Menossa 30 viikko ja tuo masuasukkini on nyt viimeiset muutaman päivää potkinut, rymistellyt ja sätkinyt ihan hirveästi! Tuntuu, että se saa välillä oikein riehumiskohtauksia, kun maha vaan tärisee, ja tuntuu aivan siltä kuin vauva enemmänkin tärisisi voimakkaasti kuin että se potkisi. Millaisia kokemuksia muilla ja onko tietoa voiko vauva liikkua liikaa, voiko sillä olla jokin hätä kun on niin kovin rauhaton?
Vielä muutama viikko sitten tämä oli vähän liiankin rauhallinen eli johtuuko nyt vaan siitä, että on saanut lisää kokoa, ja siksi kaikki liikkeet tuntuvat niin voimakkaina?
Voiko vauva liikkua liikaa?
7
10941
Vastaukset
- myymiy
Itsellä kans 30 viikko menossa ja mietiskelin tuossa aamulla justiinsa samaa. Kun tuntuu että koko ajan vauva liikkeessä ja tärisee ja pyörii jne...sitte tulin siihen tulokseen että pohdin esikoisen kohdalla ihan samaa jossain vaiheessa ja ihan normaali lapsi synty :) itse luulisin että se liittyy justiinsaki tuohon kasvamiseen ja että liikkeet tuntuu niin paljon paremmin kuin esim. pari viikkoa sitten :)
- klöopiskelija
Vauvasi on reipas, hereillä ollessaan hän liikkuu. Se on aivan normaalia. Sikiö ei voi liikkua liikaa, silloin pitää huolestua, jos liikkeet huomattavasti vähenevät tai loppuvat. Mutta toki neuvolaan voi soittaa, jos mieltäsi askarruttaa.
Tsemppiä odotusaikaan, nauti!!
- olet mitä syöt
Kannattaa miettiä vähän omia syömistottumuksiaan. Itse ainakin huomaan, että vauva on aktiivisimmillaan aina ruokailun jälkeen kun minun verensokeri nousee.. eli kannattaa syödä hitaita hiilareita mielummin kuin nopeita, ettei vauva saa mitään sokerihumalaa :-) Sama kofeiinin kanssa..
Toki tuohon vaikuttaa sekin, että vauvalla alkaa olemaan kokoa lähes kaksi kiloa, ja pienetkin liikkeet tuntuvat selvemmin. - 124345
Kannattaa reippaasti soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä näitä asioita, etenkin vauvan liikkeiden suhteen...
- -p-
just juttelin tuosta neuvolassa, ja terkka sanoi, että vauvan/sikiön liikkuminen on _aina_ pelkästään positiivinen asia. mulla vauva on ollut koko raskauden ajan todella aktiivinen, ja nyt liikkeet tekevät jo tosi kipeää (rv38 ja vauvan kokoarvio 3.2kg).
- Huh-huh edell.
-p- kirjoitti:
just juttelin tuosta neuvolassa, ja terkka sanoi, että vauvan/sikiön liikkuminen on _aina_ pelkästään positiivinen asia. mulla vauva on ollut koko raskauden ajan todella aktiivinen, ja nyt liikkeet tekevät jo tosi kipeää (rv38 ja vauvan kokoarvio 3.2kg).
Kiitos kaikille kommenteista, näyttää olevan samanlaista monilla muillakin! Yllätti vaan nuo äkkiä alkaneet riehumiskohtaukset =), kun aiemmin oli niin kovin vaisun tuntuinen.
- 978634
Huh-huh edell. kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista, näyttää olevan samanlaista monilla muillakin! Yllätti vaan nuo äkkiä alkaneet riehumiskohtaukset =), kun aiemmin oli niin kovin vaisun tuntuinen.
vauvan kuperkeikka saattaa tuntua myös aika kurjalta, itsellä esikoinen harrasti niitä myöhäiseen raskauteen asti ja oli tosi inhottavan tuntuista kun iso mötikkä myllersi urakalla mahassa. Nyt myös tämä toinen vauva on kova liikkumaan ja vahvoja potkuja ja myllerryksiä tekee vaikka raskaus on vasta puolitiessään. Mutta liikkeistä ei pidä ikinä huolestua, päinvastoin. Sitten jos liikkeitä ei kuulu vaikka pari tuntia on niitä yritellyt laskeskella niin kipinkapin soittoa äitipolille, etenkin loppuraskaudessa vko 28 jälkeen. Saattaa vauva olla ahdingossa ja mitä nopeammin saa apua, sitä parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803292Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223142- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384