160 euron matkalaukkumaksu

MLöä

Finnair on ottanut kaikessa hiljaisuudessa käyttöön tiukat matkatavarasäännöt. Matkustajalla saa olla vain yksi ruumaan menevä matkatavara. Toisesta peritään meno-paluu -lennolla jopa 160 euron matkalaukkumaksu.

Myös suhtautuminen ylipainoihin on tiukkaa. Uusien ohjeiden mukaan lisämaksumaksu peritään aika kun matkalaukun paino ylittää 23 kiloa. Maksu vaihtelee lennon pituuden mukaan 30 - 80 euron välillä/suunta.

78

7718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOLLOLLOL

      omien sanojensa mukaan he kehittivät tätäkin palvelua vain asiakkaiden hyväksi...

      • Suuri muutos

        Tämähän menee yli äyräiden, tähän saakka on ollut ilo kuljettaa suksipusseja, lumilautoja, golfbägejä, lastenvaunuja jne. matkatavarakiintiössä mukana, on vain vähän keventänyt muiden matkalaukkujen painoja.

        Tähtääkö Finnair nyt siihen, että porukka maksaa mukisematta 30€ lisää kaikesta, mitkä ei mahdu yhteen laukkuun.... Kohta suomalaiset ovat maailmalla kuin jossain vinkuirkutstaniassa, missä näkee ihmisten matkustavan täyteenahdettujen ylisuurien IKEA- kassien kera. Tällä tavalla toki saadaan Baronan poikien käsivarsia säästettyä matkalukkuhihnoilla, heillehän voidaan maksaa nyt vähemmän, samalla revitään matkustajilta ekstramaksu samasta asiasta, mikä ennen oli ilmaista. Eihän kaikki 23 kg:n vaatepakkaukset edes mahdu taksin takakonttiin, jos niitä ei ole jaettu useammaksi pakkaukseksi. Mitäs sit jos ilmastointiteippaa kentällä kaksi laukkua yhteen....

        Olen lähdössä Lappiin lähiviikkoina, pitäiskö minun tunkea kaikki matkatavarat lumilautapussiin, että selviäisin ilman lisämaksua.


      • peli hävitty

        Täytyyhän ylihintaisten matkalippujen karkoittamille asiakkaile kehittää joku korvaava maksu.
        Ei sitä muuten tappiota synny.
        Finnairilla on raha menettänyt arvonsa.


      • hmm, hmm

        Alkuperäiselle.

        Jos sinä omistaisit lentoyhtiön, niin minkä verran sinä velottaisit, jotta firmasi tienaisi sinulle ja työtekijöillesi!!!

        Kiitos vastauksesta etukäteen. Tietysti perustelet oman hintasi vähintään kymmenellä kohdalla.


      • Seppo58
        hmm, hmm kirjoitti:

        Alkuperäiselle.

        Jos sinä omistaisit lentoyhtiön, niin minkä verran sinä velottaisit, jotta firmasi tienaisi sinulle ja työtekijöillesi!!!

        Kiitos vastauksesta etukäteen. Tietysti perustelet oman hintasi vähintään kymmenellä kohdalla.

        Ei ihme että jengi joutuu ottamaan pikavippejä (http://pikavippisivut.com) kun elämisestä on tehty näin kallista. Finnair on nykyään halpalentoyhtiön tasoinen palvelultaan, mutta luksuslentoyhtiön tasoinen hinnoittelultaan. Edessä on väistämättä konkurssi tätä menoa.


      • no propleem
        Suuri muutos kirjoitti:

        Tämähän menee yli äyräiden, tähän saakka on ollut ilo kuljettaa suksipusseja, lumilautoja, golfbägejä, lastenvaunuja jne. matkatavarakiintiössä mukana, on vain vähän keventänyt muiden matkalaukkujen painoja.

        Tähtääkö Finnair nyt siihen, että porukka maksaa mukisematta 30€ lisää kaikesta, mitkä ei mahdu yhteen laukkuun.... Kohta suomalaiset ovat maailmalla kuin jossain vinkuirkutstaniassa, missä näkee ihmisten matkustavan täyteenahdettujen ylisuurien IKEA- kassien kera. Tällä tavalla toki saadaan Baronan poikien käsivarsia säästettyä matkalukkuhihnoilla, heillehän voidaan maksaa nyt vähemmän, samalla revitään matkustajilta ekstramaksu samasta asiasta, mikä ennen oli ilmaista. Eihän kaikki 23 kg:n vaatepakkaukset edes mahdu taksin takakonttiin, jos niitä ei ole jaettu useammaksi pakkaukseksi. Mitäs sit jos ilmastointiteippaa kentällä kaksi laukkua yhteen....

        Olen lähdössä Lappiin lähiviikkoina, pitäiskö minun tunkea kaikki matkatavarat lumilautapussiin, että selviäisin ilman lisämaksua.

        voit säästää rahaa huomattavan paljon ja olla menemättä lappiin ollenkaan:) säästä nekin rahat esimerkiksi vaikkapa ruokaa tai asumiseen,ihan turhaa on helsingistä lähteä poukkoilemaan minnekkään lappiin ei finnairilla kuitenkaan mikään toimi kuten ei vr lläkään kun kumpikin yhtiö on kapitalistien toimesta myyty ulkolaisille sijoittajille kiitä kataista siitä kaikesta jospa se katainen antaisi rahaa vähävaraisille kannattajilleen :)


      • virtis

        miliisi.eu


      • Etelään mielummin
        no propleem kirjoitti:

        voit säästää rahaa huomattavan paljon ja olla menemättä lappiin ollenkaan:) säästä nekin rahat esimerkiksi vaikkapa ruokaa tai asumiseen,ihan turhaa on helsingistä lähteä poukkoilemaan minnekkään lappiin ei finnairilla kuitenkaan mikään toimi kuten ei vr lläkään kun kumpikin yhtiö on kapitalistien toimesta myyty ulkolaisille sijoittajille kiitä kataista siitä kaikesta jospa se katainen antaisi rahaa vähävaraisille kannattajilleen :)

        Finnair on tolkuttoman kallis, VR:ään en jalallani astu ja autolla en mene nykyisen nollatoleranssin ja automaattivalvonnan vuoksi. Siksi menen vuoron perään Aasiaan, Etelä- tai Pohjois-Amerikkaan.

        Tulee halvemmaksi, saa polttaa (useimmissa paikoissa sisällä tai terassilla) ja saa nätin rusketuksen. Niin sekaisin en enää ole, että matkailisin Suomessa jos halpoja lentoja saa muualle.


      • 7jj66
        Etelään mielummin kirjoitti:

        Finnair on tolkuttoman kallis, VR:ään en jalallani astu ja autolla en mene nykyisen nollatoleranssin ja automaattivalvonnan vuoksi. Siksi menen vuoron perään Aasiaan, Etelä- tai Pohjois-Amerikkaan.

        Tulee halvemmaksi, saa polttaa (useimmissa paikoissa sisällä tai terassilla) ja saa nätin rusketuksen. Niin sekaisin en enää ole, että matkailisin Suomessa jos halpoja lentoja saa muualle.

        muista tämä sitten, kun ihosi on auringon ja tupakan turmelema =)


      • järki hoi älä jätä
        Seppo58 kirjoitti:

        Ei ihme että jengi joutuu ottamaan pikavippejä (http://pikavippisivut.com) kun elämisestä on tehty näin kallista. Finnair on nykyään halpalentoyhtiön tasoinen palvelultaan, mutta luksuslentoyhtiön tasoinen hinnoittelultaan. Edessä on väistämättä konkurssi tätä menoa.

        "Ei ihme, että jengi joutuu ottamaan pikavippejä, kun elämisestä on tehty näin kallista. "

        Ajattelehan, mitä puhut, onko lentäminen lomakohteisiin jotenkin pakollista, että joutuu ottamaan pikavippejä? Jotenkin sinulla prioriteetit menneet sekaisin. Pikavipeilläkö matkustetaan? Haloo!!!


      • mennä omalla
        Etelään mielummin kirjoitti:

        Finnair on tolkuttoman kallis, VR:ään en jalallani astu ja autolla en mene nykyisen nollatoleranssin ja automaattivalvonnan vuoksi. Siksi menen vuoron perään Aasiaan, Etelä- tai Pohjois-Amerikkaan.

        Tulee halvemmaksi, saa polttaa (useimmissa paikoissa sisällä tai terassilla) ja saa nätin rusketuksen. Niin sekaisin en enää ole, että matkailisin Suomessa jos halpoja lentoja saa muualle.

        lentokoneella. Ei oo ruuhkaa suomen ilmatilassa!


      • Anonyymi
        hmm, hmm kirjoitti:

        Alkuperäiselle.

        Jos sinä omistaisit lentoyhtiön, niin minkä verran sinä velottaisit, jotta firmasi tienaisi sinulle ja työtekijöillesi!!!

        Kiitos vastauksesta etukäteen. Tietysti perustelet oman hintasi vähintään kymmenellä kohdalla.

        Kieltääkö mikään laki perustamasta lentoyhtiötä, ja laittamasta yhtiön säännökset sellaiseksi, että mitään koronavirukseen liittyviä todistuksia (kuten koronapassia) ei vaadita missään tilanteessa, ja kaikki ovat tervetulleita lennolle, ja jokainen matkustaja päättää itse käyttääkö maskia vai ei?


    • Itkiskö vai naurais?

      Täällähän tätä jo puitiin. On todella surkeita uudistuksia. Hämmästyttää vielä enemmän kun yhtäkkiä sama on muka keksitty Blue1:llä 1.10 alkaen. Eipä voisi enempää vaikuttaa yhteisesti sovitulta eli lainvastaiselta kartellilt? Suomessa on aivan liian pienet piirit monessa asiassa.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9240995

      On mennyt homma sairaaksi. Maakunnista kun lähtee Käymään New Yorkissa 619 euron tarjouslipulla 24 kilon matkalaukulla niin hintaan pompsahtaa lisämaksua 30e 80e x 2 = 220e = 839e

      • johan on markkinat

        Tästähän tietysti puuttui se kotimaan lennon hinta, joka on helposti 300e eli reilulla tonnilla Nykiin. Halpaa, eikö totta!

        En muuten tule maksamaan ylipainomaksuja. Sullon tavarat ISOIHIN taskuihini, joita löytyy jokaisesta yllepuetustsa vaatekappaleesta.


    • hyvin huolestunut

      saa viedä vain lentokoneeseen VAIN 92 kiloa ruumaan meneviin laukkuihin. Mites nyt onnistuu meidän perheen 2 viikon thaimaan matka ???

      • air-riisto

        Aasian matka täytyy tehdä eri yhtiöllä. Noin pikaohjeena. Joissakin tilanteissa, ikäryhmästä riippuen,
        kannattaa ostaa paikan päältä ja unohtaa nuo naurettavat lisäpainomaksut. Mutta, hankalaksi tahtoovat
        tehdä. Sitten pitäisi vielä pohtia 400 euron gomfort-paikka että terveys kestäisi.


      • fsfssa

        kaikilla ei ole 4-henkistä persettä


      • Ei panikoida

        Mihin ihmeeseen nää tarttet taimaaseen 92 kiloo kampetta???? Passit, hammasharjat, rouvalle dildo, ukolle kasa kortonkeja ( molemmat tosin valinnaisia matkakamppeita) ja muksuille muutama akun taskukirja pienen rahatukun sekä pankkikortin kera. Muun saat paikan päältä, edullisesti, lapsityövoimalla tehtyinä tuotteina.
        Pienennä hyvä immeinen sitä tavaramäärää, niin maailma pelastuu. Miksi viedä omia rojuja paikkaan missä on kaikki saatavilla. Tuet paikan päällä ostamalla sikäläistä taloutta ja maailmantalous pelastuu, sitäpaitti, oma hiilijälkes jää pienemmäksi.


      • Puhut
        Ei panikoida kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen nää tarttet taimaaseen 92 kiloo kampetta???? Passit, hammasharjat, rouvalle dildo, ukolle kasa kortonkeja ( molemmat tosin valinnaisia matkakamppeita) ja muksuille muutama akun taskukirja pienen rahatukun sekä pankkikortin kera. Muun saat paikan päältä, edullisesti, lapsityövoimalla tehtyinä tuotteina.
        Pienennä hyvä immeinen sitä tavaramäärää, niin maailma pelastuu. Miksi viedä omia rojuja paikkaan missä on kaikki saatavilla. Tuet paikan päällä ostamalla sikäläistä taloutta ja maailmantalous pelastuu, sitäpaitti, oma hiilijälkes jää pienemmäksi.

        Me reissataan 7-hengen voimin. Viime Kanarian matkalla meillä oli vielä 8-henkeä mukna.(6-lasta) Matkatavaroiden yhteispaino oli n. 35 kg joten en kertaakaikkiaan ymmärrä tuota yli 90 kg.n matkatavaramäärää neljälle hengelle!!????


      • trytyj
        Puhut kirjoitti:

        Me reissataan 7-hengen voimin. Viime Kanarian matkalla meillä oli vielä 8-henkeä mukna.(6-lasta) Matkatavaroiden yhteispaino oli n. 35 kg joten en kertaakaikkiaan ymmärrä tuota yli 90 kg.n matkatavaramäärää neljälle hengelle!!????

        No et varmasti ymmärräkään jos et kerran tiedä mitä sarkasmi on tai sitä tunnista...


      • narussa kulkijat
        Ei panikoida kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen nää tarttet taimaaseen 92 kiloo kampetta???? Passit, hammasharjat, rouvalle dildo, ukolle kasa kortonkeja ( molemmat tosin valinnaisia matkakamppeita) ja muksuille muutama akun taskukirja pienen rahatukun sekä pankkikortin kera. Muun saat paikan päältä, edullisesti, lapsityövoimalla tehtyinä tuotteina.
        Pienennä hyvä immeinen sitä tavaramäärää, niin maailma pelastuu. Miksi viedä omia rojuja paikkaan missä on kaikki saatavilla. Tuet paikan päällä ostamalla sikäläistä taloutta ja maailmantalous pelastuu, sitäpaitti, oma hiilijälkes jää pienemmäksi.

        vitä väliä hiilijalanjäljellä? Ilmastonmuutos on kokonaan mainosmiesten juttu. Tyhmiä huijataan. Antaa öljyn palaa.


    • Olisi hienoa, jos jokaiselle matkustajalle olisi kokonaispaino, jonka voisi "varata" koneesta.

      Esim. 100kg per asiakas, joka koostuisi:
      - oma paino
      - ruumaan menevät matkatavarat
      - käsimatkatavarat

      Lopusta sitten ylimääräistä maksua.

      Mietintää tuohon:
      - miten perhe-/ryhmämatkat, joissa on henkilöitä á 5kg mukana, voiko jakaa muiden kesken säästynyttä kilomäärää vai ei?

      • alamäki ees

        Valtio ja Finnair. Molemmissa sama tyyli. Missään ei ole tolkkua kulupuolella,kaikki kuitataan
        veroja ja lippuja /maksuja nostamalla.


      • alamäki ees kirjoitti:

        Valtio ja Finnair. Molemmissa sama tyyli. Missään ei ole tolkkua kulupuolella,kaikki kuitataan
        veroja ja lippuja /maksuja nostamalla.

        Silloin kun lopetin Finnairin palvelujen käyttämisen niin omalta osaltani loppuivat kaikki vaikeudet lentomatkoilla.Matkustan laukkuineni ja kasseineni 5-6klp mannerten välistä ja saman verran euroopan kohteisiin(myös pompuilla) normaali tallaajan osastossa.Yleensä nuo pitkät lennot otan myös euroopan kautta.

        Yhdenkään ulkomaisen lentoyhtiön edustaja ei ole IKINÄ narissut tai marissut mistään asiasta! Minulle nimittäin riittää kun osaavat sanoa welcome ja yes sir!


      • marraskuu siellä
        until2020 kirjoitti:

        Silloin kun lopetin Finnairin palvelujen käyttämisen niin omalta osaltani loppuivat kaikki vaikeudet lentomatkoilla.Matkustan laukkuineni ja kasseineni 5-6klp mannerten välistä ja saman verran euroopan kohteisiin(myös pompuilla) normaali tallaajan osastossa.Yleensä nuo pitkät lennot otan myös euroopan kautta.

        Yhdenkään ulkomaisen lentoyhtiön edustaja ei ole IKINÄ narissut tai marissut mistään asiasta! Minulle nimittäin riittää kun osaavat sanoa welcome ja yes sir!

        Hei! Mitä te kannatte oikein matkalla, kun 23 kg ei riiitä? Ai niin kuulin Teneritsalla 80-luvulla suomalaisrouvasta, joka oli tuonut perhematkalla 13 kg perunoita tullessaan. Suurimman osan puuttuvista saa paikanpäältä. Minulla on onneksi Thaimaassa jo suurin osa odottamassa thailadyn luona.
        Vaatteet voi viedä pesulaan, kirjat voi lainata matkatoimistojen hotelleista, aurinkorasvat paikanpäältä,
        ei tarvii tukankuivamia. No minä toin mangoja viimeksi 10 kg Thaikuista (business-paluu), olisi ollut muuten tyhjä laukku, Hgistä lähdettäessä 4 viikon matkalle laukun täyttää tuliaiset. Eipä tarvii vaihtaa
        Finskiä, kun arvostaa suoraa lento, saa edullisesti, kun varaa vähintään puoli vuotta etukäteen


      • MiccoK
        marraskuu siellä kirjoitti:

        Hei! Mitä te kannatte oikein matkalla, kun 23 kg ei riiitä? Ai niin kuulin Teneritsalla 80-luvulla suomalaisrouvasta, joka oli tuonut perhematkalla 13 kg perunoita tullessaan. Suurimman osan puuttuvista saa paikanpäältä. Minulla on onneksi Thaimaassa jo suurin osa odottamassa thailadyn luona.
        Vaatteet voi viedä pesulaan, kirjat voi lainata matkatoimistojen hotelleista, aurinkorasvat paikanpäältä,
        ei tarvii tukankuivamia. No minä toin mangoja viimeksi 10 kg Thaikuista (business-paluu), olisi ollut muuten tyhjä laukku, Hgistä lähdettäessä 4 viikon matkalle laukun täyttää tuliaiset. Eipä tarvii vaihtaa
        Finskiä, kun arvostaa suoraa lento, saa edullisesti, kun varaa vähintään puoli vuotta etukäteen

        Seuraavaksi muuttuu se ensimmäinenkin laukku maksulliseksi ja kaikki "ilmaistarjoilu" lennoilla lopetetaan. Sen vastineeksi Finnair voi jälleen NOSTAA lentolippujensa hintoja.

        Ymmärrän, että halvat lentoyhtiöt kuten esim. Ryanair, Air Baltic ja Easyjet laskutavat matkatavaroista ja tarjoiluista, mutta en todellakaan ymmärrä, että Finnair tekee näin, koska se ei todellakaan ole mikään halpa lentoyhtiö.

        Finnairilla on kaikki kallista. Piti juuri varata lento vuosia sitten kertyneillä Finnair Plus pisteillä (nykyään nitä ei enää kerry), mutta muutin mieltäni. Palkintolennoista olisi pitänyt maksaa Finnairille 165 euroa veroja ja polttoainelisämaksuja ja pisteitä olisi kuitenkin veloitettu 45 000. Sain Ryanairilta lennon kohteeseeni alle satasella ekä tarvinnut käyttä eikä ansaita täysin arvottomia pluspisteitä.


      • Lufthansa myös
        until2020 kirjoitti:

        Silloin kun lopetin Finnairin palvelujen käyttämisen niin omalta osaltani loppuivat kaikki vaikeudet lentomatkoilla.Matkustan laukkuineni ja kasseineni 5-6klp mannerten välistä ja saman verran euroopan kohteisiin(myös pompuilla) normaali tallaajan osastossa.Yleensä nuo pitkät lennot otan myös euroopan kautta.

        Yhdenkään ulkomaisen lentoyhtiön edustaja ei ole IKINÄ narissut tai marissut mistään asiasta! Minulle nimittäin riittää kun osaavat sanoa welcome ja yes sir!

        rokotti raakasti toisesta kassista. Ei autanut valittaa kun lähdin Jenkeistä Suomeen.


      • en osta mitään täält
        marraskuu siellä kirjoitti:

        Hei! Mitä te kannatte oikein matkalla, kun 23 kg ei riiitä? Ai niin kuulin Teneritsalla 80-luvulla suomalaisrouvasta, joka oli tuonut perhematkalla 13 kg perunoita tullessaan. Suurimman osan puuttuvista saa paikanpäältä. Minulla on onneksi Thaimaassa jo suurin osa odottamassa thailadyn luona.
        Vaatteet voi viedä pesulaan, kirjat voi lainata matkatoimistojen hotelleista, aurinkorasvat paikanpäältä,
        ei tarvii tukankuivamia. No minä toin mangoja viimeksi 10 kg Thaikuista (business-paluu), olisi ollut muuten tyhjä laukku, Hgistä lähdettäessä 4 viikon matkalle laukun täyttää tuliaiset. Eipä tarvii vaihtaa
        Finskiä, kun arvostaa suoraa lento, saa edullisesti, kun varaa vähintään puoli vuotta etukäteen

        Kun Suomessa ei ole kunnon ostaria, koska Ideaparkkia ei saanut rakentaa, niin ostan kaikki kamat netistä tai ulkomailta. Menen tyhjin laukuin ja ostan ne täyteen merkkikamaa edullisesti.

        Mielummin CK:n puku 300 eurolla, kun stadista ostettu Eestissä tehty samaan hintaa.


    • 15+19

      mitä ihmeellistä tässä on. Meillä on aina ollut yksi matkalaukku per naama ruumassa, lennettiin sitten millä yhtiöllä tahansa. Meillä tosin matkalaukut on riittävän kokoisia, joten matkalaukkuun mahtuu helposti yhden ihmisen tavarat.

      • aaatteleppa ite

        En minäkään ymmärrä. Ennen mentiin amerikkaan tyhjällä matkalaukulla ja täytettiin se siellä edullisilla ostoksilla. Nyt on sekin hupi on loppu näiden lisämaksujen vuoksi ja tekee siitä kannattamattomampaa. Tajuatko, että on muitakin kuin SINUN tarpeita.


    • lentäjätär

      AIka kovat hinnat.

      Sain KLM:ltä mainosmailia, jossa mm. kahden istuttavat paikat koneen sivuilla (paikat A ja C sekä D ja F) mannertenvälisillä lennoilla ovat nyt "erikoispalvelu" = 30 EUR/paikka/suunta... eli kovan rahastuksen suuntaan ollaan menossa kaikilla lentoyhtiöillä...

      • Kannattaa kuitenkin huomata että tämä KLM:n erikoispalvelu on valinnainen. Ongelma tulee yleensä silloin kun palvelu on pakollista sorttia.


      • umpelo ämy

        Häirikköakka taas heittänyt kaksi tyhmyyttä. Entäin valistaa laukun kokoa ja mitoitusta,sitten pääkoppa
        pätkii ja tulee kehumaan kun on riiittävän iso laukku,niin hyvin mahtuu.
        Tuskin tuollaiselle mitään mainoksia lähetellään. Ainakaan lisämaksuista.


      • KLM long-haul

        Kerropa "lentäjätär" se KLM mannertenvälinenlento ja lentokone jossa reunapaikat ovat A/C ja D/F. Sellaista meinaan ei ole olemassakaan!


      • Ookko varma

        vaan samaan hengenvetoon asu hotellin kolmannessatoista kerroksessa huoneessa 666?


    • kuukka2

      Niin se Finnair lähenee airbalticia toiminnoiltaan kuten se Taskila aikanaan ennusti. air baltic on vaan halvempi lentolipuiltaan. Minä olen jo balticiin vaihtanut aikoja sitten.

      • Narinaa

        Vaikea ymmärää miksi koko omaisuus pitää ottaa mukaan, kun jonnekin lähtee. Olen matkustellut yli 50 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut tarvetta ottaa enempää kuin yksi laukku/ henkilö. Äärimmäisn harvoin laukun paino on ylittänyt 15 kg. Matkojen pituus on pisimmillään ollut 3 kk. Mutta en ole kertaakaan vuokrannut asuntoani matkan ajaksi, että olisi pitänyt ottaa koko omaisuus mukaan. Kaiken tarpeellisen kun saa periltä.


      • Kreikan saaret fani
        Narinaa kirjoitti:

        Vaikea ymmärää miksi koko omaisuus pitää ottaa mukaan, kun jonnekin lähtee. Olen matkustellut yli 50 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut tarvetta ottaa enempää kuin yksi laukku/ henkilö. Äärimmäisn harvoin laukun paino on ylittänyt 15 kg. Matkojen pituus on pisimmillään ollut 3 kk. Mutta en ole kertaakaan vuokrannut asuntoani matkan ajaksi, että olisi pitänyt ottaa koko omaisuus mukaan. Kaiken tarpeellisen kun saa periltä.

        Maailmassa on muitakin ihmisiä. Myönnän kyllä,että tuolla ikäryhmässä on vaikea ymmärtää,mutta
        viisaat ja valistuneet hyväksyy iän tuomat rajoitteet,eikä hölmöile täällä.
        Pelkkänä vihjeenä,osta uusi laukku,painot on 2-3 kiloa mallista riippuen, tuohon sun 15 kg ei saa kuin
        8 kg hyötykuorman ilman lisämaksua.
        Kolme kuukautta menee kivasti kun matkustaa Bulgariaan,Sunny beatille miehiä vokottelemaan.
        Ei todellakaan tarvi kaikkea viedä mukanaan.


      • 23 kg riittää
        Kreikan saaret fani kirjoitti:

        Maailmassa on muitakin ihmisiä. Myönnän kyllä,että tuolla ikäryhmässä on vaikea ymmärtää,mutta
        viisaat ja valistuneet hyväksyy iän tuomat rajoitteet,eikä hölmöile täällä.
        Pelkkänä vihjeenä,osta uusi laukku,painot on 2-3 kiloa mallista riippuen, tuohon sun 15 kg ei saa kuin
        8 kg hyötykuorman ilman lisämaksua.
        Kolme kuukautta menee kivasti kun matkustaa Bulgariaan,Sunny beatille miehiä vokottelemaan.
        Ei todellakaan tarvi kaikkea viedä mukanaan.

        ... että oikein Kreikan saaret fani. Olen ollut siellä minäkin viimeisen neljän kuukauden aikana kolme kertaa. Ja vuosien mittaan erinäisiä kertoja. Kaikkiaan olen käynyt 75 maassa, joista muutamissa parikymmentä kertaa (mm. Singapore, Malesia , Thaimaa ja USA ), joten enköhän jotakin reissaamisesta tiedä, voisin sanoa että olen ns. " fequent traveller". Suuri osa matkoistani on ollut leivän perässä kulkemista. Silti olen pärjännyt aivan tavallisella, aika painavalla Delseyn laukulla (kolmas menossa).
        Jos kerran hyväksyt rajoitteet, niin miksi sitten hölmöilet täällä. Bulgariassa on kyllä Sunny Beach, mutta en ole kuullut paikasta Sunny beat.


      • valopilkku pimeenä
        23 kg riittää kirjoitti:

        ... että oikein Kreikan saaret fani. Olen ollut siellä minäkin viimeisen neljän kuukauden aikana kolme kertaa. Ja vuosien mittaan erinäisiä kertoja. Kaikkiaan olen käynyt 75 maassa, joista muutamissa parikymmentä kertaa (mm. Singapore, Malesia , Thaimaa ja USA ), joten enköhän jotakin reissaamisesta tiedä, voisin sanoa että olen ns. " fequent traveller". Suuri osa matkoistani on ollut leivän perässä kulkemista. Silti olen pärjännyt aivan tavallisella, aika painavalla Delseyn laukulla (kolmas menossa).
        Jos kerran hyväksyt rajoitteet, niin miksi sitten hölmöilet täällä. Bulgariassa on kyllä Sunny Beach, mutta en ole kuullut paikasta Sunny beat.

        Työtön lentoemo on saanut käskyn heittää leeeveetä tarinaa. Terveiset monimerkkihupsulle.


      • patikkasafari
        23 kg riittää kirjoitti:

        ... että oikein Kreikan saaret fani. Olen ollut siellä minäkin viimeisen neljän kuukauden aikana kolme kertaa. Ja vuosien mittaan erinäisiä kertoja. Kaikkiaan olen käynyt 75 maassa, joista muutamissa parikymmentä kertaa (mm. Singapore, Malesia , Thaimaa ja USA ), joten enköhän jotakin reissaamisesta tiedä, voisin sanoa että olen ns. " fequent traveller". Suuri osa matkoistani on ollut leivän perässä kulkemista. Silti olen pärjännyt aivan tavallisella, aika painavalla Delseyn laukulla (kolmas menossa).
        Jos kerran hyväksyt rajoitteet, niin miksi sitten hölmöilet täällä. Bulgariassa on kyllä Sunny Beach, mutta en ole kuullut paikasta Sunny beat.

        Mikä muija tämä Persaukisten narina / sehän on jotain.
        Kielenkäyttö kuin satamahuoralla ja otsakkeen asiaan ei mitään vastausta. Meitä ei hutsujen
        reissut paljoa kiinnosta Poikkeuksena tietysti matkat politiikon kainalossa,veronmaksajaa kiinnostaa aina rahojen väärinkäyttö.
        Mulla on rehellinen ammatti,en levittele leivän eteen. Matkat on kiertomatkoja ja varustetta
        tulee aina paljon mukaan. Joten tämä laukkuhinnoittelu vähän kiusaa.


      • hiphei sullekin
        23 kg riittää kirjoitti:

        ... että oikein Kreikan saaret fani. Olen ollut siellä minäkin viimeisen neljän kuukauden aikana kolme kertaa. Ja vuosien mittaan erinäisiä kertoja. Kaikkiaan olen käynyt 75 maassa, joista muutamissa parikymmentä kertaa (mm. Singapore, Malesia , Thaimaa ja USA ), joten enköhän jotakin reissaamisesta tiedä, voisin sanoa että olen ns. " fequent traveller". Suuri osa matkoistani on ollut leivän perässä kulkemista. Silti olen pärjännyt aivan tavallisella, aika painavalla Delseyn laukulla (kolmas menossa).
        Jos kerran hyväksyt rajoitteet, niin miksi sitten hölmöilet täällä. Bulgariassa on kyllä Sunny Beach, mutta en ole kuullut paikasta Sunny beat.

        No, eihän työmatkoilla tarvitse harrastusvälineitä, kameroita ym. Nettomatkatavarana 23kg - 6kg laukku = 17kg, käsimatkatavara 8kg - 3kg laukku = 5kg. Kokonaispaino on säälittävä mitä saa ottaa mukaan ja usein tulee ulkomailla vielä shoppailtua, joka pitäisi ottaa vielä huomioon ja jättää tilaa näille tavaroille. Oletko koskaan nähty paljonko amerikkalaisilla on tavaraa mukana?


    • Frequent traveller

      Lentoyhtiöillä menossa kova kilpailutilanne. Raha otetaan joko lipun hinnassa ja/tai palveluissa. lentoyhtiöillä on ollut pitkään 1-2 laukun sääntö josta eri lentoyhtiöt pitävät vaihtelevasti kiinni. Tässä ahdinko tilanteessa on ymmärettävää että ylipainoista ja laukkuje maksimimääristä pidetään kiinni.

      Joku kirjoittajista valitti muutamien kumppine 30-80e lisäpainomaksuista Finnairilla. Lensin jokin aika sitten StarAllianciin kuuluvalla yhtiöllä APAC'ista Suomeen. 6kg lisäpainosta maksu 350$. Lopettakaa valittelu. On upeaas että meillä on kotimainen lentoyhtiö, jolla on erinomainen konekanta, koneita siivotaan toisin kun esim. jenkkikoneita, joissa pölykoirat roikkuu seinistä jne... Kun palvelua haluaa, siitä pitää maksaa joko lipun hinnassa tai erikseen.

      Hyvä Finnair.

    • Köyhä poika

      mennä. Viherpiipertäjiä ja sosialisteja vaan äänestään lisää. Kyllä ne hinnat siitä nousevat.
      Meitin kylillä on ollu tapana sannoo, notta se että joku sanoo jonnin olevan tyyristä niin se indikois siitä nottei tualla oo kauhiasti rahhoo.

    • --------------------

      Minä en ole enää pitkään aikaan lentänyt Finnairilla jos ei ole aivan pakko. Sen hinnat ovat törkeät, mutta palvelu ei ole yhtään parempaa kuin halpalentoyhtiöillä; tiuskivia (ja rumia) lentoemäntiä, ei ruokaa lainkaan tai sitten vaan joku kuiva, viimeviikoinen leivänkäntty. Lisäksi kaikesta "ylinmääräisestä" joutuu maksamaan törkeitä summia.

      Lensin tässä pari vuotta sitten Brussels Airlinesilla. Ja suosittelen lämpimästi muillekkin (tosin en tiedä lentääkö se muualle kuin Belgiaan). Kuvankauniit lentoemännät olivat tavattoman kohteliaita, ruoka oli belgialaisen laadukasta ja tuoretta (parasta mitä olen lentokoneessa ikinä saanut), ja viini oli ilmaista. Lisäksi lentolippujen hinnat olivat huomattavasti halvemmat kuin Finnairilla.

      • Ei urheilua vihaava

        Oliskos aika ottaa huomioon myös se, että lentokone kuljettaa myös rahtia ym ja sekin vaikuttaa lippujen hintojen nousupaineita. Toisaalta Golfarit ovat itse pilanneet tuon maksuttomuuden. Golf laukkuihin pakattiin ennen niin paljon ylimääräistä (ilmaiseksi), kun vain laukkuun mahtui. Se tavara ei suinkaan ollut Golf varusteita. Sitten normaali laukku oli juuri sallituissa kilomäärissä. Tätä samaan sovellettiin muihinkin varustelaukkuihin, jotka sai ennen ilmaiseksi laittaa ruumaan.
        Joten eikö ole tasapuolista, että harrastevälineiden mukana kuljettamisesta myös maksetaan. Sitäpaitsi, kun kentällä jonottaa, niin nämä varustelaukut ovat jokapuolella haittana, niin kärryissä, kun kuljettaessa käytävillä.


    • m

      ... mokomasta asiasta.
      Aikaisemmin sai ottaa 20 kg tavaraa ruumaan ja ylipainosta meni lisämaksu, muistaksen prosentti busines-luokan lipun hinnasta. Ei mitään halpaa lystiä. Nykyinen käytäntöhän on asiakkaalle järkevämpi ja edullisempi, mutta kaikki asiathan on mahdollista esittää vaikka minkälaisesta näkökulmasta, jotta vain juttua saadaan täällä aikaiseksi. Tuntuu, että suomalainen peruskateus taas puskee pintaan ja haukutaan suomalaista firmaa ihan vain periaatteen vuoksi. Toivottavasti pitävät hinnat kohdillaan, koska vain tuottava firma pystyy pidemmän päälle työllistämään ja toimimaan. Halvalla myyvien on pakko tinkiä jostain. Ootteko koskaan miettiny, että mistä? Kenties huolloista? Lentäjien koulutuksesta?

      • perheenisä2010

        Meillä on perheellä ollut reissuissa aina yksi iso laukku johon kaikkien tavarat on mahtunut. No nyt tulee sitten sääntö: 23 kg ja ympärysmitta (korkeus pituus leveys) korkeintaan 158 cm. Enemmänhän koneessa vie tilaa kun hommataan kaikille laukut, jotta yhden laukun paino ei ylittäisi tuota rajaa. Aika hullua ! Entinen yksi laukku/matkustajien määrällä oli ihan ok. No eikun kauppaan ostamaan laukkuja.


      • ,,,,,,
        perheenisä2010 kirjoitti:

        Meillä on perheellä ollut reissuissa aina yksi iso laukku johon kaikkien tavarat on mahtunut. No nyt tulee sitten sääntö: 23 kg ja ympärysmitta (korkeus pituus leveys) korkeintaan 158 cm. Enemmänhän koneessa vie tilaa kun hommataan kaikille laukut, jotta yhden laukun paino ei ylittäisi tuota rajaa. Aika hullua ! Entinen yksi laukku/matkustajien määrällä oli ihan ok. No eikun kauppaan ostamaan laukkuja.

        Finnairin sivuilla on edelleen maininta 2 henkilön yhteisestä laukusta, jonka maksimipaino on 32 kg. Mikään laukku, lisämaksulla tai ilman, ei saa painaa yli 32 kg.
        Samalla sivulla hiukan alempana puhutaan kuitenkin vain 23 kg painoisesta laukusta, eikä mahdollisuudesta, että kahden tai useamman henkilön yhteinen laukku painaisi 32 kg.
        Onhan se helpompi kuljettaa yhtä isompaa laukkua kuin kahta pienempää, varsinkin jos on pikkulapsia mukana reissussa, käsiä jää vapaaksi useampi.
        Me olemme valinneet 1 laukku/matkustaja -periaatteen, pienemmät laukut mahtuvat tyhjinä/sisäkkäin paremmin varastoomme.


    • oikolukija

      aloittaja nyt ymmärtänyt lukemaansa / kuulemaansa ihan varmasti oikein?!
      1 Matkalaukku 160 € edestakaisella matkalla. Laitatko linkin missä Finnair sanoo niin.

      • fsjlöfsjfksö

        ei tarvi linkkiä. Maksut ovat tässä. Kaikkein huvittavinta on, että jos lähdet maakunnista vaikka pankokkiin niin todennäköisesti lätkäistään vielä 2x30e kotimaan lennosta päälle eli 220e yhdestä ylimääräisestä laukusta tai yli 24 kilon laukusta. Järjetöntä.

        Reittilentojen matkatavaran lisämaksut lentoasemalla maksettaessa/suunta:

        VYÖHYKE 1 Suomi, Skandinavia, Pietari, Riika, Tallinna, Vilna/30 €suunta
        VYÖHYKE 2 Muu Eurooppa, Azorit, Madeira, Kanariansaaret Lähi-itä, Pohjois-Afrikka 40 € /suunta VYÖHYKE 3 Eurooppa–Aasia/Pohjois- Amerikka Aasia/Pohjois-Amerikka-Eurooppa/ 80 € suunta
        Lisämaksu yhdestä ylimääräisestä laukusta tai laukusta, joka painaa 24–32 kg.


      • No niinpä niin.

        Eipä näytä kyllä sinunkaan kohdallasi luetun ymmärtäminen mitenkään kovin hienosti toimivan!!

        Aloittajan viestistä:

        "Finnair on ottanut kaikessa hiljaisuudessa käyttöön tiukat matkatavarasäännöt. Matkustajalla saa olla vain yksi ruumaan menevä matkatavara. Toisesta peritään meno-paluu -lennolla jopa 160 euron matkalaukkumaksu."

        Luepas tuo nyt uudelleen oikein hitaasti ja liikuta vaikka huuliasi, ja kerro sitten minulle missä kohtaa siinä sanotaan että yhdestä laukusta menee edestakaisella matkalla 160 €?

        Ei kannattaisi muita neuvoa kun ei itse tajua mistään mitään!


      • pahville
        No niinpä niin. kirjoitti:

        Eipä näytä kyllä sinunkaan kohdallasi luetun ymmärtäminen mitenkään kovin hienosti toimivan!!

        Aloittajan viestistä:

        "Finnair on ottanut kaikessa hiljaisuudessa käyttöön tiukat matkatavarasäännöt. Matkustajalla saa olla vain yksi ruumaan menevä matkatavara. Toisesta peritään meno-paluu -lennolla jopa 160 euron matkalaukkumaksu."

        Luepas tuo nyt uudelleen oikein hitaasti ja liikuta vaikka huuliasi, ja kerro sitten minulle missä kohtaa siinä sanotaan että yhdestä laukusta menee edestakaisella matkalla 160 €?

        Ei kannattaisi muita neuvoa kun ei itse tajua mistään mitään!

        Äksyämmä taas ollut kierroksella. Pohjoisamerikka 80 e suunta. Menopaluu on 160 e.(tässä kohtaa)

        Ei kannattaisi muita neuvoa kunei itse tajua mistään mitään.


    • 14+2

      Viitsitkin valittaa kun joudut maksamaan turhuudesta. Etkö muka selviä hengissä jos sua ei lennätetä tavaroinesi ympäriinsä lentokoneella.
      Ennen ei ihmiset lentäneet minnekään. Sitten keksittiin lentokone ja alettiin lennättämään ihmisiä etelään ja kaikki rupesivat haluamaan etelään.

      • urpo 4+6

        savikuopissa. Sitten keksittiin talo ja kaikki halusivat asua talossa.

        On se maailma ihmeellistä


    • rx75

      Suosittelen seuraavaa jos matkaan pitää saada paljon tavaraa:

      Jos matkustat Suomessa ja tiedät täsmälleen mihin olet menossa, ja tässä tarkassa osoitteessa on joku ihminen arkisin esim töissä tai asuu. Sovi hänen kanssaan että lähetät tavaroita tähän osoitteeseen jos ei satu jo olemaan paikalla.

      Lähetä Matkahuollolla Jakorahtina matkalaukku/laukut tms. Rahtimaksu on isostakin kollista tai useammasta vain 10-20€ ja tavara on perillä yleensä lähetystä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Eli jos lennät sukulaisiin tai työosoitteeseen jonnekin, lähetä tavarat 1-2 vrk aikaisemmin halvalla ja kamat ovat perillä suunnilleen samoihin aikoihin kuin sinä. Finnair jää nuolemaan näppejään.

      • fjösladf

        ompa todella kätevää. aivan perseestä jos ainakin lomamatkoja ajattelee


    • Pääsehän sitä muulla

      Finnair ei ole minun mielestäni ollut koskaan asiakasystävällinen eikä ehkä tule sitä koskaan olemaankaan. Jos aloitetaan alkeista, niin kyllähän kysymys on siitä,että saadaanko asiakkaita, että yritys menestyy. No, jos meininki on se, että meillä "lentoemot" helposti näyttää kyllä kehon kielellä jos ei tykkää asiakkaasta. Ei ehkä tykkää asiakkaasta koska asiakas on hänen mielestään juntti, köyhä tai muuten sopimaton Finnairin lennolle. No, kuitenkin se asiakas on maksanut lentonsa ja odottaa rahoilleen vastinetta, elikkä palvelua. Mutta henkilökunta on kuitenkin orientoitunut aivan erilaisiin asiakkaisiin, niin silloin kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Finnair vois aivan selkeesti alkaa mainostaan, että vain fiksuille ja varakkaille lentoja, tosin hinnoista jo voi junttikin päätellä mitä lentoyhtiötä kannattaa käyttää. Tätä mielipidettä saa aivan vapaasti ja ilman korvausta hyödyntää markkinoilla. Äitini sanoi aina, että hän on saanut niin sanotuilta yksinkertaisilta ihmisiltä paljon hyviä ideoita, joten toivottavasti minusta on apua.

    • tifosi

      Kaikki tiet johtavat ruumaan.

      • kettuuntunut

        Itseäni ainakin suunnattomasti ärsyttää Finnairin muuttuneet matkatavaramääräykset. Asun itse puolet vuodesta Pohjois-Ameriikassa ja puolet Suomessa. Finnair on nopein ja ainut suora lento tällä välillä joten ihan mukava ollut sillä aina lennellä. Tavaraa kulkee mukana aina vähintään se 50 kg niin nyt ei sitten taidakaan enää kulkea kun extralaukusta pitäisi maksaa 80 euroa edestakaisin. Ensi kesänä olisi tarkoitus muuttaa takaisin Suomeen ja tavaraa on ainakin neljän laukullisen verran, joten olisi todella helpottanut että olisi saanut edes sen kaksi laukkua tuotua yhdellä lentolipulla. Taidan siirtyä Iceland airiin, niillä saa edelleen kaksi laukkua. Ainut huono puoli siinä, että heidän lentoon en jostain syystä ole saanut yhdistettyä kotimaan jatkolentoa Savoon päin millään ilveellä samalla lipulla, vain FInnairiin olen löytänyt tämän ratkaisun.

        Finnairin pistesysteemi on kanssa ihan kusetusta. Kesällä sain mennessä Suomeen reilut 3000 pistettä, tullessa takaisin vain puolet tuosta vaikka oli sama lippuluokka :S


      • omituista
        kettuuntunut kirjoitti:

        Itseäni ainakin suunnattomasti ärsyttää Finnairin muuttuneet matkatavaramääräykset. Asun itse puolet vuodesta Pohjois-Ameriikassa ja puolet Suomessa. Finnair on nopein ja ainut suora lento tällä välillä joten ihan mukava ollut sillä aina lennellä. Tavaraa kulkee mukana aina vähintään se 50 kg niin nyt ei sitten taidakaan enää kulkea kun extralaukusta pitäisi maksaa 80 euroa edestakaisin. Ensi kesänä olisi tarkoitus muuttaa takaisin Suomeen ja tavaraa on ainakin neljän laukullisen verran, joten olisi todella helpottanut että olisi saanut edes sen kaksi laukkua tuotua yhdellä lentolipulla. Taidan siirtyä Iceland airiin, niillä saa edelleen kaksi laukkua. Ainut huono puoli siinä, että heidän lentoon en jostain syystä ole saanut yhdistettyä kotimaan jatkolentoa Savoon päin millään ilveellä samalla lipulla, vain FInnairiin olen löytänyt tämän ratkaisun.

        Finnairin pistesysteemi on kanssa ihan kusetusta. Kesällä sain mennessä Suomeen reilut 3000 pistettä, tullessa takaisin vain puolet tuosta vaikka oli sama lippuluokka :S

        suurin osa lennoista on täysin turhia. Joten turhamaisuudesta joutaakin maksamaan, ja lentäminenhän on vapaaehtoista.
        Ja vaapaaehtoiselle lomalennolle riittä vähempikin tavaramäärä. itse kun reissaan niin matkalaukku painaa alle 10kg pakattuna.

        Finnairillakaan ei kukaan pakota matkustamaan.
        ja golf bakit saa vuokralle kohteestakin, kuten sukset yms. Jos pitää siis turhasta prassailla, niin pitää olla varaa siitä myös maksaakin. Minusta jos sen maksun käsittää haittaverona muille matkustajille aiheutuneesta haitasta, niin se on enemänkin kuin perusteltua.


      • haittavero pois.
        omituista kirjoitti:

        suurin osa lennoista on täysin turhia. Joten turhamaisuudesta joutaakin maksamaan, ja lentäminenhän on vapaaehtoista.
        Ja vaapaaehtoiselle lomalennolle riittä vähempikin tavaramäärä. itse kun reissaan niin matkalaukku painaa alle 10kg pakattuna.

        Finnairillakaan ei kukaan pakota matkustamaan.
        ja golf bakit saa vuokralle kohteestakin, kuten sukset yms. Jos pitää siis turhasta prassailla, niin pitää olla varaa siitä myös maksaakin. Minusta jos sen maksun käsittää haittaverona muille matkustajille aiheutuneesta haitasta, niin se on enemänkin kuin perusteltua.

        Kovasti on veroa peritty. Enkä ole saanut euron euroa,vaikka muut häiritsevät.


    • Urpå

      Ainakin sellaisella pienellä firmalla kuin BA on ollut yhden ilmaisen laukun systeemi jo kauan. Jos on varaa lentää ja halua roudata koko omaisuus mukanaan, voi siitä varmaan myös maksaa. Itse muutin kerran ison veden taakse vuodeksi yhden matkalaukun kanssa. Painoa oli se 23 kg ja ihan hyvin riitti.

      • epäasiallista menoa

        Rajua on rajanveto. Joku vie tyhjän laukun,toinen omakotitalon sisustusta myöten.
        Nämä ei pitäisi kuulua sivullisille mitään.
        Pohtikaa mieluummin tuota maksua. Onko asiallista, onko liikaa, miksei muut yhtiöt.
        Mulla opiskelijapoika maksaa eräitä satasia mennessään jenkeihin. Oliko ohje,osta perillä toinen.
        Lopeta opiskelu,niin rahat säästyy.
        Täällä muuten on harvoin kyse varallisuudesta. Vaikka patjanalus tursuisi euroja, niin sentään voi keskustella eri vaihtoehtoista.


    • Kaikista jaksatte valittaa oleskelen paljon Intiassa ja näinollen lennän monta kertaa vuodessa Finnairilla Delhiin koska se on suora lento. Mikä kauhja rutina laukusta ja kilomäärästä olen jo 3 vuoden ajan maksellut 30 euron lisämaksuja, mut oma vika mitä laahaan ylikiloja mukanani. Muistakaa nyt kuitenkin, rajoitus oli aikaisemmin 20 kg ruumaan. Minua ainakin Finnair on palvellut todella hyvin henkilökunta niin Suomalaiset kuin Intialaisetkin koneessa ovat tulleet tutuiksi ja he ovat tosi ystävällisiä ja palvelualttiita, että kiitos heille. Olen naimisissa Intiassa minkävuoksi reissut ovat tuttuja. Hei turhat rutinat pois ja nauttikaa matkoistanne täysin rinnoin.

      • 9ojc3+94jnmcc

        matkahuolto kikka,jos tarttee talveks mennä lämpöön.Meidän vanhemmat menee thaimaan lämpöön eläkepäivillään yli puoleks vuotta ja nuo dhl yms firmat on varma ja edullinen tapa saada me reinot,marimekot yms roinat sinne.Rahaa olis ostaa ne sieltä,mut tunne arvoa ilmeisesti.Ja ruotsista pääsee ykkösluokan lennolla perus finnair turistin hinnalla


    • kyänäino
      • otin selvää

        Otin vähän selvää tuosta, kun kiinnostuin mutta kuulosti taas liian hyvältä ollakseen totta. Ensinnäkin sinä saat pisteitä jos joku tuon linkkisi kautta liittyy, eikä muutenkaan näytä tuolla yrityksellä(?) kovin hyvä maine olevan. Jokainen ottakoon itse selvää, Googlen avulla löytyy käyttäjäkokemuksia. Omia kokemuksia ei ole, eikä lukemani perusteella tule olemaankaan. Mutta onnea vaan pisteiden keräilyyn, toivottavasti saat aina silloin tällöin pisteilläsi karkkia :P


    • ei Finnairille

      Finnairillahan ei ole kenenkään pakko lentää. Ei matkalaukkumaksu minuakaan miellytä, joten enpä lennä Finnairilla enää mihinkään. Asiakasmäärän vähentyessä Finnair kiristää entisestään hintojaan, jolloin lopputulos on konkurssi. Vuoden vaihteen reissun Eurooppaan teen Air Balticin asiakkaana, samoin kaikki tulevat reissut lennän ihan jollakin muulla firmalla kuin pakkopulla Finnairilla. Finnairilla saa ala-arvoisen surkeaa kylmää palvelua törkeällä hinnalla. Miksi maksaisin siitä? Vaihtoehtojakin on runsaasti. Isänmaallisuuteni ei riitä siihen, että ostaisin yhtään lentolippua Finnairilta. Enpä ole Finnairilla muutenkaan enää 1990-luvun vaihteen jälkeen lentänyt.

      Tein vastaavan ratkaisun jo monta vuotta sitten VR:n suhteen. Vittu en ala niiden junalippujen ryöstöhintoja makselemaan. Kotimaassa pääsee omalla autollakin ja lyhyempää matkaa polkupyörällä eikä maksa juuri mitään. Sitäpaitsi VR:n junahenkilökunta on yleensä kokoelma ihan uskomattomia paskapäitä.

      Vaihtakaa Air Balticin ja Wizzairin asiakkaiksi niin ei tarvitse itkeä Finnairin hinnoittelusta. Saadaan putsattua Finnair kokonaan pois päiväjärjestyksestä.

    • Äimän Käki

      On selvää, että kun pudotuskilpailu kiristyy, hinnoittelua pitää tarkistaa. Rahtitavarasta pitää tietenkin maksaa rahtimaksu, mutta juuri tässä monet lentoyhtiöt "lyövät yli"; tavarasta ei saisi velottaa kohtuullista lentorahtimaksua (eli esim. tuhannen kilon kilotaksan mukaan) enempää, mutta nyt veloitetaan kyllä ihan sikana, Finnairillakin. Siis pelkkä rahtimaksu, ei huolintaa eikä muitakaan kuluja, koska sellaisia ei ole. Esim. n. 50 kilon lentorahti Frankfurtista Nykkiin (pelkkä rahti) on n. 1,5 dollaria per kilo!!! Tämä olisi kohtuullisen rajoissa.

      Ja onhan se "vähän" hankalaa, kun nyt tällaisen modernin Finnair-hinnoittelusysteemin aikana pitäisi ruveta lähettämään matkatavarat erillisena rahtina, eri teitä ja eri aikoina. Tosin lehtorahtia ei voisi käyttää, koska sen käsittely- ym. kulut ovat älyttömiä pienissä lähetyksissä.

      Seuraava vaihe lentoyhtiöiden hinnoittelun "kehittämisessä" lienee se, että istuinvälejä tiukennetaan entisestään ja kaikille yli 165 senttisille annetaan (siis myydään sikahintaan) rautasaha ja pullo pikaliimaa; saamme sitten ihan itse amputoida jalkamme reisistä poikki ja liimata ne perillä takaisin kasaan!

      • *.*.*.

        Matkustan paljon, ja tavaraa kulkee mukanani normaalisti noin 60-100kg. Olen pitkiä aikoja pois Suomesta, joten tavaraakin on otettava mukaan erillaisiin tarpeisiin. Pitkät ajat olen joutunut maksamaan ylipainoista ja näin sen pitääkin ollakin. Suurimmat veloitukset ovat olleet 32E kilo, ja kaikki lento yhtiöt maksattavat nykyään ylipainosta ei vain Finnair. Finnair on vain useasti katsonut läpisormien ylipainoja, nyt tästä on tulossa loppu. Mitäs jos ylipainoista ei tarvitse maksaa ja kaikkilla lennolla olijoilla olisi esim 50kg matkatavaraa? Muuten pelkkä iso matkalaukku painaa jo 8kg ja mulle romulle jää 18kg. Ja tällä itketään, jonkun 30-80E takia. Jos ei ole varaa maksaa lentolipun lisäksi käräämistään tavaroistaan, on parasta jättää lentämättä. Ne maksaa, joiden tarvii kuljettaa ylimääräistä >24kg, eikä mitään kollektiivista jossa kaikki maksavat ja vain jotkut hyötyy. Ei ne ylimääräiset kilot kulje pyhällä hengellä, vaan siihen tarvitaan Kerosiinia ja sitä ei saa ilmaiseksi mistään.


      • miksi maksaisit?
        *.*.*. kirjoitti:

        Matkustan paljon, ja tavaraa kulkee mukanani normaalisti noin 60-100kg. Olen pitkiä aikoja pois Suomesta, joten tavaraakin on otettava mukaan erillaisiin tarpeisiin. Pitkät ajat olen joutunut maksamaan ylipainoista ja näin sen pitääkin ollakin. Suurimmat veloitukset ovat olleet 32E kilo, ja kaikki lento yhtiöt maksattavat nykyään ylipainosta ei vain Finnair. Finnair on vain useasti katsonut läpisormien ylipainoja, nyt tästä on tulossa loppu. Mitäs jos ylipainoista ei tarvitse maksaa ja kaikkilla lennolla olijoilla olisi esim 50kg matkatavaraa? Muuten pelkkä iso matkalaukku painaa jo 8kg ja mulle romulle jää 18kg. Ja tällä itketään, jonkun 30-80E takia. Jos ei ole varaa maksaa lentolipun lisäksi käräämistään tavaroistaan, on parasta jättää lentämättä. Ne maksaa, joiden tarvii kuljettaa ylimääräistä >24kg, eikä mitään kollektiivista jossa kaikki maksavat ja vain jotkut hyötyy. Ei ne ylimääräiset kilot kulje pyhällä hengellä, vaan siihen tarvitaan Kerosiinia ja sitä ei saa ilmaiseksi mistään.

        Juu, varsinkaan ryöstöhinnoittelua harjoittavalla Finnairilla ei kannata lentää tosiaan mihinkään. Kannattaa valita halpalentoyhtiö, eli äänestää lompakollaan. Jos kerosiinia ei saa ilmaiseksi, siihen saa valtion tukea. Jos sitä ei saa ja firma ei pysy pystyssä muuta kuin matkustajia ryöväämällä niin firman on aika mennä konkurssiin. Kuka helvetti jää kaipaamaan täysin ylihintaisia lippuja myyvää Finnairia? Jos Finnair haluaa säästöjä, sen tulee irtisanoa melkein koko johtoportaansa. Lentäjistä melkein kaikki joutavat saada potkut elleivät suostu kohtuullisiin palkkoihin. Jos varastomies saa 7,80 euroa tunti, niin miksi lentäjien pitäisi saada yhtään enempää? Lentäjähän on käytännössä järjestelmävalvontaa harjoittava taksikuski. Ei luulisi olevan ihmeellisen raskasta ja suurta älykkyyttä vaativaa työtä.

        Suomessa kaikki ja nimenomaan kaikki on törkeän ylihintaista. Esimerkiksi polkupyöräpuolella Cube LTD Pro maksaa Suomessa pyöräkaupassa 1358 euroa, mutta sen saman pyörän saa tilattua Saksasta alle 800 euron hintaan. Briteistä voi saada vielä edullisemmin. Enpä siis osta tuotetta Suomesta vaan maksan ilolla pienemmän summan jollekin halpafirmalle joka ei pumppaa rahaa ylipaisuneeseen organisaatioonsa pitämällä töissä satoja turhia pikkupomoja.


      • 158cm
        miksi maksaisit? kirjoitti:

        Juu, varsinkaan ryöstöhinnoittelua harjoittavalla Finnairilla ei kannata lentää tosiaan mihinkään. Kannattaa valita halpalentoyhtiö, eli äänestää lompakollaan. Jos kerosiinia ei saa ilmaiseksi, siihen saa valtion tukea. Jos sitä ei saa ja firma ei pysy pystyssä muuta kuin matkustajia ryöväämällä niin firman on aika mennä konkurssiin. Kuka helvetti jää kaipaamaan täysin ylihintaisia lippuja myyvää Finnairia? Jos Finnair haluaa säästöjä, sen tulee irtisanoa melkein koko johtoportaansa. Lentäjistä melkein kaikki joutavat saada potkut elleivät suostu kohtuullisiin palkkoihin. Jos varastomies saa 7,80 euroa tunti, niin miksi lentäjien pitäisi saada yhtään enempää? Lentäjähän on käytännössä järjestelmävalvontaa harjoittava taksikuski. Ei luulisi olevan ihmeellisen raskasta ja suurta älykkyyttä vaativaa työtä.

        Suomessa kaikki ja nimenomaan kaikki on törkeän ylihintaista. Esimerkiksi polkupyöräpuolella Cube LTD Pro maksaa Suomessa pyöräkaupassa 1358 euroa, mutta sen saman pyörän saa tilattua Saksasta alle 800 euron hintaan. Briteistä voi saada vielä edullisemmin. Enpä siis osta tuotetta Suomesta vaan maksan ilolla pienemmän summan jollekin halpafirmalle joka ei pumppaa rahaa ylipaisuneeseen organisaatioonsa pitämällä töissä satoja turhia pikkupomoja.

        Olin ostamassa perheen lomaa varten kahta isoa Samsoniten matkalaukua, n 111 l. Onneksi myyjä kysyi että olemmeko tietoisia että koko ylittää Finnairin salliman matkalaukun ympärysmitan? Mitä hel---ttiä?? No niin siellä Finnairin sivuilla tosiaan lukee. Eipä olisi mieleen tämmöinen laukun mittaus tullut. Painorajat kyllä ymmärrän. Että on parempi raahata neljä keskikokoista kuin kaksi isoa!!! Finnairin logiikkaa!!! Osaako kukaan kertoa mitä veloittavat jos paino pysyy rajoissa mutta ympärysmitta ylittyy 11cm.


      • samsoniitti
        158cm kirjoitti:

        Olin ostamassa perheen lomaa varten kahta isoa Samsoniten matkalaukua, n 111 l. Onneksi myyjä kysyi että olemmeko tietoisia että koko ylittää Finnairin salliman matkalaukun ympärysmitan? Mitä hel---ttiä?? No niin siellä Finnairin sivuilla tosiaan lukee. Eipä olisi mieleen tämmöinen laukun mittaus tullut. Painorajat kyllä ymmärrän. Että on parempi raahata neljä keskikokoista kuin kaksi isoa!!! Finnairin logiikkaa!!! Osaako kukaan kertoa mitä veloittavat jos paino pysyy rajoissa mutta ympärysmitta ylittyy 11cm.

        Alle 2m ja 32kg kokoisen erikoismatkatavaran maksu on Finskillä 50-100 euroa per lento. Sama kokorajoitus näyttää olevan muuten muillakin isommilla lentoyhtiöillä, joten siitäkään ei Finnairia boikotoimalla välty. Aika kummasti muuten melkein jokainen isompi lentoyhtiö Euroopassa on vaihtanut samanlaisiin matkatavarasääntöihin tänä vuonna. On se tietenkin paljon eri yhtiöillä lentävälle kiva, että säännöt ovat samanlaisia, mutta ei tuossa paljoa kilpailusta voi puhua.


      • Kartellihan se siinä
        samsoniitti kirjoitti:

        Alle 2m ja 32kg kokoisen erikoismatkatavaran maksu on Finskillä 50-100 euroa per lento. Sama kokorajoitus näyttää olevan muuten muillakin isommilla lentoyhtiöillä, joten siitäkään ei Finnairia boikotoimalla välty. Aika kummasti muuten melkein jokainen isompi lentoyhtiö Euroopassa on vaihtanut samanlaisiin matkatavarasääntöihin tänä vuonna. On se tietenkin paljon eri yhtiöillä lentävälle kiva, että säännöt ovat samanlaisia, mutta ei tuossa paljoa kilpailusta voi puhua.

        "Aika kummasti muuten melkein jokainen isompi lentoyhtiö Euroopassa on vaihtanut samanlaisiin matkatavarasääntöihin tänä vuonna. On se tietenkin paljon eri yhtiöillä lentävälle kiva, että säännöt ovat samanlaisia, mutta ei tuossa paljoa kilpailusta voi puhua."

        Mielenkiintoista, että matkustusehtoja suunnitellaan keskitetysti? Pitäisikö viedä EU:n kuluttaja-asiamiehille tutkittavaksi.


    • dshgdshfdsfh

      Ei sitä missään hiljaisuudessa ole tehty. Itsekin nähnyt tiedotteen eri lehdissä yms. Käytännössä matkaaja saa ottaa kiloja enemmän kuin ennen. Vanha sääntö oli, että sinulla voi olla vaikka 10 laukkua ja ne yhteensä saavat painaa 20kg. Nyt yksi laukku ja sen paino mainitut 23kg. Mikäli luit samaisen tiedotteen, niin siinä mainittiin, että myös turistiluokassa sinulla saa olla 2x23kg kunhan on kalliimmat turistiluokan liput, muistaakseni kaksi tai kolme kalleinta luokkaa.

      • Avokki

        Opettele kirjoittamaan. Tarkista hiljaisuudessa lukemasi ohjeet,äläkä julkaise tuollaista paskaa.


    • Anonyymi

      Täällä näyttää olevan enin osa persaukisia valittajia. Jos ei ole varaa maksaa matkatavaroiden kuljettamisesta, niin pysykää kotona.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe