Minulla on pari ulkomaista leffaa ja kun yritän katsoa niitä,tulee ilmoitus että koneeseen tulisi asentaa DVD-
dekooderi.Mistä tuollaisen voisi saada ja mikä se ylipäänsä on?
dvd-dekooderi
6
697
Vastaukset
- aluekoodi
Olisiko väärä aluekoodi. Suomessa pitäisi olla aluekoodi 2 tai suurempi että näkyisi. Aluekoodi 1:n (amerikkalaiset) levyt eivät toimi.
- 2+7
Jos katselet levyjä tietokoneella, seuraava ohjelma auttaa. Se "kertoo" tietokoneesi dvd-asemalle, että kelkkaan pantu levy on aina aluekoodiltaan oikea. http://www.dvd43.com/
Jos käyttöjärjestelmäsi on tuettu, lataa ohjelma koneellesi. Se tekee kuvakkeen työpöydälle, mutta ihan turhaan, sillä ohjelmaa ei voi edes avata. Se toimii automaattisesti taustalla. Kun panet dvd-levyn koneeseen, ohjelma tutkii sitä muutaman sekunnin ja ilmoittaa sitten, että levy on valmis käytettäväksi.- taaavi
Kiitos,tein ohjeiden mukaan mutta sama ilmoitus tuli tälläkin kertaa.
- DVD-soitin...?
taaavi kirjoitti:
Verkkokaupasta ProCaster DVD-004 niin ei tarvitse jippoilla noiden DVD-asemien kanssa... Hintaakin tulee mahtavat 50 euroa;)
- tulee...
taaavi kirjoitti:
Kopioinnin eston kiertämisellä ei ole mitään tekemistä aluekoodin kanssa. Aluekooditunnistus on soittimissa useimmiten komponettitasolla toimiva, eikä sitä voi ohjelmallisesti kiertää. Väärän alueen levyä ei kerta kaikkiaan voi lukea!
- 2+7
tulee... kirjoitti:
Kopioinnin eston kiertämisellä ei ole mitään tekemistä aluekoodin kanssa. Aluekooditunnistus on soittimissa useimmiten komponettitasolla toimiva, eikä sitä voi ohjelmallisesti kiertää. Väärän alueen levyä ei kerta kaikkiaan voi lukea!
"Väärän alueen levyä ei kerta kaikkiaan voi lukea!"
"Väärän" alueen levyjä ei olekaan, kun käyttää edellä mainitsemaani DVD34-ohjelmaa. Se tutkii ensi töikseen, mikä on tietokoneen dvd-soittimen aluekoodi ja sen jälkeen uskottelee dvd-asemalle aina, että tietokoneeseen pantu dvd-levy on nimenomaan tuon alueen levy. Olen itse käyttänyt tuota ohjelmaa pitkät ajat ja syöttänyt tietokoneelleni kolmen alueen (1, 2 ja 3) levyjä.
Jos tarkoitus on kopioida dvd-levy, ohjelmaksi tarvitaan DVDShrink, jonka löytää täältä:
http://www.download.fi/cd_dvd/kopioi_dvd/dvd_shrink.cfm
Sivulla on linkki myös suomenkieliseen käyttöohjeeseen, joskin käyttö on niin helppoa, että terveellä järjellä selviää aika hyvin ilman ohjeitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167089- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1011942En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708