Heip!
Olen varma siitä että, minulla on ADHD mutten uskalla hankkia diagnoosia, Elämä on yhtä helvettiä ja arki todella rankkaa (ollut aina).
Järjestyksen ylläpitäminen kotona on todella vaikeaa ja liian haastavaa.
Liikkeessä pitäisi olla jatkuvasti! ystäväni arvostelevat minua kovin sanoin kun eivät ymmärrä ettei arjen pyöritys ole minulle niin itsestään selvyys kuin heille ja tämä oikeasti saa minut lannistumaan :(
Silti olen mielestäni selvinnyt suht hyvin, vaikka normaali arki onkin todella haastavaa mutta vihdoin ja viimein toivoisin saavani tähän helpotuksen, diagnoosin ja lääkityksen.
Ongelman ydin onkin se minkä mainitsinkin etten uskalla hankkia diagnoosia koska pelkään että joudun syyniin tai että lapseni viedään pois minulta.
Molemmat lapsistani ovat tarkkoja, tunnollisia, rauhallisia ja fiksuja vaikka iältään ovat molemmat reilusti alle kouluikäisiä. Olen siis onnistunut mielestäni heidän kasvatuksessa, mutta huomaan jo heistä että heitä rasittaa minun poukkoilu, tavaroiden hukkaaminen ja muutenkin sekasortoinen olemus.
Lasteni kannalta olisi tärkeää että saisin diagnoosin, mutta se pelko lapsien kyttämiseen tai menettämiseen on liian suuri.
Onko ketään kohtalo toveria? selviytymistarinaa? neuvojaa? kaipaisin kipeästi apua.
Rankkaa
Vauhdikas-Mamma
1
539
Vastaukset
- aikuinen addi
addi, diagnoosin sain kun olin 33 v ja olen siitä kovin tyytyväinen. Lääkitystä käytän tarvittaessa.
Miksi ihmeessä et uskalla (?) hankkia diagnoosia? Tai siis mennä tutkimuksiin. Ei lapsia diagnoosin takia oteta huostaan, miksi ihmeessä otettaisiin?!
Itselläni on kolme lasta, kaikki alle kouluikäisiä. Olen tyäelämässä, pärjään ihan ok. jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133728Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273020Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742795Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2241487
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1631095Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21077Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311004Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961