Ranskan eläkeikä-lakko

Iloinen ihminen

2

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on

Kukapa ei eläkkeelle lähtisi, jos eläke riittää elämiseen. Käytettävissä oleva eläkerahamäärä ei ehkä riitä suurista ikäluokista muodostuvalle eläkeläismäärälle jaettuna. Silloin pitää joko kehittää jostain lisää rahaa eläkkeisiin, laskea eläkkeiden euromäärää tai vähentää eläkeläisten määrää (eli viivästyttää eläkkeelle siirtymistä). Varmaan noita kaikkia kokeillaan.

Itse olen valmis työskentelemään pidempäänkin, koska olen tehnyt pätkätöitä ja ollut aika-ajoin työttömänä, enkä ole joutunut ajamaan itseäni loppuun.

Olen aivan varma siitä, että suomalainen työnantaja ottaa mielummin nuoremman työntekijän ulkomailta kuin, että palkkaisi yli-ikäisen suomalaisen. Toki yli 60-vuotiaat tullaan kelpuuttamaan toisarvoisiin tehtäviin, mutta iäkkään ihmisen suorituskykyyn ei luoteta, ja koulutus noteerataan nollaksi, kun on kyse jostain vaativammasta työstä. Lähivuosina Suomen nuorempaan sukupolveen tullaan ottamaan täydennystä ulkomailta, ja eläkeiän korotus jää pelkäksi visioksi, koska työnantajapuoli ei tule innostumaan yli 60-vuotiaiden palkkaamisesta.

• Tää on taas näitten herrojen ja eläkerahastojen sotkuja, kun lähdetään leikkiin eläkerahoilla pörssiin ja tekemään pikavoittoja. Ainoa vika asiassa on, että pitäis hallita ala ennenkuin lähtee leikkiin mukaan. Ei ole mitään tarvetta nostaa eläkeikää kummassakaan maassa. Rahat piisavat eläkkeiden maksuun, mutta näin saadaan kansalaisten turvat tukkoon ( Suomessa). Onneksi tuolla etelämmässä osaavat vielä puolustaa oikeuksiaan. Omassa ammatissani oli aikanaan eläkeikä 53v, myöhemmin 55v ja nyt 63v ja kun katsotaan kokonaisuutta niin työn tuottavuus on kasvanut noin 10 kertaiseksi, mutta kenen kustannuksella. Ei pelkästään työntekijöiden vaan tavallisten ihmisten jotka matkustavat junalla. Heidän turvallisuutensa tässä on kärsinyt kaikkein eniten. Mikäli tämä on oikea tie niin nostetaan eläkeikä saman tien 100 vuoteen niin ei ole montaa eläkkeensaajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      63
      4908
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      31
      3715
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      22
      3340
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      79
      2315
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1889
    6. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1571
    7. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1512
    8. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      330
      1460
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      14
      1423
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      33
      1320
    Aihe