D4d Nykii 1500r/min

rane rakentaja

kolmos nelos ja vitos vaihteella ja loppuu heti kun kierrokset nousee sen yli tai laskee sen alle??
Tuntuu että vika on kone puolellla. Missä lie vika.

37

12770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla

      Jumittelisko EGR-venttiili?
      Muutoin lienee paras kääntyä ammattiauttajien puoleen.

    • Passat Power TDI.

      2 erilaista ja erikokoista ahdinta auttaisi (niin kuin WAG-konsernin TDI-malleissa!)!.

      • missä ne on

        Missäs klonkswagenin perus TDI nelikoissa on tupla-ahtimet?


      • Ocutin
        missä ne on kirjoitti:

        Missäs klonkswagenin perus TDI nelikoissa on tupla-ahtimet?

        Toyossa taas ei ole kuin nykinää ja kolinaa.


      • kehuisi sitä
        Ocutin kirjoitti:

        Toyossa taas ei ole kuin nykinää ja kolinaa.

        Enpä kehuis Ocun omistajana, muovisempaa autoa saa hakea...
        Ja käyntivikoja on kaikissa ennemmin tai myöhemmin.


    • ----------------

      Sama oire minunkin 2.0 d4d:ssä.Ensinmäistä huoltoa odotetaan.

      • eiköhän sillä

        Kyseessä sentään uudehko auto vai?


      • kpg1
        eiköhän sillä kirjoitti:

        Kyseessä sentään uudehko auto vai?

        Uusilla autoilla kirrokset oltava 1800 tai yli, sitten sisäänajon loputtua ( n 50 000 Km) rupeaa vääntämmään tasaisemmin jo 1500 rpm jopa kuutosellakin.


      • uudempi verso

        Minulla oli sama ongelma verson (ensimmäinen malli) kanssa. 100 000 km kohdalla alkoi nykimään ja vika paheni noin 5 000 km. lopulta kone ryntäili aivan itsestään. vaihdettiin huollossa joku moottorinohjaukseen liittyvä hilanvitkutin (nimeä en muista) joka maksoi vaihdettuna 1000 euroa. Ei mennyt takuuseen kun oli karvan verran yli 100 000 km. siitä noin 60 000 km jälkeen alkoi oireilla uudelleen. olin silloin vaihtamassa uudempaan, jotenlaitoin ongelam kiertämään.


      • A.....
        uudempi verso kirjoitti:

        Minulla oli sama ongelma verson (ensimmäinen malli) kanssa. 100 000 km kohdalla alkoi nykimään ja vika paheni noin 5 000 km. lopulta kone ryntäili aivan itsestään. vaihdettiin huollossa joku moottorinohjaukseen liittyvä hilanvitkutin (nimeä en muista) joka maksoi vaihdettuna 1000 euroa. Ei mennyt takuuseen kun oli karvan verran yli 100 000 km. siitä noin 60 000 km jälkeen alkoi oireilla uudelleen. olin silloin vaihtamassa uudempaan, jotenlaitoin ongelam kiertämään.

        Eiköhän noiden kuulukin nykiä ja rytkyttää.


      • kpg1
        uudempi verso kirjoitti:

        Minulla oli sama ongelma verson (ensimmäinen malli) kanssa. 100 000 km kohdalla alkoi nykimään ja vika paheni noin 5 000 km. lopulta kone ryntäili aivan itsestään. vaihdettiin huollossa joku moottorinohjaukseen liittyvä hilanvitkutin (nimeä en muista) joka maksoi vaihdettuna 1000 euroa. Ei mennyt takuuseen kun oli karvan verran yli 100 000 km. siitä noin 60 000 km jälkeen alkoi oireilla uudelleen. olin silloin vaihtamassa uudempaan, jotenlaitoin ongelam kiertämään.

        1000 Eur osasta, jota en muista?
        Toyotasta on tulossa premium merkki tätä menoa!


      • nytkyttelette

        vitosella kuuttakymppiä? kierroksia koneeseen!


      • tojoliikkeessä
        kpg1 kirjoitti:

        1000 Eur osasta, jota en muista?
        Toyotasta on tulossa premium merkki tätä menoa!

        Eihän tojoa valitsekaan kuin autoista ja tekniikasta ylipäätään täysin pihalla olevat.


      • rane rakentaja
        kpg1 kirjoitti:

        Uusilla autoilla kirrokset oltava 1800 tai yli, sitten sisäänajon loputtua ( n 50 000 Km) rupeaa vääntämmään tasaisemmin jo 1500 rpm jopa kuutosellakin.

        Autoon vaihdettu 2 suutinta jotka nakuttivat. Vika ei juurikaan muuttunut. Nyt kun ajettu noin 3-4 kk vika tuntuu melkein kadonneen tuntuu vielä tosi lievänä 1600-1800 r/min. Suuttimet koodattiin toyotalla vaihdon jälkeen kuten kuuluu ja käynti tasottui ja tuntuu aina vaan paranevan kun kilometreja tulee lisää? Täytyy vielä kokeilla tota kierrosten antoa onko vaikutusta. Tulee kyllä nytkin poljettua kovaa, kun joutuu välillä ajamaan pelkkää kaupunkiajoa, tietäen karstoituksen vaikutukset nykyautoille.


      • Käytännön miliisi
        rane rakentaja kirjoitti:

        Autoon vaihdettu 2 suutinta jotka nakuttivat. Vika ei juurikaan muuttunut. Nyt kun ajettu noin 3-4 kk vika tuntuu melkein kadonneen tuntuu vielä tosi lievänä 1600-1800 r/min. Suuttimet koodattiin toyotalla vaihdon jälkeen kuten kuuluu ja käynti tasottui ja tuntuu aina vaan paranevan kun kilometreja tulee lisää? Täytyy vielä kokeilla tota kierrosten antoa onko vaikutusta. Tulee kyllä nytkin poljettua kovaa, kun joutuu välillä ajamaan pelkkää kaupunkiajoa, tietäen karstoituksen vaikutukset nykyautoille.

        Tämä suuttimien vaihto. Taitaa olla Denson suuttimet ja joihinkin malleihin tehdaskorjatut maksaa 500 e/kpl asennustyöt.


      • rakentaja rane
        Käytännön miliisi kirjoitti:

        Tämä suuttimien vaihto. Taitaa olla Denson suuttimet ja joihinkin malleihin tehdaskorjatut maksaa 500 e/kpl asennustyöt.

        purkaamolta 70 tkm ajetusta purkuautosta. Vaihto ei onnistu ihan poropeukalolta pitää olla tarkkana ettei mene hiekanmurusia suuttimii yms.


    • -------

      Siinä on muuttuvasiipinen garretin turbo ja välillä pitää antaa kunnolla tossua, että siivet käy ääriasennossa muuten siivet karstottuu ja jumittaa , Laita 3 vaihde silmään ja aja moottoritiellä niin että kierrokset on5000-6000 10 km matkan niin eiköhän nykiminen ala loppumaan. Itselläni on Avensin verso D4D kohta 7v ja paras lääke on antaa välillä kunnolla kenkää.

      • jumittuu????

        Älkää nyt ihan kaikkea uskoko. Turbon siivet eivät karstoitu eivätkä jumitu. Eo. kirjoittajan ohjeella voi pyyhkiä pyrstöä. Vika on muualla. Auto huoltoon ja piuhan päähän. Arvailemalla ja "tietämällä" ei nykyautojen vikoja paikanneta. Korkeilla kierroksilla ajaminen voi vaikuttaa vain palotilan karstan palamiseen, mikä on melko epätodennäköinen syy nykimiseen. Oman 2.0 Aven nykimistä ei saatu koskaan korjattua. Asiasta on ruåtsinkielentaitoisille jotain vinkkiä. Huom. kyse oli bensamallista http://www.toyotaklubben.se/printview.php?t=29521&start=45


      • -----------
        jumittuu???? kirjoitti:

        Älkää nyt ihan kaikkea uskoko. Turbon siivet eivät karstoitu eivätkä jumitu. Eo. kirjoittajan ohjeella voi pyyhkiä pyrstöä. Vika on muualla. Auto huoltoon ja piuhan päähän. Arvailemalla ja "tietämällä" ei nykyautojen vikoja paikanneta. Korkeilla kierroksilla ajaminen voi vaikuttaa vain palotilan karstan palamiseen, mikä on melko epätodennäköinen syy nykimiseen. Oman 2.0 Aven nykimistä ei saatu koskaan korjattua. Asiasta on ruåtsinkielentaitoisille jotain vinkkiä. Huom. kyse oli bensamallista http://www.toyotaklubben.se/printview.php?t=29521&start=45

        Luotan turbon korjaajien ammattitaitoon enemmän, kuin sinun. Tässä olikin kyse D4D koneesta


      • sammuu.........
        ----------- kirjoitti:

        Luotan turbon korjaajien ammattitaitoon enemmän, kuin sinun. Tässä olikin kyse D4D koneesta

        Vetää ja kiihtyy hyvin, mutta sammuu tyhjäkäynnillä 2 minuutin jälkeen.
        Suuttimet vaidettu.
        D4D 2.0 vm-05.
        MISSÄ VIKA ?


      • tai vaihda tojoon
        sammuu......... kirjoitti:

        Vetää ja kiihtyy hyvin, mutta sammuu tyhjäkäynnillä 2 minuutin jälkeen.
        Suuttimet vaidettu.
        D4D 2.0 vm-05.
        MISSÄ VIKA ?

        vika on päässäsi


      • Ei jomota. Enää!
        tai vaihda tojoon kirjoitti:

        vika on päässäsi

        Vai pitäisi vaihtaa takaisin dojoingiin? Ne olivat joskus kestäviä, kyllä. Mutta, hiiohoi, tilanne on muuttunut. Kun katsoo kyseistä valmistajaa koskevat (nk. takaisinkutsuihin liittyvät) uutiset lähimenneisyydestä, niin löytyy, että kaasu hirttää kiinni. Ja sitten on uutinen, että ohjaus ei toimi. Ja sitten, että jarrut eivät pelaa. Voisi mainoslauseeksi näillä tiedoilla valita vaikka, että "Hyvää mutkaa, toivottaa To..ta!". Mutta eipä hätää: viimeisin uutinen taisi olla, että joistakin heidän bensajärjestelmistään vuotavat nesteet pihalle. Kun ei pääse edes liikkeelle, niin nuo muut pulmat eivät huoleta. Ei tällaista laatua voi asettaa vanhan perustoyotan rinnalle. Tosi: muutkin uudet autot ovat nykyjään kelvottomia vikapesiä jo uutena, mutta se ei päästä mitään yhtä merkkiä pälkähästä! Ja kun valmistajalla oli vielä pahemmanlaatuisia vaikeuksia tunnustaa noita ongelmiansa, niin ei hyvä!


      • Hyshyssyä
        Ei jomota. Enää! kirjoitti:

        Vai pitäisi vaihtaa takaisin dojoingiin? Ne olivat joskus kestäviä, kyllä. Mutta, hiiohoi, tilanne on muuttunut. Kun katsoo kyseistä valmistajaa koskevat (nk. takaisinkutsuihin liittyvät) uutiset lähimenneisyydestä, niin löytyy, että kaasu hirttää kiinni. Ja sitten on uutinen, että ohjaus ei toimi. Ja sitten, että jarrut eivät pelaa. Voisi mainoslauseeksi näillä tiedoilla valita vaikka, että "Hyvää mutkaa, toivottaa To..ta!". Mutta eipä hätää: viimeisin uutinen taisi olla, että joistakin heidän bensajärjestelmistään vuotavat nesteet pihalle. Kun ei pääse edes liikkeelle, niin nuo muut pulmat eivät huoleta. Ei tällaista laatua voi asettaa vanhan perustoyotan rinnalle. Tosi: muutkin uudet autot ovat nykyjään kelvottomia vikapesiä jo uutena, mutta se ei päästä mitään yhtä merkkiä pälkähästä! Ja kun valmistajalla oli vielä pahemmanlaatuisia vaikeuksia tunnustaa noita ongelmiansa, niin ei hyvä!

        Mutta eihän tällaista saa sanoa. Ei täällä!


    • kovat paineet

      missä suuttimia korjataan

    • järki päähän :)

      Hauska palsta tämä Suomi24 :)
      Pääsen käsiksi Suomen KAIKKIIN Toyota huoltoihin ja vuoden 2004 jälkeen EI OLE vaihdettu ainuttakaan suutinta D4D koneisiin SUOMESSA lukuunottamatta käyttövirheestä johtuvaa vaihtoa..

      Toyotalla on suutinongelmia jotka koskevat diesel Land cruiseria ja ilmeisesti siitä syystä kaikki D4d:t on haukuttu ..

      Samoin kuin huvittaa tämä d4d kytkin ongelma -> mahdollisuus siihen että tulisi ns kallisremontti 1500€ on häviävän pieni, kytkinongelmista n 1/50 joutuu tämän tekemään, sivuhuomautuksena Toyotalla käytiin kytkinongelmien takia huollossa v2010 970 kertaa (D4D) joista 20kertaa uusitiin myös vauhtipyörä, ja nämäkin tapukset olivat suurimmaksi osaksi Takseja n 500 000tkm ajettuja..

      D4D koneita on hajonnut 2010 4 KPL joista 2kpl voi laittaa oman huolimattomuuden piikkiin ja 2 ihan puhtaasti valmistusvirheen piikkiin.

      • ylpeä SkodaMies

        "Hauska palsta tämä Suomi24 :) "
        On todellakin ja tuo sinun provojuttusi vaan lisää hauskuutta.


    • Garret on paska

      Minullakakin nyki kiihdytyttäessä ja vika meni niin pahaksi, että mies kiihty nopeammin kuin auto. Tänään kävin auton hakemassa korjaaamosta, jossa vaihdettiin uusi turbo ja nykimiset loppui siihen. Ennen turbon vaihtoa tarkistettiin egr venttiili, ilmamassamittari, ahtopainesäädin ja katalysaattori ps. ei muuten ole halpaa lystiä.

    • järki päähän

      Kallistahan se on jos ei oo järkeä :)
      Kunnostettu turbo 500 paikalleen laitto 300-400 se siitä ;)

    • D4D

      Huollon jälkeen toimi jotenkin 100000km, mutta silloinkaan ei täysin moitteettomasti. Uusi turbo maksaa toyotaliikkeessä 2500e ja muualta sain puolet halvemmalla. Jos turbo on tien päässä , niin onko järkeä antaa tekohengitystä jolloin pelaa jotenkin vain vähän aikaa ? ei todellakaan ole järkeä ! olen oppinut sen kantapään kautta.

    • Etsellasta123

      Just just Uusi Turbo kylläkin maksaa 1.3 tuhatta tiskillä ja tehdas kunnostettu 600-800€ :) tää on kyllä niin trollipalsta ettei mitään rajaa.

    • oku9

      Toyota 2.2l 177hv nykii pintakaasulla, nakuttaa/ naputtaa/ tikittää kuormitettaessa ja haiskahtaa löpölle. Merkkihuolto ei saanut tehtyä asialle mitään mutta yrittivät silti laskuttaa 300€. Ei sinänsä haittaa mutta kun kahdessa edellisessä toitsussa ei ollut ainuttakaan vikaa (250tkm) niin kyllähän se mietityttää.

      • TAF Huoltoneuvoja

        Sehän on selvä tyyppivi.., ei kun ominaisuus.


      • oku9

        Pienen ajattelutuokion jälkeen (itseni fiksummassa seurassa) mahdollisuudeksi nähtiin myös vuotava suutin eli valuttaa löpöä "jatkuvasti" ajon aikana eli työntää poistotahdin aikana tuoretta löpöä pakoputkeen. Milttä kuulostaa\ miten voisi testata? Päästöistä?


    • ÞÞÞ

      Nykii kuin piru kerjäläistä.

    • vieras4

      2,2 koneessa oli sama vika. Ilmavuoto imusarjan ja ilmamäärämittarin välisessä letkussa, letkuliittimen juuressa.

    • Täällä kanssa yksi kulkematon.

      Oma diagnoosi D4D:n tehonpuutteeseen kun turbo lämpenee, on se että paikallaan kaasuttaessa ottaa huonosti kierroksia, ja kun ne sitten nousevat tarpeaksi korkealle, kuuluu moottoritilasta napsahdus ja kone piristyy hetkeksi.

      Olisiko Turbon painekellon ja säätösiipien väliset nivelet kuluneet että kitka alkaa jumittaa lämpöisenä. CRC tuntui notkistavan hetken, muttei auttanut taas turbon lämmetessä.

      Ei vikakoodeja.

      Kerran tullut vikakoodi ahtopaineanturin liian korkeasta signaalista, tulee tietysti siitä, jos turbon vipu jökännyt ahtoasentoon.

      Pienillä kierroksilla kaasun päästäessä Dumppikin laulaa iloisesti, joka myös puoltaa tätä samaa vikaa.

      • Mr Huuhtelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En tullut, koska käytit päätäsi.

      Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

      Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

      Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

      Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      957
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

      Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

      Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      871
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

      On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      818
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

      Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

      ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

      Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe