Heip!
Olen varma siitä että, minulla on ADHD mutten uskalla hankkia diagnoosia, Elämä on yhtä helvettiä ja arki todella rankkaa (ollut aina).
Järjestyksen ylläpitäminen kotona on todella vaikeaa ja liian haastavaa.
Liikkeessä pitäisi olla jatkuvasti! ystäväni arvostelevat minua kovin sanoin kun eivät ymmärrä ettei arjen pyöritys ole minulle niin itsestään selvyys kuin heille ja tämä oikeasti saa minut lannistumaan :(
Silti olen mielestäni selvinnyt suht hyvin, vaikka normaali arki onkin todella haastavaa mutta vihdoin ja viimein toivoisin saavani tähän helpotuksen, diagnoosin ja lääkityksen.
Ongelman ydin onkin se minkä mainitsinkin etten uskalla hankkia diagnoosia koska pelkään että joudun syyniin tai että lapseni viedään pois minulta.
Molemmat lapsistani ovat tarkkoja, tunnollisia, rauhallisia ja fiksuja vaikka iältään ovat molemmat reilusti alle kouluikäisiä. Olen siis onnistunut mielestäni heidän kasvatuksessa, mutta huomaan jo heistä että heitä rasittaa minun poukkoilu, tavaroiden hukkaaminen ja muutenkin sekasortoinen olemus.
Lasteni kannalta olisi tärkeää että saisin diagnoosin, mutta se pelko lapsien kyttämiseen tai menettämiseen on liian suuri.
Onko ketään kohtalo toveria? selviytymistarinaa? neuvojaa? kaipaisin kipeästi apua.
Rankkaa
Vauhdikas-Mamma
1
573
Vastaukset
- aikuinen addi
addi, diagnoosin sain kun olin 33 v ja olen siitä kovin tyytyväinen. Lääkitystä käytän tarvittaessa.
Miksi ihmeessä et uskalla (?) hankkia diagnoosia? Tai siis mennä tutkimuksiin. Ei lapsia diagnoosin takia oteta huostaan, miksi ihmeessä otettaisiin?!
Itselläni on kolme lasta, kaikki alle kouluikäisiä. Olen tyäelämässä, pärjään ihan ok. jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku655265Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel302406Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1102217HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201905Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151859- 1111770
Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531214Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2591190Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.511094- 69966