Manboobs

erottajat

Mikä olisi tehokkain liikuntamuoto (tai mikä tahansa) jolla ällöttävät manboobsit saisi hävitettyä?

45

13079

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne lähde

laihduttamalla muualtakin, varmaan useimmilla miehillä nuo "tissit" ekana, jos johtuvat lihavuudesta. Eri asia sitten (paljon harvinaisempi), jos hoikalla ihmisellä on hormonituotannon häiriön takia manboobsit.

• 11125

lähde ihan helpolla.

• GO MÄNBOOBS!
        11125 kirjoitti:

lähde ihan helpolla.

ÄLÄ ÄLÄ HYVÄ MIES HÄVITÄ HYVIÄ MÄNBOOBSEJA, RAFLAN TISKILLÄ HYVÄ HEITTO ISOTISSISELLE DONNALLE ON ET MENNÄÄX MEILLE VERTAILEMAAN KUPPIKOKOA. LÄHES KAIKILLE ISOTTELEVILLE PAUKAPÄILLE IKÄÄN KOKOON SUKUPUOLEEN KATTOMATTA ON ET ÄRÄHTÄÄ "VTTUUKS KIUKUTTELET, JOS ET RAUHOTU NIIN MÄ PISTÄN SUT IMEE MUN MÄNBUUBSIA". JA PARISUHTEESSA KUN KUMPPANI RUPEE VINOILEE JOULUPÖYDÄSSÄ TEIDÄN SUHTEESTA VOIT AINA TÄRÄYTTÄÄ ET "AINAKIN TIEDÄTTE KELLÄ ON TÄMÄN PERHEEN SUURIMMAT TISSIT, MULKUSTA PUHUMATTAKAAN".:) MÄNBUUBSIT KUNNIAAN!

• ?
        GO MÄNBOOBS! kirjoitti:

ÄLÄ ÄLÄ HYVÄ MIES HÄVITÄ HYVIÄ MÄNBOOBSEJA, RAFLAN TISKILLÄ HYVÄ HEITTO ISOTISSISELLE DONNALLE ON ET MENNÄÄX MEILLE VERTAILEMAAN KUPPIKOKOA. LÄHES KAIKILLE ISOTTELEVILLE PAUKAPÄILLE IKÄÄN KOKOON SUKUPUOLEEN KATTOMATTA ON ET ÄRÄHTÄÄ "VTTUUKS KIUKUTTELET, JOS ET RAUHOTU NIIN MÄ PISTÄN SUT IMEE MUN MÄNBUUBSIA". JA PARISUHTEESSA KUN KUMPPANI RUPEE VINOILEE JOULUPÖYDÄSSÄ TEIDÄN SUHTEESTA VOIT AINA TÄRÄYTTÄÄ ET "AINAKIN TIEDÄTTE KELLÄ ON TÄMÄN PERHEEN SUURIMMAT TISSIT, MULKUSTA PUHUMATTAKAAN".:) MÄNBUUBSIT KUNNIAAN!

?

• //&
        GO MÄNBOOBS! kirjoitti:

Näinhän se tietenkin on. Pitääkö kaikkien olla samanlaisia? Miesten tissejä ei arvosteta koska miehillä yleensä ei ole tissejä mutta naisilla on. Pitääkö miehen hävetä tissejään koska muut eivät ole samanlaisia - vai olla ylpeä niistä. Pitääkö neron hävetä nerouttaan koska muut eivät ole neroja - vai olla ylpeä neroudestaan. Pitääkö Ferrarin omistajan hävetä Ferrariaan koska muilla ei ole sellaista - vai olla ylpeä siitä. Entä jos on tissit, nero ja Ferrari? Nämä on tällaisia elämää suurempia kysymyksiä, jotka jokaisen täytyy ratkaista itse. Jokainen itse päättää mitä ominaisuuttaan häpeää ja mistä on ylpeä. Tämä myös osaltaan määrää sen kuinka kivaa täällä elämässä on.

• hehe___________
        //& kirjoitti:

Näinhän se tietenkin on. Pitääkö kaikkien olla samanlaisia? Miesten tissejä ei arvosteta koska miehillä yleensä ei ole tissejä mutta naisilla on. Pitääkö miehen hävetä tissejään koska muut eivät ole samanlaisia - vai olla ylpeä niistä. Pitääkö neron hävetä nerouttaan koska muut eivät ole neroja - vai olla ylpeä neroudestaan. Pitääkö Ferrarin omistajan hävetä Ferrariaan koska muilla ei ole sellaista - vai olla ylpeä siitä. Entä jos on tissit, nero ja Ferrari? Nämä on tällaisia elämää suurempia kysymyksiä, jotka jokaisen täytyy ratkaista itse. Jokainen itse päättää mitä ominaisuuttaan häpeää ja mistä on ylpeä. Tämä myös osaltaan määrää sen kuinka kivaa täällä elämässä on.

tarvii sporttimänboobsirintaliivit ja mahatuen ferrarilla ajelemiseen. Aika nerokasta, vai mitä? Kaikki samassa paketissa

• Migu__

Lihaskuntotreenia, salille mars ja ylävartalon lihakset kuntoon. Syy voi olla myös hormonaalinen jolloin kyseessä on gynekomastia ja siihen ei auta kuin leikkaus.

• ""!

Tissilihasten kehitäminen voi tosiaan olla hjyvä: läski lihaxexi. Pelkällä laihuttamisella ne alkaa vaan roikkua.

• muuuufdas

laihduttamalla ja liikkumalla. Laihduttaminen onnistuu tekemällä erilaista safkaa. Iso tilavuus, paljon kuitua ja vähän energiaa -> Kylläinen olo ilman varastoitavaa. Liikunta onnistuu valitsemalla itselle mielenkiintoisen lajin harrastaminen. Jos jokin on yksinkertaisesti vastenmielistä, niin ei sitä viitsi kauaa.

• Pirjo -64

Itsellä ainakin auttoi rintaliivit.

• 22233

Punnerrukset harjoittavat rintalihaksia.Aloita polvet maassa ja lisää määrää kun alkaa sujua.

• jennifer123

voisit kokeilla smart lipoa (googleta), joka on rasvaimu ilman kirurgiaa. Sillä on monet päässeet eroon kyseisestä ongelmasta.

• Luulisin että

Liikunta varmaan tepsii, jos olet ylipainoinen ja varmaan ylävartalon lihaksia kannattaa treenata... Mitenhän lienee, poltatko pilveä? Se kannattaa lopettaa, sillä yksi sen sivuvaikutuksista on miehillä rintojen kasvu. Jos taas olet normaali painoltasi, tai laihduttamisesta huolimatta eivät katoa etkä polta edes pilveä -niin silloin lääkärille sillä kyseessähän on hormonaalinen häiriötila.

• fat

Miten pilvi vaikuttaa siihen?

• Jotenkin se
        fat kirjoitti:

Miten pilvi vaikuttaa siihen?

vaikutti hormonitoimintaan. Siitä on jo aikaa, kun luin jotain juttua kannabiksen haittavaikutuksista, ja siinä mainittiin gynekomastia, ja myöskin joku tietynlainen kivessyöpä. En muista enää mitä jutussa kerrottiin syyksi tähän, enkä löytänyt vastaavia, vaikka googletin kannabiksen haittavaikutuksia, ja gynekomastiaa jne... No sanonpahan vain, että kannattaa ainakin siis harkita tarkkaan jo näittenkin asioitten vuoksi, että kannattaako pössytellä, jos nyt sellaista ylipäänsä harrastat, tai suunnittelet harrastaa.

• tenula

varmuudella alkoholin liiasta käytöstä .
      Viina kehittää naishormooneja miehillä .Yli oman tarpeen.
      Rintavat miehet siis kännäävät muita iloisemmin, miltei
      hinkkimäärin.

Raivoraittius ei ikävä kyllä pienennä boobseja
      entiseen edes vuosikymmenissä.
      Jumppa, punnertaminen ja terve ruokavalio toki auttavat.

• kuten jo mainittu

Alkoholi on kyllä pahin syypää juuri siksi kun liikakäyttö alentaa testosteronia. Sen lisäksi alkoholissa on huimat kaloria määrät. Omalla kohdallani, solloin kun on ollut pitkiä raittiita kausia ja liikkunut paljon, boobsit häviää. Punneruksia kannattaa harjoitella ja miksei penkkipunneruksiakin. Joillakin on gynecomastia johon vain leikkaus poistaa rinnat.

• Ällöttävää

Kävele tien laidasta rekan eteen.
      Ei kohta vaivaa läskitissit.

• Hullu...

Hullu... Menepäs psykiatrin vastaanotolle, sinulla on pahasti päässä vikaa. :)

• Megaiso talipallo

Rasvaimu... Maksaa hunajaa.

• big boobs

Hiilariton ruokavalio ja salille, siinäpä se!

• !!

kuva, niin mietitään onko mitään tehtavissä?!

• erottajat

• IIIIIIIIII-

niin saat testosteronitasosi normaaliksi.
      Samalla persposkesi pienenevät.
      Haittana tulee parrankasvun kiihtyminen.

• yari pervo

Pukeudu vain reilusti naiseksi. Pervot on pop!

• :G

Taidat olla vähän liian altis tälle yhteiskunnalle. Muistahan, että sinulla on olemassa omatkin aivot, ja juuri sitä varten, että voit käyttää niitä asioiden pohtimiseen. Minusta on outoa, että yhteiskunta ja kulttuuri määrittää genitaalien perusteella vaatteet kahdeksi omaksi ryhmäkseen, ja jos et käytä ns. oman ryhmän vaatteita, määrityt pervoksi ja jotenkin muutenkin huonommaksi kuin muut. Miltä se sinusta kuulostaa?

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua ja muistakaahan ne aivot!

• hehe___
        :G kirjoitti:

Taidat olla vähän liian altis tälle yhteiskunnalle. Muistahan, että sinulla on olemassa omatkin aivot, ja juuri sitä varten, että voit käyttää niitä asioiden pohtimiseen. Minusta on outoa, että yhteiskunta ja kulttuuri määrittää genitaalien perusteella vaatteet kahdeksi omaksi ryhmäkseen, ja jos et käytä ns. oman ryhmän vaatteita, määrityt pervoksi ja jotenkin muutenkin huonommaksi kuin muut. Miltä se sinusta kuulostaa?

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua ja muistakaahan ne aivot!

Kuulostaa varsin järkevältä, koska ihminen on laumaeläin. Miltä kuulostaa, jos lämpimällä säällä lähtisin alasti kävelemään kaupungille?

Vaatteet pitävät lämpöisenä, mutta muuloin ne ovat muita ihmisiä varten. Et kai haluaisi leimaisi minua perverssiksi vain, koska en halua noudattaa joitakin kulttuurille ominaisia soveliaisuussääntöjä?

• artcy

Lopeta kaljanjuonti, siinä on estrogeenia. Sillä ne olet varman hankkinutkin.

• duttaminen

Normilaihdutus, itse en ainakaan poppakonsteihin tai -mömmöihin sorru ja jos ei auta on rintsikat keksitty ;=))

• isot rinnat on+

minun manboobsit ovat niin isot että monen naisen rinnat jäävät toiseksi siinä. jopa silikoonit,mutta en hyväksy että minua haukutaan ulkonäköni vuoksi koska itse pidän isoista tisseistäni tunnen olevani nainen ja saan mielihyvää siitä iltaisin. kiitos.

• oli ilmaista

Mikä on ilmaista, ei ainakaan niiden suosittelema ravinto, treeni ja lisäravinteet...

• pokeria
    • täällä...

on niin paljon asiattomia vastauksia? Oletteko te sitten niin täydellisiä jokaista pienintäkin yksityiskohtaa myöten, että koette teillä olevan oikeuden kehottaa toista kävelemään esim. rekan eteen, jotta pääsee ongelmastaan? Luulette kai olevanne hyvinkin hauskoja, mutta tuollainen toisen kustannuksella käytävä julma pila ei ole oikein tervettä. Ehkäpä olette sitten fyysisesti niin täydellisiä ja ihania, mutta sanoisin että teillä on korvien välissä pahasti vikaa, jos täytyy ihan asialliseen aloitukseen vastata jotain todella törkeää.

Aloittajalle sanoisin, että jos olet ylipainoinen, niin koeta ensin laihduttaa. Voihan olla, että se ratkaisee ongelmasi. Sitten jos ei, niin suoraan vain lääkäriin.

• tissit keskisuomesta

ihmisiä joille toisten loukkaaminen omalta turvalliselta tietokopöydältä tekee gutaa... mut antaa ääliöitten olla ääliöitä. jokainen saa kiksisnä jostain.

olen 30 v äijä ja olen ollu aina hieman ylipainoinen sekä omistanut nämä -aina niin tyylikkäät- miestissit koko aikusiän ja hävennyt niitä tosi paljon. en mene kuin pakosta yleisiin saunailtoihin, uimahalleihin, uimarannoille.... yms. paikkoihin / tilanteisiin missä "voisin paljastua". onneksi asun isossa kaupungissa missä ei tule ns. puolituttuja niin paljon vastaan mikäli em. tilanteisiin joudun. hyvien ystävien kans toki pystyn saunoon ja oleen mut yritän alitajunnassa peitellä tms... En ole asiasta kenellekkä'än koskaan avautunut tai puhunut. miettikää omalle kohalle kuinka paljon tuommonen rajoittaa elämää?

pituutta on kertynyt n. 190 cm ja n. puolitoista vuotta sitten painoa oli vähän reilu 110 kg. nyt painan 89kg tiukan ruokavalion seurauksena. ja tavoitteena on pysyä alle 90 kg:n jatkossakin. omasta mielestä vielä on ylimääräistä mut vaimon mielestä jo liian laiha... Mut mies tissit... ne ei oo lähteny mihinkään. vähän ehkä pienentynyt mut siinä nuo vieläki komeilee!

olen aina harrastanut pienissä määrin (1-3 krt / viikko) lähinnä punttisalia sekä lisäksi muuta liikuntaan. viinaa tai olutta en juo kuin 1 - 2 kertaa vuodessa mut silloin kun otan niin juon humalahaluisesti :). salireenissä en ole käyttänyt hormooneja , nappeja tai muita mömmöjä. kai minulla joku hormoonihäiriön poikanen on tai muuta vastaavaa... leikkausta oon miettiny kun kyllähän se tietysti elämän laatua parantais huomattavasti, mutta mitäs ne tutut siitä sit aatteleen ja teenkö samalla itsestäni länsimaalaisen materialistisen ja kauneushakuisen pellen?

kaikella muulla tavoin olen kyllä elämääni hyvinkin tyytyväinen mut eikö oo jännä miten joku noinkin pieni juttu (tai siis jutut) voi mieltä kaivaa ja repiä....

• jookos kookos
        tissit keskisuomesta kirjoitti:

ihmisiä joille toisten loukkaaminen omalta turvalliselta tietokopöydältä tekee gutaa... mut antaa ääliöitten olla ääliöitä. jokainen saa kiksisnä jostain.

olen 30 v äijä ja olen ollu aina hieman ylipainoinen sekä omistanut nämä -aina niin tyylikkäät- miestissit koko aikusiän ja hävennyt niitä tosi paljon. en mene kuin pakosta yleisiin saunailtoihin, uimahalleihin, uimarannoille.... yms. paikkoihin / tilanteisiin missä "voisin paljastua". onneksi asun isossa kaupungissa missä ei tule ns. puolituttuja niin paljon vastaan mikäli em. tilanteisiin joudun. hyvien ystävien kans toki pystyn saunoon ja oleen mut yritän alitajunnassa peitellä tms... En ole asiasta kenellekkä'än koskaan avautunut tai puhunut. miettikää omalle kohalle kuinka paljon tuommonen rajoittaa elämää?

pituutta on kertynyt n. 190 cm ja n. puolitoista vuotta sitten painoa oli vähän reilu 110 kg. nyt painan 89kg tiukan ruokavalion seurauksena. ja tavoitteena on pysyä alle 90 kg:n jatkossakin. omasta mielestä vielä on ylimääräistä mut vaimon mielestä jo liian laiha... Mut mies tissit... ne ei oo lähteny mihinkään. vähän ehkä pienentynyt mut siinä nuo vieläki komeilee!

olen aina harrastanut pienissä määrin (1-3 krt / viikko) lähinnä punttisalia sekä lisäksi muuta liikuntaan. viinaa tai olutta en juo kuin 1 - 2 kertaa vuodessa mut silloin kun otan niin juon humalahaluisesti :). salireenissä en ole käyttänyt hormooneja , nappeja tai muita mömmöjä. kai minulla joku hormoonihäiriön poikanen on tai muuta vastaavaa... leikkausta oon miettiny kun kyllähän se tietysti elämän laatua parantais huomattavasti, mutta mitäs ne tutut siitä sit aatteleen ja teenkö samalla itsestäni länsimaalaisen materialistisen ja kauneushakuisen pellen?

kaikella muulla tavoin olen kyllä elämääni hyvinkin tyytyväinen mut eikö oo jännä miten joku noinkin pieni juttu (tai siis jutut) voi mieltä kaivaa ja repiä....

samoja asioita. nuorena olin innokas urheilemaan, murrosiässä rintani kasvoivat. koko ikäni olen niitä hävennyt. vasta nyt keski-ikäsenä uskalsin ottaa asian puheeksi lääkärillä. haluaisin leikata ne pois, mutta on epäselvää joutuisinko maksamaan ne itse...

• selvä se
        jookos kookos kirjoitti:

samoja asioita. nuorena olin innokas urheilemaan, murrosiässä rintani kasvoivat. koko ikäni olen niitä hävennyt. vasta nyt keski-ikäsenä uskalsin ottaa asian puheeksi lääkärillä. haluaisin leikata ne pois, mutta on epäselvää joutuisinko maksamaan ne itse...

ei yhteiskunta tue plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, elle kyse ole terveydestä tai niin suuresta ulkonäköhaitasta, joka vaikuttaa koko elämään. Esim. onnettomuuden uhreilta voidaan korjata kasvoja jne.

Eli rahaa vain sukanvarteen, mikäli haluat tisseistä eroon.

• 95B
        selvä se kirjoitti:

ei yhteiskunta tue plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, elle kyse ole terveydestä tai niin suuresta ulkonäköhaitasta, joka vaikuttaa koko elämään. Esim. onnettomuuden uhreilta voidaan korjata kasvoja jne.

Eli rahaa vain sukanvarteen, mikäli haluat tisseistä eroon.

Leikkauksessa on vaaransa ja siitä jää aikamoiset arvet sanokoon lääkärit mitä haluaa. Itse olen päättänyt olla ottamatta turhia riskejä ja hyväksyä itseni sellaisena kun olen. Tissit ei ole lähteneet treenamalla eivätkä laihduttamalla joten ne pysyvät sitten niin kauan kuin pysyvät.
        Liiviliikkeestä kyllä löytyy apua jos haluaa litistää tai peitellä rintansa...sinne vain rohkeasti, käy siellä samasta syystä muitakin miehiä.

• Voittaja.

Jos noi gynot vaivaa nii itse suosittelen leikkausta! Toki leikkauksella on omat riskinsä niinku joku täällä jo sanoi, mutta suomalaiset kirurgit, ne kyllä osaavat hommansa!

Painoin itse yli 100 kiloa ja ajattelin et jotain on tehtävä. Laihduin 75 kiloon puolessa vuodessa mutta gynot jäi tietty.. Oli sitte vaan pakko mennä leikkaukseen ja halusin sinne mahdollisimman pian joten menin yksityiselle. Leikkaus maksoi 3000e nukutuksen kanssa mutta onneks mulla oli tää startti vakuutus ja leikkaus meni vakuutuksen piikkiin eli maksoin tasan 0e :D Arvet oli todella huomaamattomat, niitä ei meinaa erottaa enää itsekkään (tohon nänninpihaan tehtiin) mut lopputulos sitte oli epäonnistunut, gynot katos mut rasvaa kertyi jostain syystä vaan niin paljon siihen takas että ne näytti aivan samanlaisilta. Tästä on noin 2 vuotta. Tämän vuoden puolella päätin että mennään sitte uudestaan jos ei muu auta ja menin julkiselle puolelle. Kirurgin vastaanotosta meni vaivaiset 2 kuukautta nii pääsin leikkaukseen ja koko juttu nukutuksen kanssa maksoi huimat 84 euroa! Nyt olen viikon ollut hyvällä yläkropalla ja turvotusta kyllä on mut aivan eri näköinen kuin ennen leikkausta. Suorastaan helpotus kun olen elänyt asian kanssa 7 vuotta.

Leikkaus arvet on suht huomaamattomat jos ovat muualla kuin nänninpihassa mutta jos ovat iholla niin hyvin haaleet jäljet on ja noin 1cm pituiset. Kyllä mä pari säälittävää arpea otan tissien sijaan! Ja ensimmäisen leikkauksen jälkeen huomasin myös että nännit pienenivät kivasti kun aikasemmin olivat isot lautaset.

• koti tohtori

Jos ne on hormooneilla tulleet, niin niitä ei saa pois kuin leikkauksella.

• Tie näin.

Eli. Ittellä oli kerran manboobsit. Sellaset joist selkä rasittuu.
      Tälleensä sain pois:
      1 elä syö enempää ko 2 eurol ateria. Mäkkäri pois kokonaa (pelkkää paskaa sielläki ko tarkemmin aattelee)
      2 treeniä. Ei tarvi mitään 25h päiväs (trolleil tieroks: se ol vitsi). Joku pari kymmentä rintalihasta riittää kaikenlaisia muita liikkeit. Neitimmät tekee rinnat polvillaan. Reiskammat tekkee toinen käs selän takana.
      3. Juo jos juottaa, mut elä pohjanmaan kautta. Raittiit kuitenki saa boobsit pois noppeemmin
      4 tupakat tunge perseesees. Niit et tarvi. Osta vaikka volvo ja aja.
      5. Nuku hyvi. Lihakset kasvaa parhaite. Jos saa neitosenki mukaan ni palaa rasvaa kahta kauheemmin. Muista kuitenki suojata hyvi. Migreeni o paha juttu.

Tällensä lähti miu boobsit.

• hii__haa

tuostahan on ihan elämänohjeeks, vaikkei rinnoista olisi tarve edes päästä eroon. Miul ei, ihan tyytyväinen näihin, mutta migreeniä sairastan.

• Solon

Kardioharjoittelu (esim, uinti tai lenkkeily), rintalihaksien kunnon parantaminen (esim. punnerrus), ruokavalion ja juomistottumuksien muuttaminen. Parhaiten toimii jos noita tekee kerralla.

• Solon

Aloitat sitten sen kuntoilun omalla tahdilla alkuun, tulokset paranee todella nopeesti mut mitään kertoheittorupeamaa ei kannata yrittää koska voimakas lihasrääkki oikeastaan vaan heikentää kuntoa. Muistat levon ja proteiinin saannin. Jatkat vasta sitten kun lihakset on korjaantuneet.

• manboobb

Aina ei ole kyse gynekomastiasta, vaikka miehellä olisikin isot rinnat. Rintalihakset voivat kasvaa erimuotoisiksi eri ihmisillä ja tiukat/treenatut rintalihakset voivat näyttää manboobseilta, jos niitä ei jännitä. eli lepotilassa siis.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe