Svenskfinland kuohui ja Välirauhan aikana, syksyllä -40 Suomalaisuuden Liitossa suomennettiin Svensk Vakt -nimisen kiihkoruotsalaisen lehden numero, jossa hyökättiin ankarasti karjalaisten evakkojen "pyhälle ruotsalaiselle maalle" asuttamista vastaan.
"Yli 30 vuoden aikana ovat suomalaiset jyrsineet pala palalta meidän ruotsalaista maatamme ja kaikenlaisilla metkuilla saaneet suomalaisia kouluja seuduille, minne niitä ei tarvittaisi, ja kaikki tämä heidän suomalaistumisliittojensa johdon alaisina. Mutta nyt se on lopussa. Nyt seisomme yhtenä miehenä, kun uhataan pirstoa se, minkä me vuosisatojen kuluessa olemme rakentaneet. Se on pyhää maata meille. Sitä ei anneta muukalaisille, sillä he ovat meille muukalaisia eli karjalaisia. Emmehän edes ymmärrä heidän kieltään. Ja me olemme saaneet tarpeeksemme kaikista niistä laiskiaisista, joita meidän on ollut pakko pitää ja ravita viime talvesta alkaen, heidän tekemättä puolestaan pienintäkään hyötyä."
Ikuinen häpeä! RKP:lle, ikuinen häpeä Suomen ruotsalaisille rasisteille, ikuinen häpeä vahvalle ruotsalaisuudelle, ikuinen häpeä "pyhälle ruotsalaiselle maalle".
Ahvenanmaalaisten on myös muistettava tämä häpeä ja korjattava nykyinen rasistinen politiikkansa
ja kohdeltava ihmisiä samanarvoisesti, huolimatta siitä mitä kieltä he puhuvat.
Häpeä ei vanhene koskaan
10
474
Vastaukset
- arvaa kuka?
Yksin olet rintalalla
- Tämä vielä
Tyypillistä ruotsalaista, mutta kyllä kansa tietää.
- Pitää aina paikkansa
Suomenruotsalaisuus perustuu äärimmäiseen röyhkeyteen. Ahvenanmaan poliitikot ovat esimerkkinä äärimmäisestä röyhkeydestä. Kansalaisiamme eriarvoistetaan Ahvenanmaalla röyhkeästi ja häikäilemättömästi
syylliset ovat kiihkoruotsalaisia jotka eivät kunnioita mitään ihmisyyttä. - svenska...
Pitää aina paikkansa kirjoitti:
Suomenruotsalaisuus perustuu äärimmäiseen röyhkeyteen. Ahvenanmaan poliitikot ovat esimerkkinä äärimmäisestä röyhkeydestä. Kansalaisiamme eriarvoistetaan Ahvenanmaalla röyhkeästi ja häikäilemättömästi
syylliset ovat kiihkoruotsalaisia jotka eivät kunnioita mitään ihmisyyttä.Leipäjonotkin häviäisi jos ei Suomen-ruotsalaisia olisi
- Ei ruotsalainen
"Suomenruotsalaisuus perustuu tosiasioiden kieltämiseen"
- quote#
Tämä vielä kirjoitti:
Tyypillistä ruotsalaista, mutta kyllä kansa tietää.
puhut paskaa, samalla suulla kun syöt. Ällötävää!
- suinkaaan
Ei ruotsalainen kirjoitti:
"Suomenruotsalaisuus perustuu tosiasioiden kieltämiseen"
Suomenruotsalaisuus ja kaikki muutkin perustuu vanhempieni ja minun äidinkieleen!!!
- tämä tässä
suinkaaan kirjoitti:
Suomenruotsalaisuus ja kaikki muutkin perustuu vanhempieni ja minun äidinkieleen!!!
Jos olet ruotsalainen hurri niin se on sinun häpeäsi ei meidän.
- :D:D
tämä tässä kirjoitti:
Jos olet ruotsalainen hurri niin se on sinun häpeäsi ei meidän.
sivistymätön kiroileva juntti joten pidä turpasi kiinni.
Vedä handuun jävla bög. - endaksi
:D:D kirjoitti:
sivistymätön kiroileva juntti joten pidä turpasi kiinni.
Vedä handuun jävla bög.kenellähän tässä on alemmuuskompleksi.mulla on yks tuttava joka kiukuttelee ålantilaisille vaikkei ole ikinä nähnyt kun laivasta.on niinmaan perkuleen vihanen.mä olen ollu töissä affenanmaalla niinku keskisuomessakin enkä ole vielä joutunu vaikeuksiin missään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170