Kerro murheesi
Katselin tyyntä veden pintaa.
Kuulin äänen sanovan hiljaa:
Puhu minulle, kerro murheesi.
Näin opit kaikessa luottamaan.
Älä katso siihen, mikä satuttaa
ja saa sinut kahleisiinsa.
Tahdon vapauttaa ajatuksesi
sekä tunteidesi maailman.
Kaikki on tehty puolestasi,
kannettu jo ristin puulle.
Sinne voit jättää kuormasi,
luovuttaa kipeän kantamuksesi.
Ceta Lehtniemi
Runo on julkaistu muistaakseni Kotisataman portaalissa, ja olisikohan se ollut myös runo/valokuvakirjassani 'Kuin pieni lähde'. Tunnelma on kuin runon synnyn aikaan. Istun rantaviivan tuntumassa. Näpytän viestiä kännylläni ja sudenkorento istuu hihallani.
Vahvemman kannateltavana
4
447
Vastaukset
- ilolla-ammentaa
Vaikka olen toki runojeni kirjoittaja, en muista kaikkea oikein.
Edellisen runoni säe
"Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteidesi maailman."
oli korteissani ja muuallakin portaaleissa muodossa:
"Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteittesi maailman."
Jaa -enpä tiedä, miten sen kuuluisi olla? Sen lisäksi juuri runo "Kerro murheesi" ei ole kirjassani "Kuin pieni lähde" (Perussanoma, 2003). Seuraava runo on siellä kyllä:
Kunpa valosi löytäisi
Kaiken keskellä suostut
aina hellästi auttamaan,
neuvomaan ja opastamaan,
että Sinun valosi löytäisi minut.
Aina saan tulla luoksesi
puhdistuslähteelle saakka.
Saan silmävoidetta nähdäkseni
ja levon omista yrityksistäni.
Isä, tahdon suostua valoosi.
Se on niin puhdas ja hellä
Kristuksen kirkkaus ristiltä.
Se on armon ihmeellinen syli.
Ceta Lehtniemi Saada olla kämmenellä,
kiitos lohduttavan runos.
Ehkä sudenkorentoki tahtoi jotaki kirjoittaa.
Hellyttävää, luonto kaikkinensa ja
siinä saamme olla osallisina.- ilolla-ammentaa
Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.
Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain. - ilolla-ammentaa
ilolla-ammentaa kirjoitti:
Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.
Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain.Lapseni, saat olla heikko
Olet minun ja saat olla heikko.
Älä etsi vikoja itsestäsi tai toisista.
Vihollinen näin tahtoo puhua.
Menneet virheet ja mutkat näen.
Olet jo vienyt kaiken ristille.
Jätä ne turvallisesti sinne.
Sisimpäsi lepo on juuri siinä,
että hellität jo oman otteesi.
Olet vahvemman kannateltavana.
Ceta Lehtniemi
Nyt olen kaupungissa ja tietokoneeni äärellä. Aloin itse kaivata runoani, jonka mukaan laitoin ketjun otsikon. Tunsin tarvitsevani juuri sitä.
Tahdon kuulla: "Saat olla heikko". Tahdon kuulla: "Olet minun." Vähän hullu tunne tuli, kun en löytänyt runoa omista kansioistani, ja löysin sen vasta googlen kautta eräään nettisivuston vieraskirjasta.
"Olet vahvemman kannateltavana."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1246399Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604082Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503355Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4872883Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2801889Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341576- 871436
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741379Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141363