vm 2000 1.6 kierrokset jää huutamaan!

HokusFocus

Eli tämmönen onkelma! Kun vaihtaa vapaalle esim 60kmh vauhdista kierrokset jää huutamaan 2400kr paikkeille kun atuo rullaa! Missä vika? Muilla samaa ongelmaa esiintynyt? Kallis korjata?

26

8601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HokusFocus

      Lisäys mutta kierrokset laskee sitte tonniin ku auton kokonaan toppaa!!!

      • eheee

        Sen pitääki pitää kierroksia päällä kun auto rullaa.


      • FocusHokus
        eheee kirjoitti:

        Sen pitääki pitää kierroksia päällä kun auto rullaa.

        Vitut se ny mitää normaalia oo! Ollu ennen Mondeoita eikä oo tollaasta pitäny!!!!!!!


      • HokusFoocus
        FocusHokus kirjoitti:

        Vitut se ny mitää normaalia oo! Ollu ennen Mondeoita eikä oo tollaasta pitäny!!!!!!!

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??


      • Sama ilmiö ollut
        HokusFoocus kirjoitti:

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.


      • HokusFocus
        Sama ilmiö ollut kirjoitti:

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.

        Jännä homma kun jos kierrokset pitää nätisti vaan 2tuhannen paikkeilla ja vaihtaa vaihretta suuremmalle niin laskee kiekat nätisti mutta kun heittää vapaalle alkaa kierrokset taas nousemaan itsestään yli 2tuhannen vaikka jalka ei kaasulla MITÄ IHMETTÄ? Tänään yritimme vaihtaa kaasuttimen tunnistinta mutta vika ei loppunut ja Soitimme Fordille Seinäjoelle sanoivat että vika kaasuläpän tunnistimessa ja sijaitsee vaihdelaatikon lähellä. Ja vika voi olla myös moottorinohjausboksissa? Niitä ainakin 1.6 malleista mennyt ajovalo.netin mukaan...


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        Jännä homma kun jos kierrokset pitää nätisti vaan 2tuhannen paikkeilla ja vaihtaa vaihretta suuremmalle niin laskee kiekat nätisti mutta kun heittää vapaalle alkaa kierrokset taas nousemaan itsestään yli 2tuhannen vaikka jalka ei kaasulla MITÄ IHMETTÄ? Tänään yritimme vaihtaa kaasuttimen tunnistinta mutta vika ei loppunut ja Soitimme Fordille Seinäjoelle sanoivat että vika kaasuläpän tunnistimessa ja sijaitsee vaihdelaatikon lähellä. Ja vika voi olla myös moottorinohjausboksissa? Niitä ainakin 1.6 malleista mennyt ajovalo.netin mukaan...

        Tänään autoasi korjaamolle ja mitataan testerillä josko vika löytyis :) 30€ jos vikakoodilaite näyttää vian :)...


      • 18+6
        HokusFocus kirjoitti:

        Tänään autoasi korjaamolle ja mitataan testerillä josko vika löytyis :) 30€ jos vikakoodilaite näyttää vian :)...

        sit mikä oli Autoasin tuomio!?


      • HokusFocus
        18+6 kirjoitti:

        sit mikä oli Autoasin tuomio!?

        Tuomio oli että ei löytyny vikaa testerillä vaikka oli parasta laatuaan eli BOSCH! Sitten kävimme Fordilla ja mies sanoi että yleensäkki nois jää kiekat korkeelle 1400-1600kr/min mutta, ei nyt kumminkaan yli 2tuhannen! Eli paskareissu mutta tulipa tehtyä! Ja Fordille pitäisi varata huoltoaika testeriä varten jos haluaa että ne koittaa testata mutta, ford huolto sanoi et jos moottorissa olisi jotakin häikkää keltainen vikavalo palaisi! Pitää toistaiseksi opetella autolla uusi ajotyyli eli kytkinpohjaan hyvissä ajoin ennen risteystä niin laskee kierrokset nätisti!!


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        Tuomio oli että ei löytyny vikaa testerillä vaikka oli parasta laatuaan eli BOSCH! Sitten kävimme Fordilla ja mies sanoi että yleensäkki nois jää kiekat korkeelle 1400-1600kr/min mutta, ei nyt kumminkaan yli 2tuhannen! Eli paskareissu mutta tulipa tehtyä! Ja Fordille pitäisi varata huoltoaika testeriä varten jos haluaa että ne koittaa testata mutta, ford huolto sanoi et jos moottorissa olisi jotakin häikkää keltainen vikavalo palaisi! Pitää toistaiseksi opetella autolla uusi ajotyyli eli kytkinpohjaan hyvissä ajoin ennen risteystä niin laskee kierrokset nätisti!!

        Korjaus vielä liike ei ollutkaan Autoasi vaan AD autokorjaamo jossa testeriäkoitettiin! En ole varmaan muistanutkaan mainita että auto pudottaa paremmin kierroksia vapaalla kylmänä kuin kuumana! Kellään muulla vastaavaa? Tänään auto peräti pudotti kierrokset aika kunnolla jopa lämmetessään eikä keirrokset lähteneet nousemaan paljoa vaikka en ollutkaan paikalla ollessani kokoajan polkemassa kytkinpoljintapohjaan. Joku kertoi että Focuksissa jäisi muutenkin vapaalla ollessa kierrokset ylikorkealle 1600-1700kr eli ei olisi vika vaan ominaisuus? Oletteko muut Focus miehet/tytöt seuranneet mihinkä teidän autonne kierrokset jää tyhjäkäynnillä? Niin ja vielä AD korjaamoon palatakseni sanoivat että Fordin oma testeri muka varmaan osaisi vian näyttää? Kellään kokemuksia Fordin testeristä? Empä ainakaan jaksa uskoa että parempi on kuin BOSCHIN testeri!...


      • 15+11
        HokusFocus kirjoitti:

        Korjaus vielä liike ei ollutkaan Autoasi vaan AD autokorjaamo jossa testeriäkoitettiin! En ole varmaan muistanutkaan mainita että auto pudottaa paremmin kierroksia vapaalla kylmänä kuin kuumana! Kellään muulla vastaavaa? Tänään auto peräti pudotti kierrokset aika kunnolla jopa lämmetessään eikä keirrokset lähteneet nousemaan paljoa vaikka en ollutkaan paikalla ollessani kokoajan polkemassa kytkinpoljintapohjaan. Joku kertoi että Focuksissa jäisi muutenkin vapaalla ollessa kierrokset ylikorkealle 1600-1700kr eli ei olisi vika vaan ominaisuus? Oletteko muut Focus miehet/tytöt seuranneet mihinkä teidän autonne kierrokset jää tyhjäkäynnillä? Niin ja vielä AD korjaamoon palatakseni sanoivat että Fordin oma testeri muka varmaan osaisi vian näyttää? Kellään kokemuksia Fordin testeristä? Empä ainakaan jaksa uskoa että parempi on kuin BOSCHIN testeri!...

        jää kierrokset just tuonne reilu 1500 kun auto rullaa. Mutta kun pysähtyy kierrokset laskee normaaliin eli tonnin pintaan. Focukseni on 2.0l versio.


      • HocusFocus
        15+11 kirjoitti:

        jää kierrokset just tuonne reilu 1500 kun auto rullaa. Mutta kun pysähtyy kierrokset laskee normaaliin eli tonnin pintaan. Focukseni on 2.0l versio.

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?


      • HocusFocus
        HocusFocus kirjoitti:

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?

        Olis kiva kuulla myös 1.6 moottorin omistajia kun varmaan jo moottorinohjaus vaihtuu erikokoisissa moottoreissa...


      • 14+5
        HocusFocus kirjoitti:

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?

        jää reilu 1500, vaikka kone olisi kylmä tai kuuma. Mutta ei se vielä niin kovaa huuda että siitä jotain haittaa olisi. En tiedä sitte onko itselläkin moottorinohjauksessa jotain vikaa vaiko onko tyyppivika...


      • häiritsee ainakin
        HokusFoocus kirjoitti:

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??

        on samaa. nousee lähelle 3tonnia kun liikennevaloihin pysähtyy.


      • Ford
        Sama ilmiö ollut kirjoitti:

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.

        KIITOS! Viihjeesi avulla osasin ruveta etsimään ilmaa vuotavaa ilmaletkua ja 1.6l moottorin edestähän se löytyi, imusarjan takaa laturin läheltä. Auton käydessä melkoinen sihinä kuului!


    • fanaatikko foortii

      eikö muuta vikaa... no kohta vaihdat.. vetoakselit.. pyöränlaakerit.. koiranluita takaakselistoo repullisen yms... etkö urpo tajua et ford on läpeensä paska auto...miten joku voi sietää et auto tuollane paska missä ei oo muutako vikoja... ihmettelen vaa... vaihda pois ni elämäsi helpottuu paljon

      • halvalla ja pitkään

        aina ajanut halvalla. miten oikeen rikotte niitä koslianne.


      • HokusFocus
        halvalla ja pitkään kirjoitti:

        aina ajanut halvalla. miten oikeen rikotte niitä koslianne.

        No laskeekos teillä kiekat tonniin kun poljette kytkimen vaihteen ollessa vapaalla pohjaan 50-70m ennen risteystä?? Minulla laskee!!


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        No laskeekos teillä kiekat tonniin kun poljette kytkimen vaihteen ollessa vapaalla pohjaan 50-70m ennen risteystä?? Minulla laskee!!

        Tuli vaan mieleen että voisiko vika olla kaasupolkimen jossakin jousessa? että se ei palauttaisi sitä kunnolla vaan kierroksia jäisi sen takia vähän päälle? tämä mahdollista? tai sitten tyhjäkäynti anturi?


    • Masse1975

      Vaihtoon!!! Itsellä sama vika ja huollossa kyseinen osa vaihdettiin....johan loppui temppuilu

      • HokusFocus

        Eli tyhjäkäyntiventtiili? Mitä autosi tarkalleen teki? laskiko kanssa vapaalla kierrokset vasta kun painoit kytkimen pohjaan?? Kiitos vastauksestasi!!:)


      • HokusFocus87
        HokusFocus kirjoitti:

        Eli tyhjäkäyntiventtiili? Mitä autosi tarkalleen teki? laskiko kanssa vapaalla kierrokset vasta kun painoit kytkimen pohjaan?? Kiitos vastauksestasi!!:)

        Otettiin tänään nopeusmittarin aturin johto irti ja alko kierrokset pelaamaan! Vika siinä?? Nyt ei vaan nopeusmittari pelaa :D


      • tyhjäventtiilin vaih

        pualjoks toi maksaa ja pitääks taas olla merkkiliikkee leima


    • Jeesau

      Oletko koittanut vaihtaa nopeusmittarin anturia?

    • Voortti

      En tiedä onko apua mutta omistin joku aika sitten wanhan 1.6 cvh koneisen sierran ja se teki vastaavaa akun irrotuksen yhteydessä niin kauan kunnes kone täysin lämmin. Eli tarkalleen ottaen näin: laitat akunkengän takaisin esim hitsailun jälkeen :D käynnistät moottorin kaikki normaalia, lähdet liikkeelle ja hidastat esim risteykseen, auto ryntää pystyy jopa ajamaan kaupunkinopeuksia koskematta kaasuun, painat kytkinta nii rvooooom... niin kauan kuin auto vähääkään liikkuu, heti kun auto on täysin pysähtynyt kierrokset laskee välittömästi normaaliin ja tätä jatkuun moottorin täydelliseen lämpeämiseen asti ja ominaisuus palaa vasta kun akunpiuha irrotetaan uudestaan. Vähän turha juttu kun ei varmaankaan ole vika kun kerta liittyy akun irrotukseen eikä esiinny milloinkaan muuten mutta kerroinpahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe