Narttua haetaan astutukseen

Sekarotuinen..

3-vuotias komea uroskoira olisi tarjolla astutukseen.
Väriltään on kerma/valkoinen, kuvan laitan kun ollaan juteltu enemmän.
Luonteeltaan tosi herttainen, ihmisrakas, kiltti kaikille ihmisille ja koirille.
Säkä 60cm, paino 30kg.
Pitkäkarvainen tuuhea nalle. :))

En laita tänne s-postia kun kuitenkin tulee roskapostia "pentutehtailusta".

Kaikki rodut huomioidaan, mielellään myöskin pitkäkarvaiset. :)

Asumme E-Suomessa.

30

2298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piper88

      Moi.

      Itselläon on narttukoira jonka aion astuttaa nyt tän vuoden puolella.
      Luonne on kiltti, ihmisrakas ja ajoittain jästipää ;) , omaa metsästysrotu taustan.
      koko: 55cm / 28kg
      Väritys on oranssi/valkoinen ja turkki on tuuhea, luppakorvainen kaunotar.
      Kuvia lähetän sit vasta sähköpostilla.
      Asumme pohjosemmassa mutta aika ajoin käydään E-suomessa.

      email: [email protected]
      (ja turha lähetellä mitään roskapostia jostain pentutehtailusta.)

      • itsenne toistenne

        kanssa :)

        Pentutehtailijat, onko kivaa rahastaa viattomilla eläimillä?


      • ou098
        itsenne toistenne kirjoitti:

        kanssa :)

        Pentutehtailijat, onko kivaa rahastaa viattomilla eläimillä?

        Mistä päättelet kyseessä olevan pentutehtailijoiden?


      • HulluHullu
        itsenne toistenne kirjoitti:

        kanssa :)

        Pentutehtailijat, onko kivaa rahastaa viattomilla eläimillä?

        Voisitko ystävällisesti vastata ketjuun vain asiaankuuluvilla viesteillä.


      • Anonyymi
        ou098 kirjoitti:

        Mistä päättelet kyseessä olevan pentutehtailijoiden?

        Pentutehtailijoiksi kutsutaan vain koska , kateelliset NS. kasvattajat eivät saa kalliita hintoja pennuistaan, eivätkä halua myydä pentuja hyviin koteihin, jossa pennut saisivat rakastavan kodin ja olla koirana ilman näyttely pakkoa. Siellä NS. .hyvillä kasvattajilla oikea pentutehtailu vaan jatkuu ja jatkuu, siellä ei kilpaile enään koirat vaan kasvattajat keskenään , kuka saa myytyä parhaan koiran ja parhaaseen hintaan 🤔🤔😥koirat elävät häkissä suurimman osan, ja odottavat vain milloin astutaan tai mennään näyttelyyn, sinnekin häkissä..kokemusta on, ja olen nähnyt paljon kasvattajia jotka tekevät vain rahaa koirilla, ja osamaksulla ei myydä, ja olen nähnyt myös paljon ihania vähävaraisia ihmisiä jotka ovat saaneet pennun ja , jossa pentu saa elää koirana ihmisten Ilona, ilman astutuksia ja näyttelyitä, niin metitäämpä mikä tässä on pentutehtailua.,


    • seropi pentuja

      kiinnostaisi kuulla asiallinen vastaus? Sellaista tuskin saamme lukea, koska sellaista ei ole.

      • aloittajan..

        tehtailevan pentuja? Siihen tuskin saamme lukea asiallista vastausta, koska olet pelkkä kiihkoileva kakara.


      • vastuullinen...
        aloittajan.. kirjoitti:

        tehtailevan pentuja? Siihen tuskin saamme lukea asiallista vastausta, koska olet pelkkä kiihkoileva kakara.

        En ole nimimerkki "aloittajan..", mutta peesaan häntä. Eikö jokaiselle vähänkin omilla aivoillaan ajattelevalle tule pentutehtailu mieleen, jos koiralle huhuillaan astutuskumppania netin palstoilla. Vielä tyyliin "kaikki käy". Ei siinä ainakaan mikään suunnitelmallisuus kuki, että haluttaisiin ja tavoiteltaisiin jotain hyvää pennuilla. Joten mitä jää jäljelle, tehtailijoiden himoitsema raha!

        Jos olet eri mieltä, kun vähän joka ketjuun törkit "miksi luulet, miksi kyselet, mistä päättelet.." kommenttejasi, niin kerro, mitä sinä kuvittelet, että tällaisten aloitusten takana on, jos ei tehtailua?


      • Sekarotuinen..
        vastuullinen... kirjoitti:

        En ole nimimerkki "aloittajan..", mutta peesaan häntä. Eikö jokaiselle vähänkin omilla aivoillaan ajattelevalle tule pentutehtailu mieleen, jos koiralle huhuillaan astutuskumppania netin palstoilla. Vielä tyyliin "kaikki käy". Ei siinä ainakaan mikään suunnitelmallisuus kuki, että haluttaisiin ja tavoiteltaisiin jotain hyvää pennuilla. Joten mitä jää jäljelle, tehtailijoiden himoitsema raha!

        Jos olet eri mieltä, kun vähän joka ketjuun törkit "miksi luulet, miksi kyselet, mistä päättelet.." kommenttejasi, niin kerro, mitä sinä kuvittelet, että tällaisten aloitusten takana on, jos ei tehtailua?

        Juuri näitä kommentteja ei tänne kaivata.
        Menkää puhdasrotuisten palstoja lukemaan, yhtä lailla siellä on astutusviestejä, eikä sinne kukaan päätään auo!
        Sekarotuisista pennuista en itse edes kehtaisi yli 100 euroa pyytää, eli rahastuksesta ei ole kyse!
        On ihmisten oma asia missä hakevat astutukseen tai mitä ikinä hakevat.


      • vastuullinen...
        Sekarotuinen.. kirjoitti:

        Juuri näitä kommentteja ei tänne kaivata.
        Menkää puhdasrotuisten palstoja lukemaan, yhtä lailla siellä on astutusviestejä, eikä sinne kukaan päätään auo!
        Sekarotuisista pennuista en itse edes kehtaisi yli 100 euroa pyytää, eli rahastuksesta ei ole kyse!
        On ihmisten oma asia missä hakevat astutukseen tai mitä ikinä hakevat.

        Miksi asiallisia kommentteja ei kaivata? Jos tarkoituksena on kysyä, miksi joku haluaa etsiä koiralleen astutuskaveria ympäri maan = ei mitään väliä, millainen koira, kunhan pentuja tulee. Eikö se ole tehtailua?

        Ja kyllä minä luen puhdasrotuisten palstoja, ja kyllä sielläkin yhtä poskettomiin astutusilmoituksiin kommentoidaan. Katsos kun kaikki eivät ajattele, että kaikkien koirien kuuluu saada tehdä pentuja niin paljon kuin omistajaa sattuu kiinnostamaan. Pentuja on ihan liikaa nykyiselläänkin, koska niitä riittää sellaisiinkin koteihin, joissa ei pätkän vertaa koiranpidosta tiedetä. Ja maailma on väärällään eri tavoin sairaita pentuja. Jokainen hakumammuntana teetetty pentue, joka jätetään teettämättä, on plussaa koiraharrastukselle. Näiden asioiden ajatteleminen ei sinua taida juuri kiinnostaa?

        "Sekarotuisista pennuista en itse edes kehtaisi yli 100 euroa pyytää, eli rahastuksesta ei ole kyse!"

        No kerro sitten, mistä ihmeestä on kyse, onhan sitä pariinkin otteeseen sinulta jo joku kysynyt. Ei voi olla kyse siitä, että haluat oman koirasi pennun, koska kriteerisi ovat noin olemattomat (kaikki käy).


      • Sekarotuinen..
        vastuullinen... kirjoitti:

        Miksi asiallisia kommentteja ei kaivata? Jos tarkoituksena on kysyä, miksi joku haluaa etsiä koiralleen astutuskaveria ympäri maan = ei mitään väliä, millainen koira, kunhan pentuja tulee. Eikö se ole tehtailua?

        Ja kyllä minä luen puhdasrotuisten palstoja, ja kyllä sielläkin yhtä poskettomiin astutusilmoituksiin kommentoidaan. Katsos kun kaikki eivät ajattele, että kaikkien koirien kuuluu saada tehdä pentuja niin paljon kuin omistajaa sattuu kiinnostamaan. Pentuja on ihan liikaa nykyiselläänkin, koska niitä riittää sellaisiinkin koteihin, joissa ei pätkän vertaa koiranpidosta tiedetä. Ja maailma on väärällään eri tavoin sairaita pentuja. Jokainen hakumammuntana teetetty pentue, joka jätetään teettämättä, on plussaa koiraharrastukselle. Näiden asioiden ajatteleminen ei sinua taida juuri kiinnostaa?

        "Sekarotuisista pennuista en itse edes kehtaisi yli 100 euroa pyytää, eli rahastuksesta ei ole kyse!"

        No kerro sitten, mistä ihmeestä on kyse, onhan sitä pariinkin otteeseen sinulta jo joku kysynyt. Ei voi olla kyse siitä, että haluat oman koirasi pennun, koska kriteerisi ovat noin olemattomat (kaikki käy).

        "Kaikki rodut huomioidaan" = Kaikki käy?
        Eipä ole noin. Olen koirallani teettänyt kaikki mahdolliset terveystarkastukset, silmät on tutkittu ym.
        Otan kaikki rodut huomioon, mutta tietysti minulla on omat kriteerini nartun suhteen.
        Niistä minun ei tarvitse tänne kertoa. Asiasta keskustellaan puhelimitse tai s-postilla enemmän.

        Minulla on tämä yksi sekarotuinen koira, muut ovat puhdasrotuisia, joten rahasta ei todellakaan ole kyse.


      • vastuullinen...
        Sekarotuinen.. kirjoitti:

        "Kaikki rodut huomioidaan" = Kaikki käy?
        Eipä ole noin. Olen koirallani teettänyt kaikki mahdolliset terveystarkastukset, silmät on tutkittu ym.
        Otan kaikki rodut huomioon, mutta tietysti minulla on omat kriteerini nartun suhteen.
        Niistä minun ei tarvitse tänne kertoa. Asiasta keskustellaan puhelimitse tai s-postilla enemmän.

        Minulla on tämä yksi sekarotuinen koira, muut ovat puhdasrotuisia, joten rahasta ei todellakaan ole kyse.

        Tutkimukset on tehty, entäpä ne tulokset? Mitähän ovat "kaikki mahdolliset terveystarkastukset"? Täytyy sanoa, että todella kunnioitettavaa, jos sekarotuisen (eli kuten itse sanoit, max. 100 euroa/pentu, ja nekin tietysti pääasiassa nartun omistajalle, hänellehän ne kulutkin) pennuttamisen eteen joku näkee noin paljon vaivaa ja pistää rahaa siihen.

        No, eipä sitten auta muu kuin uskoa, että sinulla täytyy olla pätevät syyt astuttaa juuri kyseinen koira ja etsiä sille kumppania näinkin omituisella tavalla kuin netissä huutelemalla. Eihän sitä sovi ihmisen hyviä aikeita epäillä, eihän?


      • Sekarotuinen..
        vastuullinen... kirjoitti:

        Tutkimukset on tehty, entäpä ne tulokset? Mitähän ovat "kaikki mahdolliset terveystarkastukset"? Täytyy sanoa, että todella kunnioitettavaa, jos sekarotuisen (eli kuten itse sanoit, max. 100 euroa/pentu, ja nekin tietysti pääasiassa nartun omistajalle, hänellehän ne kulutkin) pennuttamisen eteen joku näkee noin paljon vaivaa ja pistää rahaa siihen.

        No, eipä sitten auta muu kuin uskoa, että sinulla täytyy olla pätevät syyt astuttaa juuri kyseinen koira ja etsiä sille kumppania näinkin omituisella tavalla kuin netissä huutelemalla. Eihän sitä sovi ihmisen hyviä aikeita epäillä, eihän?

        :D Kyllä minä narttua muualtakin haen..

        Olen jokaikisen lähiseudun eläinlääkärin kanssa käynyt juttusilla, ja on varmistettu, että KAIKKI MAHDOLLISET terveystarkastukset on tehty, myös silmätarkastus ym.
        Jos tulokset olisivat huonot, tuskin olisin täällä "netissä huutelemassa"?


      • mitä vainoajia..
        vastuullinen... kirjoitti:

        Miksi asiallisia kommentteja ei kaivata? Jos tarkoituksena on kysyä, miksi joku haluaa etsiä koiralleen astutuskaveria ympäri maan = ei mitään väliä, millainen koira, kunhan pentuja tulee. Eikö se ole tehtailua?

        Ja kyllä minä luen puhdasrotuisten palstoja, ja kyllä sielläkin yhtä poskettomiin astutusilmoituksiin kommentoidaan. Katsos kun kaikki eivät ajattele, että kaikkien koirien kuuluu saada tehdä pentuja niin paljon kuin omistajaa sattuu kiinnostamaan. Pentuja on ihan liikaa nykyiselläänkin, koska niitä riittää sellaisiinkin koteihin, joissa ei pätkän vertaa koiranpidosta tiedetä. Ja maailma on väärällään eri tavoin sairaita pentuja. Jokainen hakumammuntana teetetty pentue, joka jätetään teettämättä, on plussaa koiraharrastukselle. Näiden asioiden ajatteleminen ei sinua taida juuri kiinnostaa?

        "Sekarotuisista pennuista en itse edes kehtaisi yli 100 euroa pyytää, eli rahastuksesta ei ole kyse!"

        No kerro sitten, mistä ihmeestä on kyse, onhan sitä pariinkin otteeseen sinulta jo joku kysynyt. Ei voi olla kyse siitä, että haluat oman koirasi pennun, koska kriteerisi ovat noin olemattomat (kaikki käy).

        eiköhän tämä etsijä juuri kertonut tuossa eka viestissä et kuvan laittaa kun juteltu enemmän..et tuskin kelpaa ihan mikä vaan koira.musta ihan idioottia nuo pentutehtailija vainoajat,miksei sekarotuisia pentuja voi tehä jos ne kaikki saa rakastavan kodin ja niistä huolehditaan.ei ole vain puhdasrotuisten oikeus saada jälkeläisiä..mutta tästä asiastahan voi inttää loputtomiin.mutta älkää olko noin ahdasmielisiä kaikki.eikä kannata älistä ennekö tosiaan tietää mistään mitään..


      • 15+10
        mitä vainoajia.. kirjoitti:

        eiköhän tämä etsijä juuri kertonut tuossa eka viestissä et kuvan laittaa kun juteltu enemmän..et tuskin kelpaa ihan mikä vaan koira.musta ihan idioottia nuo pentutehtailija vainoajat,miksei sekarotuisia pentuja voi tehä jos ne kaikki saa rakastavan kodin ja niistä huolehditaan.ei ole vain puhdasrotuisten oikeus saada jälkeläisiä..mutta tästä asiastahan voi inttää loputtomiin.mutta älkää olko noin ahdasmielisiä kaikki.eikä kannata älistä ennekö tosiaan tietää mistään mitään..

        Elikkäs koiralta on katsottu silmät/lonkat/kyynärät/ultrattu sydän jne jne ...hintaa tälle kaikelle on varmaan tullut pari tonnia ... :O Mielestäni silmät ja lonkat ja kyynärät olisi riittänyt ...mutta kukin tyylillään :) Hienoa että joku on noin vlaveutunut eikä ajattele vain rahaa !


      • ????
        15+10 kirjoitti:

        Elikkäs koiralta on katsottu silmät/lonkat/kyynärät/ultrattu sydän jne jne ...hintaa tälle kaikelle on varmaan tullut pari tonnia ... :O Mielestäni silmät ja lonkat ja kyynärät olisi riittänyt ...mutta kukin tyylillään :) Hienoa että joku on noin vlaveutunut eikä ajattele vain rahaa !

        Hyvää päivää ja kirvesvartta.


      • 9+17
        ???? kirjoitti:

        Hyvää päivää ja kirvesvartta.

        Jos koiralle on tehty kaikki mahdolliset terveystarkastukset on se siis kuvattu lonkkien/selän/kyynärien osalta ja sen silmät on peilattu ja koska kaikki mahdolliset on tehty se on vissiin myös geeni testattu ylisempiin perinnöllisiin sairauksiin ...jne jne jne :D


      • Järki käteen!
        9+17 kirjoitti:

        Jos koiralle on tehty kaikki mahdolliset terveystarkastukset on se siis kuvattu lonkkien/selän/kyynärien osalta ja sen silmät on peilattu ja koska kaikki mahdolliset on tehty se on vissiin myös geeni testattu ylisempiin perinnöllisiin sairauksiin ...jne jne jne :D

        Voi yhden kerran! Mun olis kyllä pitänyt viedä mun mieheni kaikkiin testeihin ja varsinkin luonnetestiin. Tutkituttaa, ettei hänellä ole mahdollista sepelvaltimotautia ym ym. ennen kuin aloin hänen kanssaan lapsia tekemään. Ai niin en huomannutkaan, että se olikin niin vain koirien kanssa. Miksei siitä joudu yleisen vainon ja häpäisyn kohteeksi, jos tekee lapsia miehen kanssa, jota ei ole tsekattu päästä varpaisiin? On se vaan niin kiva leikkiä jumalaa, eikö totta? Ei ihmiset viitsisi nähdä noin jumalatonta vaivaa koirien takia ja upottaa niihin rahaa niin paljon, elleivät ne kohottaisi omaa statusta ja niillä ihan oikeasti TEHDÄ RAHAA! Se on julkisivun kiillottelua se, että ajattelen vain koiran parasta ja teetän huippuluokan nartullani laadukkaita pentuja joka jumalan vuosi niin, että maha ja tissit roikkuu maassa muutaman vuoden päästä. Kun joku ihminen haluaa, että sekarotuinen koira saa kerran elämässä nauttia äitinä olemisesta. niin syytetään pentutehtailusta. Menkää nyt jo hoitoon!


      • y5476
        Järki käteen! kirjoitti:

        Voi yhden kerran! Mun olis kyllä pitänyt viedä mun mieheni kaikkiin testeihin ja varsinkin luonnetestiin. Tutkituttaa, ettei hänellä ole mahdollista sepelvaltimotautia ym ym. ennen kuin aloin hänen kanssaan lapsia tekemään. Ai niin en huomannutkaan, että se olikin niin vain koirien kanssa. Miksei siitä joudu yleisen vainon ja häpäisyn kohteeksi, jos tekee lapsia miehen kanssa, jota ei ole tsekattu päästä varpaisiin? On se vaan niin kiva leikkiä jumalaa, eikö totta? Ei ihmiset viitsisi nähdä noin jumalatonta vaivaa koirien takia ja upottaa niihin rahaa niin paljon, elleivät ne kohottaisi omaa statusta ja niillä ihan oikeasti TEHDÄ RAHAA! Se on julkisivun kiillottelua se, että ajattelen vain koiran parasta ja teetän huippuluokan nartullani laadukkaita pentuja joka jumalan vuosi niin, että maha ja tissit roikkuu maassa muutaman vuoden päästä. Kun joku ihminen haluaa, että sekarotuinen koira saa kerran elämässä nauttia äitinä olemisesta. niin syytetään pentutehtailusta. Menkää nyt jo hoitoon!

        Pasat ne nartut siitä äitinä olemisesta "nauti"! huolehtii kun on pakko! joka juoksusta narttu ittekin mukulat vääntäis jos vaan sais,kato kun ne on vietit mitkä vie! tuo nyt on kaikkein huonoin syy pentujen teettämiseen "koirani haluaa kokea äitiyden",mitä?! osaako sun koira puhua ja tällaisen asian kertoa,tuleeko se sun luo ja kertoo: hei mamma,mä haluun nyt vauvoja,että lähetkö nyt ettiin mulle miestä!? no tietysti se uroskin haluaa sitten kerran elämässään kokeilla miltä pimpero tuntuu? ja eihän urokselta nyt sellaista asiaa voi evätä? eihän!? haloo! niin monta pentuetta nähneenä (niin vahinko, kuin kasvattaja ystävien tekemiä),niin ei ne nartut nyt niistä kakaroista niin innoissaan ole! hoivaavat pari viikkoa,mutta sitten kun alkavat naperot liikkua ja naskalit kasvaa,niin mamma on kovaa vauhtia tulossa pentuhuoneen porttien yli ja juoksee kakaroita karkuun..

        Ja se,että roikkuuko nartun maha raskauden jälkeen on kyllä ihan siitä liikunnasta ja ruoasta kiinni ihan niinkuin ihmiselläkin! jos vedät ruokaa napaas raskauden aikana kun elefantti ja jatkat samaa mussutusta synnytyksen jälkeen,niin tankkihan susta silloin jää! kyllähän jokainen ne raskauskilot pois saa jos vaan viittii tehä töitä sen eteen.. tissit on sitten vähän eri asia,niin koirilla kuin ihmisilläkin nisät/tissit ovat jo valmiiksi eri kokoiset ja kaikilla iho on erilainen.Toisilla palautuu hyvin,toisilla jää roikkumaan.
        Ja ihan vaan "järki käteen" tiedoksi!! SKL:llä on kyllä ihan säännökset siitä kuinka usein narttua saa astuttaa ja minkä ikäisenä ja minkälaiset terveystutkimukset mitkäkin rodut vaatii!
        Ja kyllä niillä tutkimuksilla on suurikin merkitys! et säkään vissiin menis panemaan omaa veljeäsi? tai no,mene ja tiedä.. kyllä mun puolesta vois jonkun testin lapsia hankkivillekin järjestää,sen verran ihmeellistä hiihtäjää nähny tuolla kylillä kakaroiden kanssa pyörimässä,että on kyllä tullut moneen kertaan mietittyä,että mitäköhän nuokin raasut ovat ajatelleet ja että ei niillä ainakaan ihmiskunnalle ole mitään annettavaa,lapsistakin huomaa ettei ole mitkään parhaat eväät elämään ihan kasvatuksellisesti kuin geneettisestikään.

        Ja jos ihan totuudenmukaisia ollaan,niin sydän-ja sepelvaltimotaudit tms.on yleensä enemmän itse aiheutettuja kuin perinnöllisiä (tai sairaus on pohjalla,mutta omalla käytöksellä saadaan tila puhkeamaan),mutta kyllä voin omalta kohdaltani sen sanoa,että jos multa tai puolisolta löytyisi ALS (tai siis FALS joka periytyy 25% tod.näköisyydellä),MS-tauti tai muu vastaava tauti joka on suurella tod.näköisyydellä perinnöllinen ja aih.tuskallisen kuoleman,mutta ennen sitä joudut kestämään pahoja kipuja,seuraamaan kun ruumiisi rapistuu tahtomattasi ja jäät täysin muiden armoille,niin ei! en kyllä todellakaan tekisi tuolloin lapsia! se olisi vaan aivan helvetin itsekästä!

        Mutta hei! jos haluaa paskaa yhdistää paskaan,niin sehän on oma valinta! mitä väliä vaikka siinä muiden elämää tuhotaan samalla? itse kun ei joudu siitä kärsimään?!

        Ja kun "järki käteen" immeisellä ei selkeästikään ole minkäännäköistä hajua genetiikasta,koirien yleisimmistä sairauksista,niiden periyttävyydestä, seurauksista tai muustakaan,niin olisi sitten vaan parempi pysyä hiljaa,eikä huudella ympäriinsä huuhaata faktana!


      • y5476
        y5476 kirjoitti:

        Pasat ne nartut siitä äitinä olemisesta "nauti"! huolehtii kun on pakko! joka juoksusta narttu ittekin mukulat vääntäis jos vaan sais,kato kun ne on vietit mitkä vie! tuo nyt on kaikkein huonoin syy pentujen teettämiseen "koirani haluaa kokea äitiyden",mitä?! osaako sun koira puhua ja tällaisen asian kertoa,tuleeko se sun luo ja kertoo: hei mamma,mä haluun nyt vauvoja,että lähetkö nyt ettiin mulle miestä!? no tietysti se uroskin haluaa sitten kerran elämässään kokeilla miltä pimpero tuntuu? ja eihän urokselta nyt sellaista asiaa voi evätä? eihän!? haloo! niin monta pentuetta nähneenä (niin vahinko, kuin kasvattaja ystävien tekemiä),niin ei ne nartut nyt niistä kakaroista niin innoissaan ole! hoivaavat pari viikkoa,mutta sitten kun alkavat naperot liikkua ja naskalit kasvaa,niin mamma on kovaa vauhtia tulossa pentuhuoneen porttien yli ja juoksee kakaroita karkuun..

        Ja se,että roikkuuko nartun maha raskauden jälkeen on kyllä ihan siitä liikunnasta ja ruoasta kiinni ihan niinkuin ihmiselläkin! jos vedät ruokaa napaas raskauden aikana kun elefantti ja jatkat samaa mussutusta synnytyksen jälkeen,niin tankkihan susta silloin jää! kyllähän jokainen ne raskauskilot pois saa jos vaan viittii tehä töitä sen eteen.. tissit on sitten vähän eri asia,niin koirilla kuin ihmisilläkin nisät/tissit ovat jo valmiiksi eri kokoiset ja kaikilla iho on erilainen.Toisilla palautuu hyvin,toisilla jää roikkumaan.
        Ja ihan vaan "järki käteen" tiedoksi!! SKL:llä on kyllä ihan säännökset siitä kuinka usein narttua saa astuttaa ja minkä ikäisenä ja minkälaiset terveystutkimukset mitkäkin rodut vaatii!
        Ja kyllä niillä tutkimuksilla on suurikin merkitys! et säkään vissiin menis panemaan omaa veljeäsi? tai no,mene ja tiedä.. kyllä mun puolesta vois jonkun testin lapsia hankkivillekin järjestää,sen verran ihmeellistä hiihtäjää nähny tuolla kylillä kakaroiden kanssa pyörimässä,että on kyllä tullut moneen kertaan mietittyä,että mitäköhän nuokin raasut ovat ajatelleet ja että ei niillä ainakaan ihmiskunnalle ole mitään annettavaa,lapsistakin huomaa ettei ole mitkään parhaat eväät elämään ihan kasvatuksellisesti kuin geneettisestikään.

        Ja jos ihan totuudenmukaisia ollaan,niin sydän-ja sepelvaltimotaudit tms.on yleensä enemmän itse aiheutettuja kuin perinnöllisiä (tai sairaus on pohjalla,mutta omalla käytöksellä saadaan tila puhkeamaan),mutta kyllä voin omalta kohdaltani sen sanoa,että jos multa tai puolisolta löytyisi ALS (tai siis FALS joka periytyy 25% tod.näköisyydellä),MS-tauti tai muu vastaava tauti joka on suurella tod.näköisyydellä perinnöllinen ja aih.tuskallisen kuoleman,mutta ennen sitä joudut kestämään pahoja kipuja,seuraamaan kun ruumiisi rapistuu tahtomattasi ja jäät täysin muiden armoille,niin ei! en kyllä todellakaan tekisi tuolloin lapsia! se olisi vaan aivan helvetin itsekästä!

        Mutta hei! jos haluaa paskaa yhdistää paskaan,niin sehän on oma valinta! mitä väliä vaikka siinä muiden elämää tuhotaan samalla? itse kun ei joudu siitä kärsimään?!

        Ja kun "järki käteen" immeisellä ei selkeästikään ole minkäännäköistä hajua genetiikasta,koirien yleisimmistä sairauksista,niiden periyttävyydestä, seurauksista tai muustakaan,niin olisi sitten vaan parempi pysyä hiljaa,eikä huudella ympäriinsä huuhaata faktana!

        Pitää vielä tuon paasauksen jälkeen sanoa,että jos kasvattajalla/pentujen teettäjällä on valmiudet pentujen hoitoon (ruoka,madotukset,sirut ym.),vanhemmat on tutkittu (muutenkin kuin silmämääräisesti) ja ollaan rehellisiä koirien hyvistä ja huonoista puolista.Ollaan valmiita paneutumaan odottavan äidin raskauden ajan hoitoon,sekä jälkihoitoon.Tehdään fiksut yhdistelmät,että osataan suurinpiirtein sanoa mitä pennuista tulee (koko,luonne tms).
        On karoittanut mahdolliset riskit (keisarinleikkaus,nartun menehtyminen,kaikki pennut ei menekkään heti kaupaksi jne).
        On kiinnostunut pentujen elämästä niiden lähdettyä uusiin koteihin (ja löytää ensin pennuille hyvät kodit) ja varautunut myös ottamaan koirat takaisin itselleen jos palautuksia jostain syystä tulee. Ja on ihan oikeasti miettiny mitä annettavaa koiralla/yhdistelmällä on koiramaailmalle,niin mun puolesta antaa mennä vaan!

        Nämä ovat vain joitain asioita mitä itse vaadin kasvattajalta.Itse olen omistanut/omistan vain rotukoiria,joista kaksi ovat tulleet minulle aikuisena kodinvaihtajina,mutta en kyllä silti seropejakaan pahalla silmällä katso kunhan vaan on fiksusti suunniteltuja.

        Itse olen esim.rotuunoton puolella,jotta saataisiin monien rotujen terveyttä parannettua ja geenipoolia laajennettua.


    • kinnostunut

      Mitä rotuja koirassasi on? :)
      Olisin kiinnostunut, jos tämä on enää voimassa..??

    • Alkuperäinen..

      Vieläkin ap ilmoitus voimassa, pistäkää vain osoitetta tulemaan. :)

      • vieläkö on astuttamatta?

        Heips. Jos uros on vielä astutettavissa meillä olisi sekarotuinen narttu (karjalankarhukoiraa, lapinkoiraa ja collieta). Tyttö on 8 vuotta ja väriltään mustavalkoinen. Koko olisi n. 50cm.


    • vico

      Hei. vieläkö uroksenne olisi kätyettävissä?

    • voihan_vihtori

      Saanko mä kysyä, että kuka haluaa astuttaa koiransa sekarotuisella koiralla? Onko ihmiset ottanut huomioon esim. syntyykö pennut terveenä, kuinka riiteleviä rodut on toistensa kanssa? Onko täällä oikeesti jotain vatipäitä mitkä menis tosta noin vaan yhdistämään 3--> täysin eri rotua? Missä on taas ihmisten järjenjuoksu....

      • KonstaKuopiosta

        Noin ihan geneettisesti ajatellen, puhdasrotuisilla koirilla on kaikkein eniten perinnöllisiä sairauksia. Mitä "kauempaa" perintötekijät ovat, sen terveempiä yksilöitä. Toki rodunjalostus on johtanut siihen, että mitkä tahansa rotuyhdistelmät eivät ole hyvä ratkaisu.
        Missä on koiran oikeus biologiseen kanssakäymiseen!?? :)) Entä jos sinulle sanottaisi, että et saa harrastaa seksiä koskaan, tai vain kerran pari eläessäsi.. Ehkä tämän viestin aloittaja haluaa vain koiralleen parasta. Ja mistä pentutehtailusta siinä on kyse, jos uroskoiraansa tarjoaa nartuille?


    • Minä vaan

      En ole nimimerkki "aloittajan..", mutta peesaan häntä. Eikö jokaiselle vähänkin omilla aivoillaan ajattelevalle tule pentutehtailu mieleen, jos koiralle huhuillaan astutuskumppania netin palstoilla. Vielä tyyliin "kaikki käy". Ei siinä ainakaan mikään suunnitelmallisuus kuki, että haluttaisiin ja tavoiteltaisiin jotain hyvää pennuilla. Joten mitä jää jäljelle, tehtailijoiden himoitsema raha!

      Eikö pentutehtailu ole juurikin suuniteltua? paljon koiria paskoissa oloissa, millään muulla ei ole väliä kuin rahalla.

    • mitääss

      Oliko jotkut tääl valittamassa vain koska kysees oli seropi eikä puhdasrotuinen? Jos oli niin huhhuh..

    • Anonyymi

      Laittko kuvaa, ja mitä rotuja?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe