uusi Kirpputori Forssaan aukeaa

Lauantaina 25.9

Jos teidän pöydästä varastetaan tms.
voitte kertoa, yhdistämällä tietoa asiat voivat selvitä.

Aluksi älä ilmoittele nimeäsi;
vain mitä on tapahtunut ja koska.

[email protected]

.

25

3774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HARMI...

KIRPPUTORIT KUOLEE SUOMESTA, KOKO KIRPPUTORI KULTTUURI ON VÄÄRISTYNYT IHMSTEN AHNEUTEEN, VANHOISTA RISOISTA ROMUISTA PYYDETÄÄN ENEMMÄN KUN TOISINAAN UUSISTA, VANHOJA ANALOGISIA TV VASTAAN OTTIMIA 50E, LAPPU, VAATII PIKKU FIKSAAMISTA MUTTA TOIMII.... VOI HERRAN KIESUS, KIERRÄTYS ROMUA MYYTÄVÄNÄ HUIMAAN HINTAAN, SAA OSTAA TV,N ETTÄ VOI VIEDÄ MAKSULLISEEN KIERRÄTYKSEEN...ITSE LOPETIN KIRPPUTORI KIERROKSET KUN YHÄ USEEMMIN HUOMASIN VAPAA VALINNAN ALE KAMAA MYYNNISSÄ KOVEMOAAN HINTAAN KIRPPIKSELLÄ YM JNE.

• niin väsynyt...

Ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta idiootti on se joka huutaa.

PS. Opettele myös kirjoittamaan ja aloita yhdyssanoista.

• Kallista
        niin väsynyt... kirjoitti:

Ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta idiootti on se joka huutaa.

PS. Opettele myös kirjoittamaan ja aloita yhdyssanoista.

Turhaa saivartelua. Kyllä minä ainakin tajusin kirjoittajan pointin.. eikä virheet haitanne. Itse asiaan palatakseni, samaa mieltä olen minäkin, liian kallista. Forssan kirppareilla on hinnat nousseet niin korkeaksi, että tarjoustalosta saa lasten vaatteita monesti halvemmalla. Suurin osa tavaroista/ leluista ylihinoiteltua krääsää. Sääli sinällään, sillä kannatan kierrätystä.

• mutta myykää vaan
        Kallista kirjoitti:

Turhaa saivartelua. Kyllä minä ainakin tajusin kirjoittajan pointin.. eikä virheet haitanne. Itse asiaan palatakseni, samaa mieltä olen minäkin, liian kallista. Forssan kirppareilla on hinnat nousseet niin korkeaksi, että tarjoustalosta saa lasten vaatteita monesti halvemmalla. Suurin osa tavaroista/ leluista ylihinoiteltua krääsää. Sääli sinällään, sillä kannatan kierrätystä.

tavara on todella kallista ja vaikka olisikin joku lastenvaate puoleen hintaan, tai neljäsosahintaan,
        pitää laskea myös matkakustannukset niistä useista turhista reissuista, yms.

ja suurin osa on kuitenkin viallista,
        kyllä ne usein käyttämättömäksi jää oli vaatteista tai leluista KYSE.

Myyjän näkökulmasta,
        läheskään kaikki eivät saa edes pöydän vuokraa tavaroistaan,
        jos siihenkin laskee monet automatkat, lopputulos on miinuksella, tai korkeintaan muutaman euron plussalla.

• Ei kirppiksille
        mutta myykää vaan kirjoitti:

tavara on todella kallista ja vaikka olisikin joku lastenvaate puoleen hintaan, tai neljäsosahintaan,
        pitää laskea myös matkakustannukset niistä useista turhista reissuista, yms.

ja suurin osa on kuitenkin viallista,
        kyllä ne usein käyttämättömäksi jää oli vaatteista tai leluista KYSE.

Myyjän näkökulmasta,
        läheskään kaikki eivät saa edes pöydän vuokraa tavaroistaan,
        jos siihenkin laskee monet automatkat, lopputulos on miinuksella, tai korkeintaan muutaman euron plussalla.

noniin. Siis turhaa vaivaa.

• eikös-vain
        Ei kirppiksille kirjoitti:

noniin. Siis turhaa vaivaa.

Kirppari on rahanpesulaitos
        eli laitat sinne kalliilla hinnalla tavaraa myyntiin,
        jonka jälkeen,menet itse ostamaan sen kalliin myyntiin laittamasi tuotteen,
        näin saat omat rahasi takaisin,ja ne muuttuu lailliseksi.

Toimiiko se näin?

• dothemath
        eikös-vain kirjoitti:

Toimiiko se näin?

Joo ja kun ostaa kalliimmalla kuin itse pyytää niin tekee koko ajan voittoa ja pian olet miljonääri.

• kiitos.
        dothemath kirjoitti:

Joo ja kun ostaa kalliimmalla kuin itse pyytää niin tekee koko ajan voittoa ja pian olet miljonääri.

Kirpputori oli valoisa, siisti ja hyvä ilmalaatu, kaikki tavarakin näytti aluksi aivan uudelta.

Lapset olivat kiltimpiä kuin jossain vanhoissa, pimeissä ja heikon ilmanlaadun omaavissa.
        Lisäksi pikkulapsille oli leikkipaikka.

Sekin oli iloinen yllätys, ei ollut niitä "ammattimyyjien uutta roskatavaraa" sisältäviä hyllyjä, ehkä niitä myöhemmin tulee, kun oikeat pöydistä maksavat vähenevät,
        hehän saavat pöydät lähes ilmaiseksi.

Entä tavara,
        eniten ja suhteellisen paljon oli vain lastenvaatteita, hintatasoa, edullinen ja asiallinen.
        Ihmettelen kun mitään vähänkään arvokasta, vanhaa, antiikkia, ei ollut, olikohan ammattiostajat päässeet jo ennen tarkastamaan hyllyt.

Kaikki muut tavara oli "sitä samaa" kuin muillakin, "aivan romua", myyjät luuleeko myyjät tosiaan että heille täysin romu olisi jollekin tarpeellista.

Osa tavaroista joiden kuntoa ja toimivuutta pysty arvioimaan ja jotka kuluvat käytössä olivat aivan ylihinnoitettuja, jopa muutamat kauppaa kalliimpia, näytti niidenkin kauppa käyvän sunnuntaina, aina on ihmisiä jotka eivät todella tiedä hintatasoa.

Loppulauselma,
        varmaan käynti kauempaakin kannattaa jos yleensä kirpputoreilla käy ja onhan se aivan mukava kohde monen yksitoikkoiseen elämään, eli parantaa mielenterveyttä.

.

• Kosmopoliitti2010
        kiitos. kirjoitti:

Kirpputori oli valoisa, siisti ja hyvä ilmalaatu, kaikki tavarakin näytti aluksi aivan uudelta.

Lapset olivat kiltimpiä kuin jossain vanhoissa, pimeissä ja heikon ilmanlaadun omaavissa.
        Lisäksi pikkulapsille oli leikkipaikka.

Sekin oli iloinen yllätys, ei ollut niitä "ammattimyyjien uutta roskatavaraa" sisältäviä hyllyjä, ehkä niitä myöhemmin tulee, kun oikeat pöydistä maksavat vähenevät,
        hehän saavat pöydät lähes ilmaiseksi.

Entä tavara,
        eniten ja suhteellisen paljon oli vain lastenvaatteita, hintatasoa, edullinen ja asiallinen.
        Ihmettelen kun mitään vähänkään arvokasta, vanhaa, antiikkia, ei ollut, olikohan ammattiostajat päässeet jo ennen tarkastamaan hyllyt.

Kaikki muut tavara oli "sitä samaa" kuin muillakin, "aivan romua", myyjät luuleeko myyjät tosiaan että heille täysin romu olisi jollekin tarpeellista.

Osa tavaroista joiden kuntoa ja toimivuutta pysty arvioimaan ja jotka kuluvat käytössä olivat aivan ylihinnoitettuja, jopa muutamat kauppaa kalliimpia, näytti niidenkin kauppa käyvän sunnuntaina, aina on ihmisiä jotka eivät todella tiedä hintatasoa.

Loppulauselma,
        varmaan käynti kauempaakin kannattaa jos yleensä kirpputoreilla käy ja onhan se aivan mukava kohde monen yksitoikkoiseen elämään, eli parantaa mielenterveyttä.

.

Teki Forssassa niin tai näin , niin aina nillitetään.
        Vi*tu mikä takapajula ja junttila.
        Iskispä joku helvetin iso meteoriitti Forssan kohdalle.

• Minä--
        Kosmopoliitti2010 kirjoitti:

Teki Forssassa niin tai näin , niin aina nillitetään.
        Vi*tu mikä takapajula ja junttila.
        Iskispä joku helvetin iso meteoriitti Forssan kohdalle.

En minäkään maksa kirpparilla olleista tavaroista huimia summia, yleensä ostan sen, jolle on käyttöä ja joka on hinta-laatusuhteeltaan edullinen.
        Myös minusta jotkut pyytävät tavaroistaa huimia summia, minusta esimerkiksi jos tuo lastenkirjoja myyntiin ja ne maksavat 5 euroa / kappale, on jossain menty metsään. Tarkoitus olisi siis kierrättää ei rikastua kirpparilla.

Toisaalta taasen ymmärrän hintavat tuotteet. Nykyään pöytä kuukaudeksi maksaa noin 80 euroa. Jos sulla on tavaraa josta tahdot vain päästä eroon ja voisit myydä kaiken 0,10 eurolla / tavara tai vaate, et saa helposti kokoon sellaista määrää tavaraa että kuukauden kuluessa sinulle olisi kertynyt se 80 euroa, jolla ei ainakaan tappiolle jäisi siitä että tahtoo päästä eroon tavaroista. Ilmatteeksi saa viedä esim. UFF:n vaatteita ja Fidaan tavaroita.

Ymmärrän myös sen että kirpparipöydät maksaa sillä se on ainoa tulonlähde kirpparin pitäjälle. Ja hänenkin on maksettava vuokra tilasta muut kulut.

Ehkä kannattaisi tehdä kaikkien näiden osalta jokin kompromissi, jotta kaikilla olisi hyvä olla ja kirppari kannattaa. Kerta toisensa jälkeen kun kokee tappion kirpparilla ja joutuu kaiken sen tavaroiden raahaamisen jälkeen maksamaan vielä kirppispöydästä, ei ihan heti tee mieli lähteä tähän leikkiin uudestaan mukaan. Sittenpä vie mielummin ne tavarat sinne minne ne saa viedä ilmaiseksi ja tästähän taasen kirpparit kärsivät kun ei tule uusia pöytiä.
        Joten nyt miettimään mikä olisi oiva ratkaisu tähän!

• vieläkö näin on
        eikös-vain kirjoitti:

Toimiiko se näin?

"Kirppari on rahanpesulaitos "

totta, näin oli ainakin muutama vuosi takaperin, aivan itse totesin,
        voi olla vieläkin,
        nyt ei kyllä kalliit tavarat säily pitää kaverin heti ostaa ne pois.

• elämä on

sen enempää kaunistelee ketjun kautta. Hörhöt vievät isommat, joilla tekee jotain ja sälän näppäävät sitten ns. tavikset joilla tilaisuus tekee varkaan ja viedään jotain linjalla patalappu -jolla ei koskaan tehdä yhtään mitään. Kunhan se nyt otettiin, kun pöydällä oli tarjolla.

Samaa se on kaikkialla. Tosin nostalgian vuoksi ostin laadukkaan vain vähän vinguttavan Ikivihreät, osa 7 C-kasetilla 50 sentillä yhdeltä kirpparilta kesällä. Olikin laadukkain kirpparilöydös joka eteen tuli. Ei ollut kelvannut kellekään se sentään.

• Kyllä oli

hyvä ja oikea kirpputori,

ei olut "tuttujen" lehtiä ja muuta turhaa ylihintaista tavaraa levitelty hyllyjen täytteeksi,
      tavaraa jota siirrellään pöydästä toiseen kuukausittain,
      tavaraa joka on ollut kirppiksellä jo useita vuosia.

Kaikki kai lähes 200 pöytää oli oikeaa kirpputoritavaraa ja uutta tuli jatkuvasti.

Tavaran tuojien kyllä pitäisi laittaa aluksi "vanhaan ja antiikkiseen"
      oikea hinta,
      koko ajan siellä pyörii ammattiostajia katselemassa alihintaisia herkkupaloja.

• ;)))

kirppis. Niitä ei ole koskaan liikaa, rakastan kirppiksillä kiertelyä! Se ärsyttää kun ihmiset eivät laita lasten vaatteisiin hintalappuun kokoa, olis paljon helpompaa kun sen näkisi suoraan. Lapussa lukee vaan "vauvan body" Jaa, ihanko totta, enpä olis huomannutkaan :D Sitten nämä "tukkataika permanenttiaineet" vuodelta 1984, hei ihan oikeasti!!! Mitähän tukalle tapahtuis jos sen myrkyn joku laittaisi päähänsä.. Ja matkamuistotaulu Rhodokselta, vuodelta 1979, kulmasta pala pois.. hmm.. juuri sitä jota olen etsinyt..??? Vai ei ehkä sittenkään.. Paras jonka olen joskus kirpparilla nähnyt myynnissä oli käytetty wc-harja, hintana siihen aikaan 50 penniä. Onnea valitsemallenne tielle, myyjät..

• tosiaan,

oikeassa olit vanhojen ja järjettömien tavaroiden suhteen, mutta aina toivotaan jos joku "päästä vinksahtanut ostaisi".

Tuolla uudessa on satoja uusia pöytiä,
        tavaraa jota ei ole pengottu jo useita kuukausia, tai jopa vuosia,
        tosiaan satoja,
        kun vastapainoksi anteeksi vaan muissa kirpputoreilla ei ole kuin 1-2 uutta pöytää viikossa,
        loput ovat kirpputorin pitäjän ja heidän kaveriensa jo jopa useita vuosia pöydillä lojunutta tavaraa,
        josta järki-ihminen ei ostaisi tosiaan yhtään mitään.

Ja uuteen näyttää tulevan jatkuvasti uutta tavaraa ja täydennystä pöytiin.

Tietysti tämänkin taso madaltuu kun kevättä eletään, mutta ainakin nyt on kova meno päällä
        eilen 5 ja tänään 7 "juttua" ostanut perhe.

• tuostako puhut
        tosiaan, kirjoitti:

oikeassa olit vanhojen ja järjettömien tavaroiden suhteen, mutta aina toivotaan jos joku "päästä vinksahtanut ostaisi".

Tuolla uudessa on satoja uusia pöytiä,
        tavaraa jota ei ole pengottu jo useita kuukausia, tai jopa vuosia,
        tosiaan satoja,
        kun vastapainoksi anteeksi vaan muissa kirpputoreilla ei ole kuin 1-2 uutta pöytää viikossa,
        loput ovat kirpputorin pitäjän ja heidän kaveriensa jo jopa useita vuosia pöydillä lojunutta tavaraa,
        josta järki-ihminen ei ostaisi tosiaan yhtään mitään.

Ja uuteen näyttää tulevan jatkuvasti uutta tavaraa ja täydennystä pöytiin.

Tietysti tämänkin taso madaltuu kun kevättä eletään, mutta ainakin nyt on kova meno päällä
        eilen 5 ja tänään 7 "juttua" ostanut perhe.

http://www.panoramio.com/photo/43048734

• käyttökelvotonta on
        tuostako puhut kirjoitti:

http://www.panoramio.com/photo/43048734

Kirpputoreilta ostavat, tutkikaa myös tavaran laatu käytössä,
        älkää myös ostako jos ette tiedä vastaavan UUDEN tuotteee hintaa,
        yleensä vanhasta romusta ei kannata maksaa kuin 10% uuden hinnasta.

Tuttava osti porakoneen, pyörihän se tyhjänä, kirppiksellä,
        mutta ei kuormitettuna, 6 mm poranterällä.
        mm. hiilet olivat aivan loppu, uudet maksavat 18 € laittamiseen ja tilaamisen vaiva.
        Lisäksi laakerit pitivät pahaa ääntä ja istuka oli hyvin jäykkä.

Koettakaa nyt tajuta, kirppiksellä on paljon tavaraa joka on kulkenut monet kirppikset ja huutokaupat, aina seuraava on laittanut heti myyntiin kun on tajunnut ostavansa romua.

Luulen että useimmat tekniset tavarat ovat todettu Takuu-huollossa käyttökelvottomaksi ja nyt myynnissä olevat tavarat ovat jostain huollosta tulleita,

porakoneet, sirkkelit, ilmapuhaltajat, tuulettimet, auton rengastunkit, ym.
        tuntuvat todella olevan ROMUA ja kaiken lisäksi

ottakaa myös selvää vastaavan uuden tuotteen hinnasta,
        usein porakoneet, tunkit ym. ovat kalliimpia kuin uudet 2- v takuulla.

uusia porakoneita on alta 10 €, tuo oli kolmas nyt heti löytämäni alta 20 €,
        http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/sahkotyokalut/porakoneet-ja-ruuvinvaantimet/deuzer-iskuporakone-500-w/p/154036/

MYÖS forssan kaupoista saa halvemmalla uusia puhaltaija kuin kirppikseltä ja tietysti 1-2 v takuulla.

• Onnelassa olen
        käyttökelvotonta on kirjoitti:

Kirpputoreilta ostavat, tutkikaa myös tavaran laatu käytössä,
        älkää myös ostako jos ette tiedä vastaavan UUDEN tuotteee hintaa,
        yleensä vanhasta romusta ei kannata maksaa kuin 10% uuden hinnasta.

Tuttava osti porakoneen, pyörihän se tyhjänä, kirppiksellä,
        mutta ei kuormitettuna, 6 mm poranterällä.
        mm. hiilet olivat aivan loppu, uudet maksavat 18 € laittamiseen ja tilaamisen vaiva.
        Lisäksi laakerit pitivät pahaa ääntä ja istuka oli hyvin jäykkä.

Koettakaa nyt tajuta, kirppiksellä on paljon tavaraa joka on kulkenut monet kirppikset ja huutokaupat, aina seuraava on laittanut heti myyntiin kun on tajunnut ostavansa romua.

Luulen että useimmat tekniset tavarat ovat todettu Takuu-huollossa käyttökelvottomaksi ja nyt myynnissä olevat tavarat ovat jostain huollosta tulleita,

porakoneet, sirkkelit, ilmapuhaltajat, tuulettimet, auton rengastunkit, ym.
        tuntuvat todella olevan ROMUA ja kaiken lisäksi

ottakaa myös selvää vastaavan uuden tuotteen hinnasta,
        usein porakoneet, tunkit ym. ovat kalliimpia kuin uudet 2- v takuulla.

uusia porakoneita on alta 10 €, tuo oli kolmas nyt heti löytämäni alta 20 €,
        http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/sahkotyokalut/porakoneet-ja-ruuvinvaantimet/deuzer-iskuporakone-500-w/p/154036/

MYÖS forssan kaupoista saa halvemmalla uusia puhaltaija kuin kirppikseltä ja tietysti 1-2 v takuulla.

asioinut nyt kesäaikaan ja siellä on ollut tosi hyvää tavaraa halvalla. Riippuu tietenkin mitä keräilee, mutta nyt olen huomannut kyseisen kirppiksen parhaaksi. Jossain vaiheessa siellä oli tunkkainen ilma, eikä varmaan imuroitu. Nyt on toisin, siisti paikka.

• ent. kirppari myyjä

Tavara ei ole silloin ylihinnoiteltua jos se menee kaupaksi, älkää ostako. Harva maksaa pöytävuokraa maksamisen ilosta. Mielestäni hintataso on oikea, jos pöytiä varataan ja myyjä saa vielä romuistaan pöytävuokran maksettua. Harva jakaa tavaransa ilmaiseksi jos joku pölhö niistä maksaa.

Ihmisen ahneus on se joka saa naamat norsunvitulle. Kirppikselle mennään sillä asenteella, että toinen tuo eilen ostamansa nahkatakin myyntiin 10% uuden hinnasta. Täällä on hyvä sitten jo kerta kuinka on huono kirpputori kun ei siellä ollutkaan uutta tavaraa ilmaiseksi.

Tehkää töitä sekinaika kun siellä kirpputorilla kyyläätte. Ostakaa sillä rahalla uutta tavaraa ja jakakaa se sitten vuorostanne 10% uuden hinnasta. Hyvää käytettyä tavaraa ei voi olla loputtomiin jos ei ketään osta uutta.

Aikoinaan kun myin itse vanhoja varastoja Onnelassa olin täysin kypsä niihin vakio kyyliin jotka lähtee seuraamaan perässä kun tuo lisää pöytään tavaraa. Ostavat parhaat päältä jo ennen pöydälle laittamista, sitten korottavat hinnan ja vievät omaan pöytäänsä myyntiin. Varsinaisia liikemiehiä jotka itse ensimmäisenä valittaa hinnoista. Vittu menisivät töihin, tai alkaisivat rehellisesti yrittämään ja maksamaan veroja niin kuin muutkin.

Viranomaiset kävi ratsaamassa erään aika ison kirpputorin, oli paljon vuokrattavia pöytiä sen jälkeen. Kauppa kävi aika kivasti niillä joiden tavarat sai jäädä, olin onnellisten joukossa. Silloin vasta oikeesti käsitin miten raukkoja ihmiset on. Pöytiä oli varattu väärillä nimillä, jopa lempinimillä. Myivät uutta tavaraa kirpputorilla, osa jopa varastettua uutta tavaraa. Itse en ole käynyt kirpputorilla ostoksilla, ostan kaupasta mieluummin, niin tulee verot ainakin osittain hoidettua eikä tarvitse rahoittaa luusereita jotka nostavat korvauksia ja myyvät kirpparilla uutta tavaraa verovapaasti. Kirjoitusvirheitä saattaa olla en tarkastanut lainkaan kirjoittamaani tekstiä.

Kirpputori ratsiasta on kulunut noin 13 vuotta en tiedä miten nykyään, luulen olevan samanlaista jos ei vielä hullumpaa.

• kkle

Voisikohan sitä vaikka tehdä oikeitakin töitä sen sijaan että myy epämääräistä roskaa kirppiksillä?

• Uuden ostaja
        kkle kirjoitti:

Voisikohan sitä vaikka tehdä oikeitakin töitä sen sijaan että myy epämääräistä roskaa kirppiksillä?

Oikeita töitä tekemällä "päsee vähintään 6 € tuntipalkoille", mutta kirpparimyynnillä ei monikaan pääse edes 1-2 € tuntipalkalle, eli se on aivan harrastus, halpa sellainen.
        (jos laskee myös auton yms. kulut)

Miksi muutamat tekevät hurjasti töitä jossa nettotuotto on muutamia euroja, sitä vaan erkaantuu normaalista työelämästä hetkessä jos aloittaakin kirpputorikokeilun, kokeilusta ei ole peruutusvaihdetta normaalielämään.
        Moni myös ei laske nettotuottoa ja sitä paljonko kirpputoritoimita vie aikaa perheeltä, lapsilta tms.

Itse ostan kirpputoreilta paljon uutta tavaraa, en yhtään ajattele mistä tavara on tullut ja maksetaanko siitä veroja,
        turha murehtia sellaista mihin ei voi vaikuttaa.

• yrittäjänä 25 vuotta

Uuden ostajalle

"Itse ostan kirpputoreilta paljon uutta tavaraa, en yhtään ajattele mistä tavara on tullut ja maksetaanko siitä veroja,
      turha murehtia sellaista mihin ei voi vaikuttaa."

Ihminen pystyy ostopäätöksillään vaikuttamaan hyvin paljon siihen maksetaanko asioista vero vai ei.
      Autonkin ostat autojobbarilta, joka ei taatusti maksa veroja niin kyllä pystyy vaikuttamaan.
      Autojobbareita ei olisi olemassa jos niiltä ei ketään ostaisi niitä romuja.
      Kirpputorilla ei myytäisi uutta tavaraa, jos sitä ei sieltä ostettaisi ja samalla ruokittais hämärätoimintaa. Vain kuluttaja on se joka halutessaan oikeesti pystyy vaikuttamaan harmaaseen talouteen jättämällä ostamatta. Kuluttaja itse haluaa pitää yllä rikollisuutta, ostamalla varastettua tavaraa ja käyttämällä hämärämiesten palveluja itse hyötyäkseen.

Kaikki epämääräinen kaupankäynti lisää vain ja ainoastaan veroa maksavien taakkaa.

Tarkoitus ei ymmärtääkseni ole se, että saadaan yhteiskunnalta asunnot, työttömyyskorvaukset sairaspalvelut ym.. ja sitten aika joka kuluisi töissäkäyntiin käytetää hämärätoimintaan ja poljetaan jopa vielä rehellisesti toimivien yrittäjien hintoja ja samalla palkanmaksukykyä työntekijöilleen, puhumattakaan toteutumatta jääneistä työpaikoista.

Kirpputori ei ole tarkoitettu uuden tavaran myyntiin ilman veronmaksua.

Jos kirpputorilla pääsee 1-2 euron tuntipalkalle, niin kenenkään on turha kuvitella ketä elättää ne kirpputorien "ammattikauppiaant" Yhteiskunta on oikea vastaus.

• kiva köyhäillä

Jos ajattelet että kuluttaja, yksittäinen ihminen tekisi kaikissa asioissa haavemailmasi mukaisesti, ei tarvittaisi poliisia, eikä paljon lakien säätäjiäkään, siihen on valovuosien matka.

Ei se oikeasta kaupasta ostaminen, normaalia kalliimman tuotteen, tai kalliimman ruoan ostaminen mitenkään takaa että se olisi parempaa, terveellisempää, tai kaikki verot maksettu.

Kun ostaa useimmiten halvinta ja köyhäilee, siitä tulee elämäntapa ja huomaa että ei olekään köyhä, vaan varakas.

• yrittäjänä 25 vuotta

"Jos ajattelet että kuluttaja, yksittäinen ihminen tekisi kaikissa asioissa haavemailmasi mukaisesti, ei tarvittaisi poliisia, eikä paljon lakien säätäjiäkään, siihen on valovuosien matka."

Tarkoitan lähinnä jos ajattelutapa olisi tuon suuntainen eikä päinvastainen. Totta sekin on, jos ei ovissa tarvitsisi olla lukkoja, eikä varkaita olsi menetettäisi myös paljon työpaikkoja:D

Johan sitä on pimeenviinan myyjät hukkuneet katukuvasta, ei ole tarvetta kyseiselle palvelulle / hämäräbisnekselle. (aikoinaan itsekkin lestiä ostaneena kaukolasta) Nykyisin viinakauppa on jo auki ei tarvitse ostaa muualta. Ennen ei ollut kun klo 17.00

On vaan niin surkeeta kuunneltavaa nuorten suusta: Ei kannata tehdä rehellistä työtä kun saa saman rahan tekemättä mitään pienellä kaupankäynnillä.

Mulle tänne äkkiä kaikki on monelle tyyli elää.

• Pitovaate

Löysin vitosella aika muorikkaan pairan.T.Keimo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2243
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      303
      1216
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe