Mikähän mahtaisi olla paras tapa? Riippuu tietysti missä päin Lahtea asuu. Varmaan jonkinlainen junan ja auton yhdistelmä mutta minkälainen. En ole vielä aloittanut työssä mutta se on edessä. Asun Liipolassa, josta on aika näppärä kulku sekä rautatieasemalle että motarille. Motari vetää käsittääkseni hyvin Keravalle asti, jossa voisi ehkä vaihtaa junan kyytiin. Vai Tikkurila, Mäntsälä, Haarajoki? Tai kulkea junalla Lahdesta saakka koko matka. Vaihtoasemalla pitäisi olla ilmainen parkki ihan raiteen vieressä. Lahdessa on mutta oisko silti nopeampaa posottaa autolla Keravalle tai Tikkurilaan ja vaihtaa siellä?
Näitä pitää miettiä kun junalippu on aika kallis, mutta entisenä stadilaisena voisin käyttää Tikkurila-HKI välillä YTV-seutulippua. Ja jos nousenkin junaan jo Keravalta niin lipuntarkastusta ei varmasti ehditä tekemään Kerava-Tikkurila välillä. Jos ajaa Keravalle niin polttoaineeseen menee kai jotain 150 € kuussa, seutulippu on kai jotain 90 € kuussa. Kuukausilippu Lahti-HKI ois lähiliikenteeseen 295 €.
Elikkä kannattaisko 55 kuukausieuron takia ajaa joka päivä Keravalle ja takas plus siihen vielä pelko kiinnijäämisestä Kerava-Tikkurila välillä tai seutulipun oikeudettomasta käytöstä, mikä on rikosoikeudellisesti petos. Minusta ei.
No, taisinpa vastata itse itselleni mutta voihan tästä olla muille hyötyä. Niin, työpaikka on onneksi aivan Helsingin ydinkeskustassa.
työmatka Lahti-HKI
18
5816
Vastaukset
- herlokkisolmunen
Hanki elämä äläkä avaudu täällä.
- .....
,,,,
- xjdtjdjdjdtjdtj
Liipolasta rautatieasemalle ja siitä z junalla hesaan niin tulee kaikkein halvemmaksi. Joku vrtrolli varmaan olet mutta vastasinpa kuitenkin.
- Tiksiin
syksystä 2006 lähtien. Joskus matkustan junan katolla jäniksenä, jolloin en osta lippua lainkaan.
- hiippari
hei olen kulkenut z junalla lahdesta, mutta en maksa kuin haarajoki-lahti kausilipun ja jos pyydetään erotuksen joka tänä pvänä on 7.30 euroo ja jos ostaa lippuautomaatista niin 9.50 euroo. Ihan hyvin on mennyt jo 6 vuotta, keravan kollit ottaa pattiin ne maksa a480 euroo/vuosi ja me maksetaan lahtelaiset yhdestä tyhjästä vyöhykkeestä ja näistä keravan kollien vyöhykkeestä ja kuljetaan noin 20-30 min pvittäin aikataulusta myöhässä (työläisjunavuorot) ja normaaliaikaakin on jo jatkettu 10 min aikataulussa. Eli täysin perseestä olevaa touhua... mutta vr tarvitsee maksavia asiakkaita, tarvitaan 25000 keravalaista maksamaan saman kuin 3000 lahtelaista maksaa vuodessa. Eli semmonen paska rahastaja on VR eli antakaa samalla mitalla takaisin aina kun vain voitte.
Tuo särähti korvaan jotta jotain 150 menee kuussa bensoihin Liipola-Kerava välillä? Ihan mielenkiinnosta katsoin karttapalvelusta jotta matkaa on pyöreästi 75 km, eli kuukaudessa sellaiset 3000 km. (20 x 2 x 75)
Itse tiedät paremmin, paljonko bensa/diesel maksaa, paljonko autosi kuluttaa jne....
Itse kuljen Helsinkiin junalla ja laskin joskus, että JOS ajaisin autolla, joka kuluttaa 5 l / 100 km, niin pelkkä bensa maksaisi tuon junalipun verran.
Vihjeenä voi lisäksi sanoa, että ne lipuntarkastajat ovat tänäkin vuonna useimmiten iskeneet juuri Keravan jälkeen.....- Junalla juu
Kyllähän juna on nopein ja vaivattomin tapa. Ja epäilen hieman tuota sinun bensalaskelmaasi. Kokonaan eri asia sitten on, miten pitkään kukakin jaksaa Lahti-Helsinki -väliä kulkea. Vaikka junassa istuessa saa istua mitään ajattelematta, kuluu siihen istumiseen kaksi tuntia päivässä. Olen nyt itse kulkenut ko. väliä toista vuotta ja tullut siihen lopputulokseen, että ei ole mun juttu. Talo pistetään keväällä myyntiin ja lähdetään takaisin Uudellemaalle lähemmäs työpaikkaa.
- 316
Mulla menee työmatkoihin päivässä vähintään kaksi tuntia enkä käy kuin Nastolassa töissä. Kahdella bussilla joista Lehtimäen liikenteen bussi on yleensä myöhässä ja täynnä koululaisia kun pääsee töistä.
- sitrus1
Junaa suosittelen, nykyisin taitaa olla käytössä z-junien (jotka siis pysähtyvät kaikilla väliasemilla) halvempi junalippu ja sitten kalliimpi, jolla voi matkustaa z:n lisäksi ic:ssä ja pendossa. Aamun ic-junia suosin kun Hki:ssä kävin töissä. Torkkuvaunussa sai jatkettua vielä yöunia :),
Mitä pidemmäksi ajaksi ostat kausilipun, sitä halvemmaksi se tulee. Olikohan jotenkin näin? - Syndrooma Lahti
Aikaisemmin Radanrakentajien hautausmaalla oli pysäköitynä kolme autoa päiväksi. Neljännellä neljä henkilö ajoivat kimppakyytiä Helsinkiin. Minusta se on hyvä tapa mennä Helsinkiin.
- Missä luontoarvot?
Taas niin sairasta luonnon pilaamista. Millainen rahanahne ihminen luonnsta piittaamatta käy Lahdesta Helsingissä töissä? Tuo on aivan sairasta. Luonto kuolee. Muuttakaa työpaikkojenne viereen jos yhtään ajattelette luontoa! Tai ottakaa työpaikka asunnon vierestä. Älkää olko itsekkäitä luonnon tuhoajia!
- Vinkkinä
Jos suustasi ei tule muuta kuin p*skaa, kannattaa se mieluummin pitää kiinni.
- simsalabim
Nii mut paljonks se Hesassa asuminen sitten maksaa? Taitaa tulla taloudellisesti kannattavammaksi, kun menee kimppakyydillä töihin Lahdesta Helsinkiin. Kimppakyydin ideahan on siinä, että bensakulut jaetaan useamman kesken, ettei ne yhden kontolle jää.
Aikoinaan, kun oli Lahdessa semmonenkin kuin Renkomäen majakka (huoltoasema), niin sinnehän työmatkalaiset kokoontuivat ja lähtivät kimppakyydillä Hesaan töihin.
"Muuttakaa työpaikkojenne viereen tai ottakaa työpaikka asunnon vierestä." Se kun ei taida ihan jokaiselta onnistua. Ei oo vaan niitä työpaikkoja just siinä asunnon vieressä eikä voi muuttaa just siihen työpaikan viereen. Sitä paitsi, niin kaikki eivät saa edes sitä työpaikkaa. - Lahest
Mä käytän resiinaa, pysyy luonto ja keho kunnossa.
- z-junassa tunnelmaa
Z-junalla lahti-helsinki-lahti olen matkannu nyt 4kk ja eipä ole hääviä hommaa. en uskalla talvikaamoksen tunnelmaa junassa vielä edes ajatella kun nytkin yli 2h/päivä istuessa ahistaa. alunperin suunnittelin työskenteleväni matkojen aikana mutta ei siitä mitään tule. varsinkin Helsingistä Mäntsälään asti juna on useasti tupaten täynnä, joten ei siinä varsinkaan kehnoilla penkeillä pysty läppäriä levittelemään. muutto siis edessä lähemmäs työpaikkaa tai uus työpaikka lähempää lahtea
- t0teaja
"Vaihtoasemalla pitäisi olla ilmainen parkki ihan raiteen vieressä. Lahdessa on mutta oisko silti nopeampaa posottaa autolla Keravalle tai Tikkurilaan ja vaihtaa siellä?"
Lahden rautatieasemalla tai sen läheisyydessä ei ole ilmaista pysäköintiä. Sakkolappu rapsahtaa, jos pysäköit esim. hiekkakentälle aseman läheisyyteen asemasta länteen päin - jyfjljh
Zjuna, joskus pääsee bussilla 4€ lla jos ei tartte joka päivä mennä.
- ilmaista
Pyörällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448