tension neck

auaiauts

Minulla on 1,5 vuotta sitten todettu tension neck cum vertigo. Huimaus ja jatkuva epätodellinen olo olivat todella rajua kestettävää eikä aluksi tajuttu, että kyse oli "vain" niskoista. Ravattuani useilla lääkäreillä ja pääoireiden pahettua sain lopulta pikaisen lähetteen neurologian polille jossa sitten sain viimein ammatimaisen diagnoosin ja oikeanlaisen lääkityksen. Söin kaksi viikkoa tulehduskipulääkkeitä ja 6mg sirdaludeja jonka jälkeen kävin 15 kertaa dbc:llä fysioterapiassa ja kyllähän ne niskat kuntoon lopulta saatiin!
Tähän asti olen pärjännyt suhteellisen hyvin, mitä nyt joskus niskat ovat vähän ilkeilleet ja joskus päivän verran on saattanut olla tuota epätodellista oloa jos niskat ovat menneet oikein jumiin. aina ne on auenneet keppijumpalla, venyttelyllä ja hieronnalla ym.. hoidolla (mieheni on fysioterapeutti ja hieroja )

Nyt minulla on 7kk vauva ja sain viikko sitten laivalla kylmää vetoa suoraan niskaan, jonka jälkeen pää meni taas pikkuhiljaa pöllyiseiksi. Olen nyt viikon verran kärsinyt sekavasta olosta päivittäin joka siis johtuu taas niskojen jäykkyydestä. En ole saanut oloani parannettua pidemmän päälle mitenkään.

Kävin viikonloppuna päivystyksessä kun en uskalla enää vauvaa hoitaa yksin ja sain 2mg sirdaludeja 6kpl tarvittaessa otettavaksi ja 1mg panadoleja. Olen syönyt näitä nyt 3 päivää, eikä vielä ainkaan ole tilanne muuttunut. Aamulla kun herään menee se puolituntia kun pää alkaa mennä pöllyhin ja pahenee kokoajan. Lopulta olen ihan humalaisen oloinen iltaan asti jolloin otan relaksantin joka sitten auttaa nukkumaan asti ja yön yli.

Olen miettinyt nyt paria asiaa. Ensinnäkin jos minulla on hoitona aiemmin käytetty 6mg relaksantteja onkohan noista 2mg mitään apua?Lisäksi tuo tarvittaessa ei riitä vaan joudun kuuriluontoisesti joka ilta ottamaan, kuten aiemminkin. Viimeksi taisi mennä yli viikko että pää selveni edes nuilla 6mg. Nyt pitäisi kuudella napilla pärjätä, kun en edes reseptiä saanut.
Toinen aika erikoiselta vaikuttava kysymys koskee kahvinjuontia. Tää voi kuulostaa kahelilta, mutta voiko kahvinjuonti olla huonoksi tässä tilanteessa?!
Olen aika vastaikään alkanut taas vauvan saannin jälkeen juomaan kahvia ja nyt olen ollut huomaavinani, että epätodellinen olo on voimistunut aina kahvikupposen jälkeen!Olenkohan luulosairas jo tämän sekavan pääni kanssa vai onko tässä jotain perää? Onko kellään muulla kokemusta moisesta? Miten muut niskavaivaiset olette pärjänneet sekavan pään kanssa? Tämä on niin kauhea tunne kun on kokoajan "kännissä" enkä minä oikein pärjää normaali arjessa mitenkään näin!

22

12513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 51

Minä pärjään tension neck oireideni kanssa, kun avaan lapojen välistä rangan lukkoja, jotka aiheuttavat tension neck oireet niskaan.

• Jatkuva kipu

Miten avaat lukkoja lapojen välistä ?

• 51
        Jatkuva kipu kirjoitti:

Miten avaat lukkoja lapojen välistä ?

Kotimanipulaatiolla.
        Käytän tennispalloja, tuolin selkämystä, omia käsiä, kaiteita, roikkumista, kipukoukkua, jne. Joskus pyydän kaveria auttamaan.
        Konstit on monet.

• myös,,,

jännitysniska. Itselläni koko kroppa niin jumissa ja kierossa, että ei ihme jos niskatkin on. Mitkään lihasrelaksantit ei minua ole auttaneet. Tuo kahvi on kyllä aine joka voi aiheuttaa monenlaista oiretta. Kokeile jättää kokonaan pois. Tuli mieleen, että joudut tietysti nostelemaan lasta ja jos imetät, niin sehän voi aiheuttaa jännitystä niskaan. En ole itse kokeillut akupunktiota niskaan, muualle kyllä. Tämän sivun mukaan siitä voisi olla apua. Oletko kokeillut piikkimattoa hartiaseudulle?

http://www.provita.fi/palvelut/fysioterapiapalvelut/akupunktio/

• auhaaihouh

joo piikkimatolla olen maannut joka päivä. kaikki apu on vaan niin lyhytaikaista. Koska nämä oireet vaan pahenee ja pitkittyvät. Epätodellinen olo kestää aina vaan pidempään kerralla ja nyt pää ei enää tunnu selvenevän ollenkaan vaikka nappasin relaksantin päivälläkin. Haen huomenna paremmat lääkkeet, koska viimeksikin neurologin määrämä lääkitys tepsi hyvin ja sen jälkeen aletaan taan kuntouttamaan ja hieromaan urakalla! Varasin juuri ajan OMT fysioterapeutille tutkittavaksi noita nikamia sun muita vähän paremmin.Onko kellään kokemusta omt:stä jännitysniskan hoidossa?Onko auttanut? Mietin myös tuota akupunktiota. DBC:llä saatiin viimeksi kuntoon ja myönnän että olen laiminlyönyt viimeaikoina keppijumppia,venyttely ym...mutta ajattelin nyt kokeilla jotain muuta. Ei tuosta spesialistin tutkimuksesta ainkaan haittaa ole. Eivät DBC:llä niin tarkkaan kuitenkaan tutkineet nuita nikamia ym.

• vaivana viheliäinen
        auhaaihouh kirjoitti:

joo piikkimatolla olen maannut joka päivä. kaikki apu on vaan niin lyhytaikaista. Koska nämä oireet vaan pahenee ja pitkittyvät. Epätodellinen olo kestää aina vaan pidempään kerralla ja nyt pää ei enää tunnu selvenevän ollenkaan vaikka nappasin relaksantin päivälläkin. Haen huomenna paremmat lääkkeet, koska viimeksikin neurologin määrämä lääkitys tepsi hyvin ja sen jälkeen aletaan taan kuntouttamaan ja hieromaan urakalla! Varasin juuri ajan OMT fysioterapeutille tutkittavaksi noita nikamia sun muita vähän paremmin.Onko kellään kokemusta omt:stä jännitysniskan hoidossa?Onko auttanut? Mietin myös tuota akupunktiota. DBC:llä saatiin viimeksi kuntoon ja myönnän että olen laiminlyönyt viimeaikoina keppijumppia,venyttely ym...mutta ajattelin nyt kokeilla jotain muuta. Ei tuosta spesialistin tutkimuksesta ainkaan haittaa ole. Eivät DBC:llä niin tarkkaan kuitenkaan tutkineet nuita nikamia ym.

Kaikki liike ja venyttely on hyvästä. Ja kunnon lääkitys, hieronta ja fysioterapia jossa neuvotaan oikeat liikkeet kotihoitoon. Liikkeitä muistettava tehdä säännöllisesti myös silloin kun ei ole kipuinen. Ja lisäksi lämmin, ihan kauluri hyvä ja vielä parempi mikrossa lämmitettävä lämpötyyny. Sillä minun mielestäni rentoutus on myös avainasemassa. Minulla toi avun nuo edellä mainitut.

• oiuoiu
        vaivana viheliäinen kirjoitti:

Kaikki liike ja venyttely on hyvästä. Ja kunnon lääkitys, hieronta ja fysioterapia jossa neuvotaan oikeat liikkeet kotihoitoon. Liikkeitä muistettava tehdä säännöllisesti myös silloin kun ei ole kipuinen. Ja lisäksi lämmin, ihan kauluri hyvä ja vielä parempi mikrossa lämmitettävä lämpötyyny. Sillä minun mielestäni rentoutus on myös avainasemassa. Minulla toi avun nuo edellä mainitut.

Ryhti. Se kuntoon. Hyvä ryhti antaa rangalle mahdollisuuden toimia "oikein". Pään eteenpäintyöntyminen, lysyssä istuminen pitävät varmasti oireita yllä tension neckissä.

• Jumppaa ja jumppaa. Se on ainoa mikä mulla pitkäaikaisesti auttaa. Käykö sulle niin, että jos kumarrat vaikka laittamaan kenkiä jalkaan niin tulee tunne että kaatuu?

Mulle on kirjoitettu Norgesiccia joka on myös lihasrelaksantti ja 600 Buranaa tulehduskipuun.

Pitkän aikaa sitten niskat oli tosi huonossa kunnossa, muistan kun lapsi meni kouluun, aloitin päiväni 600 Buranalla. Niitä meni sitten se reseptin mukainen kolme ja joskus viisikin päivässä.

Jos tuntuu, että kahvi ei sovi, niin älä juo sitä. Itse en huomannut mitään yhteyttä kahvin kanssa. Jos kahvi on ongelma, niin se ehkä liittyy johonkin muuhun kuin lihaskipuun?

Sinun kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten lastasi hoidat, siis asennon suhteen. Tuonikäinen lapsi on vaipoissa, onko teillä hoitopöytä riittävän korkealla?

Meillä oli tyttö Rosenin lastassa ja sen takia tiedän miten tärkeää on hoito/nosto-korkeudet kun lapsi painaa yli 5 kiloa.

• niskat sökönä

Oireesi kuullostavat juuri samoilta kuin itselläni on. Tämäon tosi kiusallinen vaiva! Pahinta on epätodellinen olo ja huimaus! Tämä hankaloittaa tavallista arkea tosi paljon!
      Itsekin olen miettinyt kahvin vaikutusta olotilaan... Yleensä en juo paljon kahvia ja joskus jos tulee juotua useampi kuppi niin tuntuu, että päässä heittää enemmän...
      Olen käynyt hierojalla, fys.terapeutilla, kaularankaröntgenissä, keppijumpannut, shiatsu-hierontaa, piikkimattoa, venyttelyjä, Sirdaludia, Buranaa, Risolidiä....
      Ainoa mikä on todettu jännitysniskan lisäksi on kulumaa ja virheasento kaularangass. Eli niskani kuormittuvat väärin!
      Haluaisin eroon tästä vaivasta!!!!! Olen todella väsynyt tähän olotilaan!

• niskavaivainen

Oireet paheni vähitellen viimevuoden lopulla ja tammikuussa jouduin jäämään sairaslomalle näiden ilmeisesti niskasta johtuvien vaivojen takia,joita oli mm.huimaus,näköaistissa joka oli lievästi sumehtava ja levoton,eli jos johonkin tiettyyn pisteeseen tarkentaa niin se tahtoi vain"elää"ja pyöriä,myös kädet ja jalat tuntuivat joskus heikoilta,korvien takaa tuntui ihmeellistä tunnetta,pahimmillaan kun oireet oli niin autolla ei uskaltanut lähteä,ja myös paniikinomainen tunne tuli.
        Monien tutkimuksien(mm.verikokeita,röntgen ja magneettikuvat niskasta yms.)jälkeen ei löytynyt selvää syytä
        Alkuvuodesta kävin kahdellakin fysioterapeutilla,ei juurikaan parannusta olotilaan,sitten useammalla hierojalla olen käynyt toukokuusta lähtien aivan viimeviikkoihin saakka n.kerran viikossa,joista viimeisin myös akupunkteerasi,ehkä nämä on vähän auttanut muttei kuitenkaan niin miten olin toivonut.Tällä viikolla kävin koulutetulla osteopaatilla,joka totesi että vieläkin on takaraivonseudun lihakset kireänä.Nyt oisi tarkoitus muutaman kerran käydä hänen hoidettavanaan,jonka jälkeen kuulemma voisi alkaa helpottaa oloa.
        Koko tämän sairastelun ajan olen venytellyt niskaa ehkä välillä vähän liiankin kovaa(venyttely jäänyt nyt vähemmälle) ja yrittänyt olla rasittamatta liikaa niska ja hartiaseutua myös lenkillä olen käynyt muutaman kerran viikossa joka myös henkisestikin auttaa paremmin jaksamaan.Uinnin jouduin jättämään näiden oireiden takia kokonaan.
        Ehkä näin jälkiviisaana oisin mennyt paljon aiemmin hierojalle.ENSIN hierojalle ja sitten jos tarvista niin fysioterapeutille.
        Jaksamista teille jotka kärsii tämmöisistä vaivoista ja ei kannata lannistua vaikkei löydykään selvää vikaa erilaisista tutkimuksista huolimatta,täytyy vain yrittää löytää se oikea apu joka tepsii

• Voi myös sairastaa
        niskavaivainen kirjoitti:

Oireet paheni vähitellen viimevuoden lopulla ja tammikuussa jouduin jäämään sairaslomalle näiden ilmeisesti niskasta johtuvien vaivojen takia,joita oli mm.huimaus,näköaistissa joka oli lievästi sumehtava ja levoton,eli jos johonkin tiettyyn pisteeseen tarkentaa niin se tahtoi vain"elää"ja pyöriä,myös kädet ja jalat tuntuivat joskus heikoilta,korvien takaa tuntui ihmeellistä tunnetta,pahimmillaan kun oireet oli niin autolla ei uskaltanut lähteä,ja myös paniikinomainen tunne tuli.
        Monien tutkimuksien(mm.verikokeita,röntgen ja magneettikuvat niskasta yms.)jälkeen ei löytynyt selvää syytä
        Alkuvuodesta kävin kahdellakin fysioterapeutilla,ei juurikaan parannusta olotilaan,sitten useammalla hierojalla olen käynyt toukokuusta lähtien aivan viimeviikkoihin saakka n.kerran viikossa,joista viimeisin myös akupunkteerasi,ehkä nämä on vähän auttanut muttei kuitenkaan niin miten olin toivonut.Tällä viikolla kävin koulutetulla osteopaatilla,joka totesi että vieläkin on takaraivonseudun lihakset kireänä.Nyt oisi tarkoitus muutaman kerran käydä hänen hoidettavanaan,jonka jälkeen kuulemma voisi alkaa helpottaa oloa.
        Koko tämän sairastelun ajan olen venytellyt niskaa ehkä välillä vähän liiankin kovaa(venyttely jäänyt nyt vähemmälle) ja yrittänyt olla rasittamatta liikaa niska ja hartiaseutua myös lenkillä olen käynyt muutaman kerran viikossa joka myös henkisestikin auttaa paremmin jaksamaan.Uinnin jouduin jättämään näiden oireiden takia kokonaan.
        Ehkä näin jälkiviisaana oisin mennyt paljon aiemmin hierojalle.ENSIN hierojalle ja sitten jos tarvista niin fysioterapeutille.
        Jaksamista teille jotka kärsii tämmöisistä vaivoista ja ei kannata lannistua vaikkei löydykään selvää vikaa erilaisista tutkimuksista huolimatta,täytyy vain yrittää löytää se oikea apu joka tepsii

että kyse ei olekaan niskasta. Vaan home- tai kemikaalimyrkytyksestä tai molemmista. Jatkuva huimaus, epätodellisuuden tunne ja niskakipu ovat tyypillisiä oireita. Hieronta ja fysikaalinen hoito eivät auta, lääkärit kääntävät selkänsä. Vuosien sairastelun jälkeen ymmärsin hävittää kaikki haisevat (tuoksuvat) hajusteet ja pesuaineet, sen jälkeen pääsin käsiksi kodin viemäri- ja kosteusvaurioihin. Nyt olen terve, mutta esim. hajustetun henkilön läsnäolo palauttaa oireet hetkessä.

• zfdfdfeerere
        Voi myös sairastaa kirjoitti:

että kyse ei olekaan niskasta. Vaan home- tai kemikaalimyrkytyksestä tai molemmista. Jatkuva huimaus, epätodellisuuden tunne ja niskakipu ovat tyypillisiä oireita. Hieronta ja fysikaalinen hoito eivät auta, lääkärit kääntävät selkänsä. Vuosien sairastelun jälkeen ymmärsin hävittää kaikki haisevat (tuoksuvat) hajusteet ja pesuaineet, sen jälkeen pääsin käsiksi kodin viemäri- ja kosteusvaurioihin. Nyt olen terve, mutta esim. hajustetun henkilön läsnäolo palauttaa oireet hetkessä.

olikos kukaan kuullu koskaan hyvälaatuisesta asentohuimauksesta jossa niskojen lihasten nakitus ja kiristys ei ole syy vaan seuraus asentohuimauksesta

vaadi lähete esin tapani rahkolle tampereelle ja hoida itsesi kuntoon.

toinen hyväjuttu olisi googlettaa tasapainopiste ja alkaa hoitaa lihakset tasapainoon
        suosittlen ja hei älä unohda kertoa paranutmisestasi täällä

• Neuvoa

Morjesta!

Tiedän tuon tunteen tuosta epätodellisesta olosta ja se on tasokkaan ikävä. Hammaslääkäri löysi korvaoireita tutkiessa, pursituksissa olleen viisaudenhampaan, joka jännitti kaikkia kasvon lihaksia. Tökätessä läheiseen jänteeseen sattui niiiiiin paljon. Otin sirdaludia ja korvaoireet vähentyivät (hampaan poisto kk päästä). Lopetin sirdaludin ja siitä noin viikko tai kaksi eteenpäin, törmäsin vanhaan tuttuun tunteeseen, eli juurikin tuohon "humalaiseen olotilaa". Sitä oli ollut joskus nuoruudessa aiemminkin, mutta oli ollut poissa vuosia. Mitäs tykkäätte, kun väitän, että tuo samaisen hampaan aiheuttama jännitys, on syy myöskin tälle omituiselle tunteelle? On meinaan kipeät nuo kasvot. Eivät niinkään niska, vaikka näin pitkänä ihmisenä ryhti on muutenkin aika huono.

• Lisäys

Lisään vielä, että en kärsi mistään paniikkihäiriöstä ja henkisesti olen muutenkin terve ja luonteeltani positiivinen. Alla oli tosin huonot silmälasit ja niiden vaihto onkin auttanut jonkin verran, mutta tuota hammasta pidän ainakin osasyyllisenä. Onko muita hammaskokemuksia, tai mielipiteitä?

• Niska jumissa
        Lisäys kirjoitti:

Lisään vielä, että en kärsi mistään paniikkihäiriöstä ja henkisesti olen muutenkin terve ja luonteeltani positiivinen. Alla oli tosin huonot silmälasit ja niiden vaihto onkin auttanut jonkin verran, mutta tuota hammasta pidän ainakin osasyyllisenä. Onko muita hammaskokemuksia, tai mielipiteitä?

En tiennyt ennen eilistä sairastavani asentohuimausta... oli vain tension neck, koko kropan lihasten kireyttä, useampi hammas narskuteltu yöllä rikki. Eikä muuten aavistustakaan että tarkan näön näkökenttäni oli melkoisen rajoittunut oikealle. Olin ehkä oikeasti autolla ajava aikapommi. Eilen minulta ihmiskehon ammattilaiselta paljastui testissä ihan kunnon asentohuimaus. Kertalleen tehdyn hoidon jälkeen hartioiden kireys helpotti samoin purentalihasten ja kas kummaa ahdas oikea lonkkani oli auennut aamulla. Näkökenttä laajeni 160 asteeseen. Tämä kuulostaa mystiikalta mutta ei ole.
        Jos sinulla on edm. mainittuja oireita mene sivulle www.readingoci.org ja tee siellä oleva testi tarkasti ohjeita noudattaen. Jos asentohuimaus ilmenee niin hakeudu osaavalle fysioterapeutille tai itse Tapani Rahkolle niin saat hoidot käyntiin.

• tiedoton :(

apua onkohan tämä sittenkin tensio neck vai paniikkihäiriö?!?mun tarvii varata itselle lääkäri aika, nimittäin nämä teidän jännitysniska oireet kuulostavat aivan minun omilta ja olen luullut niitä paniikkihäiriöiksi. eli minulla on useasti hartiat/niska todella jumissa tai siis kyllä pää kääntyy ym. mutta aivan kuin jännittäisin hartioitani/niskaa kokoajan. jos esim. nostan olkapäitäni ylös muutaman kerran niin minulle tulee järjetön pääkipu ja niska menee "kramppiin". minulla on myös usein juurikin tuo takaraivo todella kipeä ja meinaa laatta lentää :( sitten minulle saattaa tulla tuo INHOTTAVA EPÄTODELLINEN TUNNE josta meinaa mennä paniikkiin... ja aivan kuin veri ei kunnolla kiertäisi päässäni myös kädet puutuvat... ja itsellä myös olen huomannut sen että jos juon kahvia niin se erikoinen/humalainen/levoton olo vahvistuu.sitten minulle tulee myös sellainen olo kuin KAATUISIN TAAKSEPÄIN ja välillä niin kuin MAA LÄHTISI JALKOJEN ALTA...onko muilla tälläisiä oireita???välillä autoa ajaessa jos tie on hirveän vinossa niin tulee juuri sellainen huimaus tunne??? siis tämä on kamalaa. en ole ikinä käynyt hierojalla.

• Lähes terve

Home- ja kemikaaliherkistyminen, niinkuin joku tuolla edellä ehdotteleekin.
        Kun lopulta sen itse tajusin, se oli valtava helpotus. Toki teettää työtä ja paljon, että saa edes kotona hengittää saasteetonta ilmaa. Mutta on se kuitenkin parempi kuin ainaiset turhat lääkärissä, hierojalla, fysioterapeutilla, kiropraktikolla jne käynnit.

• tiedemies_kouvolasta

Lähes varma homemyrkytys. Aiheuttaa serotoniini- ja adrenaliiniperäisiä "epätodellisia" oireita joita kahvi pahentaa, sillä kahvi sisältää MAO-estäjiä jotka lisäävät serotoniinin, dopamiinin, noradrenaliinin ja adrenaliinin määrää keskushermostossa. Kahvi siis aiheuttaa suoraan stressiä eikä koukuttava vaikutus liity kofeiiniin yhtään mitenkään. Tästä lääkärit eivät tiedä, mutta tieteellisiä tutkimuksia on internet täynnä

• mullakin

Mullakin on epätodellinen ja huimaava olo ihan koko ajan. Olen istunut useamman vuoden tietokoneen vieressä päivät pitkät (ja välillä myöhään yöhön asti) huonossa asennossa, niin ei ihmekään että olen aivan jumissa. Hartiat kivikovat, yläselässä puristavaa tunnetta joka säteilee rintakehän puolelle välillä, kaulan kiristämistä, kallonpohjalihaksetkin aivan jumissa, selkään sattuu... Korvatkin tuntuvat tukkoisilta ja jännityspäänsärkyä harva se päivä. Epätodellisuuden tunne on ahdistava ja meinaa kanssa iskeä paniikki.

• mullakin

Lisään vielä että mullakin on sellainen olo kuin veri ei kiertäisi kunnolla päässä. Koko kroppa tuntuu todella omituiselta ja ihan kuin tajunnan tasokin vaihtelisi. Tai jotenkin on sellainen todella outo olo.

• Jumppa kunniaan

Ite suosittelen liikumaan ja jumppaamaan hartioita ja niskaa säännöllisesti (varsinkin päätetyötä tekeville). Ja käykää hieronnassa säännölliseti, ei kannata odottaa että vaivat tulee esiin hieronta myös ennaltaehkäisee vaivojen syntyä. Ihmistä ei ole luotu istumatyöhön, olen omassa työssäni nähnyt paljon huonoja esimerkkejä istumatyöläisistä jotka ei harrasta minkäänlaista liikuntaa.

• minna5

Itse olen myös kärsinyt niska-hartiavaivoista n.puoli vuotta. Hartiat usein jumissa, niska vielä pahemmin. Olen kokeillut hierontaa, osteopaattia ja fysioterpiaa, mistään en ole saanut pidempiaikaista apua..Nyt uusina oireina on alkaneet kuumat ja kipeät kohdat päässä, onko muilla vastaavaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe