Täytyypi sanoa, että itseäni hieman harmittaa S60:en moottorit. Auto olisi muuten aivan kilpailukykyinen Audin, BMW:n ja Mersun kanssa, mutta miten ihmeessä aivan uudet koneet voivat olla noin puhdittomia ja kuluttavatkin paljon. Uutta 240hv T5 konetta ei ole vielä Volvossa, mutta luin testin jossa ko. kone oli Mondeossa ja sitäkin pidettiin melko puhdittomana (verrattuna teholukemiin). Miten ihmeessä esim. Audi kiihtyy 211hv koneella huomattavasti ripeämmin, kuin Volvo/Ford 240hv koneella, kun autojen massoissakaan ei ole niin suuria eroja. Myös nelivetoa kaipaisin useampiin vaihtoehtoihin, enkä käsitä miksi sitä mahdollisuutta ei ole!?
Muuten pidin uudesta S60:sta erittäin paljon ja onhan se testeissäkin muilta osin pärjännyt mainiosti. Ainakin omasta mielestäni laatuvaikutelma ja esim sisustuksen tyyli hakkaa saksalaiset mennen tullen. Varsinkin BMW on jo erittäin elähtäneen ja jopa halvan näköinen omasta mielestäni. Ihmettelen joidenkin valitusta sisätiloista, no eihän se Skoda Superb ole, mutta ei ole tarkoituskaan. Ei sitä ole suunniteltu neljän hengen matka-autoksi, vaan pääsääntöisesti kahdelle henkilölle. Ovat tilat vähintään yhtä hyvät kuin noissa premium kilpailijoissa. Positiivinen asia on myös Volvon hiljaisuus.
Saksalaisissa lehdissä toki Audi voittaa aina, mutta todellisuudessa erot ovat hyvin pienet ja paremmuus on lähinnä makuasia. Itse pidän eniten Volvosta...mutta ne hiton moottorit!!!
Uudet moottorit
13
1005
Vastaukset
- 60classic
Onhan siinä se T6 AWD, mutta taas se hinta nousee aika kovaks, että sillä saisi jo S80. Muuten tosihieno kokonaisuus
- T6
Käy ihan kokeilemassa mitä on tarjolla, niin voit koittaa riittääkö auton kulku. Miksi tuo kymmenysten erot joita ammattitestaajat saavat kiihdytellessä ovat maailman tärkeimmät asiat. Eiköhän liikenteessä ajeta aika paljon muiden ja liikennesääntöjen puitteissa ja silloin ei juurikaan pääse mittaamaan onko kilpaileva automerkki sen kymmenyksen nopeampi. Varsinkin kun tavallinen tallaaja ei juurikaan pääse noihin ammattimiesten lukemiin.
Vai eikö itsetuonto riitä kun baarikeskusteluissa jää toiseksi?- Jota T6:si
Puhuu eihän niillä älyytömillä tehoilla ja kiihtyvyyksillä arki elämässä ole merkitystä sillä liikennesäännöt sanelevat miten tiellä ajetaan rata ja kilpa tilanteet on eri juttu.Mutta joillekkin se on vaikea ymmärtää, testaajat saa tehdä ihan mitä haluaa ja sielläkin eri ukko saa erillaisen ajan testatessaan.
- Autoileva1
Jota T6:si kirjoitti:
Puhuu eihän niillä älyytömillä tehoilla ja kiihtyvyyksillä arki elämässä ole merkitystä sillä liikennesäännöt sanelevat miten tiellä ajetaan rata ja kilpa tilanteet on eri juttu.Mutta joillekkin se on vaikea ymmärtää, testaajat saa tehdä ihan mitä haluaa ja sielläkin eri ukko saa erillaisen ajan testatessaan.
Minua se nyt vain kiinnostaa. Ja mitäpä se teille kuuluu kuinka paljon kiihdytän. Kiihdyttää saa juuri niin kovaa kuin itseäni huvittaa, vain suurin sallittu nopeus on määrätty. Ja jos minä laitan 55.000 euroa autoon, niin mielestäni minulla on oikeus vaatia autolta ominaisuuksia. Miksi minä maksan 240hv autosta, jos tosiasiassa tehoja on vain noin 200hv? Ymmärrän toki, että kaikkia ei tämä asia kiinnosta, mutta ymmärtäkää tekin, että minua asia kiinnostaa. Keskustelua on aiheesta ollut sen verran, että taitaa tämä muitakin kiinnostaa!
Te toki voitte kuitata minut (ja miljoona muuta) idioottina, mutta Volvo saattaa tämän vuoksi menettää aika monta auton ostajaa. Volvon kannalta asialla on erittäin paljon merkitystä, sillä juuri moottoreiden vuoksi uusi S60 on hävinnyt lähes kaikki testinsä. Muilta osinhan auto on valioyksilö. Moottoreissa ei ole pelkästään vähän puhtia, vaan samaan aikaan kulutus on selvästi suurempi kuin muilla tehokkaammilla moottoreilla.
Joku ehdotti T6 konetta, mutta edelleen tässäkin koneessa on osittain samaa vikaa. Puhtia ei ole läheskään niin paljoa kuin tehojen mukaan pitäisi olla. Suuren osan koneen hienoudesta syö myös erittäin vanhanaikainen geartronic automaattivaihteista, joka olisi pikkuhiljaa syytä korvata kaksoiskytkin vaihteistolla, tai edes manuaalilla. Joka tapauksessa T6 kone menee jo hieman yli budjetin, eikä tuollaisessa moottorissa enää minustakaan ole paljoa järkeä, siis hinta/laatusuhde autossa heikkenee huomattavasti. - Muuta kuin
Autoileva1 kirjoitti:
Minua se nyt vain kiinnostaa. Ja mitäpä se teille kuuluu kuinka paljon kiihdytän. Kiihdyttää saa juuri niin kovaa kuin itseäni huvittaa, vain suurin sallittu nopeus on määrätty. Ja jos minä laitan 55.000 euroa autoon, niin mielestäni minulla on oikeus vaatia autolta ominaisuuksia. Miksi minä maksan 240hv autosta, jos tosiasiassa tehoja on vain noin 200hv? Ymmärrän toki, että kaikkia ei tämä asia kiinnosta, mutta ymmärtäkää tekin, että minua asia kiinnostaa. Keskustelua on aiheesta ollut sen verran, että taitaa tämä muitakin kiinnostaa!
Te toki voitte kuitata minut (ja miljoona muuta) idioottina, mutta Volvo saattaa tämän vuoksi menettää aika monta auton ostajaa. Volvon kannalta asialla on erittäin paljon merkitystä, sillä juuri moottoreiden vuoksi uusi S60 on hävinnyt lähes kaikki testinsä. Muilta osinhan auto on valioyksilö. Moottoreissa ei ole pelkästään vähän puhtia, vaan samaan aikaan kulutus on selvästi suurempi kuin muilla tehokkaammilla moottoreilla.
Joku ehdotti T6 konetta, mutta edelleen tässäkin koneessa on osittain samaa vikaa. Puhtia ei ole läheskään niin paljoa kuin tehojen mukaan pitäisi olla. Suuren osan koneen hienoudesta syö myös erittäin vanhanaikainen geartronic automaattivaihteista, joka olisi pikkuhiljaa syytä korvata kaksoiskytkin vaihteistolla, tai edes manuaalilla. Joka tapauksessa T6 kone menee jo hieman yli budjetin, eikä tuollaisessa moottorissa enää minustakaan ole paljoa järkeä, siis hinta/laatusuhde autossa heikkenee huomattavasti.Paljon onnea kiihdytyksille eihän ne ihmisestä idioottia tee mutta kakkinensa eivät yksin merkitse tiellä liikkuessa.
- 4+13
Autoileva1 kirjoitti:
Minua se nyt vain kiinnostaa. Ja mitäpä se teille kuuluu kuinka paljon kiihdytän. Kiihdyttää saa juuri niin kovaa kuin itseäni huvittaa, vain suurin sallittu nopeus on määrätty. Ja jos minä laitan 55.000 euroa autoon, niin mielestäni minulla on oikeus vaatia autolta ominaisuuksia. Miksi minä maksan 240hv autosta, jos tosiasiassa tehoja on vain noin 200hv? Ymmärrän toki, että kaikkia ei tämä asia kiinnosta, mutta ymmärtäkää tekin, että minua asia kiinnostaa. Keskustelua on aiheesta ollut sen verran, että taitaa tämä muitakin kiinnostaa!
Te toki voitte kuitata minut (ja miljoona muuta) idioottina, mutta Volvo saattaa tämän vuoksi menettää aika monta auton ostajaa. Volvon kannalta asialla on erittäin paljon merkitystä, sillä juuri moottoreiden vuoksi uusi S60 on hävinnyt lähes kaikki testinsä. Muilta osinhan auto on valioyksilö. Moottoreissa ei ole pelkästään vähän puhtia, vaan samaan aikaan kulutus on selvästi suurempi kuin muilla tehokkaammilla moottoreilla.
Joku ehdotti T6 konetta, mutta edelleen tässäkin koneessa on osittain samaa vikaa. Puhtia ei ole läheskään niin paljoa kuin tehojen mukaan pitäisi olla. Suuren osan koneen hienoudesta syö myös erittäin vanhanaikainen geartronic automaattivaihteista, joka olisi pikkuhiljaa syytä korvata kaksoiskytkin vaihteistolla, tai edes manuaalilla. Joka tapauksessa T6 kone menee jo hieman yli budjetin, eikä tuollaisessa moottorissa enää minustakaan ole paljoa järkeä, siis hinta/laatusuhde autossa heikkenee huomattavasti.On tuo mehuautomaatti joka syö ne tehot, kone vain huutaa mutta mitään ei tapahdu.
Koeajoin Forfin Mondeon sillä tehodiisselillä suorakytkinvaihteiston kera, vaihdot olivat napakat, juuri siinä kohtaa missä itsekin olisin manuaalilla vaihtanut ja meno maistui. - Autoileva1
4+13 kirjoitti:
On tuo mehuautomaatti joka syö ne tehot, kone vain huutaa mutta mitään ei tapahdu.
Koeajoin Forfin Mondeon sillä tehodiisselillä suorakytkinvaihteiston kera, vaihdot olivat napakat, juuri siinä kohtaa missä itsekin olisin manuaalilla vaihtanut ja meno maistui.Mutta Volvossa on sama kaksoiskytkin vaihteisto kuin Fordissa, siis 203hv ja 240hv koneissa. 203 konetta on ajettu myös manuaalina ja silti se on erittäin laiska. Automaatin laiskuus pätee lähinnä D5 ja T6 malleihin, joissa on edelleen ikiaikainen Geartronic. Näitä koneita ei tuolla laatikolla yksinkertaisesti voi ostaa!
Kyllä näissä muissa moteissa on jotain mätää. Mondeota mitattiin 240hv koneella kaksoiskytkin vaihteistolla ja se kiihtyi 7,9s nollasta sataan. Esim insignia kiihtyy pienemmillä tehoilla (220hv mitattu) 7,1s ja A4 211hv jopa nopeammin. Samalla bensaa kuluu huomattavasti vähemmän. Missä mättää?!? En haluaisi maksaa 240hv koneesta, jos siinä oikeasti on noin 200hv. - mulla ainaski 1000hp
Autoileva1 kirjoitti:
Minua se nyt vain kiinnostaa. Ja mitäpä se teille kuuluu kuinka paljon kiihdytän. Kiihdyttää saa juuri niin kovaa kuin itseäni huvittaa, vain suurin sallittu nopeus on määrätty. Ja jos minä laitan 55.000 euroa autoon, niin mielestäni minulla on oikeus vaatia autolta ominaisuuksia. Miksi minä maksan 240hv autosta, jos tosiasiassa tehoja on vain noin 200hv? Ymmärrän toki, että kaikkia ei tämä asia kiinnosta, mutta ymmärtäkää tekin, että minua asia kiinnostaa. Keskustelua on aiheesta ollut sen verran, että taitaa tämä muitakin kiinnostaa!
Te toki voitte kuitata minut (ja miljoona muuta) idioottina, mutta Volvo saattaa tämän vuoksi menettää aika monta auton ostajaa. Volvon kannalta asialla on erittäin paljon merkitystä, sillä juuri moottoreiden vuoksi uusi S60 on hävinnyt lähes kaikki testinsä. Muilta osinhan auto on valioyksilö. Moottoreissa ei ole pelkästään vähän puhtia, vaan samaan aikaan kulutus on selvästi suurempi kuin muilla tehokkaammilla moottoreilla.
Joku ehdotti T6 konetta, mutta edelleen tässäkin koneessa on osittain samaa vikaa. Puhtia ei ole läheskään niin paljoa kuin tehojen mukaan pitäisi olla. Suuren osan koneen hienoudesta syö myös erittäin vanhanaikainen geartronic automaattivaihteista, joka olisi pikkuhiljaa syytä korvata kaksoiskytkin vaihteistolla, tai edes manuaalilla. Joka tapauksessa T6 kone menee jo hieman yli budjetin, eikä tuollaisessa moottorissa enää minustakaan ole paljoa järkeä, siis hinta/laatusuhde autossa heikkenee huomattavasti.mitä täällä valitat osta sellainen tykki kun halua ja minkä merkkinen haluat.
Teitä 0-100 teinejä on jo tarpeeksi ojan pohjilla. - Autoileva1
mulla ainaski 1000hp kirjoitti:
mitä täällä valitat osta sellainen tykki kun halua ja minkä merkkinen haluat.
Teitä 0-100 teinejä on jo tarpeeksi ojan pohjilla.Valitan sitä, että yleensä kuitenkin hevosvoimista pitää maksaa ekstraa. Kuten jo kirjoitin, en halua maksaa 240hv autosta, jos siinä on oikeasti vain 200hv. Mielestäni aika yksinkertaista. Eikä asia minua muuten liikuttaisi, mutta kun S60 miellyttäisi minua muuten kaikilta osin. Tosin nelivetoa kaipaisin myös muihin koneisiin, nyt sitä saa vain Geartronicin yhteydessä. Jos auton saisi (hyvällä) 240hv koneella, nelivedolla sekä manuaali/kaksoiskytkin vaihteistolla, olisin luultavasti auton jo tilannut.
En ymmärrä, miksi täällä itketään jos hieman arvostelen Volvon (Fordin) moottroreita. Ne ovat huonoja, tämä on todettu erittäin monessa testissä. EIkä oleellista ole pelkkä 0-100 kiihtyvyys, mutta tämä on usein hyvä mittari moottorin kannalta (sitkeysmittauksien kanssa). Jos moottorissa yhdistyy tehottomuus, sekä suuri kulutus, niin mielestäni asiakkaalla on kaikki oikeus valittaa. Eiköhän se moottori ole kuitenkin yksi auton oleellisimmista asioista?
Täytyy toivoa, että kiinalaiset tekevät saman Volvolle kuin intialaiset Jaguarille. Rahalla saadaan kunnolliset moottorit, jonka jälkeen Volvo onkin täysin saksalaisten kilpailijoidensa rinnalla. Ellei jopa mene niiden ohi. - köyhän automaatti
4+13 kirjoitti:
On tuo mehuautomaatti joka syö ne tehot, kone vain huutaa mutta mitään ei tapahdu.
Koeajoin Forfin Mondeon sillä tehodiisselillä suorakytkinvaihteiston kera, vaihdot olivat napakat, juuri siinä kohtaa missä itsekin olisin manuaalilla vaihtanut ja meno maistui.Koko himmeli on keksitty jo ennen toista maailmasotaa ja käytetään vain halvan hintansa takia.
Ajaminen on yhtä rykimistä ja klonksuttelua, mm. pakki ja ykkönen on samalla kytkimellä joten parkkipaikalla vekslaaminen on omaa luokkaansa.
- S80-kuski
Uusi S60 on muuten noin 100 kg painavampi kuin A4, joten sekin kannattaa huomioida. En tiedä mitä tuo nyt vaikuttaa 0-100 km/h tuloksiin tai kulutukseen, mutta vaikuttaahan se nyt jotain. Autot myös piristyy aina selvästi muutaman tuhannen kilometriä ajettuina ja esim. Tuulilasin testissä oli niin pakasta vedetty malli (ajettu vain 1700 km), että se varmasti vaikutti suorituskykyyn. Nykyisissä autoissa saattaa jopa olla jonkinlainen sisäänajo-ohjelmakin ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana. Selvyyttä tuosta asiasta ei saatu Volvolandian-palstallakaan. Vilkaise sieltä S60 ketjua, jos kiinnostaa.
Jos parhaat mahdolliset kiihdytyslukemat on tärkeintä, niin unohda Volvo ja osta vaikkapa se Audi. Saat vaan luultavasti vähän meluisamman auton ja vakiopenkit on huonommat ja muutamat asiat ergonomiassa on huonommin. Volvossa lisävarusteena olevaa jalankulkijan havaitsemistoimintoakaan ei saa Audiin, eikä muuten muihinkaan kilpailijoihin. Volvot on aina olleet omimmillaan mukavina pitkän matkan autoina eli siinä se on parhaimmillaan, eikä kiihdyttelyissä. Tai hanki se S60 240 hv T5 moottorilla ja vie se virityspajalle, niin ohjelmoivat siihen 40-50 hv lisää ja samalla saat mittaukset moottorista ennen ja jälkeen virityksen. Sitä mallia pitää tosin vielä vähän odotella ja neliveto varmaan siihenkin vielä tulee.
Itsellä on uuden mallin S80 2,5T geartronic, 200 hv. Hyvin olen pärjännyt sekä tuon automaatin, että tehojen ja kiihdyttelyjen kanssa. Automaatti toimii ihan hyvin omiin tarpeisiin, vaihtoja ei huomaa ja paikaltaan auto lähtee ripeästi. Auto piristyi selvästi muutaman tuhannen jälkeen ja liikennevaloissa useimmat jää toiseksi, mutta hyvin harvoin enää harrastan sitä leikkiä. Suunnittelin myös auton piristämistä ohjelmoinnilla, mutta ei sille oikein ole todellista tarvetta, kun auto kulkee nytkin ihan riittävästi. Matka-autona S80 on ihan ykkösluokkaa ja siihen tarpeeseen sen hankinkin. - faktaavs
Ei suinkaan 240 hv malli. Mielestäni ihan kohtuullinen suorituskyky tuolla fordilla tehoihin nähden. Tarkoitit varmaan auto zeitungin testiä?
- Autoileva...
Ei, vaan testissä oli 240hv kone. En enää muista mikä lehti oli kyseessä, mutta en tarkoita Zeitungin vertailutestia, jossa 203hv konekin oli toki laiska. No mutta nyt huomasin virheen, Fordin (240hv) tulos oli siis 7,5s, mutta enivei, huono se on sekin noilla tehoilla. JA vielä bensaa kuluu enemmän kuin pitäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070