preeriakoira

preeriakoiraystävä..

osaako joku sanoo luotettavasti et mitä kaikkee preeriakoira syö? ja mitä kaikkii virikkeitä sille voi tehä ja ostaa? niitä' kun ei myydä suomessa, ni onko euroopassakaan niitä myytävänä? saako amerikasta tuoda lemmikkieläintä suomeen? ku oon ajatellu et sitten ku elämäntilanne on sillä mallilla ni voisin matkustaa esim. amerikkaan ja ostaa itelleni preeriakoiran. oon ollu kiinnostunu niistä jo pienest pitäen mut en oikee luota siltikää niihin tietoihin mitä netistä saa esim. ruokinnan suhteen.

3

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - A

      Mieti mitä ne syö luonnossa, siinä on varmaan aika hyvä alku. Ja kyllä Suomestakin saa preeriakoiria :)

      • hmmmmmmmmmmmmmm

        Suomesta ei saa preeriakoiria, yksikään Suomessa elävä prekku ei ole saanut poikasia koska ne vaativat elämää laumassa jotta lisääntyvät ja Suomessa lähes kaikki on sterilisoituja yksilöitä.

        Mutta jos tarkoitit Richardsonin maaoravaa, niin niitä löytyy, mutta se ei ole preeriakoira, ei edes mini sellainen vaan oma lajinsa.


    • hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Näin preeriakoiran omistajana minä kehoittaisin olemaan hankkimatta kyseistä lemmikkiä..

      Miksikö, no siksi lähinnä koska suomalaiset eläinlääkärit eivät tiedä preeriakoirien anatomiasta paljoakaan ja sairaudet/vaivat jotka tulevat voivat olla "pieniä" mutta jos ei nämä ell tiedä tämän lajin hoidosta niin heikoilla olet. Kaikki eläinlääkärit eivät edes ota vastaan näitä juuri sen vuoksi koska eivät tiedä näiden sairauksista mitään, ja kaikki menee lähinnä arvailujen puolelle.

      Preeriakoirat ovat erittäin vahvaluonteisia eläimiä ja purevat TODELLA kovaa, niin tahtoessaan. Ne ovat myös sen verran reviiritietoisia, etteivät pidä vieraista ja puolustavat reviiriään puremalla ja kovaa. Preeriakoirat ovat laumaeläimiä ja saattavat kuolla yksinäisyyteen, jos ottaa vain yhden (mieti nyt itse elämääsi ilman lajitoveria).

      Niiden hormoonitaso nousee talvikautena, joten saattavat olla äkäisiä, eivätkä anna koskea itseensä, tämäkin siis ihan yksilökohtainen.

      Itse olen sitä mieltä, että ei.. Ei enää preeriakoiria Suomeen, vaikka ihania ovatkin, minulle on tuottanut päänvaivaa, sekä unettomia öitä juuri tuon eläinlääkäreiden tieto-taito-puute tästä lajista ja se on tärkeä pointti kun miettii hankkivansa lemmikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe