Ranskan eläkeikä-lakko

Iloinen ihminen

2

496

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on

Kukapa ei eläkkeelle lähtisi, jos eläke riittää elämiseen. Käytettävissä oleva eläkerahamäärä ei ehkä riitä suurista ikäluokista muodostuvalle eläkeläismäärälle jaettuna. Silloin pitää joko kehittää jostain lisää rahaa eläkkeisiin, laskea eläkkeiden euromäärää tai vähentää eläkeläisten määrää (eli viivästyttää eläkkeelle siirtymistä). Varmaan noita kaikkia kokeillaan.

Itse olen valmis työskentelemään pidempäänkin, koska olen tehnyt pätkätöitä ja ollut aika-ajoin työttömänä, enkä ole joutunut ajamaan itseäni loppuun.

Olen aivan varma siitä, että suomalainen työnantaja ottaa mielummin nuoremman työntekijän ulkomailta kuin, että palkkaisi yli-ikäisen suomalaisen. Toki yli 60-vuotiaat tullaan kelpuuttamaan toisarvoisiin tehtäviin, mutta iäkkään ihmisen suorituskykyyn ei luoteta, ja koulutus noteerataan nollaksi, kun on kyse jostain vaativammasta työstä. Lähivuosina Suomen nuorempaan sukupolveen tullaan ottamaan täydennystä ulkomailta, ja eläkeiän korotus jää pelkäksi visioksi, koska työnantajapuoli ei tule innostumaan yli 60-vuotiaiden palkkaamisesta.

• Tää on taas näitten herrojen ja eläkerahastojen sotkuja, kun lähdetään leikkiin eläkerahoilla pörssiin ja tekemään pikavoittoja. Ainoa vika asiassa on, että pitäis hallita ala ennenkuin lähtee leikkiin mukaan. Ei ole mitään tarvetta nostaa eläkeikää kummassakaan maassa. Rahat piisavat eläkkeiden maksuun, mutta näin saadaan kansalaisten turvat tukkoon ( Suomessa). Onneksi tuolla etelämmässä osaavat vielä puolustaa oikeuksiaan. Omassa ammatissani oli aikanaan eläkeikä 53v, myöhemmin 55v ja nyt 63v ja kun katsotaan kokonaisuutta niin työn tuottavuus on kasvanut noin 10 kertaiseksi, mutta kenen kustannuksella. Ei pelkästään työntekijöiden vaan tavallisten ihmisten jotka matkustavat junalla. Heidän turvallisuutensa tässä on kärsinyt kaikkein eniten. Mikäli tämä on oikea tie niin nostetaan eläkeikä saman tien 100 vuoteen niin ei ole montaa eläkkeensaajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit minusta mies

Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm
      Ikävä
      72
      1157
    2. Niin se mies

Mikä sen miehen etunimi muuten on ketä kaipailet
      Ikävä
      55
      1038
    3. Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin

Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s
      Ikävä
      44
      999
    4. Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."

Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      860
    5. Martina ja Levin kiinteistö

Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      330
      770
    6. Selvitetään tämä meidän välinen juttu

Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte
      Ikävä
      21
      734
    7. Harmittaa kun en saa edes tietää

miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää
      Ikävä
      51
      720
    8. Mikä on ollut

Paras kuva kaivatustasi?
      Ikävä
      40
      707
    9. Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta

Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi
      Tv-sarjat
      8
      632
    10. Teköäly löytää teidät

Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani
      Sinkut
      181
      624
    Aihe