Joo eli oon 14-vuotias (kesällä 15) muija. Onko siitä haittaa, jos juon perjantaisin pullon taikka pari siideriä? Painan n.55kg ja oon 169cm.
Ja jos siitä on jotain terveydellistä haittaa, niin mitä? Tuskin maksa tai mikään mukaan menee tosta pilalle...
Alkoholin haitoista
9
1008
Vastaukset
- Eräsmies
että alkoholijuomat on tarkoitettu 18 vuotta täyttäneille.
Itse tosin makasin pusikossa räkä poskella oksentamassa ensimmäisen kerran jo 13 vuotiaana.
1-2 pulloa siideriä ei liene terveysriski, jos päätät vastoin maan lakia juoda, niin juo ne hitaasti ja lopeta niihin kahteen.
Minä olen juonut usein 2 kaljaa ... ikävä kyllä niiden kahden jälkeen olen kuin toinen mies ja se toinen mies yrittää tuhota kaiken kaljan koko maailmasta.
Alkoholissa on se ikävä piirre että hyvin usealle se tekee tuon tempun, kahden kaljan jälkeen tuntuu ettei tunnu vielä miltään ... otanpa vielä yhden jne ...- Jinna
Pystyn hyvin lopettamaan juomisen jo kahteen siideriin, siinä ei oo ongelmaa =)
Oon jo muutaman perjantain juonu yhen tai pari siiderii, eikä oo ees tehny mieli enempää, ku ei mul ny niin kova jano oo ;)
Kaljaa en juo olleskaa, se on pahaa, hyi..
Ajattelin vaan kysyy tätä terveyspuolta, kosk joskus oon joltain kuullu, et nuoret ei sais juoda alkoholii, ku niiden maksa ei oo viel tarpeeks "kestävä" tai jotain... en sit tiijä et puhukse ihan mitä sattuu vai onks siin jotain perää? - Pakkasrouva
Jinna kirjoitti:
Pystyn hyvin lopettamaan juomisen jo kahteen siideriin, siinä ei oo ongelmaa =)
Oon jo muutaman perjantain juonu yhen tai pari siiderii, eikä oo ees tehny mieli enempää, ku ei mul ny niin kova jano oo ;)
Kaljaa en juo olleskaa, se on pahaa, hyi..
Ajattelin vaan kysyy tätä terveyspuolta, kosk joskus oon joltain kuullu, et nuoret ei sais juoda alkoholii, ku niiden maksa ei oo viel tarpeeks "kestävä" tai jotain... en sit tiijä et puhukse ihan mitä sattuu vai onks siin jotain perää?Eipä se höpöjä sulle puhunut. Tuo maksan kehittyminen on aivan totta. Jos alkoholi olisi vaaratonta, miksi sille on säädetty ikäraja?
- vertaus
Ite olem 37-vuotias. Painan 68kg pituus 173cm. Join juuri 8 tuoppia olutta. Tekee vain hyvää...
- alkkis
Mitä aijemmin juomisen aloittaa, sitä nuorempana alkoholisoituu, se noudattaa tiettyä käyrää. Jos vaikka aloittaa juomisen 35-vuotiaana, on todennäköistä,että ei kerkiä alkoholisoitumaan ikänänsä.(normaali juomisella)
- 27v. mies
sinun ikäisenäsi joka viikonloppu, ja usein join parikin isoa pulloa valkoviiniä. maksatesteissä olin vähän yli kakskymppisenä toistuvien rattijuopumusten vuoksi, ja maksa-arvot oli loistavat. Ei ryyppääminen maksaa pahenna. Pelottelua se on
- raitis
Asia selvä!Pää jo varsin pehmeä ja alkoholismi pitkällä,ethän sä muuten olisi ratista kärynnyt,ellet ajaisi jatkuvasti kännissä.Sussa se vika on kun juot eikä kessään eikä missään muussa.Asenne elämään ja asoihin väärä.Juominen näyttää tuovan noita "onnistumisia" käryjä vain lisää ja tapat jonkun pikkulapsen ajoillasi.Et pysty vastaamaan istestäsi etkä mistään muustakaan!Olet pienen lapsen tasolla joka kehuu kaiken jälkeen kirkasta maksaansa
- Pakkasrouva
raitis kirjoitti:
Asia selvä!Pää jo varsin pehmeä ja alkoholismi pitkällä,ethän sä muuten olisi ratista kärynnyt,ellet ajaisi jatkuvasti kännissä.Sussa se vika on kun juot eikä kessään eikä missään muussa.Asenne elämään ja asoihin väärä.Juominen näyttää tuovan noita "onnistumisia" käryjä vain lisää ja tapat jonkun pikkulapsen ajoillasi.Et pysty vastaamaan istestäsi etkä mistään muustakaan!Olet pienen lapsen tasolla joka kehuu kaiken jälkeen kirkasta maksaansa
Alkoholisti ei myönnä ongelmaansa, eikä suostu uskomaan, ettäkö siitä jotain haittaa olisi. Tai ehkä uskoo siinä vaiheessa, kun ne haitat näkyvät omassa kehossa ja käyttäytymisessä. Vähätteleväthän tupakoitsijatkin tupakan vaaroja --> ei mulle ole syöpää tullu, vielä.
Sitäpaisti, vain idiootit ajavat kännissä.
- juha
kanssa noin 16 vuotiana juomaan ja otin viikonloppuna aina pikku kännit ja silloin mietin että ei tässä mitään hätää kun ei mene pitkäksi.Mutta sit meni vuosia sillai mut se alkoin myöhemmin pikkuhiljaa riistäytymään hallinasta ja lopulta meni viikoja ja joskus kuukausi juodessa.
Loputa tajusin että kohta olen haudassa tän aineen kanssa ja päätin et nyt loppu ja se loppui ja en ole katunnut päivääkään sitä päätöstä koska tässä elämässä on paljon viellä edessä ja muutenkin tää on perkuleen hauskaa selvänäkin.Et muista sinäkin sit nää sanat että ei mee pitkäksi toi juominen jos se pysyy hallinassa se on ihan ok.Ja viellä ei se hyvää tee kenenkään sisuskaluille ei sinun eikä sen enempää varmaan aikuisen ihmisenkään;=)Hyvää jatkoa sinulle:=)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791