Minulla on ollut n. 2 vuotta käytössäni Canon EOS 450D ja muutama päivä sitten automaattinen tarkennus vain lopetti toimintansa, ei ole kolahtanut eikä pudonnut mihinkään enkä ymmärrä miksei se enää toimi, muuten toimii ihan moitteettomasti. Onko kokemuksia tälläisestä? mihinkähän voisin viedä korjattavaksi tai tietääkö kukaan saako itse korjattua?
Automaattinen tarkennus ei toimi :o
21
7143
Vastaukset
- Kääntelijä
Kääntele objektiivista se tarkennuksen kytkin manuaaliasennosta automaatille.
- hasaxa
olen kääntänyt sen jo ja e tee mitään
- hasapiipuxa
hasaxa kirjoitti:
olen kääntänyt sen jo ja e tee mitään
Onko sama ongelma kaikilla objektiiveilla?
- tonny0909
Mulla tki kanssa just saman. Kokeikin kahdella objektiivilla. Ei toimi. Onneksi on takuuta jäljellä.
- Anonyymi
Sama vika 750D:ssä, paitsi, että näytöllä kuvattessa tarkentaa ja laukeaa automaattisesti , mutta ei etsimen läpi sihdatessa.
- kokeile tota
puhdista objektiivin ja rungon väliset kontaktit.
- sähköhoitoa
Ja sitten tietysti se nykytekniikan vaatima vakiokikka: akku irti rungosta muutamaksi minuutiksi ja takaisin paikalleen.
Tuo korjaa yllättävän monta vikaa yllättävän monessa laitteessa. - hasaxa
Oma kamerani edelleen rikki. oon kokeillut toisella objektiivillä jja sillä on toiminut eli rungossa vika ei ole. edelleen kiinnostaisi tietääkö joku paljonko korjaus maksaisi.
- D50
Mulle tuli sama vika Canoniin, kysyin Canon asiakaspalvelulta. Vastaus tuli seuraavana päivänä, ja homma alkoi toimia taas.
Alla mulle tullut ohje:
(Vastaavat suomeksi)
Hei,
Kameran sisällä on pari asetusta joilla voi vahingossa estää automaattitarkennuksen sen lisäksi että linssistä sen saa pois päältä (mutta koska focus napilla tarkentaa, ei ole kyse siitä).
Suosittelenkin siis palauttamaan tehdasasetukset kameraan toimimalla seuraavasti:
vaihtakaa kamera M kuvausasentoon
painakaa menu näppäintä
menkää kolmanteen jakoavain valikkoon
kyseisessä valikossa on kohta "nollaa asetukset"
valitaan se ja painetaan set
valitaan "kamera-asetusen nollaus" ja painetaa set
valitaan ok ja painetaan set
mennään yksi valikko oikealle ja siellä pitäisi olla kohta "nollaa C.Fn asetukset" valitaan se ja painetaan set
valitaan ok ja painetaan set
testataan kameran automaattitarkennuksen toimintaa, toimiiko se vai ei
Mikäli ei toimi tai teillä on muuta kysyttävää, ottakaa yhteyttä uudelleen.
Jos sinulla on kysyttävää tapaukseesi liittyen tai haluat kommentoida tätä sähköpostiviestiä niin se tulee tehdä viiden päivän kuluessa, klikkaa tätä linkkiä.
Ystävällisin terveisin,
Valtteri R
Canon Asiakastuki
[email protected]
Puh: 020 366 466
Avoinna klo 09:00-17:30 (Maanantaista perjantaihin)- Uldis
Kun laitan ton C.Fn asetukset, en löydä sitä nollaa kohtaa , niin mitä teen. Siellähän on paljon eri kohtia..
- supasuu
Voi ihanaaa!!! Tämä toimi!! Olen juuri matkan päällä ja surrut kun en saa kuvia otettu ilman tarkennusta!! Kiitos että jaoit nämä neuvot!!! 😊😊😊
- cam-mera
VINKKI!
Seuraava kamerasi on NIKON!
Oma nikon D5100 on toiminut moitteettomasti.- Ihmehän tuo..
olisi jollei toimisi, eihän kamera ole vanhakaan.
- jwejitjijijwet
Hyvää onnea vain.
- Että silleen...
Minulla on ollut kaksi vuotta käytössä vanha JAVA-mp, runko toimii hyvin, mutta sylinteristä ei kuulu pihaustakaan, vaikka kuinka sytytystä säätää. Paljonkohan korjaus tulisi maksamaan. Itse en osaa enää käsinkään tarkentaa, joten neuvoista olisin kiitollinen:).
- hasaxa
ei auttanut tuo asetusten nollaus. luulen että suurempi vika tuossa objektiivissa
- niinnn
Obiskan tarkennusmoottori kärähtänyt, eipä siinä muuta.
- hasaxa
onkohan se mahdollista korjauttaa vai tuleeko kallis remppa. ostaako suosiolla uuden
- ninoo
Viet se obiskan ja kameran lähimpään Canon huoltoon, siellä ne hinkkaa niitä ja kertoo sinulle tarkan vian, ja korjauksesta koituvan kustannusarvion.
- obsullekkin
Myös objektiivissa on se m ja m/a nappula. Jos se on manuaaliasennossa ei objektiivi tarkenna automaattisesti.
- noihantosiko
Mitenniin "myös" ? Ei rungossa ole mitään nappulaa manuaalitarkennukselle. Canonissa ainakin on näin. Muunlainen toteutus olisikin typerä, koska manuaalitarkennus tehdään joka tapauksessa objektiivista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187566- 545678
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa693177Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72723Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081523Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521131Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3291127Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321021