Tsemppiä! Elämäntilanteet muuttuvat.

Yleinen vuodattaja

Haluan kannustaa kaikkia yksinäisiä luottamaan itseensä ja tulevaisuuteen. Tiedän, mitä on olla yksinäinen ja ilman kosketusta ja tunnetta siitä, että on hyväksytty juuri tällaisena.

Viime päivinä elämässäni on tapahtunut jotain niin ihmeellistä. Jos tällaista voi tapahtua minulle, se voi tapahtua kenelle tahansa! Olen niin onnellinen, vaikken voi tietää, kauako tämä kestää. On vain ollut niin eheyttävää jutella illalla tunteja elämästä ja nukahtaa toisen viereen.

Tsemppiä ja valoa kaikille yksinäisyyden kanssa kipuileville!

23

2009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks mies vaan

Täytynee onnitella kumppanin löytymisen johdosta :)

• Joku yksin

Onnea sinulle ja kiitos kannustamisesta!

• m21.

Tiedän myös tuon saman tunteen, usko elämään palautuu ihan hetkessä. Miten hyvältä tuntuukaan kun huomaa että on joku joka sittenkin välittää. Maailma näyttää ihan toiselta kun herää uuteen päivään toisen viereltä, se ainainen synkkyys on poissa ja kaikki vain yhden yön ansiosta toisen ihmisen vierellä. Mutta tiedän myös miltä tuntuu kun matto vedetään jalkojen alta, vaivuin vain syvemmälle pahaan oloon missä olin ennen tuota.

• Ihanaa että vihdoin löysit onnen! Nyt olemme kummatkin epäyksinäisiä, joten meidän ei ole syytä käyttää tätä palstaa. Minulla ei tyttökaveria ole, mutta on kavereita. Nyt toivotaan että rakkaus kestää ja että olette toistenne omat loppuelämänne. Oletko käyttänyt Facebookia? Palstalla käydään kiihkeää keskustelua tuosta foorumista, joista jokainen löytää jotain itselleen. Kyseinen palsta tarjoaa miljoonia ihmisiä ja on itseasiassa parempi lääke yksinäisyyteen kuin joka parinkymmenen ihmisen kitinäfoorumi miksi on niin katkera jne. Kyllähän se pitää kokea ennen kuin kuolee Tässä seuraavaksi oma mielipiteeni Facebookkiin:

Ensinnäkin siis kaikki ystäväni ovat minua 5- 40 vuotta vanhempia. Ikäiseni kaverit ovat vielä niin lapsia, ettei heidän kanssa saa kunnon hyeenanauruja aikaiseksi. Toisekseen, useimmat ikäiseni ovat viikot töissä tai koulussa ja ainut hetki nähdä kaverit on viikonloppuna meluisassa kahvilassa tai pubissa. Viikonloppuina suurin osa ikäisistäni juo alkoholia, joka on pahimmanlaatuinen tunnelman tappaja. He "sekoilevat kännissä" megalomaniassa hullun hymy kasvoillaan. Miten voit saada hedelmällisiä ja syvällisiä keskusteluja aikaiseksi jossain tunkkaisessa ja pimeässä pubissa tai kahvilassa jossa on meluisaa?

Itse opiskelen viikolla ja sen jälkeen menen yhteen rakennukseen, jossa on tuhatpäinen ihmiskommuuni. Siellä on kahvio ja privaattitiloja, joissa juttelen kaverieni kanssa. Joka viikko juttelen kaverieni kanssa kymmeniä tunteja syvällisiä, joihin eivät kaksikymppiset kykene. Joka tapauksessa minulla on muutakin elämää kuin tuo Facebook ja sen ryyppykaverit. Minulla on harrasteita, perhe( vanhemmat ja veli) sekä omia ja muita aktiviiteetteja, joten Facebook ei merkkaa mulle loppupeleissä vittuakaan. Viikonloput harjoittelen shakkia shakkiklubia varten, luen tai kirjoitan uusia tietokirjoja. Minua ei kiiinnosta meluisat ostarit tai konsertit, joissa stögöt ja muut edarit syljeskelevät ja pierevät. Ainoat järkevät ihmiset, joiden kanssa saa vähänkin tunnetta ja rakkautta ovat minua vanhemmat jo elämän "kesyttämät" vanhemmat miehet ja naiset sekä aidot vanhan kansan miehet.

Voi olla, että fakebookissa voi sanoa todellisia tunteitaan, mutta muuten koko homma on vähän platonista. Se on parempaa että voi kyynel silmässä aidolle ystävälleen tai isälleen livenä sanoa miltä oikeasti tuntuu ja sitten yhdessä nauraa suru pois. Loppujen lopuksi: lopulta oma seura on parasta ja on hyvä juttu että on oma sisäinen maailma täynnä intoa ja rakkautta. Lässytykset eivät loppupeleissä johda mihinkään ja parasta elämää onkin elää oman autenttisen minuutensa mukaan. Kun omaa terveen asenteen elämää kohtaan, niin osaa iloita omastakin seurasta.

• gfhgfhfgh

Helvetin hyvä homma.

• Yleinen vuodattaja

Kiitos Sinulle! Mukava kuulla, että sinullakin on nyt kivasti sosiaalista kanssakäymistä ja hyviä keskustelukumppaneita. Tosiaan meillä molemmilla on nyt niin mukava tilanne, ettemme enää tällä hetkellä ole tämän saitin pääkirjoittajia.

Olen löytänyt hienon ystävän ja olemme voineet puhua avoimesti toiveistamme. Uskomme, että meillä on hieno ja antoisa ystävyys. Tärkeintä on kokea olevansa hyväksytty ja osoittaa hellyyttä ja empatiaa toista kohtaan. Minulle keskusteleminen, läheisyys ja turvallisuus tässä ihmissuhteessa ovat kaikkein tärkeintä. Seksin merkitys on vähäisempää, vaikka tuokin siihen mukavia uusia ulottuvuuksia.

Olen käyttänyt Facebookiakin. Minusta se on ihan ok juttu. Julkaisen joitakin kuvia ja kerron ihan tavallisia asioita. Kaikki eivät sitä voi kestää, vaan jotkut pinnalliset ovat blokanneet minut. En ole siitä masentunut, koska olen tiennyt sen johtuvan ihmisten keskeneräisyydestä ja kypsymättömyydestä. Avoimuuteni ja luonnollisuuteni herättää joissakin liian suuria pelkoja, jolloin hylkääminen koetaan ainoaksi tavaksi suojata omaa haurasta minuutta. Jotkut ihmiset ovat joutuneet rakentamaan ympärilleen epäaidon kuoren, jolla suojelevat haurasta sisintään. Hyvä esimerkki tällaisesta epävarmasta/epäaidosta henkilöstä on sellainen, joka hakeutuu Big Brother -tyyppiseen ylilyöntiin.

Iloista syksyä Sinulle!

• 17 vai 50
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Kiitos Sinulle! Mukava kuulla, että sinullakin on nyt kivasti sosiaalista kanssakäymistä ja hyviä keskustelukumppaneita. Tosiaan meillä molemmilla on nyt niin mukava tilanne, ettemme enää tällä hetkellä ole tämän saitin pääkirjoittajia.

Olen löytänyt hienon ystävän ja olemme voineet puhua avoimesti toiveistamme. Uskomme, että meillä on hieno ja antoisa ystävyys. Tärkeintä on kokea olevansa hyväksytty ja osoittaa hellyyttä ja empatiaa toista kohtaan. Minulle keskusteleminen, läheisyys ja turvallisuus tässä ihmissuhteessa ovat kaikkein tärkeintä. Seksin merkitys on vähäisempää, vaikka tuokin siihen mukavia uusia ulottuvuuksia.

Olen käyttänyt Facebookiakin. Minusta se on ihan ok juttu. Julkaisen joitakin kuvia ja kerron ihan tavallisia asioita. Kaikki eivät sitä voi kestää, vaan jotkut pinnalliset ovat blokanneet minut. En ole siitä masentunut, koska olen tiennyt sen johtuvan ihmisten keskeneräisyydestä ja kypsymättömyydestä. Avoimuuteni ja luonnollisuuteni herättää joissakin liian suuria pelkoja, jolloin hylkääminen koetaan ainoaksi tavaksi suojata omaa haurasta minuutta. Jotkut ihmiset ovat joutuneet rakentamaan ympärilleen epäaidon kuoren, jolla suojelevat haurasta sisintään. Hyvä esimerkki tällaisesta epävarmasta/epäaidosta henkilöstä on sellainen, joka hakeutuu Big Brother -tyyppiseen ylilyöntiin.

Iloista syksyä Sinulle!

No kummankos olet löytänyt, alle 18-vuotiaan viattoman vai aikuisen naisen jostain luettelosta?

• ..

Tää ei oo reilua.

• ................

Viimeistään nyt tuli selväksi että olen surkein tällä palstalla roikkujista kun jopa YV löytää seuraa ja minä en. :(

• .sonni.

YV on kokenut sonni vaikka moni ei tästä ole ollutkaan tietoinen.

Voisin verrata YV:tä lihansyöjäkasviin. Mehukkaalta näyttävä kasvi nappaisee hyönteisen kiduksiin ja napsii kokonaisena.

Varokaa naiset!

• female loner

Hienoa YV ja Krusader! Tämän palstan vakiokävijänä olen lukenut monia teidän tekstejä ja löytänyt monesta niistä hyviä havaintoja yksin olemisesta. Tuntuu, että nyt on jotain loksahtanut kohdalleen. Tää antaa toivoa meille muillekin, että jossain on ihminen / ihmisiä, jotka hyväksyy sellaisenaan. Tietenkin kuulisi mielellään, millä tavoin olette onnistunut saamaan ystäviä, kun itsellä prosessi on vielä vaiheessa :)

• Niksi ismo.

Vedä vittu päähäs.

• Pikku Myy

Katsohan itseäsi peilistä! Mitä siellä näet?????

• nyyh..

mä oon niin kateellinen. :( Itse en pääse koskaan yksinäisyydestä.

• Pikku Myy

Kyllä sinä pääset. Etsi harrastuksia mene ihmisten joukkoon. Tietysti joukossakin voi tuntea itsensä yksinäiseksi. Minutkin yksinäisyys oli vuosia sitten tappaa. Sitten viimein uskalsin lähteä kotoa pikku hiljaa.

• ??????
        Pikku Myy kirjoitti:

Kyllä sinä pääset. Etsi harrastuksia mene ihmisten joukkoon. Tietysti joukossakin voi tuntea itsensä yksinäiseksi. Minutkin yksinäisyys oli vuosia sitten tappaa. Sitten viimein uskalsin lähteä kotoa pikku hiljaa.

Osa meistä yksinäisistä on yrittänyt harrastaakin, vaan niihinkin tulee muut kavereidensa kanssa. Tiedätkö yhtään miltä tuntuu kun harrastuksessa pitää ottaa pari (joo, kaikki aikuisia ihmisiä) ja sinä olet aina se joka on ilman, siis olen aikuinen ihminen eikö tuota pitäisi tapahtua jossain muualla kuin aikuisten harrastuksissa? Joo, ei tee enää mieli harrastaakaan, no sauvakävelyä sitä voi harrastaa yksin.

• bella_bambinoeikirj.

älkää nyt viittikö.
        jos elämä ei IKINÄ tuu muuttumaan millään lailla niin on kumma!
        ja jos kuolemaas saakka (anteeks kova ilmaus) oot yksinäinen niin surullista! mutta kovalla yrityksellä saisitkos jotain tulosta aikaan? jos sitä istuu vain kotona ja valittaa niin oma olo saattaa parantua mutta ei se johda mihinkään, ellei joku ihminen ole ihana ja tule pelastamaan sinua.
        viestini oli aika jyrkkä, mutta koen paremmaksi kannustaa näin, sekä rakkaudella. rakkaus, eli välittäminen, tukeminen, auttaa kummasti. monet valittavat, että ihmiset kaikkoavat kun kertoo murheistaan, ja että he eivät aidosti kuuntele. ehkäpä heille tulee tosiaan paha olo kuuntelemisesta. toisille ihmisille ei, minulle mm tulee hyvä olo siitä jos ihmiset aidosti kertovat tunteistaan ja ovat herkkiä. kuuntelen ja haluan heidät iloisiksi :)
        ikävä kyllä, minäkin olen huomannut ihmisten, tai ainakin monien ihmisten olevan itsekkäitä ja yhden tunnen joka jättää pulassa olevat.
        HÄN OLI PARAS YSTÄVÄNI kautta aikojen. ja kohteli minua itsekkäästi, alentavasti. varsinkaan viimeisintä en pysty kestämäään, se on...alentavaa. minulla ei ollut oikeastaan muita ystäviä, osittain oma valintani.
        te jotka koette ihmisten jättävän pulassa, muistakaa, että kaikki eivät ole sellaisia. toivon että kaikki tapaisivat ainakin yhden ihmisen joka haluaa kuunnella. ja sellaisen joka ei ole terapeuttinne tai psykologinne :).
        on kliseistä sanoa että "onnea ja toivoa yksinäisille ystävän löytymiseen" joten jätän sen tästä pois.
        lue: onnea ja toivoa yksinäisille ystävän löytymiseen

• asdffdsa

Olen utelias, kerrotko tarkemmin miten kohtasitte?

• 43434343

Kävihän samoin itsellekin muutama vuosi sitten ja siitä lähtien on tilanne ollutkin täysin erilainen.

Nettihän tuossa auttoi paljon mutta myös oma yrittäminen. Tuuristahan se silti aina on kiinni että saako seuraa vai ei. Pitää itse pyrkiä tekemään kaikkensa sen eteen että saa seuraa, muuten voi helposti jäädä ilman.

• 19+8

Onnittelut! Nauti.

• elämään tulvisi uusia ihania ihmisiä, pelko menettämisestä pitää kyllä yksinäisyyden läsnä. Ja kun alat tottua toisen seuraan yksinäisyyden jälkeen, parikin yksinäistä tuntia alkavat kaataa seiniä. Tai jokainen toki tuntee tavallaan, minä tunnen näin. Kumppani on, mutta ystävät puuttuvat. Ystävää tarvitsee aina enemmän, etenkin jos kumppanista ei löydy "oikeanlaista ystävää". Pahoittelen tunnelman latistamista.

• Joku yksin

Täälä on toinen, jolle taitaa olla tulossa muutos elämään! :)

ps. kirjoitin aikaisemminkin tähän keskusteluun nimimerkillä Joku yksin. Näköjään aurinko voi paistaa risukasaankin! Kohta en taidakaan enää olla yksin. Voi tätä onnen tunnetta!

• Hyvä kun kerroit, että elämä voi muuttua..edes joillakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe