Opettajien tupakointi

Savuhenkoset

Onko opettajanhuoneissa tupakointikoppeja? En voi uskoa, että kaikki opettajat ovat savuttomia tai ovat työaikana polttelematta.

12

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupakoimatonko

      EI ole eikä saakaan olla, koska koulussa ei saa tupakoida missään.

      • dating site

        Miten opettajat järjestävät tupakoinnin? Lähtevät aina koululta johonkin pössyttelemään? Minä harkitsen aineenopettajan uraa, mutta tämä tupakoiminen vähän kummastuttaa. Typerältä tuntuu, jos sitä joutuisi oppilailta salailemaan..


      • ex-nikotinisti
        dating site kirjoitti:

        Miten opettajat järjestävät tupakoinnin? Lähtevät aina koululta johonkin pössyttelemään? Minä harkitsen aineenopettajan uraa, mutta tämä tupakoiminen vähän kummastuttaa. Typerältä tuntuu, jos sitä joutuisi oppilailta salailemaan..

        Tupakkalaki kieltää tupakoinnin koulussa aja sen alueella. http://www.stm.fi/hyvinvointi/paihdehaitat/tupakointi/tupakkalaki.
        Voit mennä koulun tontin ulkopuolelle tupakalle. Sieltä löydät sitten oppilaitakin, jotka joudut ajamaan takasin koulun pihalle. Niin että siihen menee se nautinto.


      • dating site
        ex-nikotinisti kirjoitti:

        Tupakkalaki kieltää tupakoinnin koulussa aja sen alueella. http://www.stm.fi/hyvinvointi/paihdehaitat/tupakointi/tupakkalaki.
        Voit mennä koulun tontin ulkopuolelle tupakalle. Sieltä löydät sitten oppilaitakin, jotka joudut ajamaan takasin koulun pihalle. Niin että siihen menee se nautinto.

        Nääh, menen kauemmas ja leikin sokeaa :)


    • oppilasköyryttäjä

      Meidän ylä-asteella tehtiin remontti pari vuotta sitten ja sitä ennen opettajien huoneessa oli vanha tupakointihuone jossa opettajat pössytteli. Enään ei ole... eikä taida kukaan opettajista polttaakkaan

    • tupakoitsijaasd

      Opettajanhuoneissa ei ole tupakkakoppeja, eivätkä opettajat saa tupakoida kouluaikana tai siis ainakaan koulualueella. Tietenkään kaikki opettajat eivät ole savuttomia, mutta he eivät vain tupakoi työaikana. Yksityiselläkin sektorilla on savuttomia työpaikkoja, jossa työntekijät eivät saa tupakoida työaikana. Savuttomuus kun on nykyään "in".

      Eivät kaikki opettajat tietenkään ole työaikana polttelematta, mutta veikkaan että suurin osa on. Olen itsekin toiminut sijaisena ja en luonnollisesti ole polttanut koulupäivän aikana. Kyllä sen koulupäivän ajan pystyy olemaan polttamatta, ja jos ei, niin silloin kannattaa harkita muuta uraa.

      • Savuhenkoset

        Paha mieli, haluaisin niin lähteä opiskelemaan suomea, muttei sieltä juuri muihin hommiin pääse kuin opettajaksi. Olen lähinnä narkomaani tupakan suhteen, fyysiset vieroitusoireet puhkeavat noin puolentoista tunnin kuluttua viimeisimmistä henkosista, ja jatkuvat viikkoja. Kerran olin kaksi viikkoa tupakoimatta; se oli kurjaa aikaa se.


      • alan valintaan
        Savuhenkoset kirjoitti:

        Paha mieli, haluaisin niin lähteä opiskelemaan suomea, muttei sieltä juuri muihin hommiin pääse kuin opettajaksi. Olen lähinnä narkomaani tupakan suhteen, fyysiset vieroitusoireet puhkeavat noin puolentoista tunnin kuluttua viimeisimmistä henkosista, ja jatkuvat viikkoja. Kerran olin kaksi viikkoa tupakoimatta; se oli kurjaa aikaa se.

        Syö purkkaa, nicorettea tmv. Äidinkielessä en opetusvelvollisuus sen verran pieni, että 4h päivässä pärjäät purkalla. Mene nyt ensin opiskelemaan, kyllä se opintotuki tupakkaan riittää ei sitten paljon muuhun.


    • opex

      Ei opettaja voi mennä oppitunnille tupakalta haisten. Opettajan rooliin nyt vain kuuluu tietty käytös, kuten savuttomuus työaikana.

      Lisäksi voin vaikuuttaa, että monena päivänä ei edes ehtisi röökille, vaikka se olisikin muuten mahdollista. Alaa tuntemattomat kuvittelevat, että opettajilla on runsaasti taukoja. He eivät käsitä, että välkät kuluvat yleensä monistaessa, pikapalavereissa, paikkaa vaihtaessa, tavaroita etsiessä, puhelimessa, poissaoloja merkitessä jnejne. Usein se kahvikuppi jää puolilleen jäähtymään... Kyllä ainakin yläasteen aineenopen työssä kuule nikkarit unohtuvat ympäriinsä juostessa.

      • opettaja yläkoulussa

        Oppilaat eivät kuule välitä pätkän vertaa polttaako opettaja vai ei. Joidenkin oppilaiden mielestä se jopa inhimillistää opettajaa. Itse poltin ekana opettajavuonnani pari vuotta sitten todella paljon, nyt on voinut stressin vähentyessä lopettaa... Jos taas tupakalle ei ehtisi olisi vika omassa työskentelytavassa.


      • opex
        opettaja yläkoulussa kirjoitti:

        Oppilaat eivät kuule välitä pätkän vertaa polttaako opettaja vai ei. Joidenkin oppilaiden mielestä se jopa inhimillistää opettajaa. Itse poltin ekana opettajavuonnani pari vuotta sitten todella paljon, nyt on voinut stressin vähentyessä lopettaa... Jos taas tupakalle ei ehtisi olisi vika omassa työskentelytavassa.

        No jos on niin kova stressi, että pitää alvariinsa ravata röökillä, niin kyllä se vika on sitten omissa työskentelytavoissa.


    • Anonyymi

      Esim. kellarissa voi olla "epävirallinen" tupakkahuone.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe