Vahvemman kannateltavana

ilolla-ammentaa

Kerro murheesi

Katselin tyyntä veden pintaa.
Kuulin äänen sanovan hiljaa:

Puhu minulle, kerro murheesi.
Näin opit kaikessa luottamaan.

Älä katso siihen, mikä satuttaa
ja saa sinut kahleisiinsa.

Tahdon vapauttaa ajatuksesi
sekä tunteidesi maailman.

Kaikki on tehty puolestasi,
kannettu jo ristin puulle.

Sinne voit jättää kuormasi,
luovuttaa kipeän kantamuksesi.

Ceta Lehtniemi

Runo on julkaistu muistaakseni Kotisataman portaalissa, ja olisikohan se ollut myös runo/valokuvakirjassani 'Kuin pieni lähde'. Tunnelma on kuin runon synnyn aikaan. Istun rantaviivan tuntumassa. Näpytän viestiä kännylläni ja sudenkorento istuu hihallani.

4

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilolla-ammentaa

Vaikka olen toki runojeni kirjoittaja, en muista kaikkea oikein.
      Edellisen runoni säe
      "Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteidesi maailman."
      oli korteissani ja muuallakin portaaleissa muodossa:
      "Tahdon vapauttaa ajatuksesi, sekä tunteittesi maailman."
      Jaa -enpä tiedä, miten sen kuuluisi olla? Sen lisäksi juuri runo "Kerro murheesi" ei ole kirjassani "Kuin pieni lähde" (Perussanoma, 2003). Seuraava runo on siellä kyllä:

Kunpa valosi löytäisi

Kaiken keskellä suostut
      aina hellästi auttamaan,
      neuvomaan ja opastamaan,
      että Sinun valosi löytäisi minut.

Aina saan tulla luoksesi
      puhdistuslähteelle saakka.
      Saan silmävoidetta nähdäkseni
      ja levon omista yrityksistäni.

Isä, tahdon suostua valoosi.
      Se on niin puhdas ja hellä
      Kristuksen kirkkaus ristiltä.
      Se on armon ihmeellinen syli.

Ceta Lehtniemi

• Saada olla kämmenellä,
      kiitos lohduttavan runos.

Ehkä sudenkorentoki tahtoi jotaki kirjoittaa.
      Hellyttävää, luonto kaikkinensa ja
      siinä saamme olla osallisina.

• ilolla-ammentaa

Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.

Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
        Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain.

• ilolla-ammentaa
        ilolla-ammentaa kirjoitti:

Kun näpytin kännylläni runoa 'Kerro murheesi', niin punaruskea sudenkorento lennähti vasemman hihan suulle. Toisin sanoen katselin, miten luottavaisesti se lepäsi kädelläni. Kun runo oli kirjoitettu, se lensi pois.

Saan niin valtavan paljon teidän muiden vastauksista. Kiitos sinullekin. Olen saaristossa ja kenttä on huono. Äsken yritin mökin sisältä vastata teen leppis-runoon, mutta en onnistunut. Nyt istun korkealla kalliolla. Matkalla kuvasin pikkuisen punaruskean sienen kännylläni sammalikossa maaten.
        Kurkiaura töräyttelee taivaalla juuri. Äsken harmaahaikara rääkäisi jossain.

Lapseni, saat olla heikko

Olet minun ja saat olla heikko.
        Älä etsi vikoja itsestäsi tai toisista.
        Vihollinen näin tahtoo puhua.

Menneet virheet ja mutkat näen.
        Olet jo vienyt kaiken ristille.
        Jätä ne turvallisesti sinne.

Sisimpäsi lepo on juuri siinä,
        että hellität jo oman otteesi.
        Olet vahvemman kannateltavana.

Ceta Lehtniemi

Nyt olen kaupungissa ja tietokoneeni äärellä. Aloin itse kaivata runoani, jonka mukaan laitoin ketjun otsikon. Tunsin tarvitsevani juuri sitä.
        Tahdon kuulla: "Saat olla heikko". Tahdon kuulla: "Olet minun." Vähän hullu tunne tuli, kun en löytänyt runoa omista kansioistani, ja löysin sen vasta googlen kautta eräään nettisivuston vieraskirjasta.
        "Olet vahvemman kannateltavana."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      124
      6399
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4082
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3355
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2883
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      280
      1889
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1576
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1363
    Aihe