ruokamyrkytykset yleisiä?

ihemttelen vain..

olen kuullut nyt aika monelta että ovat saaneet ruokamyrkytyksen tunisiassa.. mistähän tämä johtuu? itse käytän aina maitohappobakteereja reissussa enkä ole koskaan saanut missään mitään oireita ruoasta. onko ruokamyrkytykset tosiaan yleisiä tunisiassa?

10

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33

      Olin juuri Soussessa ja oman kokemuksen mukaan mitään ongelmaa ruoan suhteen ei ollut. En syönyt kuin 2 kertaa ns ravintolassa, muuten ostin ruoan ns paikallisilta snägäreiltä mistä paikallinenkin väestö ruokansa osti. Yhtenä päivänä sain ripulin joka meni ohi tunnissa ja varmaankin johtui siitä että aiemmin nauttimani ruoka oli todellakin tulista.

    • näinpärjää

      Se riippuu paljon ihmisestä, esim. itelle ei oo koskaan tullu mitään ongelmia missään vaikken aina oo muistanu maitohappobakteereja syödä. Ruokamyrkytyksen riski on aina isompi ulkomailla, vaikka ruoka oliski puhasta ja oikein valmistettua paikalliset bakteerikannat on erilaisia ku meillä.

    • Taiah

      itselleni koskaan iskenyt..Olen tuniassa käynyt sen kymmenisen kertaa ja juon lähestulkoon aina myöskin hanavettä. Mutta olen kuullut paljo ihmisiä, jotka ovat kertoneet ruokamyrkytyksistä. Ehkä tämä on sitten vain ihmiskohtaista. Ja itse dssyön myöskin paikallisten snägäreillä mieluummin kuin ravintoloissa ja ehkäpä ruoka niissä onkin suuren liikkuvuutensa takia jopa parempaa kuin hienoissa ravintoloissa...

      • rautavatsa

        meidän sumalais ryhmästä n 100 henkeä 1 taisi välttyä saamasta minkään laista tautia.itsekkin sain vaikka olin syönyt maitohappobakteeria taisi olla paikallinen räiskäle mistä sitten sain kunnon vatsataudin mitä podinkin monta viikkoa.


      • todellinen vaara ..
        rautavatsa kirjoitti:

        meidän sumalais ryhmästä n 100 henkeä 1 taisi välttyä saamasta minkään laista tautia.itsekkin sain vaikka olin syönyt maitohappobakteeria taisi olla paikallinen räiskäle mistä sitten sain kunnon vatsataudin mitä podinkin monta viikkoa.

        kannattaa miettiä mitä suuhunsa laittaa..Itse välttäisin naudanlihaa ko. maassa...


      • 123132413432§24
        todellinen vaara .. kirjoitti:

        kannattaa miettiä mitä suuhunsa laittaa..Itse välttäisin naudanlihaa ko. maassa...

        miksi vältät naudanlihaa tunisiassa? *mielenkiinnosta*


    • mn

      palattiin nelihenkinen perhe Tunisiasta pari vuotta sitten. Söimme paljon ulkona, myös jäätelöä ja esim. rinkeleitä Sidi Bou Saidin kadulta ostettuna. Maitohappokapselit olivat käytössä kylläkin. Ainoan kerran, kun meistä joku on saanut matkoilla vatsataudin, on viime kesä, jolloin itse sairastuin syötyäni isossa Porto Pi:n kauppakeskuksessa Palmassa amerikkalaistyyppisessä pihviravintolassa.

      • Tuliainen

        Veikkaisin että on hyvää tuuria jos ilman vatsatautia selviää. Meidän seurueesta kaikki ( 4 ) käytti maitohappobakteereita ja silti kaikilla oli ripuli, enemmän tai vähemmän. Itsellä vatsa ei meinannut tulla kuntoon moneen viikkoon matkan jälkeen, vaikkei kotiin palattua varsinaista ripulia ollutkaan. Imodiumia mukaan vaan, ilman ei pärjää.


    • Jepulisjeeeeee

      Itsekkín paljon matkustaneena ja useasti paikoissa joissa ns. turistiripulit yleisiä..en ole koskaan muualta saanut sellaista vatsapöpöä kuin viime kuussa Tunisiassa käytyäni. Matkan jälkeenkin vaivasi vielä viikkoja :(
      Imodiumi oli kyllä pelastus !!

      • EKI.V

        Olen myös matkustanut paljon,useesti käynyt Tunisiassa ja nt sain sellaisen vatsataudin,että hohhoijjakkaa.........ei auttanut paljon lääkärisedän piikit eikä apteekin rohdot,kotona kuukauden päivät vatsa sekaisin ;(


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1849
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      190
      1507
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1421
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      168
      1386
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      990
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      933
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      921
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe