Lakimies asuntokauppaan

piri_piri

Onko kokemuksia ja suosituksia lakimiehestä, joka voi avustaa asuntokaupassa Alicante-Benidorm-Altea-Calpe alueella? Saisi olla ainakin englanninkielen taitoinen ellei peräti suomeakin osaava.

17

4276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -MB-

      Tämän firman omistaja on suomalainen nainen: http://scanproperties.com/
      Toimii mielestäni tuolla alueella. Sano Mikeltä terveisiä!

      • 10+2

        välittäjistä riippumattoman lakimiehen.
        Katso vaikka Aurinkorannikolla olevien ilmoituksia esim. fuengirola.fi tai ole-lehdestä, suomalainen Espanjassa lehden nettiversiosta ym. Esim. Liisa Karjalainen on suorittanut lakiopinnot Espanjassa ja on siellä laillinen asianajaja.
        Tuskin maksaa maltaita, vaikka joutuu matkustamaan kaemmaskin. Onhan kyseessä isot rahat, kun asunto ostetaan. Kysyä ainakin kannattaa.


      • pa mikkonen
        10+2 kirjoitti:

        välittäjistä riippumattoman lakimiehen.
        Katso vaikka Aurinkorannikolla olevien ilmoituksia esim. fuengirola.fi tai ole-lehdestä, suomalainen Espanjassa lehden nettiversiosta ym. Esim. Liisa Karjalainen on suorittanut lakiopinnot Espanjassa ja on siellä laillinen asianajaja.
        Tuskin maksaa maltaita, vaikka joutuu matkustamaan kaemmaskin. Onhan kyseessä isot rahat, kun asunto ostetaan. Kysyä ainakin kannattaa.

        kyllä mä ennemmin kysyisin suomalaisen palvelua jos saan vielä palvelun suomeksi kuin palkkaisin jonkun paikallisen kuijuunin lakimiehen viemään kaikki rahat laakista!


    • kallu111

      Hei,
      löysitkö asianajajaa Altean alueelta? Itselläni on tulossa sama tarve ja pelkkä asunnonvälitttäjä ei mielestäni ole riittävä.

      • piri_piri

        Hei, ei ole löytynyt rajaamaltani alueelta. Olin viimeksi yhteydessä Suomen kunniakonsuliin Benidormissa. Saas nähdä, mitä suosittelee. Minulla on nimiä toimistoista. Katsastan niitä paikan päällä. Lähden reissuun nyt perjantaina.


      • sano terveisiä
        piri_piri kirjoitti:

        Hei, ei ole löytynyt rajaamaltani alueelta. Olin viimeksi yhteydessä Suomen kunniakonsuliin Benidormissa. Saas nähdä, mitä suosittelee. Minulla on nimiä toimistoista. Katsastan niitä paikan päällä. Lähden reissuun nyt perjantaina.

        Toimii kiinteistönvälittäjänä Taru Haapaniemi-niminen tosi fiksu yrittäjä, korkeasti koulutettu. Mies on juristi. Takuulla hoituvat hommat. Firman nimi on Valkea Marina, mainos löytyy Olé-lehdestä.


      • 10+2
        sano terveisiä kirjoitti:

        Toimii kiinteistönvälittäjänä Taru Haapaniemi-niminen tosi fiksu yrittäjä, korkeasti koulutettu. Mies on juristi. Takuulla hoituvat hommat. Firman nimi on Valkea Marina, mainos löytyy Olé-lehdestä.

        ehdottomasti välittäjistä riippumattoman lakimiehen/-naisen.
        Välittäjällä on aivan eri intressit, varsinkin Espanjassa.


      • piri_piri
        10+2 kirjoitti:

        ehdottomasti välittäjistä riippumattoman lakimiehen/-naisen.
        Välittäjällä on aivan eri intressit, varsinkin Espanjassa.

        Olen tavannut Tarun. Hän oli Koti ulkomailla tapahtumassa Helsingissä. Positiivinen vaikutelma.

        Kiinteistövälittäjä on joka tapauksessa myyjän edustaja ja hänelle on tärkeää saada kauppaa aikaan. Toisaalta maineen kannalta kannattaa huomioida myös ostajan näkökannat. Jos hommat menee pieleen, näillä palstoilla sana leviää nopeasti ja toimeksiannot loppuvat.
        Ainoa suomenkielinen juristi Costa Blancalla, josta olen saanut suosituksia on Monna Laakso-Saez, Torrevieja. Hän on myös laillistettu kielenkääntäjä.
        Oma projektini etenee niin, että tarjous on sisällä ja papereita kasataan. Katsotaan, pääsenkö maaliin. Otan juristin kehiin, kun kauppakirja ym. luonnokset ovat viimeistelty. Saludos!


      • Anonyymi
        piri_piri kirjoitti:

        Olen tavannut Tarun. Hän oli Koti ulkomailla tapahtumassa Helsingissä. Positiivinen vaikutelma.

        Kiinteistövälittäjä on joka tapauksessa myyjän edustaja ja hänelle on tärkeää saada kauppaa aikaan. Toisaalta maineen kannalta kannattaa huomioida myös ostajan näkökannat. Jos hommat menee pieleen, näillä palstoilla sana leviää nopeasti ja toimeksiannot loppuvat.
        Ainoa suomenkielinen juristi Costa Blancalla, josta olen saanut suosituksia on Monna Laakso-Saez, Torrevieja. Hän on myös laillistettu kielenkääntäjä.
        Oma projektini etenee niin, että tarjous on sisällä ja papereita kasataan. Katsotaan, pääsenkö maaliin. Otan juristin kehiin, kun kauppakirja ym. luonnokset ovat viimeistelty. Saludos!

        Itselläni huonot kokemukset Monna Laakson toimista. Ostin asunnon Z-Yahtingin kautta. Tein palvelusopimuksen ja valtakirjan Monna Laaksolle.Sopimus käsitti kiinteistön laillisuus aspektien tarkastuksen ym. Täydellinen palvelupaketti .Kaikki näytti menevän hyvin. Nyt reilut kaksi vuotta myöhemmin kävi ilmi että asuntoni terassin lasitus ja ulkovarasto ovat laittomia , kaupinki vaatii ne purettavaksi sakon uhalla. Olin yhteyttä Monna Laaksoon, hän kiistää kaiken vastuunsa eikä suostu vastaamaan sp tiedusteluihini .


    • yks vaihtoehto

      Finesa Gestiones S.L hoiti meidän kauppamme tyylikkäästi, mutta hintavasti.

    • ksrksk

      MOnna-laakso saez firma. Monna on suomalainen nainen, joka asianajajana ja hänellä oma toimisto. Osaa Espanjaa täydellisesti.

      • j.m.j.

        Monna hoiteli meidän asuntokaupat hienosti. Ei oltu edes itse paikalla. Hän hoiti kaiken tarvittavan (vesi- ja sähkösopimuksen, vakuutuksen, suoraveloitukset jne).Suosittelen !


    • autettu
    • piri_piri

      Happy End,

      Tarinani eteni niin, että joulukuussa tein kaupat. Olin valinnut kahden välittäjän kohteista Valkean Marinan (Taru Haapaniemi) myynnissä olleen apartementon. Erillistä juristia en palkannut vaan Taru hoiti asiat prikulleen. Sain heiltä myös apua huoneiston remontointiin, koska itse asun vakituisesti Suomessa. He hankkivat tarjoukset tuntemiltaan urakoitsijoilta ja valvoivat töiden edistymistä. Itse kävin sopimassa tammikuun lopulla ketkä valitaan, mitä tehdään sekä materiaalit ja kalusteet. Toukokuun lopulla kaikki oli valmista ja kävin toteamassa hyvin tehdyn lopputuloksen. Valkean Marinan silloinen myyntipäällikkö "S" oli tosi tehokas asioiden junailija (muutti sittemmin Suomeen).
      Monna Laakso-Saez teki minulle virallisia käännöksiä joistain dokumenteista. Hän on nykyään veroedustajani Espanjassa.

      Yhrteenvetona voin vilpittömästi suositella em. ladien palveluja.

      Saludos!

    • Benidorm

      Moi Taru! Hyviä kommentteja.

      • tauskimauski

        Niintainäin. Tiettävästi Taru ei enää vaikuta Altteassa. Suosittelen Monnaa.


    • Verottajaa odotelles

      Kohta niitä Espajan juristin palveluja tarvitaanki,kun saavat omaisuusrekisterin kuntoon. Aikaa menee mutta manjaana tulee joskus. Ei kannata hötkyillä asunnon oston kanssa. Vuokralle ensin ja kannattaa laskea missä on edullisempaa verottaa. Marokkoon voi siirtää kirjat, jos on rahaa tarpeeksi lääkäriin ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe