Oli tässä taannoin kyselyä missä vikaa kun astran pyyhkijät pysähtelee keskelle tuulilasija eli eivät palaudu takaisin ikkunan alalaitaan.
Minulla oli sama vika.
Aluksi vikaa lähdettiin etsimään releistä mutta jonkin aikaa kun niitä kiskottiin tuloksetta irti älysimme soittaa "ammattilaisille". Astrassa tämä rajakytkin on hoidettu pyyhkijöiden moottorin sisällä olevalla pyörivällä metallilevyllä, jonka pintaa kolme kontaktoria raapii. Minulla niistä kontaktoreista yhdestä pää oli hävinnyt. Ilmeisesti talvella pyyhkijät olivat pysähttyneet puoleenväliin lasia johtuen jäästä yms. ja koska moottori oli "vetänyt" edelleen oli virta kontaktorille kasvanut liian suureksi ja se oli palanut. Tämän palaneen kontaktorin kävin kaivamasta opel-takuuhuollon romukorista, rikkinäisestä pyyhkijän moottorista. Luulenpa että samanlaisia osia löytyy kuitenkin jostakin sähkötarvikekaupoista jne.
Kontaktorin sain pysymään kiinni tinaamalla.
Huolto tuli siis erittäin edulliseksi, ottaen huomioon että uusi pyyhkijän moottori olisi kustantanut 250€.
ps. kun irroitat tuulilasin alapuolen säleikköä varo rikkomasta pyykijän suuttimia, letkut on mitoitettu vähän turhan lyhyiksi!
Pyyhkijävika -korjattu..
Sademies
1
348
Vastaukset
- tapsa78
kiitos neuvosta. samallainen vika ja kuntoon tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056