Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sonera mokkula - älä osta!!!

pettynyt asiakas

Minulla on ollut vuoden soneran mokkula. Noin 30% ajasta se toimii niin, että sivujen aukeamista joutuu odottamaan noin 15 sekuntia. Muuten mokkula pätkii koko ajan. Esimerkiksi messengerissä keskustelu onnistu kun koko ajan pitää kirjautua sisääs (ja siis odottaa, että yhteys aukeaa!).

Neuvon teitä kaikkia: älkää ihmeessä koskaan hankkiko mokkulaa. Se on kahden vuoden riesa, josta ei pääse kirveelläkään eroon. Netinselaaminen muuttu niin hitaaksi, että itse käytän konetta oikeastaan vain töissä. Lehden luku on rasittavaa, koska kuvin latautuminen jne kestää saman verran.

Asun Turun ydinkeskustassa. Miten muilla menee mokkulan kanssa? Jos jollain menee hyvin, niin kyseessä on varmasti soneran sosiaalisen median vastaava sumuttaja.

11

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 viikon kokeiluaikana, ettei Soneran mokkula ollut mun juttu. Paljon hitaampi kuin Saunalahti samassa paikassa samaan aikaan.

      Kannattaa tosiaan testata kunnolla tuo kokeiluaika ja palauttaa, jos ei nopeudet miellytä. Ainakaan Soneran kaveri ei nikotellut yhtään, kun palautin.

      Kyllä tän Saunalahdenkin kanssa on ollut hitausmomenttia ja satunnaista pätkimistä erityisesti iltaisin, mutta nyt lienee jotain Sauniksella korjattu, kun eilen toimi illallakin kelvosti tuntikausia yhtä soittoa. Päivällä nopeus voi sitten olla jopa lähes 10 mbit/s.

      >Miten muilla menee mokkulan kanssa? Jos jollain menee hyvin, niin kyseessä on varmasti soneran sosiaalisen median vastaava sumuttaja.

      On kyllä lupaava keskustelunavaus tuollainen. Eli hyväksyt vain sellaiset keskustelijat, joilla on huonoja kokemuksia. Onneksi sulla ei ole mitään sananvaltaa täällä.;)

    • en kerro

      Terve! olen 13v ja meillä on ollu mokkula saunalahelta ostetiin piti toimia hirveen nopeesti vähän aikaan toimi mut sit kävi näin että se hidastui ja se meni sit sillee ettei se muutakun pätki vielläkin on mutta isä mienaa hakkia modeemin se on hyvä soneralta, hankii kuulemma saunalahti on niin huono ettei kannata ostaa sieltä modeemi osta modeemi.

    • Sonera boikottiin

      Samaa mieltä. Soneran mokkula ollut nyt kaksi päivää ja TODELLA paska. Toimii ei toimi. Takaisin Elisaan.

    • Mainostetaan jopa 9,90e/kk, että olisi edullista.

      Meinasin mennä mainoksen halpaan, mutta nopeudet saivat kyllä miettimään uudelleen.

      Liikkuva laajakaista, nopeus "jopa" 7Mbit/s - siis häh?! -- eikä edes aina toimi noin nopeasti.

      Vaikka sitten olisi tuon 9,90 euroa, mutta...

      Kiinteä laajakaista nyt: ADSL 2M/512 kuukaudessa 24,10 euroa ja pelittää.

      Joten päätin, että kiinteä on ihan kiva juttu kotona. Ja langattomasti voi kotona surffailla kuitenkin.

      Ei ole tarpeen surffailla matkoilla, ja siihen on työpaikan mokkula :-)

    • wbtkohnr

      Oli pakko laittaa viestiä, kun lueskelin näitä juttuja. Mulla on ollut Soneran mokkula n. 5 kuukautta ja olen positiivisesti yllättynyt. Kaikki on toiminut tosi hyvin. Asun kylläkin 15 000 ihmisen pikkukunnassa, joten suuremmissa paikoissa ehkä eri juttu.
      Aiemmin minulla oli DNA-kaapelilaajakaista ja hyvä sekin, vaan tolkuttoman kallis. Epäröin Sonera-mokkulan hankkimista, koska olen kuullut niin paljon moitteita niistä, mutta meillä tosiaan toimii ihan hyvin. Käyttö on elokuvien katselua, nettisurffailua jne.

    • siptuu

      Toimii kyllä erittän hyvin kuin laittaa lisäantennin.

      Kannattaa katsoa minkälaista lisäantennia tarvitsee, hinnat ei ole antenneille kalliita.

      Suosittelen ostamaan lisäantennin joka on hivenen tehokkaampi kuin aluelle vaatii.

      Katso kartasta esim. http://www.siptune.net/siptune.net/tiki-index.php?page=Desibelit

      Ja sitten mielummin noin 2- 3 dbi.tä parempi lisä antenni niin johan toimii

      • jarpe77

        Tässä olisi tämän illan nopeudet upload 0,09 Mb/s ja download 0,22 Mb/s.

        Käytännössä yhtä sivuaa avataan noin 30 sekuntia, kuvineen minuutin. Enkä liioittele ollenkaan. On uskomatonta miten tätä mokkulaa saa Suomen kaltaisessa maassa vielä myydä eikä kukaan puutu!

        Tuon antennin voi tosiaan tunkea sinne syvälle, siitä ei ole mitään hyötyä. Taitaa olla taas yksi joka saa Sooneralta palkkansa.. shame on you. Häpeä että suomen kaltaisessa maassa on tällaisia yhteyksiä kuin kehitysmaissa.


    • omniajaiskaup

      Kannattaa tosiaan testata kunnolla tuo kokeiluaika, kannattaa myös testata lisäantennit meillä mökillä muuttu gprs 3g ja yhteys noin 1- 1,5 megases kustannus noin 30 ege

      • mokkulatsuohon

        KAIKKI MOKKULAT ON PEHVASTA!!!


    • Kirjekyyhkyyn

      Helsingin Sörnäisissä Soneran Liikkuva Laajakaista maksiminopeudella tarjoaa iltaisin nopeuksia 50-150 kbps. Joinakin iltoina tulee läpi vaan 20-30 kbps... Parhaimmillaan nopeus ollut 300 kbps.
      Ja koko ajan väittää työntavänsä HSDPA-yhteydellä.
      Varoitan, ettei missään tapauksessa kannata hankkia Soneraa...
      Käytin hetken aikaa Saunalahden Tuplalaajakaistan tikkua, joka ei ollenkaan samalla lailla näillä kulmilla tökkinyt, mutta se taas ei toimi kunnolla MacBook Pro-läppärin kanssa, pitää kikkailla, että sää yhteyden.

      Mut Sonera vitutti niin paljon, että taiteilin tällaisen:
      http://www.facebook.com/index.php#!/photo.php?fbid=118867401509808&set=a.118867398176475.17236.100001596473263

      sitä kuvaa/linkkiä saa vapaasti levittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe