Minulla on ollut seuraavanlaisia oireita nyt noin 3 kk ajan;
- jatkuvaa painontunnetta alavatsalla, virtsarakon ympäristössä
- tunne kuin rakko olisi koko ajan täynnä
- alaselän särkyilyä ristiselän seutuvilla
- wc käynti ei tuo helpotusta
- pakaralihakset arat
- harvoin lieviä vihlaisuja virtsarakon alueella
Seuraavia oireita EI ole ;
- ei virtsatulehdusta virtsaviljelyn mukaan
- ei kirvelyä virtsatessa
- ei verivirtsaisuutta
- yöllä ei tarvitse käydä wc:ssä eikä tuota tunnetta ole öisin
- päivisin pystyn olemaan virtsaamatta useitakin tunteja
Naistentautien puoli selvitetty, syytä ei löytynyt sieltä ainakaan papassa eikä ultrassa.
Minulla on ollut vuosia ärtyneen suolen vaivaa, jolloin joskus lieviä kouristuksia peräsuolen alueella ja paljon ilmavaivoja.
Minulle on laitettu naistentautien puolelta lähete urologiselle puolelle rakon tähystykseen, mutta sinne kuulemani mukaan parin kuukauden jono.
Mietinkin tässä odotellessani, että voiko vaivani olla tuota kystiittiä, vaikka oireeni eivät juokseta wc:ssä, ei ole virtsakirvelyä jne vai mitä tuo oireeni voisi olla ?
Pari vuotta sitten todettu useita kystia molemmissa munuaisissa ja virtsakivikohtaus ollut n. 4 v sitten. Virtsakivikohtauksen yhteydessä ei ole kiveä saatu kiinni.
Inhottavinta tässä oireilussani on jatkuva kova painontunne rakon seutuvilla ja vaihteleva ristiselän kipuilu.
Aiheuttaako kystiitti kellään kipua selän puolella ?
Kokemuksia ?
-
Interstitielli kystiitti vai ei ?
Kystiitti vai ei
2
857
Vastaukset
- kystiitti vai ei
...myöskään virtsankarkailua ei ole.
- diagnoosi
Itselläni on IC-diagnoosi. Ei ole selkäkipuja mutta olen kuullut/lukenut että voi aiheuttaa alaselkäkipuja. Toisaalta myös viat selässä voivat aiheuttaa rakko-oireita, ainakin jos joku hermo painaa sopivasta kohdasta. Ei minunkaan oireet välttämättä ole aivan tyypilliset ic-oireet mutta diagnoosi on kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346