Pojallani on tällähetkellä pef mittausjakso meneillään ja aloin ihan huvikseni myös itse puhaltelemaan arvoja samalla kun itselläni ollut pitkään yöyskää. Astmaa eikä allergioita ole koskaan todettu. Olen 41v ja 168e pitkä nainen ja pef taulukko näyttää, jos oikein tulkitsen että pitäisi puhaltaa n. 430-440. Olen puhallellut 380-390 tuloksia. Avaavan jälkeen 440-450. Onko tällainen arvojen muutos lääkkeen vaikutuksesta ihan ok tulos vielä? Poika puhaltaa 250 arvoja tasaisesti ja lääke ei vaikuta tuloksiin lainkaan, tai juuri lainkaan mikä lienee hyvä merkki. Puhallusarvo hällä aika alhainen kyllä taulukkoa jos katsoo (148cm, 10v)
Pef viitearvoista
2
697
Vastaukset
- a-s-t-m-a
En täytä samoja ikä-pituusarvoja, joten en voi vertailla, mutta viitearvo on käytännössä ainakin minun kohdallani toissijainen - senjälkeen kun diagnoosi on tehty.
Toki sillä seurataan pahenemisvaiheessa itsselle lääkärin antamia tavoitearvoja tiiviistikin. Ja itsetarkkailuun, mitä sinäkin nyt teet, siihen on suuri apu. Pystyy tietyssä vaiheessa säätämään annettujen ohjeiden mukaan lääkemääriä.
Kannattaa jutella lääkärin kanssa seuraavalla kerralla. - pef-hönkijä
Mulla on meneillään pef-mittausjakso myös, koska lääkäri haluaa selvittää, onko astmaa vai ei (flunssan aikana tuli astma). Lääkäri sanoi, että jos lääkkeen jälkeen arvot nousee yli 10%, on se osoitus siitä, että astma on krooninen. Itse olen saanut tosi vaihtelevia tuloksia kotona puhalluksiinja vain kaksi kertaa len saanut paremman tuloksen lääkkeen oton jälkeen. Sinulla näyttäisi lääke vaikuttavan aika merkittävästi noihin tuloksiin. Eli kannattaa ehdottomasti kertoa lääkärille ja selvittää ihan oikeasti, mikä tilanne on. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839