Uros vai naaras?

danielaaaa

Korjatkaa

- urokset merkkailevat paljon vaatteisiin
- urosten virtsa haisee pahemmalta (ja ei, en sekoita hiiriin)
- urokset tykkäävät sylissä olemisesta, eivät jyrsi niin paljon eivätkä kiipeile kauheasti

- naaraat ovat superaktiivisia
- naaraat jyrsivät huonekaluja yms
- naaraat kiipeilevät paljon ja pääsevät kaikkialle



Itsellä olisi paremmat edellytykset pitää uroksia, mutta mietityttää nuo merkkaamiset ja virtsan haju. Tarttuuko haju esim vaatekaapin sisällä oleviin vaatteisiin?
Aion rajata puolet huoneestani rottien päivittäiseen ulkoilutukseen, siksi mietin tuota seikkaa että naaraat saattavat kiipeillä kaikkialle jne. Haluaisin kuitenkin palluuteltavan eläimen. Ennen on ollut hamstereita (:

3

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

      Ei urosten virtsa haise meillä sen kummemmalle kuin naaraidenkaan, tosin urokset tykkää usein merkata useammin ja enemmän määrällisesti kuin naaraat. Eipä kyllä ole yhtään ei-merkkaavaa rottaa tässä huushollissa nähty, ja nähtyjä on/on ollut sentään päälle 60 ;)

      Myös urokset voi olla superaktiivisia. Yleensä rauhoittuvat vasta kun ikää tulee, omat rauhoittuneet kun ikää alkaa olla lähemmäs vuoden verran. Jotkut kyllä riekkuu vielä puolitoistavuotiaina, joskin tuntuu että uroksilla suuremman koon ja massan vuoksi moinen ei oikein onnistuisi ;) Naaraat kyllä on aktiivisia ja uteliaita, mutta löytyy niistäkin sylilällykkeitä. Itse en osaisi kuvitella, että rotta vain möllöttäisi sylissä. Rotan olemukseen kuuluu kujeilu, pohjaton uteliaisuus ja viipotushalu. Se tosin vanhemmilla uroksilla usein laantuu, muttei tosiaan aina.

      Rotasta saa palluteltavan, kun ottaa ne oikeasta paikasta eli viralliselta (tai viralliseksi aikovalta) kasvattajalta, joka käsittelee poikasia pienestä pitäen paljon. Sinun tehtäväsi on sitten jatkaa samalla tiellä eli käsitellä ipanoita heti ekasta päivästä lähtien, että pysyvät kesyinä (pari-kolmekuisenkin rotan saa suht helposti "metsittymään" unohtamalla sen muutamaksi päiväksi ilman huomiota). Osa rotista viihtyy enemmän ihmisen seurassa, osa tykkää viipeltää muualla. Se sylissäolokin voi olla hyvin aktiivista, ei pelkkää paikallaanoloa; kiipeillään olalle ja päälaelle, siitä naamaa pitkin alas, pujahdetaan kaula-aukosta tai hihasta sisään ja möngerretään paidan alla jne. Välillä käydään ihmettelemässä maailmaa ja sitten taas ihmiskiipeilypuun luo! Tällaisina minä olen rotat oppinut tuntemaan ja sellaisina niitä rakastamaan

      • j-v-s

        on noita parfyymei tullu käytettyy


    • llllllllllllllllllll

      Itse tykkään enemmän uroksista, mutta harmittaa toi jatkuva merkkailu! Olis kivempi ulkoiluttaa kun ei kusis kaikkia paikkoja täyteen. Puhumattakaan kun kusevat päälle x)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe