Hurjan matala verenpaine?

Hei,
Mahtaisiko keltään löytyä kokemusta vastaavasta? Olen nuori aikuinen nainen ja minulla on migreenin estoon atacand verenpainelääke säännöllisesti aamulla. Yhtenä yönä heräsin lapseni herättäessä ja nousin ylös. Muutamien minuuttien päästä rupesi heikottamaan ja tuntui pyörryttävän. Oli pakko istua ja laittaa pää polviin. Mittasin verenpaineen kun ajattelin että siinä on jotain pielessä ja niin olikin 72/54 pulssi 98. Olo jatkui aamuun asti mutta helpotti kuitenkin hiljalleen. Olin ottanut illalla myöskin sirdalud 2mg lihasrelaksanttilääkkeen ja näitä molempia lääkkeitä olen ennenkin käyttänyt ilman minkäänlaisia ongelmia.
Tuon jälkeen vereenpainen laskun jälkeen lepopulssini oli 4päivää 80krt/min kuin minulla on normaalisti 50-60krt/min. Nyt paineet ovat taas normaalit. En tiedä yhtään mistä mahtoi johtua?
2344
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

sirdaludista on sanottu, että sen otettua ei saa enää nousta vuoteesta kuin vasta aamulla. Lääke on relaksantti ja sen tarkoitus on rentouttaa lihakset ja siinä samalla verenpainekin laskee.

Luultavasti lääkkeet ovat yhdessä alentaneet painettasi, vaikka et ennen olekaan kokenut vastaavaa. Jos otat vielä relaksantteja, et saisi pomppia öisin ylhäällä. Voisikohan miehesi hoitaa lapsen yöaikaan?

Äänestä
  • Ajattelin rimpauttaa omalle lekurille ja kysäistä asiasta. Koska aina voi olla tilanne että yöllä pitää nousta esim. kun mies on työmatkalla.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Täysin ihmeissään kirjoitti:

Hei,
Mahtaisiko keltään löytyä kokemusta vastaavasta? Olen nuori aikuinen nainen ja minulla on migreenin estoon atacand verenpainelääke säännöllisesti aamulla. Yhtenä yönä heräsin lapseni herättäessä ja nousin ylös. Muutamien minuuttien päästä rupesi heikottamaan ja tuntui pyörryttävän. Oli pakko istua ja laittaa pää polviin. Mittasin verenpaineen kun ajattelin että siinä on jotain pielessä ja niin olikin 72/54 pulssi 98. Olo jatkui aamuun asti mutta helpotti kuitenkin hiljalleen. Olin ottanut illalla myöskin sirdalud 2mg lihasrelaksanttilääkkeen ja näitä molempia lääkkeitä olen ennenkin käyttänyt ilman minkäänlaisia ongelmia.
Tuon jälkeen vereenpainen laskun jälkeen lepopulssini oli 4päivää 80krt/min kuin minulla on normaalisti 50-60krt/min. Nyt paineet ovat taas normaalit. En tiedä yhtään mistä mahtoi johtua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu