvitse harrastaa.
- kaikkimuutparempia
alennusviikot kirjoitti:
Parhaat tuotteet myy itsensä, ei siinä mitään kerjäämistä tarvitse harrastaa.
IKIä se on hävinnyt nostamansa oikeustaistelut järjestään kaikki. Lisäksi firman tila on mikä on, katsokaa finderistä. Tuotteiden laatu huononee koko ajan ja jälleenmyyjät vähenevät
- Oh why?
kaikkimuutparempia kirjoitti:
IKIä se on hävinnyt nostamansa oikeustaistelut järjestään kaikki. Lisäksi firman tila on mikä on, katsokaa finderistä. Tuotteiden laatu huononee koko ajan ja jälleenmyyjät vähenevät
Sinä tarvitset ammattiauttajan apua niin sairasta tuo iki-parodiasi on.
- Sulla on.?
kaikkimuutparempia kirjoitti:
Varmaan joku alle sadan euron tusinalaatikko.
Noh,syystäkin sitte olet kateellinen. - aivan liikaa liikaa
Sulla on.? kirjoitti:
Varmaan joku alle sadan euron tusinalaatikko.
Noh,syystäkin sitte olet kateellinen.Ikin tapauksessa hintalapulla ei ole merkitystä, on se sitten pieni tai ISO, niin kiuas on sama.
- housuissas
aivan liikaa liikaa kirjoitti:
Ikin tapauksessa hintalapulla ei ole merkitystä, on se sitten pieni tai ISO, niin kiuas on sama.
ja on näköjään kroonista, niin useassa avauksessa pusket mönjää.
Tuli tossa ikin sivuilla käytyä ja iki olis jo historiaa kiinteällä vaipalla (1991). Aika hirveen näköinen viritys. Tota pönttökiuasta ei kiukaan olis kopsannu. - ytän-sauna-mönjää
housuissas kirjoitti:
Tuli tossa ikin sivuilla käytyä ja iki olis jo historiaa kiinteällä vaipalla (1991). Aika hirveen näköinen viritys. Tota pönttökiuasta ei kiukaan olis kopsannu.On tuonkin tyylisiä ollut. Joskus jossakin mainoksessa oli vastaavanlaiseen laitettu karhu-bisse mainos.
Verkko kun olisi vielä 'ei kiiltävä' niin kivet korostuis vieläkin paremmin eikä verkon kiilto niin hyppäis silmille ja erottais kiviä ja vaippaa niin selvästi. Saako ruostumatonta muuten kuin kiiltäväpintaisena? Eniten diggailen noissa ikeissä juuri noita kiviä kun ne on näkyvillä. Vois olla karumpikin että näyttäs vielä enemmän kivikasalta. F**ck the blingbling. - Naapurinpyykitvoevoe
ytän-sauna-mönjää kirjoitti:
On tuonkin tyylisiä ollut. Joskus jossakin mainoksessa oli vastaavanlaiseen laitettu karhu-bisse mainos.
Verkko kun olisi vielä 'ei kiiltävä' niin kivet korostuis vieläkin paremmin eikä verkon kiilto niin hyppäis silmille ja erottais kiviä ja vaippaa niin selvästi. Saako ruostumatonta muuten kuin kiiltäväpintaisena? Eniten diggailen noissa ikeissä juuri noita kiviä kun ne on näkyvillä. Vois olla karumpikin että näyttäs vielä enemmän kivikasalta. F**ck the blingbling.Onko tuo sitten tyhmää jos yhdellä simppelillä ratkaisutavalla ja yhdellä materiaalilla korvataan min. kaksi kiinteää vastaavaa koska jäähdytyskanava kiinteällä on pakollinen? Sen lisäksi "menetetään" edellä mainitun rakenneratkaisun kaminakanava mikä on ainoastaan etu suuren kivimäärän kiukaassa. Ehkä puhdas vahinko mutta toimiva sellainen. Korjattavaa olis vieläkin.
Pääpointti siinä että muutkin vois funtsia jotain uutta, ei vain toistella 70vuotta vanhaa kaavaa merkityksettömillä kikkailuilla jotka ei mitään muuta. "Uuutuuskiukaita" on pukannut joka vuosi markkinoille 70vuotta ikiin asti ilman että saunassa muuttui yhtään mikään piste (jatkuvalämm.). Ihan sama mitä kikkailtiin niin saunassa oli yksi ja sama lämpötila ja samat löylyt vuosikymmenestä toiseen. Siinä toinen pääpointti.
Ja siinä karhukiukaassa oli muuten kaks erillistä vaippaa. Vaippojen välissä yläosassa panta jossa holet että ilma kiertää kanavassa. Kaminakiuas. Joku voi vaikka etsiä kuvan googlesta. - Malttatonkunoon
housuissas kirjoitti:
Tuli tossa ikin sivuilla käytyä ja iki olis jo historiaa kiinteällä vaipalla (1991). Aika hirveen näköinen viritys. Tota pönttökiuasta ei kiukaan olis kopsannu.Kellä on kokemuksia Uus - Ikistä , Olen odottanut " malttamaton kun oon )
- minentiiämittään
Malttatonkunoon kirjoitti:
Kellä on kokemuksia Uus - Ikistä , Olen odottanut " malttamaton kun oon )
Minä taas olen odotellut jerkin kiuasta, malttamaton kun oon.
En tiedä uudesta ikistä mutta omasta mielestä pinta-ala on jo hiukan liian laajalla alueella ja polttopuu syötetään tulipesään pystyasennossa joten se palaakin silloin hiukan liian nopeasti. Niin ja kuumimmat kivet voi olla jo hiukan hakusessa uudessa ikissä koska tulipesän katto on vedenheittopinnoista kaukana. Mutta löylyt tulee pitkään ja hartaasti. Sanotaanko sitä nyt sitten vaikka löylynkierron nopeudeksi mikä normipannussa on yleensä nopeahko. Normipannulle löylyä heittäessä ei kerkiä kunnolla sanomaan kissaa kun löylyt meni jo. Sitten tuossa uusimmassa toisioilmaa ei ole varmaan eritelty vaan pannu toimii pelkästään ensiöilmalla, en tiedä? Hiukan ihmetytti savukanaviston ensimmäisen kierron etäisyys tulipesän yläosasta mutta sillä lienee haettu parempaa vetoa vaikka kanavisto ylöspäin nouseekin? Kiukaan kivitilan täyttö varmaan veemäinen homma vaikka tapahtuukin ehkä kahdessa erässä? Korkeutta on niin paljon että a-tikkaat tarvii hommaan kaveriksi?
Tahtoo vain olla niin, että kun kysyy jostain kiukaasta omistajiltaan jotain, vastaukset on vedetty aina kotiinpäin. Kuka se nyt myöntää laittaneensa kiukaan jolla ei mitään tee? Kehutaan vaikka kuinka harmittaisi.
Joka tapauksessa, uusimman käyttökokemuksia olisi ihan mielenkiintoista kuulla? - enkämyö
minentiiämittään kirjoitti:
Minä taas olen odotellut jerkin kiuasta, malttamaton kun oon.
En tiedä uudesta ikistä mutta omasta mielestä pinta-ala on jo hiukan liian laajalla alueella ja polttopuu syötetään tulipesään pystyasennossa joten se palaakin silloin hiukan liian nopeasti. Niin ja kuumimmat kivet voi olla jo hiukan hakusessa uudessa ikissä koska tulipesän katto on vedenheittopinnoista kaukana. Mutta löylyt tulee pitkään ja hartaasti. Sanotaanko sitä nyt sitten vaikka löylynkierron nopeudeksi mikä normipannussa on yleensä nopeahko. Normipannulle löylyä heittäessä ei kerkiä kunnolla sanomaan kissaa kun löylyt meni jo. Sitten tuossa uusimmassa toisioilmaa ei ole varmaan eritelty vaan pannu toimii pelkästään ensiöilmalla, en tiedä? Hiukan ihmetytti savukanaviston ensimmäisen kierron etäisyys tulipesän yläosasta mutta sillä lienee haettu parempaa vetoa vaikka kanavisto ylöspäin nouseekin? Kiukaan kivitilan täyttö varmaan veemäinen homma vaikka tapahtuukin ehkä kahdessa erässä? Korkeutta on niin paljon että a-tikkaat tarvii hommaan kaveriksi?
Tahtoo vain olla niin, että kun kysyy jostain kiukaasta omistajiltaan jotain, vastaukset on vedetty aina kotiinpäin. Kuka se nyt myöntää laittaneensa kiukaan jolla ei mitään tee? Kehutaan vaikka kuinka harmittaisi.
Joka tapauksessa, uusimman käyttökokemuksia olisi ihan mielenkiintoista kuulla?Tuossakaan ei ole niitä "kaminakanavia" eikä pohja ole irti joten toiminee samalla tavalla kuin org.iki? Lämmöt kivissä ja sauna kylmä kuten monet asian haluaa esittää. Onkohan savukanavisto jo hiukan liian pitkä? Hormisellaiset on varmaan aika alhaiset mutta se kun tarkoittaa ettei loppupään putki ole kovinkaan kuuma lämmönsiiroa ajatellen. Hiukan on korkea ja kapea paketti. Ei passaa halailla pienessä eikä isossa pierussa lämmönantajaa vaikka kuinka mieluiset löylyt antaisi. Kaatuu pian molemmat? Hintaa pidin kovana mutta sitten tuli jossain Harvian esite vastaan missä pannun hinta oli jossain mallissa vielä isompi. Ennen kun tuhannella markalla sai lähes selänpesijätkin kaupantekijäisinä mutta nykyään eurokiuas maksaa mummonmarkoissa 6000markkaa eikä ole kiukaasta edes paljon. Halvatkin maksaa 3000mummonmarkkaa ja kalliimmat yli 12000mummoa. Hopiasta vai pronssistako ne nykyajan kiukaat nykyään tehdään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812