Pef viitearvoista

Tsatsatsaaa

Pojallani on tällähetkellä pef mittausjakso meneillään ja aloin ihan huvikseni myös itse puhaltelemaan arvoja samalla kun itselläni ollut pitkään yöyskää. Astmaa eikä allergioita ole koskaan todettu. Olen 41v ja 168e pitkä nainen ja pef taulukko näyttää, jos oikein tulkitsen että pitäisi puhaltaa n. 430-440. Olen puhallellut 380-390 tuloksia. Avaavan jälkeen 440-450. Onko tällainen arvojen muutos lääkkeen vaikutuksesta ihan ok tulos vielä? Poika puhaltaa 250 arvoja tasaisesti ja lääke ei vaikuta tuloksiin lainkaan, tai juuri lainkaan mikä lienee hyvä merkki. Puhallusarvo hällä aika alhainen kyllä taulukkoa jos katsoo (148cm, 10v)

2

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-s-t-m-a

En täytä samoja ikä-pituusarvoja, joten en voi vertailla, mutta viitearvo on käytännössä ainakin minun kohdallani toissijainen - senjälkeen kun diagnoosi on tehty.

Toki sillä seurataan pahenemisvaiheessa itsselle lääkärin antamia tavoitearvoja tiiviistikin. Ja itsetarkkailuun, mitä sinäkin nyt teet, siihen on suuri apu. Pystyy tietyssä vaiheessa säätämään annettujen ohjeiden mukaan lääkemääriä.

Kannattaa jutella lääkärin kanssa seuraavalla kerralla.

• pef-hönkijä

Mulla on meneillään pef-mittausjakso myös, koska lääkäri haluaa selvittää, onko astmaa vai ei (flunssan aikana tuli astma). Lääkäri sanoi, että jos lääkkeen jälkeen arvot nousee yli 10%, on se osoitus siitä, että astma on krooninen. Itse olen saanut tosi vaihtelevia tuloksia kotona puhalluksiinja vain kaksi kertaa len saanut paremman tuloksen lääkkeen oton jälkeen. Sinulla näyttäisi lääke vaikuttavan aika merkittävästi noihin tuloksiin. Eli kannattaa ehdottomasti kertoa lääkärille ja selvittää ihan oikeasti, mikä tilanne on. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      110
      6887
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      384
      6533
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3297
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      126
      2832
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2430
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1587
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe