Häpeän köyhyyttä

kokoomusnuori

Häpeän sitä, että köyhyys näkyy minusta: en käy kampaajalla, en osta uusia vaatteita, kirppikseltäkin ostan vaatteita tosi harvoin ja sieltäkin kaikkein halvimpia.

11

1111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molempia.

      Köyhyyttä niin henkistä kuin aineellista.

    • oon se mkíkä oon

      en häpeä köyhyyttä enkä häpeä rikkautta, se on vain maallista se....

    • pienet suuret huolet

      ja ikäkin alkaa jo näkyä.Sillä ole mitään väliä jos se ei heijastuisi takaisin yhteiskunnassa.Minä en jaksa myöskään sitä että en ole terve.On laosia jo aikuisia vielä kotona mutta yksinäisyys ja turvattomuus on hirveää.Varsinkin kun tukea ei mistään saa.Vain vaateita siihen ja tähän ja tuohon.Ilmaistyötä stressiä siitä.Huolia eikä mitään ulospääsyä tunnelista.Ainaista yrittämistä viimeisillä voimilla.En jaksa oikeasti minäkään.Olisi edes terve.

    • huomaa kyllä,

      että olet kokoomusnuori, ku tommoset hävettää.

    • ohje

      minäkin häpesin kerrran köyhyyttäni kun sitä oli lapsesta saakka. Nykyisin uskallan olla omaa luokkaani, nkä leiki rikkaampaa kuin olen. En käy kampaajalla, leikkaan its hiukseni. Minulla on monta muuta rikkautta elämäni varrella -vaikka en ole rikas. Tai nykyisin olen normaalituloinen. Köyhyys on opettanut taistelemaa ja katsomaan asioita ruohonjuuritasolla. Raha ei kasva puissa ja ole itsestäänselvyys. Ehkä sinusta tulee oiva kokoomuslainen (en pidä politiikasta) ja voit joskus viisaampana vaikuttaa sellaisiin asioihin jotka oikeasti koskettavat ihmisiä. Käännä voimavaraksi vähät varasi ja ole kokemuksellisesti rikkaampi ja KÄYTÄ niitä viakuttimia, mitä voit toistenkin hyväksi :))

      • ohje

        monta kirotusvihrettä ed. kommentissani....saakutin kiireen vuoksi :))


    • Ystävällinen sielu

      Minkä ikäinen olet? Eikö vanhempasi voi auttaa? Oletko mies vai nainen? Mistäpäin?

    • Ja luuletko

      Kokoomuksen jotenkin ajavan sinun asioitasi?? Äänestä jatkossa sellaista puoluetta, joka on sinun puolellasi, ei sinua vastaan..

    • ..

      Mä oon sitä mieltä että itse voi aika paljonkin vaikuttaa köyhyyteensä/rikkauteensa....Toki on sairautta ym. jotka voivat vaikuttaa ettei pysty...mutta jos on ihan norm.ihminen niin Suomessa voi hyvin vaikka opiskella hyvätuloiseen ammattiin (ja älkää sanoko että ei ole varaa tai rahkeita opiskella, mäkin opiskelin yh:na vaikka tiukkaa silloin oli, sisukkuus auttaa). Mielestäni monikin köyhyydessä elävä saisi parempaa jos vain olisi todella haluja....

      • fegbn

        no jos itsevarmuutesi on kiinni hiuksista niin halvallakin konstilla saa tukan näyttämään paremmalta, jos olet nainen esim. kiharoita lyhyisiin tai pitkiinkin hiuksiin saa ihan muotovaahdolla ja paplareilla..


    • köyhäksi syntynyt

      tarvitse hävetä. Se tämä aika on vain tällänen, että vaikka töitä tekisit, niin et palkallasi pärjää. Niin kauan ihmisellä on asiat suhtkoht hyvin, kun on rahaa ruokaan, on katto pään päällä. Vaikka olisi asiat sulla nyt huonosti, niin yritä jaksaa uskoa että tulevaisuus olisi parempi. Muista että meitä köyhiä on monta tässä maassa ja maailmalla eli et ole yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe