onneksi

eionneksmagamies

En koskaan eksynyt kravmagaan. Katuisin sitä nyt. Jotain liittoja siellä täällä... kiistellään kuka opettaa "oikein opein" sitä heidän omien sanojensa mukaan "ainoaa oikeaa itsepuolustusta".

Krav Maga on nuortakin nuorempi hittilaji maailmalla ja suomessa vielä vauvan vaipoissa. Lajilla ei ole selvästikään mitään vankkaa perustaa vaan eri seurat ja liitot tappelee keskenään kenen pistoolimiehen pysäytystekniikka on se oikea.

Mun mielestä ihan alunperinkin kyse oli lajista, jonka harrastamisessa ei ole järkeä, ei pitkän tähtäimen tavoitetta. Harjoitellaan vain tilannetta varten, joka ehkä kerran elämässä osuu kohdalle. Ja todennäköisesti harjoitellaan väärin. Oikeat kamppailulajit tarjoavat paljon enemmän eväitä myös reaalimaailman tilanteisiin. Vähän niinkuin hullu amerikkalainen rakentaa yksin ydinpommisuojaansa... että sitten kun ryssät pudottaa pommit niin siitä sitten saa suojaa...

Mun käsitystä tää tän palstan keskustelu vaan vahvistaa. Eiköhän nää hinttijutut jo hyvin kuvaa lajin tasoa. Jokainen joka lukee tätä palstaa nauraa. Mulle tää on ollut kivaa iltaviihdettä parina päivänä :)

10

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Der meister

      VIELÄ' KERRAN EI SE LAJIA HUONONNA JOS JOTKUT TAPPELEE TÄÄLLÄ! vähän sama kun sanois "Tappara on paras eikun ilves ----> jääkiekko on paska koska siellä jotkut Fanboy:t haukkuu toisiaan"

      Itse harrastan Krav magaa enkä ole nähnyt mitään turhaa ja ota huomioon että kehässä sinä VOITAT kadulla sinä SELVIÄT ELOSSA siinä on se ero Suomessa on vain 2 liittoa ja muut voitte unohtaa


      POHJOLAN KRAV MAGA ITSEPUOLUSTUSLIITTO RY (PKMI)
      SKML/International Krav Maga Federationia (IKMF)

      ja miksi näitä riitoja tulee koska TE ETTE OSAA KÄYTTÄÄ GOOGLEA kirjottakaa Krav maga niin löydätte niitä liittoja ei tarvi tulla kysymään täällä' "Krav Maga Africa kuka vetää tätä???!?!?!?"


      ja yllä olevalle kirjotajalle mun tää vahvistaa mun ajatustani siittä että olet tollo harjoitelimme viimeksi suoran lyönnin torjumista ja siihen vasta tekniikka = ei tule vastaan kerran elämässä jos joudut tappeluun

      • fghtrfvfs

        Patentti ja rekisterihallinnosta voi tarkistaa että liittoja on kolme


      • Krav maga harrastaja
        fghtrfvfs kirjoitti:

        Patentti ja rekisterihallinnosta voi tarkistaa että liittoja on kolme

        Suomessa on kaksi liittoa, jotka kuuluvat johonkin kansainväliseen kattojärjestöön, kuten edella kerrottiin.
        Omia liittojahan voi jokainen rekisteröidä, mutta oikeita liittoja on kaksi.
        Krav maga on kova ja tomiva laji, minulla on pitkä budo/kamppailukokemus ja silti löysin Krav magasta paljon uutta toimivaa, tekniikkaa ja taktiikkaa ja se ajatusmalli se on hyvä.


      • JUJUTSUKA
        Krav maga harrastaja kirjoitti:

        Suomessa on kaksi liittoa, jotka kuuluvat johonkin kansainväliseen kattojärjestöön, kuten edella kerrottiin.
        Omia liittojahan voi jokainen rekisteröidä, mutta oikeita liittoja on kaksi.
        Krav maga on kova ja tomiva laji, minulla on pitkä budo/kamppailukokemus ja silti löysin Krav magasta paljon uutta toimivaa, tekniikkaa ja taktiikkaa ja se ajatusmalli se on hyvä.

        Jokainen tyyppi voi perustaa oman liiton tai joku kekkuli voi kantauttaa suomeen uusia liittoja.SEUROJAKIN VOI JOKAINEN PERUSTAA.JA VÄITTÄÄ AIDOKSI LIITOKSI.REPIKÄÄ KUKKAKAALIPÄÄT KORVAT IRTI PÄÄSTÄNNE.oikeaa ja väärää ei kun vaan ole olemassa.Käsityskykyjä on jokaisella omansa.Ei Suomessa voi kukaan väittää olevansa muita parempi tai jos väittää paskaa väittää.Omaa seuraansa ja liittoonsa voi tietty aina kehua ja toisia mustamaalata.Mutta vikaan menee tullaiset aattteet.


      • hervannan ilmiö
        JUJUTSUKA kirjoitti:

        Jokainen tyyppi voi perustaa oman liiton tai joku kekkuli voi kantauttaa suomeen uusia liittoja.SEUROJAKIN VOI JOKAINEN PERUSTAA.JA VÄITTÄÄ AIDOKSI LIITOKSI.REPIKÄÄ KUKKAKAALIPÄÄT KORVAT IRTI PÄÄSTÄNNE.oikeaa ja väärää ei kun vaan ole olemassa.Käsityskykyjä on jokaisella omansa.Ei Suomessa voi kukaan väittää olevansa muita parempi tai jos väittää paskaa väittää.Omaa seuraansa ja liittoonsa voi tietty aina kehua ja toisia mustamaalata.Mutta vikaan menee tullaiset aattteet.

        Kysyisin uteliaana mikä toi k2 senttiseura on.Ja mikä toi heidän itse keksitty liitto on??


      • Hämeen kamppailija
        hervannan ilmiö kirjoitti:

        Kysyisin uteliaana mikä toi k2 senttiseura on.Ja mikä toi heidän itse keksitty liitto on??

        NHB-KLubissa ei ainakaan harjoitella krav magaa, kun seuran perustaja ja ainoa opettaja ei ole koskaan itse harjoitellut krav magaa, kukaan ei tieä Pönttösen km-taustaa, kaikki vaan tietää et ei mittään osaa ja ite oman liittonsa perustanut ja ja otin kameralle se pönttösen näytökse, uskomatonta kui oli huonoo, kun huono tekniikka ja hidas mies, eikä krav magaa mitenkään, mut voi han se pönttö omaa seuraansa kehua.
        tään pöntön puhuma centti kerho on k-4 centeri ja siellä onihan kunnollista krav magaa, kävin kattomassa molempii ja pöntön homma nauratti, menin centeriin ja sen opettajilla on asennetta.


      • AHLEM HASEK
        Hämeen kamppailija kirjoitti:

        NHB-KLubissa ei ainakaan harjoitella krav magaa, kun seuran perustaja ja ainoa opettaja ei ole koskaan itse harjoitellut krav magaa, kukaan ei tieä Pönttösen km-taustaa, kaikki vaan tietää et ei mittään osaa ja ite oman liittonsa perustanut ja ja otin kameralle se pönttösen näytökse, uskomatonta kui oli huonoo, kun huono tekniikka ja hidas mies, eikä krav magaa mitenkään, mut voi han se pönttö omaa seuraansa kehua.
        tään pöntön puhuma centti kerho on k-4 centeri ja siellä onihan kunnollista krav magaa, kävin kattomassa molempii ja pöntön homma nauratti, menin centeriin ja sen opettajilla on asennetta.

        Huomaan että k2 senttipoika hömötiaiset palas balettitunniltaan taas mustamaalaamaan luotettavaa kamppailu seuraa.He ovat todellisia onnettomia puujalkoja.Tämä vanha herra Tisukka Heininen on hidas ja kömpelö.Ei ole koskaan osallistunut Krav maga näytöksiin,hallitsee vain äijä baletin ja senkin onnettomasti koska kaatuilee ja menee solmuun omiin jalkoihinsa,TYYPPI ON OIKEA KUKKA KEPPIEN KEPPI.Kun hän tanssii Ubbe Kuppa Alasen kanssa ovat he aina elementissään,ihastus näkyy heidän kasvoiltaan toisiinsa.Silloin he pysyvät pystyssä kun he nojaavat toisiinsa.He taisivat yhdessä keksiä tämänLIITTONSA SEKÄ KAKA KAKA MAGANSA.tURPAINEN TAAS HEITTÄÄ KUULAA NÄIDEN KAHDEN VANHAN HPUN PÄÄHÄN,EIKÄ HE SIITÄ PAHENE.HEINISEN SEKÄ TURPAISEN KEKSIMÄT KAKA KAKA NÄYTÖKSET JA HEIDÄN KEKSIMÄ LIITTO OPETUS PITÄÄ SISÄLLÄÄN KELVOTONTA KOULUTUSTA SEKÄ TEKNIIKAT OVAT EPÄPUHDASTA JA EPÄKÄYTÄNNÖLLISTÄ PUOLUSTUS-HYÖKKÄYS TEKNIIKKAA.TURPAAN SAA HELPOMMINKIN.JOKAINEN NOILLA OPEILLA VAIKKA KUINKA USKOO SELVIÄVÄNSÄ KADULLA NOILLA OPEILLA SAA AINOASTAAN HYVÄN LÄMMITTELYN .


      • eionneksmagapelle

        Joku junnu taas kirjoittelee... kehässä kamppaillaan, ei kadulla.


      • ABC123DBC
        eionneksmagapelle kirjoitti:

        Joku junnu taas kirjoittelee... kehässä kamppaillaan, ei kadulla.

        Selasin kans näitä kamppailupalstoja... ja heh heh. Täällähän on kunnon sähinät käynnissä. Mun mielestä jotain on treen magailijoilla korvien välissä. Olisikohan joku muukin samaa mieltä kun lukee nää jutut. Hei, menkää johonkin harrastukseen :)


    • irma mielikki

      Näytä joku hieno juttu!?

      Krav maga on siitä vittumainen laji, ettei siitä voi järjestää näytöstä..Ainakaan niin,
      että se puhuttelis ketään =(

      Kävin yhden näytöksen kattomassa, mutta menin vasta 4 vuotta sen jälkeen reeneihin.
      Silloinkin lähinnä sen takia, ettei muija näyttänhyt koskaan mitään hienoa...
      Kun siellä sitten oli tajusi pian kun kotio pääsi, että ei tosiaan voi näyttää mitään hienoa
      kun sieltä salilta tuli oli pää ihan tyhjä kaikesta tiedosta... Mutta 2 vuotta jäljestä päin huomasi Madridissa että jotain tonne takaraivoon oli jäänytkin... Ja lähinnä katson,
      että lähdin sieltä kapakasta täysin Krav Magan ansiosta ..Se, että sinne jäi haarukka jonkun rintaan pystyyn ei varsinaisesti ole minun vikani.

      Positiivista tuossa lajissa oli kuitenkin se, että saa kulkea milloin ja missä haluaa eikä tarvi
      sen enempää miettiä.
      Muitakin lajeja oon koittanut ja miettinyt ja nyt tauon jälkeen harkinnut paluuta
      mut se vaan vie sydämen kerrasta... Ei kait mikää laji sen huonompi oo..Mut täsä pärjää
      myös jos on selkä poikki tai fysiikka muuten huono, eli myös läskeille =)...
      Tosin siel lähti ittel 8 kg ja paksuimmal 35 kg mut silti...

      Mut ainakin tän opit ei unohdu seuraavassa mutkassa...ja on pienelläkin
      naisella selkeesti toimiva...hyökääjästä riippumatta!

      Tosin myönnettäköön, että oon törmännyt vuosien jälkeen vitun ikävään ilmiöön
      missä milä tahansa Krav Magalla rahastetaan sikana ja se tehdään suomessa
      musta vähän kökösti. Mainitsemani "aito/oikea"
      liitto tarjoaa siviileille eri paketin kuin muille =(

      3 Eri laatua saa heiltä ja se pistää vähän vituttamaan...
      Koska jos 9 kk:della päästään siihen mikä vie siviililtä 6 vuotta niin on
      se vähän kusetusta...Jos halutaan opettaa jotain niin tehdöön se kunnolla.

      Olen myös harkinnut että kävisi ulkomailla hakemassa ko.liiton opetusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe