LAAJAKAISTAN NOPEUS PELAAMISEEN ???

PeliPösilö

Mikä on tarvittava nopeus laajakaistalla että pyörii sujuvasti lagaamatta PS3-pelit online?

Esim: Uncharted 2, Metal Gear Solid 4, ja GTA IV.

10

1797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps3 60gb classic

No mikä nopeus sulla on?
      Itse olen hyvin pelaillut 1 megan laiskalla netillä ja toimi jo sillä aivan mukisematta, nykyään 2 megaa käytössä.
      Kokeile, vai eikö sulla ole omaa nettiä vielä.?

• PeliPösilö

Ei oo vielä, (Mokkula läppäris) Todellakin laajakaistaa oon hankkimassa ihan vaan pelaamista varten, eli ei viitsisi liikaa maksaa jos halvemmillakin toimii lagittomasti.

Eli mikä on pienin laajakaista nopeus jolla pyörii pätkimättä? Ainaki nuo yllä mainitut pelit?

Ja jos yks meganen toimi mukisematta, miks vaihoit kaks megaseen ? =)

• Ps3 60gb classic
        PeliPösilö kirjoitti:

Ei oo vielä, (Mokkula läppäris) Todellakin laajakaistaa oon hankkimassa ihan vaan pelaamista varten, eli ei viitsisi liikaa maksaa jos halvemmillakin toimii lagittomasti.

Eli mikä on pienin laajakaista nopeus jolla pyörii pätkimättä? Ainaki nuo yllä mainitut pelit?

Ja jos yks meganen toimi mukisematta, miks vaihoit kaks megaseen ? =)

1 meganen oli eri palveluntarjoalta mulla vuosia ja hintoja vain nostettiin niin vaihdoin nopeampaan ja halvempaan eri palveluntarjoajalle, siksi vaihdoin.
        Mokkula/nettitikku tai 3g yleensä ei ainakaan toimi ilman kikkailuja ollenkaan konsolissa.
        Gta Iv ja MGS pelasin sillä 1 megan vanhalla liittymällä ja ei ne itselläni lagittanut eikä muutkaan valittanut netissä, no gta.ssa jos oli paljon tavaraa ruudulla niin alkoi nykimään mutta se nyt voi olla pelin vika itsessään.
        Suosittelen vähintään 2 megan yhteyttä ja sillä ainakin itse pärjään erittäin hyvin, jos van nopeampi on mahdollista ottaa niin aina vaan parempi ja varmempi.

• woijgioernhboirlknb
        Ps3 60gb classic kirjoitti:

1 meganen oli eri palveluntarjoalta mulla vuosia ja hintoja vain nostettiin niin vaihdoin nopeampaan ja halvempaan eri palveluntarjoajalle, siksi vaihdoin.
        Mokkula/nettitikku tai 3g yleensä ei ainakaan toimi ilman kikkailuja ollenkaan konsolissa.
        Gta Iv ja MGS pelasin sillä 1 megan vanhalla liittymällä ja ei ne itselläni lagittanut eikä muutkaan valittanut netissä, no gta.ssa jos oli paljon tavaraa ruudulla niin alkoi nykimään mutta se nyt voi olla pelin vika itsessään.
        Suosittelen vähintään 2 megan yhteyttä ja sillä ainakin itse pärjään erittäin hyvin, jos van nopeampi on mahdollista ottaa niin aina vaan parempi ja varmempi.

olen kokeillut silloin tällöin GT5p:lla online pelaamista mokkulalla, Sonera mobiililaajakaista max nopeus 3,6mbps ja kilpailijoiden autot säntäilevät välillä niin että kolareita syntyy väkisin, joskus yhteys toimii kuitenkin ihan kelvollisesti ja online pelaaminen on mukavampaa. Kelpaahan mokkulayhteys jokatapauksessa käyttöjärjestelmän päivitysten lataamiseen, samoin pelien ja demojen lataamiseen PSN storesta, samoin kuin pelien päivitysten latauksiin.
        Olen kytkenyt PS3:n verkkojohdolla läppäriin, ainut muutos mitä piti tehdä läppärissä on että Vistan palomuurin asetuksista piti poistaa valinta "estä kaikki saapuvat yhteydet". PS3 löytää netin sen jälkeen ilman mitään säätämistä automaattisesti.

• jepmastera
        woijgioernhboirlknb kirjoitti:

olen kokeillut silloin tällöin GT5p:lla online pelaamista mokkulalla, Sonera mobiililaajakaista max nopeus 3,6mbps ja kilpailijoiden autot säntäilevät välillä niin että kolareita syntyy väkisin, joskus yhteys toimii kuitenkin ihan kelvollisesti ja online pelaaminen on mukavampaa. Kelpaahan mokkulayhteys jokatapauksessa käyttöjärjestelmän päivitysten lataamiseen, samoin pelien ja demojen lataamiseen PSN storesta, samoin kuin pelien päivitysten latauksiin.
        Olen kytkenyt PS3:n verkkojohdolla läppäriin, ainut muutos mitä piti tehdä läppärissä on että Vistan palomuurin asetuksista piti poistaa valinta "estä kaikki saapuvat yhteydet". PS3 löytää netin sen jälkeen ilman mitään säätämistä automaattisesti.

Nopeutta tärkeämpää online-pelaamisessa on vasteaika joka esimerkiksi mokkulalla on usein useita satoja millisekunteja hyvälläkin yhteydellä. Yleensä suurin osa PSN-pelaajista on jenkeistä jolloin normaali (nopeudesta riippumaton) vasteaika on n 150-200ms /- 100ms perus ADSL-yhteydellä kun mokkulalla helposti 1000ms joka vaikeuttaa suuresti online pelien pelaamista. Alle 200ms on vielä helposti pelattavissa.

• japepo
        woijgioernhboirlknb kirjoitti:

moro. olen itse ymmällään mitä oikeen pitää widows 7 palomuurissa säätää että netti toimiii koska ite en saanut nettiä toimimaan tosin kyseessä on xbox 360

• PeliPösilö

Riittääko 5M laajakaista PS3 pelien lagaamattomaan online pelamiseen? Esim. Red Alert 3 pleikalla?

• Ps3 60gb classic

Aloitappa ketjun lukeminen alusta jos meni jotain ohi.

Jopa 1 megan liittymä riittää lagittamattomaan pelaamiseen, mutta nopeampi on varmempi.

• nopeutta vaaditaan

Kyllä kannattaa lähteä siitä, ettei alle sadan megan laajakaistalla lähde edes yrittämään. Toki jollain parimegaisellakin saa pelit pystyyn, mutta vastustajat hyppivät sinne tänne ja ilmestyvät tyhjästä eteesi ennen kuin ehdit tehdä mitään. Nyrkkisääntö: 100MB tai isompi toimii.

• ps3rocks!!!

itelläni on 256 kbit/s yhteys eikä GTA IV'N pelaaminen tuota ongelmia. pistäkää paremmaks...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe