Tekstitys ei siis toimi Ylen kanavilla, eilen huomasin tämän vian. Aiemmin on toiminut ihan hyvin ja nytkin muissa paitsi tässä Samsungissa tekstitys toimii. Asensin jo sen uudestaankin mutta edelleen sama ongelma. Onkohan vika nyt tässä laitteessa sitten?
Samsung DCB-B263Z tekstitys ei toimi
8
8229
Vastaukset
- Digitaali Naali
Empäs tunne laitetta mutta kokeileppa huvikseen jos siinä on tekstitys nappi joka yleensä digi virittimissä on, siis se mistä saa kielen vaihdettua näihin irtotekstityksiin.
- ...................
se tekstitys muilla vapailla kanavilla (MTV3, Sub, Nelonen, Jim, liv, Suomitv, Voice/Viisi, 4Sport) toimiikin koska niissä on kiinnipoltettu teksti eikä niissä tarvita boksin tai telkun tekstitysominaisuutta ollenkaan. Ylen lisäksi ainoastaan maksukanavat MTV3 Fakta ja SubLeffa käyttävät DVB-tekstitystä. Ylellä voi valita myös tekstitv-tekstityksen mutta se ei ole niin kivan näköinen koska lykkää mustan taustan tekstin alle. Canal kanavat käyttää pelkästään tekstitv-tekstejä. MTV3 Fakta ja SubLeffa eivät käytä tekstitv-tekstejä lainkaan, huonompi juttu jos tekstityksistä puuttuu esim. joku sivulause kuten varsin usein käy juuri SubLeffalla. Tekstitv-tekstit kun toimii vähän luotettavammin kuin DVB-tekstit.
Muut maksutv-kanavat eli ne mitä en tuossa jo luetellut, käyttää sitten poltettuja tekstejä eli niihin on turhaa hakea tekstitv-tekstejä tai DVB-tekstejä. Toimivat varmimmin.- Digitaali Naali
Eihän täällä kukaan ole väittänytkään että mainosrahoitteisien kanavien poltettuja tkstityksiä voisi muuttaa.
Maksu kanavien irto tekstit taas voi muuttaa, esim Ruotsi, Suomi...
ja ne voi laittaa myös kahdelle stereo kanavalle, esim. vasen on Ruotsi ja oikea Suomi. - votim jp,pt saatama
Digitaali Naali kirjoitti:
Eihän täällä kukaan ole väittänytkään että mainosrahoitteisien kanavien poltettuja tkstityksiä voisi muuttaa.
ja ne voi laittaa myös kahdelle stereo kanavalle, esim. vasen on Ruotsi ja oikea Suomi.ögöako fkdo kaal. silso liiseem soot' åaslaaovpomem lisoå''- ,ol' soe vamja jomtto soom' å'tee ,ila eol' psaa edes lorkpottaa
- ....................
Digitaali Naali kirjoitti:
ja ne voi laittaa myös kahdelle stereo kanavalle, esim. vasen on Ruotsi ja oikea Suomi.Miksi sotket stereokanavia irtoteksteihin? Äänitekstitys, mikä on ihan virheellinen termi, ei liity suoranaisesti mitenkään tavalliseen stereoääneen tai tekstityksiin. Mutta ei tavallisia tekstityksiä voi mitenkään laittaa stereokanaville....!
Sitäpaitsi ei kaikilla maksukanavilla ole irtotekstejä, irtotekstit on ainoastaan SubLeffalla ja MTV3 Faktalla DVB-teksti, sekä Canal kanavilla teletext (puhun siis antenniverkossa olevista kanavista, satelliitissa ja kaapelissa voi toki olla enemmänkin).
- Marienhof
Kaikki asetukset yms. on oikein, ainoastaan se äänitekstitys toimii mutta mikään muu ei.
- ....................
on tietojen mukaan näköjään kaapelimalli vaikka Samsungin sivusto väittää virittimen tyypiksi oudosti "Kaapeli (DVB-T)" mikä ei voi pitää paikkaansa koska kaapelivirittimien tyyppi on DVB-C eikä DVB-T.
Sun kannattaisi katsoa onko mahdollisesti kaapelioperaattorisi tehnyt jotain muutoksia järjestelmiinsä. Se voi olla yksi syy tekstien toimimattomuuteen.
- Herra X
Eli sähköjohto pois seinästä noin 20 sekunnin ajaksi, eiköhän sitten taas pelitä DVB-tekstitykset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348