Mistä löydän kaikki tarjoukset?

amatööris

Jotenkin tulee semmoinen olo, että etuovi.fi ja oikotiet yms yms näyttävät vain murto-osan myynnissä olevista asunnoista.
Yritin kuntien ja ulosottoviraston sivuilta pälyillä, ei löytynyt.
Kait tässä maassa saa muutkin asuntoja myydä kuin asunnonvälittäjät?

3

1376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seurannut

Kyllä asuntokauppa on siirtynyt täysin välittäjille kuten olet huomannutkin ettei muita myyntiilmoituksia juuri ole kuin välittäjiltä.Lehteen ostoilmoitusta laittaessa ei löydy yleensä myyjää mikäli asunnon haluaisi ostaa.

• jokakoti.fi/jk

jokakoti.fi/jk

• ....

Jos ei välittäjä myy niin sitten myy omistaja itse. Siinä vaihtoehdot.

Oikotie ja Etuovi ovat kyllä aika kattavia palveluita. Tietääkseni ei ole mitään salaista megalomaanista myymättömien asuntojen varastoa jota piiloteltaisiin julkisuudelta, eiköhän kaikilla myyjillä kuitenkin ole intresseissä saada kohteensa kaupaksi - eli käyttää niitä parhaiten tunnettuja markkinapaikkoja. Tietty aina löytyy joku pihi pieni välittäjä joka ei ole mukana kummassakaan palvelussa. Tällaiset vanhakantaiset välittäjät pistävät sitten kohteet vain omille nettisivuilleen ja sanomalehteen.

Yksityisellä myyjällä on ihan oma moka jos ei viitsi pistää ilmoitustaan Oikotiehen tai vastaavaan. Koska kunnollinen sanomalehti ilmoitus maksaa niin yksityiset myyjät pistävät lehtiin rivi-ilmoituksia, eli niitä sitten vain tsekkaileen.

Kolmas väylä asuntojen myyntiin ja ostamiseen on puskaradio ja suhteet. Kukaan ei varmaan tiedä montako asuntoa myydään sukulaisten ja tuttujen kesken. Niistä ei tietenkään julksiesti mitään ilmoitusta minnekään pistetä jos mummo myy yksiönsä lapsenlapselleen tai vanhemmat lahjoittaa talonsa lapsilleen tms.

Mistä päin maata olet kämppää ostamassa? Jos paikkakunta on pieni niin turha varmana odottaakaan satojen kämppien valikoimaa.

Mitkä ovat kriteerisi asunnolle? Jos määrittelemäsi haku on kovin kapea niin eipä niitä kohteitakaan sitten löydy vaikka muuten olisi tönöä myynnissä tuhat ja kaksi. Kokeile vähän antaa periksi vaatumuksistasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3413
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2217
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2158
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1907
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1242
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1109
    Aihe