Olen ollut nyt nelisen viikkoa juomatta ja huomaan, että olen aika kireä. Kiukku purkautuu sanomisena pienemmästäkin asiasta. Onkohan tämä vieroitusoire? Olen noin 4 vuoden ajan juonut siinä 15 annosta viikossa. Välillä 20:kin. Ovatko määrät isoja teidän mielestä?
pinna kireällä
5
652
Vastaukset
- Hörhör..
Määrät eivät ole ratkaisevia, vaan tottumus.
Joku on opettanut vuosien kuluessa hermostosi saamaan vakioannoksensa viunaa, ja sen loppuminen aiheuttaa "viulun kieli"-efektin.
Ilmiö ei kuitenkaan ole pysyvä, vaan laantuu ja katoaa, kun juomattomuus jatkuu. - T.KiljuTiinu
Yhden illan satsi viikkoon. Kyllä sulla on pinna kireällä ihan muista suistä. Jotain muuta vikaa elossa. Ei noin mitätön juominen mitään vieroitusoireita aiheuta.
- voi lol
Juomasi määrät ovat naurettavan pieniä, reilusti alle suurkulutuksen.
- add
Itse olen 3 viikonloppua (ja no tietysti viikotkin) ollut juomatta päihde seurannan takia, ja olen huomannut myös tuon "pinnan kiristymisen". Normaaliahan se kai on jos on jo vuosia tottunut juomaan viikonloppuisin tai vaikka joka toinen viikonloppu. Ja luulisin että ohikin menee ajan kuluessa. Eli itse ainakin luen "vieroitusoireeksi" :)
N. 8-14 annosta viikossa on minun normaali alkoholoin kulutukseni, jotka juon viikonloppuisin, tai join ;) ei mielestäni kuullosta pahalta, mutta koitappa googlettaa AUDIT kysely ja tee se mitään sievistelemättä niin saat jonkinlaista osviittaa juomisestasi. - Pro-Raitis
Alle illan annokset viikkoon ei tee ketään alkoholistiksi. Ei sulla mitään vieroitusoireita ole. Sulla on jotain ihan muita syitä, että polttimo on punaisena. Duunit vituillaan, suhde- ja parisuhde asiat vitiullaan, onhan niitä syitä että vituttaa.
Mutta ei tollasesta tissutuksesta mitään kestomorkkiksia tule. Eri asia, jos olisit vetänyt onkin viikon pari pulloa kirkasta päivässä. Sitten vois jo olla alkkissydeemin vierarit. Mutta nekin loppuis kyllä tossa ajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803