Voinko koskaan antaa anteeksi ?

Sairas..

Tässä tarinani:
Oli tiistai ilta ja ruokin hamsterini [kolme kpl]. joista kaksi samassa häkissä]
Katselin hamstereitani ja päätin että ruokin ne vasta aamulla koska niillä oli eräänlainen "ruoka pötkö".
Menin sänkyyn ja nukahdin.
Aamulla heräsin ja olin melkein myöhässä koulusta ja valmistauduin nopeasti kouluun.
Kun olin päässyt huoneestani näin yhden kissoistamme lattialla syömässä jotain.. Menin paniikkiin. Aloin kiljua ja huutaa.. siskoni juoksi luokseni ja osoitin vain paniikissa otusta joka oli kuolleena maassa.. Siskoni totesi sen olevan kääpiö hamsterini ja aloin itkeä.. juoksin huoneeseeni ja näin häkin auki.. toinenkin hamsteri oli poissa ja siskoni alkoi etsiä sitä kanssani.. Löysin sen sängyn alta ja laitoimme sen häkkiin ja painon häkin päälle ettei se saa sitä auki.. Olin paniikissa, itkin ja mutisin.. Lähdin sitten kouluun vähän myöhässä ja kaikki ihmetteli miksi olin niin outo..

Tapahtumasta on kulunut melkein viikko eikä siitä tiedä muut kuin perheeni.. ja nyt lukijat.
Mutta haluaisin kysyä teiltä voinko antaaa kissoilleni anteeksi ?
sisko ja äiti sanoo että kissojen luonteelle ei voi mitään..

Itken nytkin kun kirjoitan tätä..
Tiedän että moni ajattelee "tyhmä kun päästää hamsut pois häkistä. oma on vikasa."
Mutta en voinut tietää että ne osaavat avata häkin oven ! se oli varmasti kiinni! kun aina tarkistan ne illalla.. Ja huoneeni ovi oli kiinni.. se oli menny sieltä alta.. se oli niin pieni..
itken ja muistelen pientä tyttö hamsuani joka ehti olla minulla vasta kuukauden...

Eli mitä mieltä olette voinko antaa kissoille anteeksi ? enhän edes tiedä oliko se minun kissa, siskoni vai hoito kissa.. en ole koskenut kissoihin tapahtuman jälkeen koska muuten muistan vain "tyttöni"..
:(

Onko muilla vastaavia kokemuksia..? kertokaa ihmeessä..

8

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Realisti

      Onhan se ikävää että noin pääsi käymään mutta tosiasia on että kissa on petoeläin ja toteutti omaa luontoaan joten ei siitä kannata kissalle kaunaa kantaa. Jatkossa kannattaa varmaan laittaa jokin lisäsalpa siihen hamsterihäkkiin ettei moista sattuisi toiste. Otan osaa suruusi.

      "... elämä on kuolemista..."
      Syksyn sävel, Juice Leskinen

    • saku12

      ei se sun syy ainakaan ollut en mä vois antaa anteeks jos noin kävisi minulla on 2kääpiöhamsteria

      • vegata

        niin. kissa on petoeläin. vaikka kissa olisi elänyt koko elämänsä täysin kokonaan sisällä, ja sen äiti, ja sen äiti, ja senkin äiti olisivat eläneet, kissan vaistot pelaa vielä. ja kun se näkee vapaana juoksevan hamsterin, sen vaistot herää. se tietää, että hamsteri on jollain tavalla merkittävä, ja ottaa sen kiinni, kuten lelun. kun se ymmärtää, että hamsteri on ruokaa, se tappaa sen ja syö sen. ja vaikka kissa olisi kuinka ihana ja kiltti kaikille se ei voi vaistoilleen mitään. eli ei ole kissan syy.
        eikä sinunkaan. ethän sinöä tiennyt, että osaavat avata häkkinsä itse. älä syytä itseäsi, ole kiltti.


    • Sairas..

      Kiitti kaikille jotka antaa tollassii kannustavii kommenttei.. :(
      Niihän sitä sanotaan että kissa on petoeläin..
      No mutta itken ain välillä hamsterini puolesta.. joka on ihan normaalia.. luulisin ?
      Enköhän taas joskus pysty kissaani sylissä pitämään etten itke.. :(

    • 5682

      Anna ihmeessä anteeksi kissoille, ne ovat vaistonsa varassa toimivia eläimiä ja vapaana juoskeva hamsteri on asia jota ne eivät voi vastustaa.

      Pidä vastedes huoli että hamsujen häkin luukut on kiinni ja niissä voi pitää vaikka jotain vahvistusta.
      Meillä on ollut hamsun häkin luukussa jopa öisin lukko tai "keppi" edessä, ettei luukku aukea hamsun toimesta, luukku kun oli jotenkin löstynyt. Kissoja ei meillä kylläkään ole.

      • Nimetön

        Minulle on tapahtunut vähän samantapainen juttu, tosin silloin toinen hamsuni tappoi toisen! Tunsin siitä syyllisyyttä, mutta kannustavien ystävieni (ja tietenkin tämän palstan lukijoiden) avulla pääsin syyllisyydestä eroon. Tietenkään en voi sanoa ettei minulla ole osaa eikä arpaa hamsterini kuolemaan.. MUTTA silti, et ole syyllinen! Meilläkin on kisuja & hiiri(ä) ja joskus kisu aina livahti terraarioon sisälle! (Terraario on ISO) Onneksi kissamme eivät tehneet mitään: naukuivat vain hädissään ulos! =) *HUH* Mutta ongelma ratkesi, kun ostimme terraarion "kanneksi" tiheä silmäisen rautaverkon!

        MUTTA OTAN OSAA SURUUSI! TUO ON VARMASTI KAMALAA! MINÄKIN OLISIN PANIIKISSA JOS NOIN TAPAHTUISI! KAMALAA! MUISTA, ETTET SYYTÄ ITSEÄSI!!!!


    • stara

      voit mielestäni antaa niille anteeksi, luulen että ne eivät tahalteen pahottaisi mieltäsi. Mulki on 2 kissaa, ja kissani tulevat aina minua lohduttamaan kun on paha mieli. Kissat ovat saalistaja eläimiä..ja saattoihan marsu vaikka eka loukkaantua, jos se esim. tippui jostain..

    • Nachohamsteri

      Itselläni kävi tänään samoin. Heräsin ja näin että häkki oli auki, vaikka en sitä jättänyt auki:( olen etsinyt hamsteriani monta tuntia, mutta luultavasti koirani on syönyt sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe