Vahvemman kannateltavana

ilolla-ammentaa

Kerro murheesi

Katselin tyyntä veden pintaa.
Kuulin äänen sanovan hiljaa:

Puhu minulle, kerro murheesi.
Näin opit kaikessa luottamaan.

Älä katso siihen, mikä satuttaa
ja saa sinut kahleisiinsa.

Tahdon vapauttaa ajatuksesi
sekä tunteidesi maailman.

Kaikki on tehty puolestasi,
kannettu jo ristin puulle.

Sinne voit jättää kuormasi,
luovuttaa kipeän kantamuksesi.

Ceta Lehtniemi

Runo on julkaistu muistaakseni Kotisataman portaalissa, ja olisikohan se ollut myös runo/valokuvakirjassani 'Kuin pieni lähde'. Tunnelma on kuin runon synnyn aikaan. Istun rantaviivan tuntumassa. Näpytän viestiä kännylläni ja sudenkorento istuu hihallani.

4

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilolla-ammentaa

      Vaikka olen toki runojeni kirjoittaja, en muista kaikkea oikein.
      Edellisen runoni säe
      "Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteidesi maailman."
      oli korteissani ja muuallakin portaaleissa muodossa:
      "Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteittesi maailman."
      Jaa -enpä tiedä, miten sen kuuluisi olla? Sen lisäksi juuri runo "Kerro murheesi" ei ole kirjassani "Kuin pieni lähde" (Perussanoma, 2003). Seuraava runo on siellä kyllä:

      Kunpa valosi löytäisi

      Kaiken keskellä suostut
      aina hellästi auttamaan,
      neuvomaan ja opastamaan,
      että Sinun valosi löytäisi minut.

      Aina saan tulla luoksesi
      puhdistuslähteelle saakka.
      Saan silmävoidetta nähdäkseni
      ja levon omista yrityksistäni.

      Isä, tahdon suostua valoosi.
      Se on niin puhdas ja hellä
      Kristuksen kirkkaus ristiltä.
      Se on armon ihmeellinen syli.

      Ceta Lehtniemi

    • Saada olla kämmenellä,
      kiitos lohduttavan runos.

      Ehkä sudenkorentoki tahtoi jotaki kirjoittaa.
      Hellyttävää, luonto kaikkinensa ja
      siinä saamme olla osallisina.

      • ilolla-ammentaa

        Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.

        Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
        Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain.


      • ilolla-ammentaa
        ilolla-ammentaa kirjoitti:

        Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.

        Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
        Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain.

        Lapseni, saat olla heikko

        Olet minun ja saat olla heikko.
        Älä etsi vikoja itsestäsi tai toisista.
        Vihollinen näin tahtoo puhua.

        Menneet virheet ja mutkat näen.
        Olet jo vienyt kaiken ristille.
        Jätä ne turvallisesti sinne.

        Sisimpäsi lepo on juuri siinä,
        että hellität jo oman otteesi.
        Olet vahvemman kannateltavana.

        Ceta Lehtniemi

        Nyt olen kaupungissa ja tietokoneeni äärellä. Aloin itse kaivata runoani, jonka mukaan laitoin ketjun otsikon. Tunsin tarvitsevani juuri sitä.
        Tahdon kuulla: "Saat olla heikko". Tahdon kuulla: "Olet minun." Vähän hullu tunne tuli, kun en löytänyt runoa omista kansioistani, ja löysin sen vasta googlen kautta eräään nettisivuston vieraskirjasta.
        "Olet vahvemman kannateltavana."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe